معرفی و دانلود کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

عکس جلد کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی
قیمت:
۵۶۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ تومان ۴۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی اثری از حمیده جمالی هنجنی، نویسنده و مترجم معاصر ایرانی است. جمالی در این کتاب به یکی از جنجالی‌ترین و پرمناقشه‌ترین پرونده‌های جنایی تاریخ ایران یعنی ماجرای قتلِ هولناکِ منیژه، دختر ارتشبد حجازی در سال 1352 پرداخته و تلاش کرده است از چشم‌اندازهای متفاوتی به جزئیات رویدادی بنگرد که تا مدت‌ها تیتر اصلی پرمخاطب‌ترین روزنامه‌ها و نشریات آن زمان بود.

درباره‌ی کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

در کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی شنونده‌ی جزئیات پرونده‌ای بسیار متفاوت از دهه‌ی 1350 هستید؛ پرونده‌ای که از طرف بسیاری از مردم در آن دوران دنبال می‌شد. جنایتی که روی داده بود از هیچ زاویه‌ای عادی و تکراری نبود. اخبار و اطلاعات مربوط به این رویداد ناگوار و پیامدهای آن، تا مدت‌ها تیتر اول روزنامه‌ها و مجلات بود. حمیده جمالی هنجنی در این کتاب در اخبار و گزارش‌های نشریات آن دوران کنکاشی عمیق انجام داده تا بتواند به تمام جوانب فراموش‌شده یا نادیده‌انگاشته‌شده‌ی آن پی ببرد.

نهم بهمن ماه سال 1352 است. شب از نیمه گذشته که پیکر پتوپیچِ زنی جوان به بیمارستان پارس آورده می‌شود. مرد شیک‌پوش و عجیبی که او را به بیمارستان رسانده ادعا می‌کند که نامزد زنِ مرحوم است و آسیب‌های وارده به زن در اثر تصادف روی داده‌اند. پرستار به مرد مشکوک می‌شود به‌ویژه هنگامی که می‌بیند مرد روی بدن زن خم شده و آرام به انگلیسی در گوشِ زن نجوا می‌کند که نمی‌خواسته او را بکشد؛ آن‌هم در حالی که زن هنوز زنده است!

شک پرستار هنگامی به مرد بیشتر می‌شود که زن را معاینه می‌کند و می‌بیند صورت و بدنش پر از کوفتگی و جراحت است، فکش خرد شده و نمی‌تواند حرف بزند و در حالتی شبیه به بیهوشی قرار دارد. پرستار جزئیات را به رئیس بیمارستان اطلاع می‌دهد و او نیز به همین ترتیب، پلیس را در جریان می‌گذارد. مرد توسط پلیس دستگیر می‌شود. در میانه‌ی سؤال ‌و جواب‌های اولیه مشخص می‌شود که نام مرد انوشیروان رزاق‌منش است؛ یکی معاونان بلندپایه‌ی وزارت امور خارجه و از ثروتمندانِ تهران و دختر نیز کسی نیست جز منیژه حجازی، فرزند ارتشبد حجازی، رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش.

معرفی و دانلود کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

منیژه چند روز بعد یعنی سیزدهم بهمن ماه فوت می‌کند و سؤال و جواب‌ها از رزاق‌منش به بازجویی تبدیل می‌شود. رزاق‌منش در بازجویی‌ها نیز ادعاهای خود را درباره‌ی تصادف منیژه تکرار می‌کند اما از گفت‌وگو با اطرافیان و دوستانِ این دو نفر مشخص می‌شود که انوشیروان فردی پرخاشگر، شکاک و خشن بوده است. گزارش پزشکی قانونی هم تأیید می‌کند که جراحات وارده بر بدن منیژه نمی‌توانسته ناشی از تصادف باشد و به این شکل، فرضیه‌ی قتل بیش از پیش تقویت می‌گردد...

کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی، سومین اثر از مجموعه کتاب‌های بازپرسی‌ است که توسط نشر خوب به انتشار رسیده؛ مجموعه کتاب‌هایی که درصددند پرونده‌ها و موضوعات جنجالی و چالش‌برانگیز گذشته را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند و روایتی نو از آنان ارائه نمایند. حمیده جمالی هنجنی در این کتاب صوتی سراغ ماجرای قتل منیژه حجازی رفته است؛ دختری بیست‌وشش ساله که گفته می‌شود توسط انوشیروان رزاق‌منش کشته شده است. رزاق‌منش در تمام بازجویی‌ها و محاکمه‌ها، همچنان مصرانه ادعای خود مبنی بر مرگِ ناشی از تصادف منیژه را تکرار می‌کرد اما اسناد و شواهد چنان علیه او بودند که اثبات چنین مدعایی دور از ذهن به نظر می‌رسید.

دلایل بسیاری برای شهرت پرونده‌ی منیژه و انوشیروان وجود داشت. در کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌‎توانی مرا بکشی می‌شنویم که شخصیت‌های دخیل در این پرونده یعنی منیژه حجازی، دختر ارتشبد غلامحسین حجازی و انوشیروان رزاق‌منش هر دو رفتارهایی نامتعارف و پرخاش‌جو داشتند و تا پیش از این رویداد تلخ، زندگی پرفرازونشیب و متلاطمی را تجربه کرده بودند: منیژه در نوجوانی یک‌بار به روی پدرش اسلحه کشیده بود و خودکشی ناموفقی را هم از سر گذرانده بود. انوشیروان سه ازدواج ناموفق داشت و در میان اطرافیانش به بدخلقی و تندمزاجی شهره بود. مرگ منیژه تأثیر بدی بر پدرش گذاشت؛ پدری که مطرود دربار شده بود، مرگ دختر برایش حکم پایان زندگی را داشت. او در واپسین روزهای حیاتش به زوال عقل دچار شد و در نهایت به زندگی خویش پایان داد.

