معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای جامع سالمندان

عکس جلد کتاب راهنمای جامع سالمندان
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع سالمندان

کتاب راهنمای جامع سالمندان حاصل همکاری رها افراسیابی زوباران، نجمه ریگی و سلماز عطاردی است و مجموعه‌ای از نکات لازم برای بهبود ابعاد مختلف زندگی سالمندان را گرد آورده است. این کتاب هر آنچه که سالمندان در زمینه‌ی تغذیه، بهداشت، مسائل روانی، بیماری‌ها و آزمایشات ضروری لازم دارند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع سالمندان

دوران سالمندی بخشی از روند زندگی همه است. این دوره بنا بر شرایط فرهنگی متفاوت، در سه بعد روانی، اجتماعی و تقویمی تعریف می‌شود. برنامه‌ریزی برای بهبود زندگی سالمندان امری ضروری و از شاخص‌های رفاه یک جامعه است. در همین راستا باید جنبه‌های مختلف جسمی و روانی این دوران و تغییرات و بیماری‌های آن را شناخت و برای پیشگیری یا کنترل آن‌ها برنامه داشت تا تجربه‌ی سالمندی سالم برای همه تدارک دیده شود. در همین زمینه، کتاب راهنمای جامع سالمندان با همکاری مشترک رها افراسیابی زوباران، نجمه ریگی و سلماز عطاردی به تالیف درآمده و کوشش کرده است راهنمایی برای زندگی بهتر سالمندان ارائه بدهد.

ساختار کتاب راهنمای جامع سالمندان طی فصل پنج نوشته شده است و به مسائل مختلف زندگی سالمندان می‌پردازد. در فصل اول نیازهای تغذیه‌ای و تغذیه‌ی مناسب برای سالمندان شرح داده می‌شود. در فصل دوم انواع بیماری‌های جسمی و آزمایشات ضروری آورده شده است. فصل سوم به مسائل روانی می‌پردازد. فصل چهارم ورزش‌های مناسب و نکات بهداشتی را عنوان می‌کند و فصل آخر به خانه‌ی سالمندان اختصاص دارد.

کتاب راهنمای جامع سالمندان با تلاش انتشارات کتابداران به انتشار رسیده و در دسترس مخاطبان ایرانی قرار گرفته است.

کتاب راهنمای جامع سالمندان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای پرستاران، پزشک‌ها و هر کسی که به طور شخصی یا حرفه‌ای با سالمندان در ارتباط است، مفید و کاربردی است.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع سالمندان می‌خوانیم

هنگامی‌که بین دو نفر تا حدی صمیمیت برقرار شد، علایق آنها به فراسوی مسائل دونفره گسترش پیدا می‌کند و آنها علاقه‌مند می‌شوند که نسل بعدی را پرورش دهند. بدین‌ترتیب، براساس اصطلاحات اریکسون، آنها وارد مرحله‌ی زایندگی در برابر جذب خود شدن و رکود می‌شوند (اریکسون، 1982، ص 67). زایندگی اصطلاح گسترده‌ای است که فقط به صاحب فرزند شدن محدود نمی‌شود، بلکه شامل تولید عقاید و طرح‌هایی در جریان کار نیز می‌شود. اما اریکسون اساساً بر مسئله‌ی بچه‌دار شدن تأکید می‌کرد. البته صرف بچه داشتن، زایندگی را تضمین نمی‌کند. والدین باید کاری فراتر از تولید بچه انجام دهند؛ آنها باید از فرزندان خود مراقبت و آنان را راهنمایی کنند. این مسئله به این معنا است که والدین باید از نیازهای خود چشم‌پوشی کنند. آنها باید بر وسوسه‌های توجهِ بیش از حد به خویشتن، که به رکوردی غیرمولد منجر می‌شود، چیره شوند. هر اندازه که آنها بر این تضاد چیرگی یابند، به همان میزان قادر خواهند بود توانایی خود را برای مراقبت از نسل آینده گسترش دهند.

اریکسون متذکر شد که بعضی از افراد، بدون اینکه خودشان بچه‌ای داشته باشند، حس زایندگی و مراقبت کردن را در خود به وجود می‌آورند. یا افرادی که استعدادهای ویژه‌ای را در سایر زمینه‌ها به کار می‌گیرند، نمونه‌هایی از چنین افرادی هستند. این افراد هنوز هم می‌توانند از طریق کار کردن با کودکان دیگران، یا کمک به ایجاد زندگی بهتر برای آنها، نسل بعدی را آموزش دهند و راهنمایی کنند. بسیاری از افراد هم هستند که ازدواج می‌کنند، اما فاقد احساس زایندگی هستند. در چنین مواردی، زوجین اغلب به نوعی صمیمیت کاذب پسرفت می‌کنند که در آن، فرد بیش از حد متوجه خود می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: تغذیه سالمندان
فصل دوم: بیماری‌های جسمی ‌سالمندان
فصل سوم: عواطف و مسائل روحی و روانی
فصل چهارم: ورزش و بهداشت سالمندان
فصل پنجم: سرای سالمندان
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع سالمندان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات کتابداران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-622-5905-60-3
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای جامع سالمندان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع سالمندان

برای دریافت کتاب راهنمای جامع سالمندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.