نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شجاعت کامل نبودن - برنه براون

مرتب‌سازی: پیش‌فرض
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۳/۴/۱۳
برنه براون، بانوی نویسنده کتاب شجاعت کامل نبودن، حول محور احساس شرم و خجالت در رفتارهایتان صحبت کرده است. این کتاب یک کتاب بیداری معنوی است و به خواننده خودآگاهی معنوی می دهد و منابع الهام بخش آن از عشق، تعلق، حس ارزشمندی است. کمال گرایی نیز در این کتاب مانند کتاب افسردگی نهفته، باعث افسردگی و احساس شرم و گناه می شود. در کتاب شجاعت کامل نبودن، برنه براون از ادبیات درست و ساده برای عموم، دستورالعمل هایی برای داشتن یک زندگی صمیمانه دارد و من را یه لیست انجام بده و انجام نده کشاند و ویژگی های شفقت و جسارت و شجاعت و ارتباط سبب صمیمیت با خود می شود که با پذیرفتن خود با عشق و کافی بودن، این ارتباط میسر می شود. شکرگزاری، دعا، بازی، تفریح، مدیتیشن و مراقبه نیز باز هم با ادبیات براون از روش های شارژ انرژی محسوب شده است. کتاب شجاعت کامل نبودن، از پرسش چجوری احساس شرم و خجالت باعث ایجاد ترس می شود؟ پرده بر می دارد و در بخش های ششم به بعد از این پیشروی از خروج از دایره امن صحبت می کند که دلیل ترقی و رشد می شود و گاهی حسادت افراد نابخرد نیز را تحریک می کند. کتاب از پیش گفتار نیز مطالب مفید و موثر خودش را به همگان عرضه می کند. با حفاری عمیق که از دعا، مراقبه و بررسی افکار مجدد، نشأت می گیرد می توانید رفرش شوید و تغییر کنید. شجاعت کامل نبودن نیز از اقدام فارغ از کمال گرایی و غلبه بر ترس، به عنوان اهرم های موفقیت صحبت اصلی دارد.
شراره تاجمیرریاحی
۱۴۰۳/۵/۱۲
کتاب شجاعت کامل نبودن درباره احساس شرم است. وقتی درباره احساس شرم حرف بزنیم، این احساس عقب نشینی می‌کند. ما نمی‌توانیم با همه ارتباط صمیمانه برقرار کنیم. نویسنده می‌گوید هر کدام از ما داستان خودمان، را داریم اما مهم این است که با شجاعت پیش برویم و آن را پنهان نکنیم. البته که باید بدانیم درباره احساساتمان با چه کسانی نباید حرف بزنیم: ۱-افرادی که همدردی می‌کنند به جای همدلی (همدل به کسی می‌گویند که دارای احساس ارزشمندی است. قضاوت نمی‌کند، سرزنش نمی‌کند و تنها درک می‌کند بدون این‌که بخواهد وضعیت ما را تغییر دهد) ۲-فردی که به دنبال نکته‌ای برای سرزنش ما می‌گردد. ۳-فردی که از ما احساس ارزشمندی و اصالت می‌گیرد۴-فردی که از داستان ما ناراحت می‌شود و سپس آن حس منفی را چنان به ما برمی‌گرداند که ما باید او را توجیه کنیم که اوضاع آن قدرها هم که فکر می‌کنی بد نیست. ۵-فردی که در ما هیچ نقطه ضعفی نمی‌بیند و دنبال بهتر کردن ما است و نمی‌تواند بپذیرد که ما احمقانه رفتار کنیم. ۶- فردی که نمی‌تواند نمی‌پذیرد ماشبیه هم باشیم. ما تنها به فردی نیاز داریم که بتوانیم با صحبت کردن با او، خودمان را درمان کنیم!
Zohreh Rakh
۱۴۰۳/۵/۱۲
من با توجه به تحقیقاتی که "برنی براون" انجام داده توقع داشتم در این کتاب راهکار و راهنمای جدیدی بخونم. ولی در هرصورت از این کتاب یاد گرفتم که: من خودم رو وادار نمی‌کنم کار جدیدی شروع کنم یا سعی نمی‌کنم بهره‌وریم رو زیاد کنم. سعی میکنم با خودم مهربون باشم و خودم رو همینطوری که هستم بپذیرم و از ترس اینکه بقیه درموردم چه فکری میکنند، خود واقعیم رو پنهان نکنم.
وقتی نسبت به تفکرات دیگران بی تفاوت میشیم به ارزشمندی خودمون پی میبریم و عشق ورزی به خودمون و احساس تعلق رو یاد میگیریم.
اصالت هم تمرین بی تفاوت شدن نسبت به نظر دیگران و پذیرفتن خودواقعی هست. اصالت یعنی شجاعت پذیرفتن اینکه موجود ناکاملی هستیم.
