معرفی و دانلود کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

برای دانلود قانونی کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

رابرت پکستون در کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن، این رژیم غذایی را به‌طور کامل تعریف و شیوه‌ی صحیح و منطقی اجرای آن را بیان می‌کند. این کتاب با اشاره به مزیت‌های روزه‌داری متناوب و تأثیر آن بر چربی‌سوزی، روش 16:8 را معرفی می‌کند و یک برنامه‌ی رژیمی سی‌روزه پیشنهاد می‌دهد که باعث می‌شود بتوانید در مدتی کوتاه به شکل قابل‌توجهی وزنتان را کاهش دهید.

درباره‌ی کتاب رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

بسیاری از کسانی که اضافه‌وزن دارند، برای کاهش آن به رژیم‌های مختلفی روی می‌آورند؛ از رژیم کتو تا کم کربوهیدرات تا کم‌کالری. اتفاق رایجی که در این رژیم‌ها می‌افتد این است که فرد به وزن دلخواهش می‌رسد، اما پس از مدتی دوباره به فرم قبلی بازمی‌گردد. این رفت‌ و برگشت و کاهش و افرایش وزن باعث آزار و ناامیدی بسیاری اط افراد شده. آن‌ها در این شرایط سردرگم‌اند و نمی‌دانند باید به سراغ چه استراتژی‌ای بروند و دائما مسیرشان را تغییر می‌دهند. تحقیقات نشان داده یکی از رژیم‌های مؤثر و بادوام، روزه‌داری متناوب یا فستینگ (IF) است. در این شیوه، بیشتر از اینکه بر روی نوع غذا یا کالری یا کربوهیدرات آن بحث شود، بر روی مدت‌زمان و دوره‌ی مصرف تأکید می‌شود. به این معنا که فرد ساعت‌های متوالی روزه می‌گیرد و غذا نمی‌خورد، اما چند ساعت در روز مجاز به خوردن هر غذایی خواهد بود. روش 16:8 معروف‌ترین روش در این رژیم است: 16 ساعت ناشتایی و روزه و 8 ساعت آزادی برای خوردن. رابرت پکستون (Robert Paxton) در کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن (Intermittent Fasting For Weight Loss) این رژیم را به‌طور کامل تعریف و شیوه‌ی صحیح اجرای آن را تشریح می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

هر رژیم غذایی معمولاً نقاط قوت و ضعف خود را دارد. رابرت پکستون معتقد است نقطه‌ی قوت رژیم IF این است که تأثیر قابل‌توجهی بر چربی‌سوزی دارد و خیلی زود باعث کاهش وزن می‌شود. اما مثل دیگر رژیم‌ها، بدن به سرعت در برابر این روش هم مقاوم می‌شود و فرآیند کم شدن وزن متوقف می‌گردد. پکستون در کتاب رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن، به سه نکته‌ی مهم اشاره می‌کند که باعث می‌شوند بدن ما در برابر این رژیم مقاومت نکند و به آن تن دهد: فاکتور اول انتخاب غذاهای مصرفی است. یعنی در همان 8 ساعتی که مجازیم غذا بخوریم، باید به سراغ غذاهای سالم برویم. گرچه معمولاً گفته می‌شود بعد از 16 ساعت روزه، مجاز به خوردن هر غذایی هستیم، اما پکستون اصرار دارد که حتماً مواد غذایی مفید را مصرف کنیم و هرگز به سراغ قند یا چربی زیاد نرویم. فاکتور دومی که او بر روی آن دست می‌گذارد، ورزش است. ورزش مکملی عالی برای فستینگ است و تأثیر آن را دوچندان خواهد کرد. و در نهایت، فاکتور سوم، سی روز اول روزه‌داری است که به نظر او دوره‌ی بسیار مهمی در این رژیم به شمار می‌رود. پکستون برنامه‌ای یک‌ماهه برای شروع رژیم IF پیشنهاد می‌کند که باعث می‌شود این رژیم تأثیرگذارتر شود. با کمک این الگو و برنامه شما می‌توانید ظرف مدت کمی به وزن دلخواهتان برسید و روند آن را حفظ نمایید.

