معرفی و دانلود کتاب صوتی تاریخ پرستاری

عکس جلد کتاب صوتی تاریخ پرستاری
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاریخ پرستاری

کتاب صوتی تاریخ پرستاری اثری جذاب است که فرایند تبدیل این شغل از فعالیتی داوطلبانه به حرفه‌ای علمی را روایت می‌کند. اطلاعات گسترده‌ای که لیزابت کریگ گردهم آورده تامل‌برانگیز هستند و روایتی دقیق از ماهیت پرستاری، چشم‌انداز آینده و چالش‌های آن دراختیارتان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی تاریخ پرستاری

فلورانس نایتینگل را بنیان‌گذار پرستاری مدرن می‌دانند. او یک فعال اجتماعی و آماردان بود که در طول جنگ کِریمه (1856-1853)، زمانی که دولت انگلیس تقاضای نیروی داوطلبانه داشت به کمک سربازان شتافت. فلورانس و گروه همراهش اولین زنانی بودند که رسما اجازه‌ی حضور در میدان نبرد را یافتند. آن‌ها به دلیل نبود دستورالعمل‌های خاص مجبور به ابتکار عمل بودند و همین موضوع آغازگر دگرگونی این پیشه از کاری بی‌ارزش به شغلی سازمان‌یافته شد؛ تحولی که لیزابت کریگ (Lizabeth Craig) در کتاب صوتی تاریخ پرستاری (The history of nursing) سیر آن را مفصلا بررسی می‌کند.

اگر بخواهیم با اولین پرستاران تاریخ آشنا شویم باید به دوران باستان برگردیم، یعنی زمانی که نخستین تمدن‌های انسانی به وجود آمدند. مسلما چنین عملی به اندازه‌ی حضور بشر در زمین قدمت دارد اما بدون دسترسی به منابع مکتوب سخت می‌توان درباره‌ی آن دوران نظر داد. آنچه می‌دانیم انحصار پرستاری به‌عنوان یک شغل در دست مردان بود. زنان و بردگان در خانه از خانواده و خویشان مراقبت می‌کردند، عملی که نه حرفه بلکه وظیفه‌ی آن‌ها تلقی می‌شد و طبیعتا حق‌الزحمه‌ای هم برایشان به همراه نداشت.

این دیدگاه تا ظهور مسیحیت که رسیدگی به بیماران، سالخوردگان و مجروحان را می‌ستود ادامه داشت. عیسی مسیح (ع) پیامبر فرودستان بود و پیروانش را به انسان‌دوستی دعوت می‌کرد. گرویدن حاکمان و امپراطوران به این دین ابراهیمی و فراگیری آموزه‌هایش، تغییری آرام اما اساسی در افکار عمومی به وجود آورد. لیزابت کریگ در کتاب صوتی تاریخ پرستاری شرح می‌دهد که ایجاد کلیساها چگونه روند گذشته را تغییر داد و پای زنان را به عرصه‌ی مراقبت از بیماران باز کرد.

ابتدا راهبه‌ها و بعد بانوان بیوه و دختران مجرد خانواده‌های سطح بالا مسئولیت پرستاری را بر عهده گرفتند، عملی شرافتمندانه که در محیطی روحانی انجام می‌شد و البته داوطلبانه بود. مراقبت از سربازان زخمی در پشت جبهه‌ها هم به آرامی به زنان واگذار شد. چند صد سال بعد در قرن نوزدهم فلورانس نایتینگل به‌همراه 34 زن دیگر به میدان جنگ نیز پا گذاشتند و پس از آن سیر تغییر پرستاری سرعت گرفت. امروز که در حال خواندن این سطور هستید پرستاری حرفه‌ای دقیق و ساختارمند است و سازمان‌های تخصصی بر روند جذب، آموزش و استخدام پرستاران نظارت می‌کنند. ما پیشرفت تکنیک‌های تشخیص و درمان را به پرستاران مدیون هستیم و به روزهای پزشکی از راه دور (Telemedicine) پا گذاشته‌ایم، فناوری نوآورانه‌ای که احتمالا وظایف کادر درمان را کاملا دگرگون می‌کند.

