معرفی و دانلود کتاب حرف دلت را بزن: رویکردی ذهن آگاهانه به ارتباط بدون خشونت

عکس جلد کتاب حرف دلت را بزن: رویکردی ذهن آگاهانه به ارتباط بدون خشونت
قیمت:
۱۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرف دلت را بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرف دلت را بزن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرف دلت را بزن: رویکردی ذهن آگاهانه به ارتباط بدون خشونت

اورن جی سوفر در کتاب حرف دلت را بزن، به مرور ضوابطِ حاکم بر تعاملات انسانی پرداخته و ضمن این کار، نکاتی ارزنده را در اختیار ما نهاده که به یاری‌شان می‌توانیم کیفیت رابطه‌ی خویش با سایرین را به طرز محسوسی بهبود بخشیم. اثر پیش رو یکی از عناوینِ حاضر در فهرستِ «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد» به شمار می‌رود.

درباره کتاب حرف دلت را بزن

رابطه‌ی انسانی می‌تواند انواع و اَشکالِ گوناگونی به خود بگیرد. نزد اغلب آدمیان، ارتباطِ کلامی، مهم‌ترین صورتِ رابطه و تعاملِ انسانی به شمار می‌رود. چنین تلقی‌ای کمابیش درست و منطبق با واقعیت است. به نحوی که می‌توانیم صحتِ آن را، به سادگی، با نظر افکندن به زندگی شخصی خود تأیید کنیم. آیا جز این است که کیفیت تعامل ما با اطرافیانمان، از دوستان و اعضای خانواده گرفته، تا همکاران و دیگرانی که به موجب نیازهای بیرونی با آن‌ها در ارتباطیم، بیش از هر چیز وابسته به الگوهای گفت‌وگوییِ حاکم بر این تعاملات است؟ حال که چنین است، لاجرم لازم می‌آید که برای اصلاحِ رابطه و تعامل خود با دیگر افراد، نخست به اصلاحِ نوع سخن گفتنِ خود بنشینیم. مطالب کتاب حرف دلت را بزن (Say What You Mean) در راستای یاری رساندن به تحققِ همین هدف مهم، ارائه گشته‌اند.

اورن جی سوفر در اثر نامبرده دو الگوی متفاوت تعامل کلامی را از یکدیگر تفکیک می‌کند. به زعم او، یکی از این الگوها اغلب به جای کمک به ارتقای درک متقابل میان افراد، به سوءتفاهم‌ها و خصومت‌ها دامن می‌زند، و الگوی دیگر، برعکس، از تعامل کلامی، پلی می‌سازد برای گذار به شکل والاتری از تعامل انسانی؛ تعاملی که در آن، ضمن انتقالِ بی‌کم‌وکاست عواطف و افکار خود به دیگری، با همدلی پذیرای عواطف و افکارِ طرف مقابل نیز، می‌گردیم. آنچه از کتاب حرف دلت را بزن خواهید آموخت، شیوه‌های فراگیری و به کار بردنِ الگوی اخیر در رابطه با دیگران است.

چهارچوب کلی کتاب حرف دلت را بزن بر مبنای سه توصیه‌ی اکید بنا شده است. سه توصیه‌ای که در صورت توجه به آن‌ها، یاد می‌گیریم که نخست: چگونه هنگام تعامل با دیگران در لحظه حضور داشته باشیم؛ دوم: به چه نحو ضمن سخن گفتن با دیگران، اعتنای خود به عواطف و احساسات و افکار ایشان را به آن‌ها نشان دهیم؛ و سوم: به چه ترتیب از حواشی اجتناب ورزیده و جریان گفت‌وگوی خویش را در مسیر مباحث مهم و شایان توجه، هدایت کنیم. مخلص کلام این‌که با مطالعه‌ی این کتاب، مهم‌ترین نکاتی را که برای بهبود بخشیدن به کیفیت رابطه‌ی کلامی خود با دیگران نیاز داریم، فرا خواهیم گرفت.