حمیده جمالی هنجنی در کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی دلیل دیگری نیز برای شهرت و توجه عموم مردم به این پرونده ذکر می‌کند. از نگاه او، قصاوت و خشونتی که در این پرونده وجود داشت آن را از دیگر رخدادهای مشابه متمایز می‌کرد: این‌که تمام انگشتان منیژه شکسته شده بودند، جای‌جای بدنش رد سوختگی سیگار مشهود بود و از همه بدتر، جسمی خارجی در رحمش دیده می‌شد.

کتاب صوتی بازپرسی3: می‌توانی مرا بکشی بازخوانی پرونده‌ی قتلی جنجالی در دهه‌ی 1350 است که جزئیات و واقعیات آن هنوز به‌درستی کشف نشده است. این کتاب صوتی را به‌کوشش رادیو گوشه و با خوانش نینا فراهانی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی بازپرسی

«بازپرسی» عنوان مجموعه‌‌ای از جستارهای بلند روایی است که به کوشش نشر خوب و با دبیری شمیم مستقیمی به انتشار رسیده است. بازپرسی به زعم دبیر مجموعه با هدف بازخوانی و به پرسش گرفتن تاریخ تهیه و تدوین شده است و اطلاعات برخی از مهم‌ترین پرونده‌ها و اثرگذارترین رویدادهای گذشته را در بر دارد. هر یک از کتاب‌های این مجموعه به ماجرایی مهم و تأثیرگذار اشاره دارد؛ ماجرایی که مدت‌ها پیش اتفاق افتاده و زمانی طولانی تیتر بزرگ روزنامه‌های کثیرالانتشار و جراید نام‌آشنا بوده است. مقصود راویانِ آثار مجموعه از انتشار این کتاب‌ها، زنده کردنِ روایات مهم و افراد دخیل در آن و کندوکاو در ماجراهای آن است. «محدوده‌ی خون»، «آقایان علیه آقایان» و «می‌توانی مرا بکشی» از جمله آثاری هستند که از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی و جنایی و همین‌طور بازخوانی پرونده‌های واقعی هستید، شنیدن کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی می‌شنویم

امروز دوشنبه هشتم بهمن 1352، انوشیروان رزاق‌منش به منزل توران خانم، بیوه‌ی ارتشبد حجازی، در خیابان عباس‌آباد، خیابان آپادانا، خیابان نوبخت، پلاک 18، طبقه‌ی اول آمده است تا ناهار را کنار منیژه و مادرش صرف کند. رابطه‌ی توران خانم و انوشیروان سرد است، مادر منیژه می‌ترسد همان‌طور که انوش پیش‌تر سه زن گرفته و طلاق داده، منیژه را هم دلبسته‌ی خودش کند و بعد به‌خاطر بدبینی‌ها و تندخویی‌هایش نتوانند زندگی را با هم ادامه دهند. همین است که در دیدارهای توران‌ خانم و انوشیروان (که هم‌سن هستند) فضا سنگین است و فقط وجود منیژه آن دو را به‌سختی کنار هم نگه می‌دارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
17 دقیقه
قسمت سوم
35 دقیقه
قسمت چهارم
30 دقیقه
قسمت پنجم
29 دقیقه
قسمت ششم
35 دقیقه
قسمت هفتم
30 دقیقه
قسمت هشتم
26 دقیقه
قسمت نهم
35 دقیقه
قسمت دهم
18 دقیقه
قسمت یازدهم
30 دقیقه
قسمت دوازدهم
34 دقیقه
قسمت سیزدهم
28 دقیقه
قسمت چهاردهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی
نویسنده
راوینینا فراهانی
ناشر چاپینشر خوب
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۵۶۰۰۰ ۳۳,۶۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

M
۱۴۰۳/۲/۲۳
صدای راوی و تغییر لحنش خیلی زیبا و ماهرانه بود، کتاب رو دوست داشتم اما به نظرم پایانش منطقی نبود هیچ سند محکمی ارائه نشد که نشون بده اون دختر واقعاً منیژه بوده، جراحات و آسیب‌های شدید بدن منیژه، شکستن دنده‌ها و انگشت هاش و اون جسم خارجی تو رحم در مورد اینا هیچ توضیح منطقی داده نمیشه.
عاطفه سلطانی
۱۴۰۳/۲/۲۰
با سلام، آنچه من متوجه شدم داستان براساس واقعیت است و درصورت اضطراب گوش نکنید و یااگر دنبال حال خوب هستید این داستان سراسر ملتهبست، پس در صورت علاقه مند بودن به داستان جنایی (ونه حتی کاراگاهی) این داستان مورد پسند شما خواهد بود، در کل ریتم داستان خیلی مهیج نیست ولی زیبا نوشته شده
leila ghaemi
۱۴۰۳/۲/۱۸
کتاب درمورد قتل دختر ارتشبد حجازی هست، براساس واقعیت و منابع، دارم فکر میکنم صد سال بعد درمورد اتفاقات امروز که مدارک و مستندات میاد بیرون، مردم چقدر شوکه میشن؟ هر جا حاکمیت از قدرت خودش استفاده نابجا کنه، زیر دستان هم دچار نوعی دیکتاتوری و مفسده میشن، بخونید کتاب رو
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی

برای دریافت کتاب صوتی بازپرسی 3: می‌توانی مرا بکشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.