کتاب رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن را میثم میرزایی شهرابی، شقایق فردی‌نیا و عاطفه کهنسال برای نشر حتمی ترجمه کرده‌اند.

کتاب رژیم روزه‌داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید وزنتان را کاهش دهید، می‌توانید این کتاب راهنما را مطالعه کنید و از روش‌های کاربردی آن استفاده نمایید.

در بخشی از کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن می‌خوانیم

بهترین راهنمایی که می‌توانم در رابطه با اولین وعده‌غذایی روز برای شما داشته باشم این است که اطمینان پیدا کنید مواد غذایی که برای مصرف انتخاب می‌کنید حاوی پروتئین و چربی بالا اما قند پایینی باشد. چراکه آنچه در ابتدای روز میل می‌کنید تعیین می‌کند در ادامه‌ی روز بدن شما از چه سوختی برای فعالیت استفاده کند.

صبحانه‌ایی با قند بالا سب اشتیاق شما برای مصرف قند بیشتر، افت انرژی و تمرکز پایین‌تری می‌شود. صبحانه‌ایی غنی از پروتئین و چربی بدن شما را وادار خواهد کرد تا از چربی به‌عنوان سوخت استفاده کند که در این صورت دیرتر گرسنه خواهید شد و زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
رژیم‌های فستینگ یا روزه‌داری تناوبی چیست و نشانگر چه موضوعی می‌باشد؟
چربی چگونه ذخیره و سوزانده می‌شود؟
رژیم IF چه کمکی به‌ چربی‌سوزی می‌کند؟
چرا رژیم‌های کم‌کالری موفق و موثر نیستند؟
رژیم روزه‌داری متناوب - روش 16:8
شروع رژیم IF، 3 فاکتور مهم برای موفقیت
فاکتور اول: ‌رژیم غذایی و تغذیه
فاکتور دوم: ورزش
فاکتور سوم
شروع رژیمIF (30 روز اول)
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن
نویسنده
مترجممیثم میرزایی شهرابی، شقایق فردی نیا، عاطفه کهنسال
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-600-355-541-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

Parastoo Nahad
۱۴۰۲/۸/۱۸
کتاب را خریداری کردم ممنون از ترجمه خوب و روان، اما به نظرم حرف جدیدی نداشت انتظار یک برنامه غذایی داشتم که بعد از اتمام فستینگ چی بخورم بهتره اما بیشتر توضیحات در مورد هورمونها و کارکردشون، توضیحات مختصری در مورد ورزش و نیاز بدن به خواب با کیفیت داده شده بود. بیشتر موارد رو با گوگل کردن میشه متوجه شد.
ساره خوش
۱۴۰۳/۱/۷
این کتاب از جهتی که منابع رو معرفی کرده بود قابل اعتماد بود اما بسیار کلی در مورد این رژیم نوشته بود و اگر با ریزبینی بیشتری به این نوع رژیم و همچنین مقایسه اون با رژیم‌های مثل کالری پایین پرداخته بود بهتر میشد از اطلاعات کتاب استفاده کرد
امید
۱۴۰۳/۱/۲۵
مطالب خیلی خلاصه و سطحی، ناقص
بعنوان کتاب مرجع و کمک کننده برای شروع و اشنایی با فستینگ گرفتم اما متاسفانه کاربرد و همچنین ارزش خرید نداشت
Fatemesadat
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
واقعا ضعیف و کم حجم. اطلاعات کتاب بایک سرچ ساده در اینترنت بدست میاد.
محمد گمین چی
۱۴۰۲/۹/۲۴
مطالبی خوب برای اجرای صحیح روش زندگی سالم به شما پیشنهاد می‌دهد
الهام دارآفرین
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب کاملی نیست و اطلاعات خاصی به شما نمیدهد
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن

برای دریافت کتاب رژیم روزه داری متناوب یا فستینگ برای کاهش وزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.