معرفی و دانلود کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان

عکس جلد کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان

نیل دگراس تایسون داستان‌گوی قهاری است که شما را با کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن حیران و میخکوب خواهد کرد! او به همراه دستیارش، لینزی نیکس واکر، در این کتاب مسائل پیچیده‌ی علمی را به ساده‌ترین شکل ممکن بیان می‌کند و حتی فیلم‌های علمی - تخیلی محبوب را به بوته‌ی نقد می‌کشد.

درباره‌ی کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

آیا می‌دانید چه کسی اولین بار به آسمان نگاه کرد و با خود اندیشید که احتمالاً بالاتر از ابرها هم چیزی وجود دارد؟ هیچ‌کس نمی‌تواند جواب این سؤال را با قاطعیت بدهد. بعضی از نقاشی‌ها و حکاکی‌های موجود در غارها نشان می‌دهند که انسان‌ها 40 هزار سال پیش دنباله‌دارها، شهاب‌سنگ‌ها و صورت‌های فلکی را به‌ دقت رصد می‌کردند. کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن (To Infinity and Beyond)، شما را با اسرار شگفت‌انگیز کیهان آشنا می‌کند؛ اسراری که انسان‌ها از هزاران سال پیش تا به حال، در پی یافتن آن‌ها بوده‌اند.

اگر اهل کیهان‌شناسی و نجوم باشید، بی‌تردید نیل دگراس تایسون (Neil deGrasse Tyson) را می‌شناسید. او از آن افراد مشهوری است که در همه‌ی حیطه‌ها فعالیت دارد: تلویزیون، پادکست، کتاب، دانشگاه، ناسا و... . وی در این کتاب به همراه دستیارش لینزی نیکس واکر (Lindsey Nyx Walker) شما را به سفری در فضا می‌برد؛ اما پیش از شروع سفر، همه چیز را درباره‌ی سیاره‌ی زمین توضیح می‌دهد. در بخش اول کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن درباره‌ی سطوح مختلف جو زمین، فشار هوا، پرش از لبه‌ی فلیکس باوم‌گارتنر و دیگر چیزها صحبت می‌شود.

در بخش دوم، نیل تایسون به منظومه‌ی شمسی خودمان نگاهی می‌افکند و از ستاره‌ی درخشان این منظومه، یعنی خورشید، آغاز می‌کند. البته قضیه به آن سادگی که فکرش را می‌کنید نیست. مثلاً انسان‌ها چگونه به اطلاعاتی درباره‌ی خورشید و سیارات منظومه دست یافتند؟ اطلاعاتی که احتمالاً بسیاری از ما از آن باخبریم و حتی برای بسیاری‌مان بدیهی به نظر می‌رسد. برای مثال چرخیدن سیاره‌ها دور خورشید حقیقتی است که سال‌های سال است با آن کنار آمده‌ایم. اما ششصد سال پیش کسانی بودند که فکر می‌کردند زمین مرکز جهان است و خورشید دور آن می‌گردد. نیل دگراس تایسون شما را با حقایق بیشتری درباره‌ی خورشید و سیاره‌های عطارد، ناهید، مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون آشنا می‌کند. او و لینزی نیکس واکر حتی از سیارک پلوتون هم غافل نمی‌شوند و آخرین تحقیقات مرتبط با این عضو کوچک منظومه‌ی شمسی را بیان می‌کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

اکنون زمان آن رسیده که به فضا بروید و ذهن خودتان را برای سؤالات هیجان‌انگیز آماده کنید. فضا چیست؟ گرانش چیست؟ فضا از چه چیزی تشکیل شده؟ اگر این‌همه ستاره در آسمان داریم، چرا باز هم آسمان تاریک است؟ در بخش سوم کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن، پاسخ پرسش‌های این‌چنینی را پیدا خواهید کرد.

نیل دگراس تایسون و لینزی نیکس واکر با بخش آخر کتاب شما را به جایی می‌برند که فضا و زمان در آن قابل تشخیص نیست. در این سفر با سرعتی بیشتر از نور حرکت می‌کنید و مانند باز لایتر، به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن پرواز می‌کنید. نسبیت خاص، انرژی تاریک، فیزیک کوانتوم، سفر در زمان و... موضوعات جذابی هستند که در این بخش از کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن بررسی می‌گردند.

در این اثر، فیلم‌های سینمایی نیز بررسی و نقد می‌شوند، البته از دریچه‌ی قوانین فیزیک و کیهان‌شناسی. نیل دگراس تایسون کوشیده در هر بخش از کتاب، چند فیلم مرتبط با این موضوع را از نظر محتوایی به چالش بکشد. علم هالیوود، نام این قسمت‌های هیجان‌انگیز کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن است.

