معرفی و دانلود کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی

عکس جلد کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی

کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی اثری از ربکا ری، روان‌شناس بالینی، نویسنده و ایده‌پرداز نام‌آشنای حوزه‌ی مثبت‌اندیشی و موفقیت است. ری در این کتاب پس از تشریح مفهوم خشنودی و شادی در زندگی، به ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی و آزموده درباره‌ی تقویت عادات مثبت و مؤثر در جهت خلقِ آن خشنودی پرداخته است.

درباره‌ی کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی

ربکا ری (Rebecca Ray) در کتاب خشنودی (Be Happy) از مفهوم شادی و شادکامی برای شما می‌گوید. تجربه به او که بیش از یک دهه به کار روان‌شناسی بالینی اشتغال داشته، نشان داده است که هدف اغلب قریب به اتفاق افراد یکسان است؛ اینکه بتوانند با موفقیت از بحران‌ها عبور کنند و به شکوفایی و رشدی که مطلوبشان دست یابند و در یک کلام، از زندگی خود خشنود باشند. به باور ری، پذیرفتن مسئولیت برای هر کلام و رفتاری که فرد از خود بروز می‎‌دهد و خلق یک زندگیِ مملو از تجربه‌های یگانه و آن‌چنان غنی که ارزش زیستن را داشته باشد، رسالت هر انسانی بر زمین است.

همه‌ی ما بارها در طول زندگی‌مان چنین جملاتی را شنیده‌ایم: اگر می‌خواهید در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود به موفقیت و کامیابی برسید، فقط کافی‌ست مثبت فکر کنید و به خواسته‌هایتان باور داشته باشید. ربکا ری در کتاب صوتی خشنودی به ما نشان می‌دهد که هیچ راه‌حل سریعی برای دستیابی به یک زندگی شادمانه و توأم با موفقیت وجود ندارد. برای رسیدن به آنچه در زندگی مطلوب‌تان است، باید تلاش کنید و راهکار‌های افراد آگاه و کاربلد را به کار گیرید. به همین خاطر او راهنمایی گام‌به‌گام و عملی برای خلق سی‌وپنج عادت روزانه معرفی کرده است که می‌تواند زندگی هر فردی با هر شرایطی را دگرگون سازد.

ربکا ری در کتاب صوتی خشنودی چهار اصل مهم را به شما معرفی می‌کند: انتخاب، پرورش، تمرین، ایجاد فضا برای ورود چیزهای خوب به زندگی‌تان. به باور او، بهترین انتخاب برای افراد، اندیشیدن و تمرکز بر شادی و شادمانی‌های زندگی‌ست نه دشواری‌های آن. انسان‌ها به‌جای آن‌که همیشه از خود انتقاد کنند، می‌توانند به ندای مثبت درون‌شان گوش فرا داده و عادت‌ها و اعمال روزانه‌ی خویش را چنان پرورش دهند که به رشد و شکوفایی برسند. آن‌ها همچنین می‌توانند آگاهانه و با تمرین‌های مداوم، بهره‌وری خود را افزایش دهند و هنگامی که شرایط رو به سختی و وخامت می‌رود، به‌جای فرار از آن، استقامت کنند و آن شرایط را فرصتی مغتنم برای کسب تجربیات جدید در نظر بگیرند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی

ربکا ری برای آنکه مفهوم خشنودی و شادی در زندگی را بیشتر شرح و بسط دهد از نمودار شادی سونجا لیبومیرسکی استفاده کرده است که بر اساس آن، شادی به مؤلفه‌های متفاوتی از جمله ژنتیک و شرایط زندگی تقسیم می‌گردد و سپس به این نکته اشاره می‌کند که فرآیند «سازگاری لذت» در انسان باعث می‌شود تا پس از هر تجربه‌ای -خواه شادی‌آور و خواه غمگین‌کننده- به وضعیت روحی سابق بازگردد.

خشنودی همان‌طور که گفته شد، نوعی وضعیت عاطفی بی‌ثبات و گذراست؛ یافتن آن دشوار است و نگهداری از آن برای مدتی طولانی دشوارتر. ربکا ری در کتاب صوتی خشنودی با اشاره به نظریه‌ی شکوفایی مارتین سلیگمن و مؤلفه‌هایی که او برای شادکامی قائل است (احساسات مثبت و هدفمند، فعالیت‌های درگیرکننده، روابط سالم و احساس موفقیت) به این نکته اشاره می‌کند که خشنودی و شادی در زندگی گاهی روزها بدون هیچ دلیل موجهی ناپدید می‌شود و فرد را به تلاطم می‌اندازد تا احساسات دیگری را جایگزینِ آن نماید. جای خوشبختی است که رشد و شکوفایی، که از دیگر حالات روانی مطلوب در انسان به شمار می‌آیند، نه به شادی که به انتخاب‌ها و عادات روزانه‌ی فرد وابسته هستند و از این روست که ربکا ری در کتاب صوتی خشنودی بر موضوع عادات مؤثر و کارا متمرکز است.