در پایان معرفی باید گفت نظرات درباره‌ی وظایف پرستاران، آینده و قوانین این حرفه‌ی شریف بسیار متنوع است و شنیدن کتاب صوتی تاریخ پرستاری از انتشارات ققنوس کمک شایانی به شما می‌کند. نسخه‌ی گویای این اثر توسط نشر صوتی آوانامه تهیه شده و فاطمه شاداب ترجمه‌ی آن را برعهده داشته است.

کتاب صوتی تاریخ پرستاری مناسب چه کسانی است؟

شنیدن این اثر را به افرادی که در حوزه‌ی درمان فعالیت می‌کنند و دوستداران آثار تاریخی توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تاریخ پرستاری می‌شنویم

از آغاز تاریخ مسیحیت، کلیسا مراقبت از بیماران، تهیدستان و بی‌پناهان را به عهده داشت. این کار بر طبق این آموزه مسیح بود که رنج کشیدن انسان پذیرفته نیست. در سایر ادیان رنج کشیدن سزاوار شمرده می‌شد، اما مسیح به‌طور خاص خواستار از بین بردن درد و رنج بود. این معنای معنوی به مراقبت از انسان‌ها و به‌خصوص انسان‌های رنج‌کشیده تعبیر شد. به این ترتیب مراقبت از بیماران و مصیبت‌زدگان وظیفه آشکار هر مرد و زن مسیحی بود.

طبق آموزه‌های مسیح، از نظر خداوند مردان و زنان با هم برابر بودند و بر همین اساس زنان می‌توانستند همپای مردان در انجام وظایف الهی شرکت کنند. ارتقای مراقبت از بیماران و فقرا به رسالتی معنوی، برای زنان به خصوص زنان مجرد موقعیتی فراهم کرد تا در خارج از خانه عملکردی قابل احترام داشته باشند. گروه‌های مختلفی از زنان در کلیساها مراقبت از بیماران را به عهده داشتند. در این گروه‌ها زنان بیوه، خادمه‌های کلیسا و زنان خانه‌دار هم بودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
13 دقیقه
پیشگفتار: ظریف‌ترین هنر
31 دقیقه
فصل اول: رسالت دینی
8 دقیقه
ضمائم فصل اول
30 دقیقه
فصل دوم: انقلاب نایتینگل
7 دقیقه
ضمائم فصل دوم
36 دقیقه
فصل سوم: پرستاری حرفه می‌شود
10 دقیقه
ضمائم فصل سوم
39 دقیقه
فصل چهارم: پرستاران در عرصه‌ی جنگ
8 دقیقه
ضمائم فصل چهارم
32 دقیقه
فصل پنجم: پرستاری در قرن بیستم
10 دقیقه
ضمائم فصل پنجم
32 دقیقه
فصل ششم: چالش‌های آتی
9 دقیقه
ضمائم فصل ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاریخ پرستاری
نویسنده
مترجمفاطمه شاداب
راویسلاله برزه
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۲۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاریخ پرستاری

علی
۱۴۰۲/۱/۱۷
ایده نوشتن کتابی درمورد تاریخ پرستاری ایده خوبیه کلا و درسته که دین مسیحیت و کلیسا نقش کلیدی در ایجاد این حرفه داشتن اما جایی از کتاب که به جنگ‌های صلیبی اشاره میکنه یه اشاره کوچکی به حمله وحشیانه مسلمانان میکنه که بنظرم منصفانه نوشته نشده و به روایت تاریخ نویسای خودشون اروپای اونزمان واقعا از لحاظ فرهنگی سطح پایین و حتی میشه گفت بدوی بود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاریخ پرستاری

برای دریافت کتاب صوتی تاریخ پرستاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.