معرفی و دانلود کتاب بترس و اقدام کن

عکس جلد کتاب بترس و اقدام کن
قیمت:
۳۹,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بترس و اقدام کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بترس و اقدام کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بترس و اقدام کن

اگر روزی برسد که بدانید دیگر اسیر ترس‌های همیشگی‌تان نیستید و از بندشان رها شده‌اید، اولین کاری که انجام می‌دهید چیست؟ کتاب بترس و اقدام کن از روث سوکاپ، راهنمایی برای عبور از ترس‌هاییست که سال‌هاست همراه ما هستند. با استفاده از این راهنمای جامع روان‌شناختی، جرئت مقابله با ترس‌ها را به دست می‌آورید، می‌توانید بر دشواری‌های زندگی غلبه کنید و در نهایت زندگی شما به همان چیزی تبدیل خواهد شد که آرزویش را دارید.

درباره‌ی کتاب بترس و اقدام کن

ترس، به هر شکلی که باشد، بزرگ‌ترین مانعی‌ست که ممکن است بر سر راه افراد به وجود بیاید. تا روزی که با ترس دست و پنجه نرم می‌کنید، تغییر و رسیدن به موفقیت تقریباً غیرممکن است. فرض کنید با ترسی کلنجار بروید که در ازای هر دو قدم پیش رفتن در مسیر، شما را حداقل یک قدم به عقب بکشاند. در بهترین حالت، زمان و انرژی‌ای که باید برای رسیدن به مقصد صرف کنید دو برابر خواهد شد. از بین بردن این احساس ترس که عموماً به کهن‌الگوها بازمی‌گردد و ریشه‌های عمیقی دارد، چندان آسان نیست و نیازمند نیرویی‌ست که طی جنگی که با احساس همیشگی خود دارید، به شما اجازه‌ی عقب‌نشینی ندهد. کتاب بترس و اقدام کن (Do It Scared)، به شما کمک می‌کند تا پیشروی به سمت اهدافتان را شروع کنید، حتی اگر هنوز نتوانسته باشید بر ترس‌های درونی‌تان غلبه کنید. این کتاب راهنما پیشرفت شما را تا زمان از بین بردن احساسات منفی متوقف نمی‌کند؛ بلکه همراهتان خواهد بود تا بتوانید در مسیر رسیدن به اهداف، با دشواری‌ها و ناملایمات هم مقابله کنید.

معرفی و دانلود کتاب بترس و اقدام کن

انواع مختلفی از ترس‌ها هستند که می‌توانند به قدری بزرگ شوند که تبدیل به اصلی‌ترین مانع دستیابی شما به رویاهایتان باشند. ممکن است آن‌قدر از شکست خوردن یا خوب پیش نرفتن کارها بترسید که اصلاً نخواهید کاری را شروع کنید. احتمال دارد ترس از قانون‌شکنی، به شکل عمیقی درون شما ریشه کرده باشد که قدرت ریسک‌پذیری و خروج از محدوده‌ی امن‌تان را از شما گرفته باشد. شاید به‌قدری از قضاوت شدن و خوشحال نکردن دیگران بترسید که ترجیح دهید در همان حالت‌های قبلی بمانید و قدمی به سمت تغییر برندارید. گاهی هم ترس از ناتوانی در به دست آوردن یک نتیجه‌ی خوب از کارها، احساس کافی نبودن، وحشت از پیچ‌وخم مسیر و عدم مسئولیت‌پذیری، همان احساساتی هستند که سرعت پیشرفت شما را کاهش می‌دهند، یا حتی گاهی اصلاً به شما اجازه نمی‌دهند که قدم از قدم بردارید. با وجود هر یک از این انواع ترس‌ها، احتمالاً سعی می‌کنید به خودتان این موضوع را القا کنید که به کل احتیاجی به تغییر ندارید. ممکن است سعی کنید خودتان را راضی کنید که هدف و رویایی که در سر می‌پروراندید، با چیزی که واقعا می‌خواهید و یا واقعا شایسته‌ی آن هستید، متفاوت است و بهتر است از آن صرف‌نظر کنید. فرقی ندارد که کدام یک از این موارد را تجربه می‌کنید. کتاب بترس و اقدام کن، می‌تواند بندهای ترسی که به دور افکار خود پیچیده‌اید را باز کند و انگیزه و قدرت حرکت را برای شما به ارمغان بیاورد.