یکی از راه‌هایی که افراد می‌توانند با به‌کارگیریِ آن شادی و خشنودی در زندگی را تجربه کنند، خلق عادات مطلوب و کارآمد است و آن عادت‌هایی که به افراد در رشد و پرورش مهارت‌هایشان کمک می‌کنند، مهم‌ترین و اثرگذارترین هستند. ربکا ری در کتاب صوتی خشنودی ابزارهایی سریع، ساده و لذت‌بخش برای خلق عادات مؤثر معرفی کرده است؛ عاداتی که به‌ سرعت و سهولت به زندگی روزمره‌تان اعمال می‌شوند و به آن غنا و معنای بیشتری می‌بخشند. اگرچه خشنودی و شادی یک نوع حالت عاطفی است که یافتن و حفظ آن اندکی دشوار می‌نماید اما با استفاده‌ی روزانه از ابزارهایی که ری در این کتاب ارائه کرده است، می‌توان کنترل این احساسِ بی‌ثبات را در دست گرفت و آن را برای رسیدن به پیشرفت و به‌روزی در زندگی به کار برد.

کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی را به همت رادیو گوشه، در همکاری با انتشارات دیوار، با ترجمه‌ی سارا زرگر و خوانش نگار نیکدل می‌شنوید.

کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی برای چه کسانی مناسب است؟

به تمام علاقه‌مندانِ روان‌شناسی مثبت و همین‌طور همه‌ی کسانی که قصد دارند با تغییر نگرش و رویکردشان به زندگی، به شادکامی و موفقیت دست پیدا کنند، شنیدنِ کتاب صوتی خشنودی را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی می‌شنویم

ما از این موهبت برخورداریم که می‌توانیم همه‌ی «رنگ‌ها»ی رنگین‌کمان احساس را حس کنیم، اما اغلب از روشن‌ترین‌شان غافل‌ایم. لذت، همچون حس‌های قدرتمند دیگر، ما را به خود واقعی‌مان نزدیک‌تر می‌کند. قبل از اینکه نگران شوید که می‌خواهم در باب «فقط مثبت بودن» موعظه‌تان کنم، به شما قول می‌دهم که چنین کاری نکرده‌ام، نمی‌کنم و هرگز نخواهم کرد. می‌دانم و می‌دانید که ساده نیست. مغزهای ما دستگاه‌های حل مسئله هستند و برای شناسایی تهدیدها و در امان نگه داشتن ما طراحی شده‌اند. آن‌ها طراحی نشده‌اند برای لذت بردن از چیزهای کوچک زیادی که دنیا را زیبا می‌کنند. خوشی‌های کوچک به‌سرعت می‌توانند از دست‌مان در بروند یا خیلی راحت نادیده‌شان بگیریم.

به سبب سیم‌پیچی درونی مغزمان است که نمی‌توانیم همیشه فقط بر امور مثبت تمرکز کنیم، اما این بدان معنا نیست که مجبوریم بی‌حرکت در وضعیت حسی منفی باقی بمانیم. ما می‌توانیم با تمرکز بر چیزهایی که برای‌مان خوشایندند تجربه‌مان از لذت را عمق ببخشیم. احساس وزش نسیمی خنک بر پوست گرم. یک تماس تلفنی غیرمنتظره از سوی بهترین دوستان‌تان. تعاملی دوستانه با غریبه‌ای در قطار. مهم نیست موقعیت چه باشد و مهم نیست چه «نوع» لذتی باشد – شوق، سرخوشی، رضایت، سعادت، مسرت. آن‌چه اهمیت دارد توقف ما برای توجه، دربرگرفتن و تقدیر از آن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
2 دقیقه
مقدمه
7 دقیقه
قسمت اول
28 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
31 دقیقه
قسمت چهارم
27 دقیقه
قسمت پنجم
22 دقیقه
قسمت ششم
26 دقیقه
قسمت هفتم
29 دقیقه
قسمت هشتم
17 دقیقه
قسمت نهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی
نویسنده
مترجمسارا زرگر
راوینگار نیکدل
ناشر چاپیانتشارات دیوار
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی

برای دریافت کتاب صوتی خشنودی: 35 روش موثر در توسعه فردی و شادکامی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.