معرفی و دانلود کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان: دستورالعمل درمان شناختی - رفتاری

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان: دستورالعمل درمان شناختی - رفتاری

بسیاری از افراد به دنبال یک مشاور خبره برای مدیریت بهتر زندگی خود هستند. کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان، نوشته‌ی گروهی از نویسندگان، می‌تواند مشاور همراه شما برای داشتن یک زندگی شاد و پر از موفقیت باوجود ابتلا به ADHD یا اختلال نقص توجه_بیش‌فعالی‌ باشد. نویسندگان این اثر ارزشمند، مجموعه اطلاعاتی را که باید راجع‌به ADHD بدانید، در اختیارتان می‌گذارند و همچنین لیستی از نکات کارآمد را برای برنامه‌ریزی و سامان‌دهی بهتر زندگی به شما ارائه می‌دهند.

درباره‌‌ی کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان

شاید لیست بلندی از کتاب‌های مربوط به اختلال ADHD یا همان نقص توجه_بیش‌فعالی‌ در کودکان را پیدا کنید؛ اما تعداد کتاب‌هایی که این اختلال را در بزرگسالی بررسی می‌کنند و راهکاری برای به‌زیستی به افراد بزرگسال مبتلا به این اختلال ارائه می‌دهند، چندان زیاد نیست. یکی از بهترین کتاب‌های خودیاری که در این زمینه نوشته شده، کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان (Mastering Your Adult ADHD) نوشته‌ی استیون سافرن (Steven Safren)، سوزان اسپریچ (Susan Sprich)، مایکل دبلیو اتو (Michael W. Otto) و کارول پرلمان (Carol Perlman) است.

معرفی و دانلود کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان

توجه کنید که کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان، یک معرفی ساده در شناخت اختلال ADHD نیست. نگارندگان این اثر سعی دارند که با تمام دانش و با استفاده از سال‌ها تجربه‌ی تحقیق و درمان، به افراد مبتلا به ADHD کمک کنند تا زندگی منظم، هدفمند و شادتری را برای خود بسازند. همچنین افرادی که با فرد مبتلا به اختلال نقص توجه_بیش‌فعالی‌ زندگی می‌کنند می‌توانند مطالب این کتاب را به‌عنوان یک راهنمای علمی برای شناخت بهتر ابعاد این اختلال و هم‌زیستی بهتر با فرد مبتلا، مطالعه کنند. برای این کار و قبل از ورود بحث درمان، لازم است تا با تعریف دقیق و علمی ADHD آشنا باشیم. نویسندگان این کتاب، سعی دارند به‌طور خلاصه و با بیانی گویا شما را با اصلی‌ترین علائم ADHD آشنا کرده و لیستی از معیار‌های رسمی‌ این اختلال را که درمانگران برای تشخیص به کار می‌برند، معرفی کنند. از دیگر بخش‌های مهم کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان، آشنا کردن شما با راه‌های مرسوم درمان ADHD ازجمله درمان به کمک دارو است. نویسندگان اثر، در ادامه به شما توضیح می‌دهند که چرا برخی افراد باوجود مصرف دارو، همچنان با علائم مختلف این اختلال دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند؟ و چرا بسیاری از افراد در کنار تجویز دارو همچنان به روش‌های مکمل برای درمان بهتر خود نیاز دارند؟ پس از این مقدمات، نوبت به معرفی راه درمانی مکمل برای مدیریت ADHD یا به‌عبارتی درمان شناختی رفتاری می‌رسد. با مطالعه‌ی این اثر، خواهید دانست که دلایل نیاز به درمان شناختی رفتاری چیست و چه ویژگی‌هایی این روش را به یک شیوه‌ی پربازده در میان سایر درمان‌های ADHD تبدیل کرده است.

سرفصل‌های کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان با توجه به فاکتور‌های اساسی اختلال ADHD و بر پایه‌ی رویکرد درمان شناختی رفتاری تهیه شده است. بر‌این‌اساس، نویسندگان به شما کمک می‌کنند تا با اصلی‌ترین علائم این اختلال، بیش از قبل آشنا شوید و بتوانید با تمرین و تکرار عادات رفتاری، آن‌ها را بهبود بخشید. برهمین‌اساس و با یاری آموزه‌های این کتاب شما یاد خواهید گرفت تا مهارت‌های سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی خود را تقویت کنید؛ راهکار‌هایی برای کاهش میزان حواس‌پرتی خود بیابید، اهمال‌کاری در انجام کار‌ها را به شیوه‌ی هوشمندانه‌تری در کنترل خود دربیاورید، مهارت تفکر انطباقی را در خود پرورش دهید و در کنار تمامی این‌ها، اطرافیان و دیگر اعضای خانواده را برای مشارکت بهینه با برنامه‌های خود آگاه سازید. کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان در یک کلام، یک کتاب کار عالی برای مراجعانی‌ست که مدت‌هاست با مشکلات ناشی از نقص‌توجه و بیش‌فعالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ آموزه‌ها و نکته‌های ارزنده‌ی این کتاب در کنار کار مشاور و درمان‌گر می‌تواند یک نسخه‌ی درمانی عالی برای بهبود حال و کیفیت زندگی تک‌تک خوانندگان باشد. این اثر، اولین‌بار در سال 2017 به انتشار رسیده؛ ترجمه‌ی آن را عبدالرحمن یونسی برعهده داشته و نسخه‌ی نهایی آن با تلاش انتشارات آزمون یار پویا تهیه شده است.