همه‌ی ما به شفقت، شجاعت و ارتباط نیاز داریم که بتونیم رابطه‌ی صمیمانه برقرار کنیم و فقط با کسانیکه ارتباط صمیمی داریم میتونیم در مورد احساس شرمندگی صحبت کنیم، چون میدونیم سرزنش و قضاوت نمیشیم. ترس و احساس شرم در مقابل ارتباطات صمیمی عقب نشینی میکنه.
تعریفی هم از معنویت گفته که همه‌ی ما توسط یک نیروی بزرگتر به صورت جدایی ناپذیر با هم ارتباط داریم و معنویت باعث ایجاد معنا در زندگی ما میشه و گاهی بهترین راه برای پیش رفتن، دعاکردن در سکوت است.
وقتی ما تحملمون رو در مقابل عواطف ناخوشایند از دست بدیم، احساس شادی رو هم از دست میدیم. شادی و سپاسگزاری دو تمرین معنوی هستن.
شادی و خوشحالی با هم فرق دارن، خوشحالی بسته به شرایط داره ولی شادی بستگی به معنویت و سپاسگزاری داره.
اول بخش پنجم اینطوری شروع میشه: شما در حال شنیدن کتاب صوتی "موهبت‌های نقص" اثر برنی براون هستین که مشخصه اشتباهی رخ داده.
و در بخش یازدهم و دوازدهم که واژه‌هایی مثل "شهود"، "انطباق" تعریف شده برام سنگین بود.
ممنون از کتابراه
اسماعیل خدامرادی
۱۴۰۳/۵/۱
با سلام
نویسنده کتاب بااستفاده از تحقیقات مهمی که انجام داده وار آنجاکه مطالعه کتاب نشان میدهد معلوم است که بسیار باتجربه است بخصوص درزمینه احسان درونی انسان و همچنین تعامل یک انسان با جامعه خود رابه خوبی به تصویر کشیده تقریبا از بیشتر جنبه‌های انسانی مانند عشق و احترام وشرم و همچنین کمال گرایی و چگونگی زیستن بعضی. از خصایص یک انسان باهم ودریک کالبد قلم فرسایی کرده و راهنمایی‌های خوبی برای هرکس که چگونه میخواهد از طبیعت وخصلت خدادایش استفاده کند راه کاری بسته به توانایی‌های فردی ارایه میدهد وله خوبی بیان میکند انسان. هیچ وقت کامل نیست بلکه نسبت به زمان پیشرفت میکند و از واقعیات درونی خود و جامعه آگاه میگردد وهرکس نسبت به توانایی‌های ذاتی واکستابی در این جهان زندگی میکندوهیچ کس نمی‌تواند به تنهایی مشکلات خودش را حل کند بلکه انسانها در زمانی به اندازه تاریخ توانسته مشکلات ونواقص خود رادرک کند و برای همین انسانها تا ابد همواره با مشکلات جدیدی روبرو خواهند شد که با گذشت زمان و تلاش وتجربه خواهند توانست این مشکلات را حل کنند
زکیه جهانی
۱۴۰۳/۴/۲۱
این اولین کتاب از این نویسنده است که مطالعه کردم. اولین بار که عنوان کتاب را دیدم، احساس کردم با کتابی مشابه کتاب " چگونه کمالگرا نباشیم " از استفان گایز رو به رو خواهم بود؛ اما با کتاب به مراتب متفاوت تری مواجه شدم. موضوع کتاب، قدمتی به بلندای تاریخ بشریت دارد. انسان‌ها از ابتدای ظهور، به این حقیقت واقف بودند که کامل نیستند. پس از آن تمام تلاش خود را به کار بستند تا با کمک نیروی ذهن و اختراعات بر این نقصان‌ها فائق آیند و شاید بتوان گفت موفق نیز بوده‌اند. اما جنبه‌ی دورنی این نقصان حل نشده باقی مانده است. آن جا که شب هنگام وقتی چشم‌ها بسته می‌شوند هجوم افکار نقص و کامل نبودن به سراغ این انسان می‌آید و او را اسیر می‌کند. صبح این انسان عصر مدرن، خود را آنچنان در کار و حرفه و روابط مشغول می‌سازد به این امید که بتواند آن " من " درونی را خاموش سازد بلکه بتواند آسوده سر بر بالشت بگذارد. غافل از آنکه این مشکل تنها ک راه حل دارد؛ پذیرش تمامی این نقص‌ها و عشق ورزیدن به خود با وجود تمام کاستی‌ها. و آن جا که انسان تواند به خود عشق بورزد و با خود صمیمی گردد آیا قادر نخواهد بود منشا محبت و الهام برای دیگران باشد و ارتباط‌های موثرتر و سودمندتری چه برای خود و چه برای اطرافیانش برقرار سازد؟ این کتاب به بهترین نحو این مسئله را توضیح می‌دهد و با نثر روان خود شما را با خود همراه می‌سازد.
