معرفی و دانلود نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

عکس جلد نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی نوشته‌ی آلفرد یوری که موفق به دریافت جایزه‌ی پولیتزر نیز شده، داستان پیرزنی بیوه و یهودی به نام دیزی را تعریف می‌کند که در پی تصادف‌های زیادش، مجبور به استخدام یک راننده برای خود می‌شود. راننده که مردی سیاه‌پوست و میان‌سال است، در ظاهر تفاوت‌های بسیاری با دیزی دارد و این باعث اختلاف میان آن‌ها می‌شود، ولی با گذشت زمان رابطه‌ی آن‌ها شکل متفاوتی به خود می‌گیرد...

درباره‌ی نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی (Driving Miss Daisy) نوشته‌ی آلفرد یوری (Alfred Uhry) که پس از انتشار، مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت و جوایز مهمی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد، یکی از نمایش‌های سه‌گانه‌ی «آتلانتا» است. سه نمایش این مجموعه موضوعات مختلفی دارند، ولی نقطه‌ی اشتراک آن‌ها، جریان داشتن داستان‌ها در آتلانتای ایالت جورجیا و نیمه‌ی اول قرن بیستم است. این سه نمایش موفقیت قابل‌توجهی داشتند و جوایز متعددی هم کسب کردند.

در نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی، با پیرزنی هفتادودو ساله به نام دیزی آشنا می‌شوید که علی‌رغم سن بالایش، از سلامت جسمی و ذهنی خوبی برخوردار است و خودش را از تک‌وتای زندگی ننداخته است. دیزی سر و وضع خوبی دارد و با یک نگاه به خانه و زندگی‌اش می‌توان متوجه وضع مالی خوبش شد، اما او همیشه ثروتمند بودنش را انکار می‌کند و به همه توضیح می‌دهد که در محله‌ای فقیر نشین به دنیا آمده و خانواده‌اش از پس هزینه‌ی تفریحاتی چون نگهداری یک بچه گربه بر نمی‌آمدند و هفته‌ای یک بار گوشت می‌خوردند و چه و چه و چه. البته که دیزی این کار را به هدف خساست و فریب دادن دیگران انجام نمی‌دهد، بلکه کسانی را که در ظاهر ریخت و پاش فراوان دارند را آدم‌هایی با سطح اجتماعی پایین می‌بیند.

معرفی و دانلود نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

دیزی رانندگی را از شوهر مرحومش یاد گرفته و به این دلیل تعصب فراوانی نسبت به آن دارد، ولی از طرفی دست‌فرمانش اصلاً خوب نیست و مدام تصادف می‌کند. عدد تصادف‌های دیزی آن‌چنان بالا رفته که شرکت‌های بیمه از دستش کلافه شده‌اند. پسر جوانش که بعد از آخرین تصادف دیزی سخت نگران سلامت مادرش شده، با اصرار فراوان او را راضی می‌کند که برایش یک راننده استخدام کند. پس از آگهی دادن‌ها و مصاحبه‌های فراوان، در آخر او هوک را، که مردی میانسال و سیاه‌پوست است برای این کار استخدام می‌کند.

دیزی، شخصیت اصلی نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی، پیرزنی سفیدپوست، یهودی و به شدت مبادی آداب است و به نظر می‌رسد با شوفر جدیدش هوک، که مردی عامی و از فرهنگ سیاهان است تفاوت بسیاری دارد. او در ابتدا به هر ترفندی متوسل می‌شود تا شر هوک را از سرش کم کند و به پسرش ثابت کند که نیازی به او ندارد، اما هر چه می‌گذرد، رابطه‌ی آن‌ها به هم نزدیک‌تر می‌شود و صمیمیتی غیرقابل‌پیش‌بینی میانشان به وجود می‌آید...

نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی با تلاش مسعود قلایی به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای الناز شجاعی، محمدجواد تورانی، مهدی محرمی و حورا طالبی می‌شنوید. نشر صوتی واوخوان و انتشارات قطره وظیفه‌ی نشر این کتاب را به عهده داشتند.

جوایز و افتخارات کتاب رانندگی برای خانم دیزی

  • برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر
  • برنده‌ی جایزه‌ی Outer Critics Circle

اقتباس سینمایی از نمایشنامه‌ی رانندگی برای خانم دیزی

در سال 1989 فیلمی با همین نام با اقتباس از این نمایشنامه ساخته شد که جسیکا تندی (Jessica Tandy) و مورگان فریمن (Morgan Freeman) در آن ایفای نقش کردند. این فیلم به کارگردانی بروس برسفورد (Bruce Beresford) ساخته شد و موفقیت زیادی به همراه داشت، به‌طوری‌که در چهار بخش برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شد و در سه بخش نیز جایزه‌ی گلدن گلوب را از آن خود کرد.

نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به نمایش‌های کمدی آمریکایی از این اثر استقبال خواهند کرد.

در بخشی از نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی می‌شنویم

- هوک می‌خوام این رو بفهمی که مادرم یه خورده زیادی حساسه. می‌گه راننده نمی‌خواد. حقیقتش اینه که تو برای من کار می‌کنی. اون می‌تونه هر چی دلش بخواد بگه ولی نمی‌تونه اخراجت کنه. می‌فهمی؟

- معلومه که می‌فهمم. اصلاً نگران نباش. تحملش می‌کنم و اهمیت نمی‌دم چطور با من تا می‌کنه. وقتی اون پایین تو مزرعه‌ی بالادست میکن یه بچه‌ی کوچیک بیشتر نبودم، عادت داشتم برای کشتن وقت با گرازا کشتی بگیرم و اونا رو بزنم زمین. تا حالا یه گرازم نتونسته از دست من قصر در بره! مادر تو که...

- خیلی خب خیلی خب... ببینم، بیست دلار در هفته چطوره؟

- فکر کنم برای مادرت راننده رو گرفتی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
33 دقیقه
قسمت یک
46 دقیقه
قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابنمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی
نویسنده
مترجممسعود قلایی
راویالناز شجاعی، محمدجواد تورانی، مهدی محرمی، حورا طالبی
ناشر چاپینشر قطره
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، نمایشنامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی

برای دریافت نمایش صوتی رانندگی برای خانم دیزی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.