در نکوداشت کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان

  • این اثر یک راهنمای گام‌به‌گام برای پزشکان و همینطور مراجعان است که استاندارد جدیدی برای مراقبت از ADHD بزرگسالان را ارائه می‌دهد. (سایت بررسی کتب پزشکی Doody's)

کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که خودشان یا یکی از افراد نزدیک زندگی‌شان به اختلال نقص توجه_بیش‌فعالی‌ مبتلا هستند، از خواندن این کتاب بسیار سود می‌برند.

در بخشی از کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان: دستورالعمل درمان شناختی - رفتاری می‌خوانیم

مهارت: پیگیری موضوعات مهم: ‌یکی از مشخصه‌های ADHD این است که افراد مبتلا به این اختلال اغلب موارد مهم را از دست می‌دهند. این مشکل‌ساز است؛ زیرا می‌تواند باعث تأخیر و افزایش احساس ناامیدی شود. در این مرحله، لحظه‌ای به مشکلاتی که در ردیابی اشیاء مهم مانند کلید، کیف پول، دفترچه یادداشت، دفترچه قرار ملاقات یا پالم پایلوت تجربه می‌کنید، فکر کنید. برخی از این موارد ممکن است اشیایی باشند که باید هر زمان که از خانه خارج می‌شوید با خود ببرید. قدم بعدی این است که به مکان خاصی فکر کنید که این اشیاء را در آن نگه‌داری می‌کنید. برخی افراد یک سبد را در جایی نزدیک در قرار می‌دهند و هر بار که وارد می‌شوند، اشیاء مهم را در سبد قرار می‌دهند. برخی دیگر دارای یک قفسه آویز برای همه کلیدها هستند. ممکن است بتوانید تمام اشیاء مهم خود را در یک مکان قرار دهید، یا ممکن است لازم باشد چندین مکان مختلف پیدا کنید.

با داشتن مکان‌های مشخصی که اشیاء مهم در آن تعلق دارند، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید اشیا را در مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید پیدا کنید؛ اما باید برای ایجاد این عادت تلاش کنید. هدف این است که هرگز کلیدها یا شیء باارزش خود را در هیچ مکانی به‌جز مکان موردنظر زمین نگذارید. هرگز! شما می‌توانید موفقیت این تکنیک را با مشارکت دادن سایر اعضای خانواده در این فرآیند بهبود بخشید. می‌توانید به همه اعضا خانواده بگویید که اشیاء به کجا تعلق دارند و از آن‌ها بخواهید که یا وسایل را کنار بگذارند یا اگر متوجه شدند چیزی نامناسب است، این کار را به شما یادآوری کنند (البته، باید توافق کنید که از دست آن‌ها عصبانی نشوید. به شما یادآوری کنم!). کار مهم دیگر (و خیلی اوقات دشوار) این است: هر زمان که یکی از این اشیاء را در جای دیگری دیدید، بلافاصله آن را به مکان مشخص شده بازگردانید.

فهرست مطالب کتاب

درباره درمان‌های کارآمد
اطلاعاتی درباره ADHD در بزرگ‌سالان و برنامه درمانی
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: مروری بر برنامه
فصل سوم: مشارکت اعضای خانواده شما
سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی
فصل چهارم: مهارت‌های سازمان‌دهی و برنامه‌ریزی
فصل پنجم: سازمان‌دهی وظایف چندگانه
فصل ششم: حل مسئله و مدیریت وظایف طاقت‌فرسا
فصل هفتم: سازمان‌دهی اسناد و مدارک
کاهش حواس‌پرتی
فصل هشتم: اندازه‌گیری میزان توجه و به تعویق انداختن حواس‌پرتی
فصل نهم: اصلاح محیط
تفکر انطباقی
فصل دهم: مقدمه‌ای بر مدل شناختی ADHD
فصل یازدهم: تفکر انطباقی
فصل دوازدهم: تمرین و مرور مهارت‌های تفکر انطباقی
مهارت‌های اضافی
فصل سیزدهم: کاربرد مدیریت اهمال‌کاری
فصل چهاردهم: پیشگیری از عود
منابع
درباره‌ی نویسندگان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان: دستورالعمل درمان شناختی - رفتاری
نویسنده، ، ،
مترجمعبدالرحمن یونسی
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-622-7903-36-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان

برای دریافت کتاب مدیریت ADHD در بزرگسالان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.