کتاب حرف دلت را بزن از چهار بخش و چهارده فصل تشکیل شده است. ذیل هر یک از فصول کتاب، ضمن بحث در باب یکی از جنبه‌های مهم رابطه‌ی گفت‌وگویی، مثال‌هایی تأمل‌برانگیز و تمرین‌هایی کاربردی نیز ارائه گشته است که به مخاطب در راستای عملی ساختن توصیه‌های نویسنده در جریان زندگی روزمره، یاری می‌رساند.

کتاب حرف دلت را بزن به قلم آزاده حسنی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر «مون» به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب حرف دلت را بزن

- الگوهای نادرست ارتباطی، نه تنها باعث ایجاد مشکلات فراوان در زندگی شخصی افراد می‌گردند، بلکه به گسترش سوءتفاهم و خشونت در سطح اجتماعی نیز دامن می‌زنند. اورن جی سوفر در کتاب حرف دلت را بزن، با وضوح و بینشی عالی، آموزه‌هایی را در اختیار ما می‌گذارد که به یاری آن‌ها می‌توانیم با شجاعت، صداقت و همدلی با دیگران ارتباط بگیریم. (Tara Brach)

- اورن جی سوفر در این کتاب خواندنی آمیزه‌ای درخشان از حضور متمرکز و تعامل هنرمندانه با دیگران را در اختیار مخاطبین خود گذاشته است. با خواندن اثر او، شاهد رشدی چشمگیر در کیفیت زندگی کاری و خانوادگی خود خواهید بود. (Daniel Goleman)

- کتاب حرف دلت را بزن به یکی از چالش‌های اساسی ما در تمام اقسام رابطه پرداخته است: چگونه می‌توانیم احساسات و نظرات خود را با قاطعیت، شفقت و قدرت، بیان کنیم؟... اگر بنا باشد فقط و فقط مطالعه‌ی یک کتاب را در زمینه‌ی ارتباطات فردی توصیه کنم، آن یک کتاب بی‌شک همین اثر خواهد بود. (Rick Hanson)

- واژه‌ها قدرتی بی‌اندازه دارند؛ هم برای آسیب رساندن، هم برای التیام بخشیدن. اورن جی سوفر در کتاب حرف دلت را بزن، طی سه مرحله، کاربرد درست و اصولی کلمات در سطح رابطه با دیگری را به ما می‌آموزد. (Chris Kresser, M.S)

کتاب حرف دلت را بزن مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار حوزه‌ی روابط عمومی و مخاطبین کتاب‌های حیطه‌ی خودیاری، بیش از سایرین از مطالعه‌ی کتاب حرف دلت را بزن، نوشته‌ی اورن جی سوفر، لذت خواهند برد.

با اورن جی سوفر بیشتر آشنا شویم

اورن جی سوفر (Oren Jay Sofer) نویسنده‌ی آمریکاییِ آثار حوزه‌ی خودسازی و یکی از اعضای «مرکز ارتباطات بدون خشونت» است. کتاب «حرف دلت را بزن: رویکردی ذهن‌آگاهانه به ارتباط بدون خشونت» بهترین اثر ترجمه‌شده از این نویسنده به زبان فارسی‌ست.

جملات برگزیده کتاب حرف دلت را بزن

  • نفرت ورزیدن در مقابل نفرت، تکثیرش می‌کند، به تاریک‌تر کردن شبی بی‌ستاره می‌ماند، تاریکی با تاریکی از میان نمی‌رود؛ این کار فقط از نور برمی‌آید، نفرت نمی‌تواند نفرت را بزداید؛ فقط عشق است که چنین می‌کند.
  • زبان بسیار قدرتمند است. زبان صرفاً واقعیت را توصیف نمی‌کند. زبان با توصیف واقعیت آن را به وجود می‌آورد.
  • زنده بودن دارای خاصیتی اسرارآمیز و مقدس است. زنده بودن یعنی آگاهی از مسئله‌ای مهم که نمی‌توان فراموشش کرد.
  • زندگی حقیقی همان دیدار است.
  • کودکان صحبت کردن را یاد می‌گیرند، بااینکه آموزگاران آموزش‌دیده‌ای ندارند.