این اثر به صورت کلی به سه بخش تقسیم شده است. در بخش اول، روث سوکاپ به سراغ کهن‌الگوهای ترس رفته و به شما کمک می‌کند تا ابتدا نوع ترسی که مانع اصلی اقداماتتان شده را بشناسید. در این بخش می‌خوانیم که به صورت کلی هفت کهن‌الگوی ترس داریم: اهمال‌کاری، قانون‌مداری افراطی، مهرطلبی، طردشدگی، خودکم‌بینی، بهانه‌تراشی و بدبینی. در ادامه نیز در رابطه با هریک از کهن‌الگوها، توضیحات و ویژگی‌های اصلی آن‌ها، عادت‌ها و رفتارها، ندای درونی هر کهن‌الگو، مشکلاتی که برای افراد به وجود می‌آورد، راهکارهای مقابله با آن ترس و در نهایت راه عبور از کهن‌الگویی که سال‌ها ما را درگیر خود کرده، می‌خوانیم.

در بخش دوم کتاب بترس و اقدام کن، مفهوم شجاعت و اصول آن مورد بررسی قرار داده شده است. با خواندن این بخش درمی‌یابیم که شجاعت به این معنا نیست که تحت هیچ شرایطی نباید بترسیم. درواقع نویسنده قصد ندارد ترس‌ها و نگرانی‌های ما را کم‌اهمیت جلوه دهد؛ تنها می‌خواهد این باور را درون ما تقویت کند که شجاعت واقعی، به معنای انجام عمل موثر، حتی با وجود ترس است. این که بترسیم اما باز هم اقدام کنیم، خود شجاعت است.

در قسمت پایانی، روث سوکاپ (Ruth Soukup)، نویسنده، با راهکارهایی کاربردی، به ما کمک می‌کند تا در مسیر اقدام قرار بگیریم و بتوانیم از تمام این ترس‌ها و احساسات منفی‌ای که با آن‌ها درگیر هستیم، عبور کنیم.

این اثر توسط الهام حافظی به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات کتاب کوله پشتی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب بترس و اقدام کن

  • روث سوکاپ، قدرتمند، معتبر و دلپذیر است؛ آن‌چه در این کتاب می‌گوید به نوعی در خود احساس کرده و تجربیات خود در غلبه‌ی بر ترس‌هایش را با مخاطب به اشتراک گذاشته است. از بزرگترین لطف‌هایی که می‌توانید در حق خود انجام دهید، این است که سریعاً خواندن این اثر را شروع کنید. با مطالعه‌ی آن، مجهز به بهترین سلاح‌ها برای مقابله با ترس‌هایتان خواهید بود. (Hal Elrod، نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش صبح جادویی و معادله‌ی جادویی)
  • اگر آماده‌ی پذیرش آینده‌ی خود هستید، روث سوکاپ گام‌های عملی مورد نیاز برای شروع را به روشنی بیان می‌کند. کتاب بترس و اقدام کن، یک راهنمای کاربردی برای شناسایی باورهای محدود کننده، غلبه بر ترس‌های خود و ایجاد زندگی رویایی‌ست! (Michael Hyatt، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

  • این اثر درخشان، یک نقشه‌ی راه کامل برای تبدیل رویاهای بزرگ به تغییرات بزرگ است. روث سوکاپ به شما کمک می‌کند تا ریشه ترس‌های خود را بشناسید و بتوانید اختیار آن‌ها را به دست بگیرید؛ بنابراین قادر خواهید بود به جای واکنش‌های ناخودآگاهی که برآمده از ترس‌ها هستند، به سراغ اقدامات شجاعانه بروید. (Tess Masters، نویسنده‌ی کتاب، The Perfect Blend)

  • معمولا مردم عاشق رویاپردازی، امید و غرق شدن در تصورات هستند. اما ترسی که ناگهان خود را نشان می‌دهد، تمام رویاها را نابود می‌کند. کتاب بترس و اقدام کن شما را از احساس ترسی که مانع اقداماتتان می‌شود، به جایی می‌رساند که بتوانید یک زندگی هدفمند و شجاعانه و فعالانه را پیش بگیرید. (Dan Miller، نویسنده‌ی کتاب محبوب نیویورک‌تایمز با عنوان 48 Days to the Work You Love)

کتاب بترس و اقدام کن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر را به همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناختی و تمام افرادی که می‌خواهند ترس‌های خود را بشناسند و از آن‌ها عبور کنند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب بترس و اقدام کن می‌خوانیم

یک راه ساده اما تأثیرگذار این است که مهلت معین سخت‌گیرانه‌تری برای انجام‌دادن کارهایتان مشخص کنید. اگر لازم است برای انجام‌ندادن به‌موقع کارها جریمه تعیین کنید. می‌توانید خودتان این جریمه را تعیین کنید و یا از همسر یا دوست مورداعتماد خود کمک بگیرید تا تاریخ موردنظر برای به‌سرانجام‌رساندن کارها و همچنین جریمه‌ی انجام‌ندادن آن‌ها را مشخص کند. فقط به خاطر داشته باشید که هرچه مهلتی که معیین می‌کنید جدی‌تر و واقعی‌تر باشد، احتمال این که برای ازدست‌ندادن آن تلاش کنید و کار موردنظرتان را به‌موقع تمام کنید بیشتر است.

