معرفی و دانلود رایگان کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار: افسانه‌های کهن ایران زمین

عکس جلد کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار: افسانه‌های کهن ایران زمین
قیمت:
رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار: افسانه‌های کهن ایران زمین

کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار به قلم زهره خورشیدی، داستانی افسانه‌ای از دوران قدیم ایران را برایمان روایت می‌کند. این داستان در ژانر تاریخی و تخیلی نوشته شده و ماجرای جذاب زندگی جهانگیرشاه از کودکی تا رسیدن به پادشاهی و برپایی یک آرمانشهر خوشبخت در قلمرواش است.

درباره‌ی کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار

اثری که پیش رو دارید، کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار است که داستان پندآمیز جهانگیرشاه، پادشاه ایران را روایت می‌کند. زهره خورشیدی در این کتاب یکی از افسانه‌های قدیمی ایران را با نثری ساده و گیرا بازنویسی کرده است. قصه‌ی کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار از کودکی جهانگیر و ماجرای او با، پدرش و نامادری مال‌پرست و بدذاتش، خاتون، آغاز می‌شود و به داستان پادشاه شدن او با کمک اسب دانایش می‌رسد. جهانگیر با درستکاری و صداقت به تخت پادشاهی می‌رسد و بعد از آن تلاش می‌کند تا خوشبختی را در سرزمینش گسترش بدهد و از رنج مردمانش بکاهد.

داستان کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار در هجده بخش نوشته شده است. مفاهیمی همچون صداقت، جوانمردی و مجازات در خلال ماجراهای تخیلی کتاب حاضر به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. گفتنی است که نشر کتابداران این اثر را به چاپ رسانده و روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است.

کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به نوجوانان و علاقه‌مندان به داستان‌های افسانه‌ای، به ویژه افسانه‌های ایران باستان، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار: افسانه‌های کهن ایران زمین می‌خوانیم

پادشاه همه را زیرنظر داشت. می‌خواست بداند کدام یک از این جوانان می‌توانند داماد او شوند. بین کسانی که به این مرحله رسیده بودند، بجز دو سه نفر که جهانگیر یکی از آنان بود، همه از اشراف‌زادگان بودند. پادشاه با خیالی آسوده، مبارزه‌ها را تماشا می‌کرد. گمان می‌برد حتماً یکی از این اشراف برنده‌ی نهایی می‌شود. بعید بود این دو سه نفر شرکت‌کننده عادی، به مرحله‌ی نهایی برسند. پادشاه با خود گفت هر کسی در این کارزار مبارزه‌ی خوبی داشته باشد از او دعوت می‌کنم به ارتش بپیوندد. اینان مردانی قدرتمند هستند. با این اندیشه بیشتر مبارزه‌ها را زیر نظر گرفت.

پادشاه کیسان با دیدن مبارزه‌ی جهانگیر متحیر بود چگونه یک باغبان ساده شبیه فرماندهان ارشد مبارزه می‌کند؟ کجا تعلیم دیده؟ چقدر چالاک و ماهر است.

او همه حریفانش را از میدان خارج کرده است و فقط دو نفر باقی مانده‌اند!

در برابر چشمان متعجب همگان، جهانگیر توانست همه‌ی حریفانش را شکست دهد. فقط ده نفراز شرکت‌کنندگان توانسته بودند حریفان را شکست دهند، اما پیروزی جهانگیر از جهاتی مهم‌تر از بقیه بود. اول اینکه او تنها کسی بود که از بین ده‌ها مردم عادی پیروز این مبارزه شده بود. دوم اینکه بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند مسابقه را به پایان رسانده بود در حالی که شرکت‌کنندگان دیگر جراحاتی سطحی داشتند. سوم اینکه حریفان جهانگیر خیلی زود شکست را پذیرفتند و تمام قدرت خود را بکار گرفته بودند. اما مبارزین دیگر چون در مقابل اشراف‌زادگان شمشیر می‌زدند نمی‌توانستند از تمام قدرت خود استفاده کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار: افسانه‌های کهن ایران زمین
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات کتابداران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-7691-52-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار

محمدرضا مولاءی
۱۴۰۳/۲/۲۸
داستان تخیلی خیلی خوبی است. خواننده هم سرگرم می‌شود و هم تفریح و هم چیزی می‌آموزد. داستان باز یادآوری می‌کند که هیچ زنی دومی مادر بچه زن اول یا... نمی‌شود. بله زن دوم برای مال و ثروت است نه مادر شدن برای بچه شوهر. حیله و نیرگ همیشه وجود داشته و خواهد داشت. همچنین دار مکافات وجود دارد. اگر بدی کنی، بدی خواهی دید. و اسب سفید هر کسی در زندگی به شکلی ظاهر می‌شود که بایستی واقع بین باشیم و زود تشخیص بدهیم تا بتوانیم استفاده مفید بکنیم تا آینده خوبی برای خود تدارک ببینیم. حیف که موقع ظهور اسب سفید، خود را به نادانی زده و تکبر و غرور جوانی چشم‌ها را کور و گوش را کر می‌کند. و اسب میاد و می‌رود. موفق باشید.
کامران غزلی
۱۴۰۳/۳/۱
کتاب "جهانگیر شاه و اسب بالدار" نوشته‌ی زهره خورشیدی، یکی از آثار معاصر ادبی است. این کتاب به داستان‌نویسی تاریخی می‌پردازد و داستان‌هایی از دوران حکومت جهانگیر شاه، پادشاه مغولی هند، را روایت می‌کند. از طریق داستان‌های این کتاب، می‌توان با شخصیت‌ها، رویدادها و ماجراهای زمان خود آشنا شد.
به عنوان
یک کتاب نقد، می‌توان به جنبه‌های مختلف این اثر پرداخت. از جمله مواردی که می‌توان در نقد این کتاب مورد بررسی قرار داد، عبارت‌ها، سبک نوشتاری، تصویرسازی، تاریخ‌نگاری و تأثیر این کتاب بر خوانندگان است.
از مجموعه کتاب راه که به گسترش فرهنگ کتاب خوانی کمک میکند ممنون سپاسگزارم
اسما
۱۴۰۳/۲/۲۵
سلام و تشکر از نویسنده عزیز واقعا از خوندن این کتاب نهایت لذت را بردم چون من عاشق داستان و افسانه‌های کهن ایرانم چون موجوداتی که در این داستان‌ها وجود داره قابل پذیرش هستن و مثل بعضی از نمونه‌های خارجی غیر قابل باور و تخیلی به نظر نمیان و اینکه شخصیت‌های آرمانی داره که آدم آرزو میکنه کاش منم مثل اونا باشم
Mohammad Bagheri
۱۴۰۳/۳/۱۰
در زمینه اساطیری داستان زیبایی بود، هرچند که به نظر که اگه این داستان بطور مفصل تر و با جزییات بیشتری طرح می‌شد بهتر بود.
Ziba Abu
۱۴۰۳/۳/۱
داستان قشنگ و سرگرم کننده‌ای بود من از خوندنش لذت بردم حتما بخونید
ممنون از نویسنده محترم وکتابراه
ansari
۱۴۰۳/۲/۲۷
از دید گاه من این کتاب کتابی جذاب و دوست داشتنی است و من از خواندن این کتاب خیلی لذت بردم
وهاب میرشکاران
۱۴۰۳/۲/۲۷
خوب و سرگرم کننده رودباری ما که قصه‌ها و افسانه‌های کهن از فرهنگ خودمون را دوست داریم. متشکرم
M.zeinali
۱۴۰۳/۳/۱۱
خیلی زیبا بود و کمی غلط در نگارش داشت اما خیلی شیوا و دلنشین بود.
طاهر طاهری
۱۴۰۳/۲/۲۷
عالی بودکاش تبلیغ بیشتری میشد تا نوجوان ما بخونن وصفتهای خوبش یاد بگیرند
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار

برای دریافت کتاب جهانگیرشاه و اسب بالدار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.