معرفی و دانلود کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان: روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات

عکس جلد کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان: روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات
قیمت:
۸۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان: روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات

کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان دستاورد تجربه‌های دو مادر از پنج سال فراگیری مهارت‌های پرورش کودکان نزد دکتر هایم جینات است. آدل فابر و الین مازلیش، نویسندگان این کتاب، هیچ‌کدام روان‌شناس حرفه‌ای نیستند و به همین خاطر هم در اثر آنان، از اصطلاحات تخصصیِ پیچیده و واژه‌های مبهم و دشوار خبری نیست. زبان ساده و روان آن‌ها در بیان ایده‌های تربیتی، چالش‌هایی که هنگام مواجهه با فرزندانشان داشته‌اند و راهکارهایی که در پیش گرفته‌اند به‌خوبی برای هر والد، مربی و مشاوری قابل درک است.

درباره‌ی کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان

کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان (Liberated Parents, Liberated Children) اثری روشنگرانه، صمیمی و تأثیرگذار، دربردارنده‌ی رویکردها و نظریه‌های دکتر هایم جینات درباره‌ی پرورش کودکان است که از زبان دو مادر به نام‌های آدل فابر (Adele Faber) و الین مازلیش (Elaine Mazlish) شرح داده می‌شود. این دو مادر هیچ‌کدام دانش‌آموخته یا کارشناس علم روان‌شناسی نیستند. آدل فابر کارشناس ارشد علوم تربیتی و معلمی از نیویورک است و الین مازلیش کارشناس تئاتر است و در مؤسسات پرورش کودکانی که به مشکلات تربیتی دچارند، به کار مشغول است. هر دوی آنان سه فرزند دارند. آن‌ها پس از پنج سال شرکت در جلسات آموزشی دکتر جینات درباره‌ی راه‌های مؤثر پرورش کودکان، تلاش کردند به روش‌های مختلفی مانند گفت‌وگو با والدین و معلمان و... شیوه‌های نوین تربیتی او را تبلیغ و ترویج کنند. اما چه شد که آن‌ها چنین نیازی را در خود و دیگران تشخیص دادند و برای رفع آن دست به کار شدند؟

اغلب قریب به اتفاق پدرها و مادرها بارها در شرایطی قرار گرفته‌اند که به معنای واقعی کلمه در مواجهه با فرزندانِ خود مستأصل و درمانده شده‌اند. گاهی‌اوقات نه تعریف و تمجید، نه تهدید، نه گفت‌وگو با منطق، نه وعده‌دادن و نه حتی پرخاشگری و تحکم نشان دادن، هیچ‌کدام چاره‌ی کار نیستند. با این‌که پدر و مادر تلاش می‌کنند آرام و با صبر و حوصله باشند اما مکرر پیش می‌آید که پیمانه‌ی صبرشان لبریز شود و دیگر ندانند چه‌طور باید رفتار کنند و چه راهکاری را در پیش بگیرند. آدل فابر و الین مازلیش هم از این حال و اوصاف مستثنی نبودند تا این‌که دعوت‌نامه‌ای از مدرسه‌ی فرزندان خود برای شرکت در جلسات سخنرانی یک روان‌شناس کودک دریافت کردند و برای این مادرانِ به‌ستوه‌آمده چه چیزی از این بهتر و دل‌گرم‌کننده‌تر؟!

معرفی و دانلود کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان

«در زبانی که برای سخن‌گفتن با کودکانِ خود به کار می‌برید، چه چیز جدیدی وجود دارد؟» همین پرسش به‌ظاهر ساده، که در اولین جلسه از زبان دکتر هایم جینات مطرح می‌شود، هر دو مادر را به فکر فرو می‌برد و باعث می‌شود نه چند جلسه‌ی محدود که مدتی حدود پنج سال در گرد‌هم‌آیی‌های آموزشی او شرکت کنند، از راهنمایی‌هایش بهره ببرند و آموخته‌ها و تجربیاتشان را با دیگر والدین نیز در میان بگذارند.

در کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان از زبان الین مازلیش و آدل فابر نکاتی بسیار کاربردی درباره‌ی پرورش کودکان را به ساده‌ترین و شیواترین زبان ممکن می‌شنوید. از آن‌جایی که هیچ کدام از این دو مادر در رشته‌ی روان‌شناسی تحصیل نکرده‌اند، شیوه‌ی بیانی که به کار می‌گیرند همه‌فهم و فاقد اصطلاحات فنی، تئوری‌های پیچیده و نظریات مبهم است.

فابر و مازلیش در کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان از یک زبان جدید برای ایجاد ارتباطی مؤثرتر با کودکان سخن می‌گویند؛ زبانی که قابلیت درونی‌شدن و تبدیل به بخشی از سرشت والدین و جامعه را داشته باشد و آن چیزی نیست جز توصیف کردن. در این کتاب از قول دکتر هایم جینات می‌شنوید که قرار نیست والدین همیشه صبر و حوصله داشته باشند و خشمگین نشوند بلکه گاهی‌اوقات لازم است خشم و بی‌حوصلگی خود را، به شرط آنکه به توهین و تحقیر و تهدید منتهی نشود، ابراز نمایند. هم‌چنین می‌شنوید که به‌جای اتهام‌زدن، راهنمایی‌های بی‌موقع، دخالت‌های نابه‌جا، سرکوفت‌زدن، تشویق یا تنبیه بیش از اندازه، نفی احساسات و... می‌توان زبان توصیف را به کار گرفت؛ روشی که نه‌تنها در ارتباط با کودکان که در برقراری روابط کارآمد با بزرگسالان نیز می‌تواند با موفقیت مورد استفاده قرار گیرد، روشی که از چالش‌های بیهوده، تنش‌های زائد و اتلاف وقت و انرژی پیش‌گیری می‌کند و به ارتقای سلامت روان افراد، خانواده و جامعه می‌انجامد.

کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان را به کوشش آوانامه و در همکاری با نشر نی، با ترجمه‌ی گیتی ناصحی و خوانش شهره روحی، حامد فعال و رفیعه پوستی می‌شنوید.

در نکوداشت کتاب کودک، خانواده، انسان

  • کتاب کودک، خانواده، انسان نه‌تنها شکاف بین تئوری و عمل را از بین می‌برد بلکه فاصله‌ی بین نسل‌ها را نیز از میان برمی‌دارد. (لس‌آنجلس تایمز)

کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی والدین و مشاوران پیشنهاد می‌کنیم با شنیدن کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان از نکات آموزنده و جالب‌توجه آن بهره ببرند.

در بخشی از کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان: روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات می‌شنویم

سخنرانی دکتر جینات نیم‌ ساعت پس از آن هم ادامه داشت. او نظریه‌ی «وکیل مدافع» فرزند خود بودن را ارائه داد و گفت: «بچه‌ها به‌اندازه‌ی کافی، قاضی، دادستان و شاکی دارند؛ پدر و مادرها می‌توانند وکیل‌مدافع کودک باشند.» او درباره‌ی پذیرفتن همه‌ی احساسات کودکان صحبت کرد و تذکر داد که از به کار بردن شیوه‌های محکوم به شکست، مانند طعنه‌زدن، هشدارهای مکرر و قول دادن پرهیز کنیم. پس از پایان سخنرانی، عده‌ای از والدین که می‌خواستند با دکتر جینات خصوصی صحبت کنند او را احاطه کردند. ما تصمیم گرفتیم به میان جمعیت نرویم. در عوض به فضای سرد بیرون قدم گذاشتیم و در سکوت، به انتظار گرم شدن موتور اتومبیل نشستیم. هر دو می‌دانستیم با چیزی روبه‌رو شده‌ایم که عمیقاً ما را تحت‌تأثیر قرار داده است. با این همه نمی‌توانستیم بگوییم آن چیست. ما آن شب حرف‌هایی شنیدیم که می‌توانست بلافاصله مورد استفاده‌ی کامل قرار گیرد. با این وصف احساس می‌کردیم که این صحبت‌های ساده بر عقایدی عمیق استوار است. در راه برگشت سعی کردیم افکارمان را دسته‌بندی کنیم: آیا ما می‌توانستیم آنچه را که شنیده بودیم به کار بندیم؟ آیا آن‌ها سودمند واقع می‌شد؟ آیا بیان مطالب به شیوه‌های جدید بیان عجیب و غریب نمی‌نمود؟ بچه‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دادند؟ آیا اصلاً آن‌ها متوجه تغییرات می‌شدند؟ آیا برای تغییرات، خیلی دیر نشد بود؟ آیا تابه‌حال صدمه‌های جبران‌ناپذیری بر آن‌ها وارد نشده بود؟ همه‌ی این‌ها را چه‌طور برای همسران‌مان توضیح بدهیم؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
10 دقیقه
معرفی - پیشگفتار
42 دقیقه
بخش اول: کودکان انسان‌اند - فصل اول: و در آغاز کلام بود
25 دقیقه
بخش اول - فصل دوم: احساسات کودکان برای آن‌ها واقعی‌ست
11 دقیقه
بخش اول - فصل سوم: احساسات و جلوه‌های مختلف آن
13 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم: وقتی کودک به خود اعتماد می‌کند
29 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم: رهاشدن بحثی درباره‌ی استقلال
36 دقیقه
بخش اول - فصل ششم: آفرین کافی نیست؛ روش جدید تمجید کردن
50 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم: نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم - قسمت اول
33 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم: نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم - قسمت دوم
31 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم: نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم: نقش‌هایی که به کودکان تحمیل می‌کنیم - قسمت چهارم
26 دقیقه
بخش اول - فصل هشتم: شخصیت را تغییر ندهید، حالت را عوض کنید
33 دقیقه
بخش دوم: والدین نیز انسان‌اند - فصل نهم: هرچه احساس می‌کنیم، واقعی‌ست
19 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم: حمایت از من، از آن‌ها، از همگی ما
28 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم: احساس گناه و عذاب
23 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم: خشم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم: خشم - قسمت دوم
39 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم: خشم - قسمت سوم
38 دقیقه
بخش دوم - فصل دوازدهم: خشم - قسمت چهارم
18 دقیقه
بخش دوم - فصل سیزدهم: چهره‌ی نوین یک والد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کودک، خانواده، انسان: روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات
نویسنده،
مترجمگیتی ناصحی
راویشهره روحی، حامد فعال، رفیعه پوستی
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان

برای دریافت کتاب صوتی کودک، خانواده، انسان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.