شما در جایگاه اهمال‌کار، ذاتاً تمایل دارید تا آنجا که امکان دارد انجام‌دادن کارها را به تعویق بیندازید، گاهی از مدت‌ها قبل شروع به برنامه‌ریزی می‌کنید و گاهی تا آخرین لحظه صبر می‌کنید. در هر دو صورت داشتن یک مهلت مشخص برای انجام‌دادن کارها همان چیزی است که شما احتیاج دارید.

قبل از اینکه بگویم چه پیشنهادی دارم باید بگویم می‌فهمم انجام‌دادن این کار ممکن است چقدر برای یک کمال‌طلب سخت باشد، اما مطمئنم که شدنی است. هر روز یک کار هرچند ساده انجام بدهید با این هدف که فقط آن کار را انجام داده باشید، نه اینکه بی‌عیب‌ونقص و به بهترین حالت ممکن انجامش بدهید. تمرین کنید گاهی اشکالات و نواقص را بپذیرید. مثلاً می‌توانید یک نسخۀ پیش‌نویس از کار را قبل از تحویل‌دادن نسخه‌ی نهایی تحویل بدهید تا صرفاً ببینید چه حسی دارد. در آخر می‌خواهم بگویم تنها راه واقعی غلبه بر ترس اقدام کردن است و این یعنی هرچه بیشتر اقدام کردن را تمرین کنید (هرچند قدم‌های خیلی کوچک اما در مسیر درست)، برداشتن قدم‌های بزرگ و اقدامات چشمگیر برایتان آسان‌تر می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

زنجیرهای نامرئی
الگوهای مختلف ترس
آزمون الگوهای اصلی ترس
راهنمای استفاده از این کتاب
بخش اول: الگوهای اصلی ترس
فصل اول: اهمال‌کار
فصل دوم: قانون‌مدار افراطی
فصل سوم: مهرطلب
فصل چهارم: طردشده
فصل پنجم: خودکم‌بین
فصل ششم: بهانه‌تراش
فصل هفتم: بدبین
الگوهای ترس در یک نگاه
بخش دوم: اصول شجاعت
فصل هشتم: جرئت بزرگ فکرکردن داشته باشید
فصل نهم: چارچوب‌ها مخصوص ساده‌لوح‌ها هستند
فصل دهم: همیشه مسئولیت انتخاب‌های خود را بپذیرید
فصل یازدهم: از بازخورد صادقانه استقبال کنید
فصل دوازدهم: اشتباهی در کار نیست، هرچه هست درس است
فصل سیزدهم: تعادل بیش از حد مهم جلوه داده شده است
فصل چهاردهم: فقط به حرکت کردن ادامه دهید
اصول شجاعت در یک نگاه
بخش سوم: شجاعت در عمل
فصل پانزدهم: یک هدف واقعی داشته باشید
فصل شانزدهم: چرایی خود را پیدا کنید
فصل هفدهم: برنامۀ عملی خودتان را ایجاد کنید
فصل هجدهم: دایره‌ای از دوستان صمیمی واقعی تشکیل دهید
فصل نوزدهم: دست از مقایسه کردن بردارید
فصل بیستم: تمام بهانه‌ها را کنار بگذارید
فصل بیست‌ویکم: انگیزۀ خود را حفظ کنید
شجاعت در عمل در یک نگاه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بترس و اقدام کن
نویسنده
مترجمالهام حافظی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات272
زبانفارسی
شابک978-600-461-425-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بترس و اقدام کن

سپیده صفارزاده
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب پر از نکته‌های مختلفه که بهتون یاد میده چطوری با وجود ترس‌ها کاری که میخوایم رو انجام بدیم. به نظر من بخش‌های اول و سوم بهتر بودن. در کل کتاب بدی نیست ولی بهتر از این هم میتونست باشه.
sina javanmard
۱۴۰۲/۱۱/۱۱
کتاب خیلی انگیزشی هست کمک میکنه مشکلی که در خودت داری رو بشناسی و راه حلش رو انجام بدی تا مشکلت حل بشه به نظرم خیلی مفیده حتما مطالعه کنید
داریوش
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
فصل اول را دوست داشتم اما حقیقتا بقیه کتاب را نه... کتاب بیشتر شبیه کتابهای انگیزیشیه تا کتابهای علمی... شعاره زده اس
عنایت رزاقی
۱۴۰۳/۱/۲۴
من احساس می‌کنم نکات خوبی را برایم روشن کرد
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب راهنمای زندگی عملی و روزمره
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب بترس و اقدام کن

برای دریافت کتاب بترس و اقدام کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.