در بخشی از کتاب حرف دلت را بزن می‌خوانیم

حوزۀ برقراری ارتباط گسترۀ وسیعی را در بر می‌گیرد؛ از روابط فردی و حرفه‌ای گرفته تا مهارت‌های سطح بالاتر مانند تسهیل‌گری و مراقبۀ گروهی و کاربردهای راهبردی مانند دیپلماسی و مقاومت بدون خشونت. مطالب این کتاب همۀ این موضوعات را پوشش نمی‌دهد و قصد انجام چنین کاری را هم نداشته‌ام. تمرکز اصلی مطالب کتاب بر برقراری ارتباط بین‌فردی در روابط خصوصی و اجتماعی است. اگر دوست دارید بیشتر دراین‌باره بیاموزید، ابزارهای این کتاب بنیان محکمی در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید در سایر حوزه‌ها آن‌ها را به کار ببرید.

اطلاعات این کتاب مستقیماً از تجربیات من در زندگی برگرفته شده‌اند؛ یعنی از جهاتی به همین تجربیات محدود می‌شوند؛ به‌خصوص در مقام یک مرد سفیدپوست یهودی از طبقۀ متوسط از برخی جنبه‌ها چنان شرطی ‌شده‌ام که نمی‌توانم دیدگاهی را که مارشال روزنبرگ به‌شیوایی برای کارش به زبان آورد، درک کنم. حتی امروز هم وقتی به حرف‌هایی که او در سال 2005 طی دوره‌ای در سوئیس زد فکر می‌کنم تنم از هیجان به لرزه می‌افتد:

اگر ارتباط بدون خشونت را به کار بگیرم تا مردم را از چنگال افسردگی نجات دهم و بتوانند با خانواده‌شان بهتر کنار بیایند، ولی بهشان یاد ندهم که هم‌زمان از انرژی‌شان برای دگرگونی سریع سیستم‌ها در این دنیا استفاده کنند، خودم به بخشی از مشکل تبدیل می‌شوم. کار اصلی من آرامش بخشیدن به انسان‌هاست تا در سیستم‌های فعلیِ زندگی‌شان شادتر زندگی کنند، برای همین از ان‌وی‌سی به‌شکل مسکنی قوی و اعتیادآور استفاده می‌کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
بخش اول. گام اول در لحظه حضور داشته باشید
1. مرکز زندگی ما
2. قدرت ذهن‌آگاهی
3. آگاهی در رابطه
بخش دوم. گام دوم اهل کنجکاوی و اعتنا باشید
4. بازی سرزنش
5. چه نیتی دارید؟
6. مانع قطع ناگهانی ارتباط شوید
بخش سوم. گام سوم بر مسائل مهم تمرکز کنید
7. پرداختن به مسائل مهم
8. چابکی عاطفی
9. تقویت همدلی و تاب‌آوری درونی
10. چگونه بدون دعوا مسئله‌ای را مطرح کنید
11. اگر چیزی می‌خواهید، درخواست کنید
بخش چهارم. جمع‌بندی همۀ مطالب
12. غوطه‌وری در مکالمه
13. گذر از تنداب‌ها
14. نتیجه‌گیری ترسیم مسیر
دربارۀ نویسنده
سپاسگزاری
پی‌نوشت‌ها
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرف دلت را بزن: رویکردی ذهن آگاهانه به ارتباط بدون خشونت
نویسنده
مترجمآزاده حسنی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-7585-92-6
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرف دلت را بزن

MNJ. 78
۱۴۰۱/۹/۲۱
کتابی کاملا کاربردی و کارآمد و پربار که اگر همراه با کارگاه و دوره مطالعه بشه و تمرینات و پرسش و پاسخ هاش مورد توجه قرار بگیره مفید تر و موثر تر واقع میشه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حرف دلت را بزن

برای دریافت کتاب حرف دلت را بزن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.