معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خفته

عکس جلد کتاب صوتی خاطرات خفته
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خاطرات خفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خاطرات خفته

پاتریک مودیانو در کتاب صوتی خاطرات خفته، زندگینامه‌ای خودنوشت و داستان‌وار را به مخاطب ارائه کرده است. این نویسنده‌ی پرافتخار که کسب جایزه‌ی نوبل ادبیات را نیز در کارنامه‌اش دارد، از زاویه‌ی دید پیرمردی پابه‌سن گذاشته، خاطرات دوران کودکی و جوانی‌اش را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی خاطرات خفته

شاید اوج کار هنری برای یکی از مشهورترین نویسندگان دنیا که سابقه‌ی دریافت چندین جایزه‌ی معتبر بین‌لمللی، از جمله جایزه‌ی ادبی نوبل را دارد، نوشتن یک اتوبیوگرافی داستان‌وار از احوالات و خاطرات خودش باشد. پاتریک مودیانو‌ (Patrick Modiano) نویسنده‌ای که در اوج سکوت و ناشناسی ناگهان با دریافت جایزه‌ی ادبی نوبل خوش درخشید و نامش بر سر زبان‌ها افتاد، در کتاب صوتی خاطرات خفته (Sleep of Memory) روایتی خیال‌انگیز و زیبا ولی درعین حال واقعی را از خاطراتش، از کودکی تا جوانی و البته سال‌های پیری، به مخاطب ارائه می‌کند.

پاتریک مودیانو از مادری بلژیکی و پدری ایتالیایی متولد شد. مادرش بازیگر تئاتر بود و پدرش با گروه‌های خلافکار مافیایی و قاچاقچی ارتباط نزدیک داشت. او، احتمالاً به واسطه‌ی بلژیکی بودن مادرش، به زبان و ادبیات فرانسه تسلط زیادی داشت و ردپای این علاقه در آثارش نیز مشاهده می‌شود؛ زیرا که بسیاری از داستان‌هایش در دل فرانسه اتفاق می‌افتند. با اینکه او رابطه‌ی آن‌چنان نزدیکی با پدر و مادرش، که اغلب سرد و پرخاشگر بودند، نداشت، ولی آن‌ها را در معاشرت‌هایی که با دوستانشان داشتند همراهی می‌کرد و به واسطه‌ی آن‌ها دوستان زیادی داشت. همین دوستان هم نقش پررنگی در خاطرات و داستان زندگی‌اش دارند، و می‌توان گفت که نویسنده شدن و کشیده شدن مسیرش به دنیای ادبیات را مدیون همین دوستان است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی خاطرات خفته

پاتریک مودیانو در کتاب صوتی خاطرات خفته تمام آنچه در زندگی بر او گذشته را روایت کرده است. او در این کتاب داستان تمام جسارت‌ها و حماقت‌ها، داستان‌های عاشقانه‌ی فراوانی که در زندگی تجربه کرده و ملاقات با افراد مختلفی که هر یک به نوعی مسیر زندگی‌اش را شکل دادند روایت می‌کند. دانستن اینکه چه چیزی چنین ذهن خلاق و قصه‌سازی را پرورش داده و به این نقطه رسانده می‌تواند برای اهل ادب موضوعی جذاب باشد.

کتاب صوتی خاطرات خفته با تلاش الهام دارچینیان به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی مهدی محرمی بوده است. نشر صوتی واوخوان و انتشارات قطره وظیفه‌ی انتشار این کتاب را به عهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب خاطرات خفته

  • کتاب خاطرات خفته برگشت به زندگی در زمانی است که هنوز لپ‌تاپ و موبایل وجود نداشت و مردم در دنیای واقعی زندگی می‌کردند. (International New York Times)
  • کتابی پرزرق‌وبرق و غم‌انگیز. (Elle)
  • مودیانو یک بار دیگر به طرز ماهرانه‌ای «هنر خاطرات» را نشان می‌دهد؛ همان عاملی که جایزه‌ی نوبل را برای او به ارمغان آورد و دلیل جذابیت همه‌ی کارهایش است. (Vogue)
  • اثری جذاب. (Kirkus Reviews)
  • رمانی تاریک و خاطره‌انگیز از گذشته‌ی دردسرساز یک مرد. (Booklist)
  • یک رمان به سبک کلاسیک مودیانو از همان صحنه‌ی اولش... مروری شگفت انگیز و زیبا بر تم‌های کلاسیک آثار او. (Publishers Weekly)
  • مدیتیشنی زیبا و هیجان‌انگیز در مورد خاطره و مفهومِ از دست دادن در پاریس اواسط قرن بیستم... رمانی خاطره‌انگیز. (Literary Hub)

کتاب خاطرات خفته مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های اتوبیوگرافیک از شنیدن این اثر لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی خاطرات خفته می‌شنویم

وقتی هوا هنوز تاریک بود، بین ساعت شش تا هشت‌ونیم صبح، زمستان‌های پاریس را بیشتر از لحظه‌های دیگر روز دوست داشتم، همچون فرصتی پیش از برآمدن روز. گویی زمان در تعلیق بود و آدمی خود را سبک‌تر از معمول می‌یافت. در پاریس به کافه‌های گوناگونی رفته‌ام در ساعتی که در را به سوی نخستین مشتریانشان باز می‌کردند. اسمشان را گذاشته بودم «کافه‌های دم صبح». زمستان 1964 در یکی از این کافه‌های دم صبح جایی که گویی تا وقتی هوا هنوز خیلی روشن نشده بود هیچ آرزویی محال نبود، کسی به نام «ژنویو دلام» را می‌دیدم. کافه در طبقه‌ی هم‌کف خانه‌ای در انتهای بلوار گار، در ناحیه‌ی 3 پاریس واقع بود. امروز نام بلوار تغییر کرده است و خانه‌ها و ساختمان‌های کوچک آن طرف خیابان که پلاک‌های فرد داشتند، خراب شده‌اند، درست قبل از میدان ایتالیا.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
قسمت اول
11 دقیقه
قسمت دوم
7 دقیقه
قسمت سوم
23 دقیقه
قسمت چهارم
42 دقیقه
قسمت پنجم
15 دقیقه
قسمت ششم
13 دقیقه
قسمت هفتم
24 دقیقه
قسمت هشتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خاطرات خفته
نویسنده
مترجمالهام دارچینیان
راویمهدی محرمی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خاطرات خفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خاطرات خفته

برای دریافت کتاب صوتی خاطرات خفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.