انتشارات پل به‌تازگی نسخه‌ی چاپی این کتاب را با ترجمه‌ی یاسین قاسمی بجد و طلعت اصغری درمیان منتشر کرده. جزیره‌ی کتاب نسخه‌ی صوتی این اثر نیل دگراس تایسون و لینزی نیکس واکر را با صدای محمدرضا علیشاهی تهیه نموده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

  • کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن شما را وامی‌دارد که به بیرون بروید و آسمان شب را بنگرید. (مجله‌ی کرکوس ریویوز)
  • لینزی نیکس واکر و نیل دگراس تایسون در این اثر به کیهان و جهان نگاهی روشن می‌اندازند. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن برای کسانی است که به علم نجوم علاقه دارند و می‌خواهند ماجراجویی کیهانی خود را شروع کنند.

در بخشی از کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان می‌شنویم

اگر از شما خواسته شود که اولین پیشگامان هوانوردی را به یاد بیاورید، ممکن است برادران رایت به ذهنتان بیاید. اما یک قرن و نیم قبل از پرواز ارویل و ویلبر در سال 1903 در کیتی هاوک، کارولینای شمالی، دو برادر فرانسوی قبلاً تاریخ هوانوردی انسان را با "بالن هوای ایستایی" خود که بیشتر به‌عنوان بالون هوای گرم شناخته می‌شود، آغاز کرده بودند. این بالن‌ها بر همان فیزیک شناوری فانوس‌های کونگ‌مینگ در چین باستان متکی هستند، اما از یک محفظه حفره‌دار در اندازه‌ای استفاده می‌کنند که بتواند محموله‌ای از انسان‌های آویزان را به بالا بکشد.

در سال 1783 ژوزف میشل و ژاک اتین مون گلفیه اولین بالون را در جنوب فرانسه آزمایش کردند. آن‌ها همچنین اولین هوانوردان شناخته شده را به خدمت گرفتند: یک گوسفند، یک اردک و یک خروس. این سه حیوان عجیب‌وغریب پس از یک سفر هشت دقیقه‌ای و دو مایلی به سلامت به زمین بازگشتند و عصر پرواز انسان را آغاز کردند.

تقریباً یک قرن بعد، جیمز گلیشر، هواشناس و ستاره‌شناس، با خلبان متخصص بالون، هنری کاکسول، برای یک آزمایش هوانوردی تقریباً کشنده همکاری کردند. گلیشر مصمم بود بفهمد یک بالون تا چه حد می‌تواند یک نفر را حمل کند و چه چیزهایی را می‌توان در مورد جو و فشار هوا در طول مسیر یاد گرفت. گلیشر در کتاب خود در سال 1871 به نام «سفرهایی در هوا» می‌پرسد: «آیا امواج اقیانوس هوایی در سواحل بی‌نام خود حاوی هزاران اکتشاف نیستند که قرار است در دستان شیمی‌دانان، هواشناسان و فیزیکدانان ایجاد شوند؟»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
بخش یک: زمین زنده
29 دقیقه
فراتر از تروپوسفر
30 دقیقه
فلیکس باوم‌گارتنر و لبه‌ی فضا
26 دقیقه
علم هالیوود: سرعت در مقابل شتاب
37 دقیقه
معمای کیهانی: بیسبال‌های بالستیک
30 دقیقه
بخش دو: گشت‌وگذار در حیاط خلوت خورشید
26 دقیقه
معمای کیهانی: چگونه انیشتین سیاره‌ی ولکان را کشت
31 دقیقه
معمای کیهانی: ونوسی‌ها
24 دقیقه
مریخ
31 دقیقه
کمربند سیارکی
32 دقیقه
زحل
23 دقیقه
بخش سه: پیش به سوی فضای بیرونی
28 دقیقه
نور: یک موج
32 دقیقه
حقایق تکان‌دهنده
32 دقیقه
علم هالیوود: هالک باورکردنی است؟ - قسمت اول
30 دقیقه
علم هالیوود - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش چهار: به‌سوی بی‌نهایت و فراتر از آن
26 دقیقه
به‌سمت لبه
27 دقیقه
علم هالیوود: مرگ توسط ماشین زمان
31 دقیقه
اکتشاف: جی‌پی‌اس و آی‌اس‌اس
34 دقیقه
معمای کیهانی: سوپ کرم‌چاله‌ی کوانتومی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن: سفری برای کشف و شناخت کیهان
نویسنده،
مترجمیاسین قاسمی بجد، طلعت اصغری درمیان
راویمحمدرضا علیشاهی
ناشر چاپیانتشارات پل
ناشر صوتیانتشارات جزیره کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی علمی و آموزشی، کتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

kiomars yadegar
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
سلام وعرض ادب و احوالپرسی
خیلی کتاب جذابی هستش دوست داری یه تیکه گوش کنی تا آخر
ودر آخر یاد شعر خیام افتادم
هفتادسال به استاد بودم شب و روز
آخر معلومم شد که هیچ معلوم نشد
با تشکر از کتابراه همیشه همراه
fatemeh
۱۴۰۳/۱/۱۳
بسیار خوب برای کسانی که به فیزیک علاقه مند هستند
سوده حسینى
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی جامع و مفید بود گوینده خیلی خوب بود ترجمه عالی بود
Davood Beigei
۱۴۰۳/۱/۳
عالیه کتاب خوب و مفیدی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن

برای دریافت کتاب صوتی به سوی بی‌نهایت و فراتر از آن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.