رضا میری
۱۴۰۳/۶/۶
با سلام و درود و تشکر از کتابراه بابت اهدای این اثر.
در این کتاب با موضوعات متعددی مواجه می‌شویم از جمله ارتباط با کمال‌گرایی و احساس شرم. پذیرش خود واقعی. ارتباط بین ترس از ناقص بودن و ریسک کردن و اینکه کمال‌گرایی را به نوعی حس اعتیاد گونه تشبیه نموده است. یکی از جملاتی که به نظرم زیبا آمد جمله‌ای منتسب به مارتین لوتر بود که در تعریف قدرت بیان داشته و اینکه قدرت از نظر او یعنی توانایی ایجاد تغییر. در کل می‌توان گفت کتاب بسیار مفیدی برای بیشتر افراد می‌باشد و باعث ایجاد انگیزه و عدم ترس از شروع ناقص می‌باشد و فرد می‌تواند با آشنایی و پذیرش خود و استفاده از ذهن آگاهی به پیشرفت‌های خوبی نائل گردد. جا دارد از گویندگی شیوای راوی نیز تشکر کرد. شنیدن این کتاب را به عزیزان توصیه میکنم. با سپاس فراوان.
کامران غزلی
۱۴۰۳/۴/۱۲
نقد کتاب "شجاعت کامل نبودن: رها کردن خودِآرمانی و پذیرش خود واقعی" نوشته ی برنه براون، در مورد پذیرش داستان خود و دوست داشتن خود در جریان داستان، به عنوان شجاعانه ترین کاری که می توان در تمام عمر انجام داد، صحبت می کند. این کتاب به موضوعاتی مانند زندگی کردن با تمام وجود، کامل نبودن خود، پرورش ویژگی های مورد نیاز، و تسلیم به آسیب پذیری می پردازد. شجاعت، شفقت و پیوند ابزارهایی هستند که در سفر زندگی برای ما ضروری اند. این تمرین ها به توانمندی های باورنکردنی تبدیل می شوند و ما را به سوی آسیب پذیری و ضعف ها سوق می دهند. این موهبت ها نشان دهنده ی کامل نبودن ماست.با تشکر فراوان از مجموعه کتابراه که به گسترش فرهنگ کتاب خوانی کمک میکند ممنون متشکریم
مصطفی عزیزی
۱۴۰۳/۴/۲۶
با درود فراوان خدمت دوستان کتابخوان و گرامی، کتابی بسیار با ارزش که خانوم براون با اندیشه های قدرتمند و قلمی روان و ساده نکات مهمی را بهشون اشاره داشته اند که حول محور خجالتی نبودن و انجام دادن کارهایی که خیلی وقتها نتونستیم در زمانی انجام بدهیم که لازم و ضروری بوده. اینکه خودمان باشیم هر طوری که هستیم و شجاعت اینو داشته باشیم که عشق بورزیم و شاد باشیم و اجازه ندهیم احساس ترس و شرم این شانس را از ما بگیرد که زندگی با معنایی داشته باشیم. این کتاب برای هر شخصی می تونه مطالعه اش کمک بزرگی باشه و بتونه در مسیر زندگی با هدف خودش به نحو احسن از لحظاتش لذت ببره. ترجمه ی خوبی داره و خوانش بسیار مطلوب. سپاس از تیم خوب کتابراه برای این کتاب عالی
الهه حاجی ملک
۱۴۰۳/۴/۷
من نسخه متنی این کتاب رو خوندم و به خیلی از افراد معرفی کردم
اگر اهل کتاب خواندن هستید حیف هست این کتاب تو لیست کتاب‌های خونده شده تون نباشه
اگر اهل کتاب خواندن نیستید اما کمالگرا یید یا اولویت بندی‌های ذهنتان باعث آزار تون میشه (نظر اطرافیان براتون خیلی مهم هست یا اینکه فکر می‌کنید موظف هستید بقیه رو قضاوت کنید...) پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید
در هر صورت از خوندن ش پشیمون نمی‌شید...
کیانا بلوکی
۱۴۰۳/۵/۱۰
بسیاری از افراد از خود توقع و انتظار بیش از ظرفیت و توان شان را دارند که این موضوع نشات گرفته از کمال گرایی است. کمال گرایی دو جنبه ی متفاوت منفی و مثبت دارد ولی جنبه ی منفی آن است که در دنیای مدرن بیشتر گریبان گیر افراد شده است. این ویژگی سبب می شود افراد در زندگی تلاش کنند همه چیز در بهترین حالت خود انجام شود در حالی که غیرممکن است زیرا رسیدن به ایده آل های دست نیافتنی سبب می شود عزت نفس مان کاهش یابد و دچار افسردگی شویم. برنی براون محقق دانشگاه هوستون با تکیه بر دانش خود کتاب موهبت کامل نبودن: رها کردن خود آرمانی و پذیرش خود واقعی را به نگارش درآورده که شامل راهکارهایی برای رهایی از کمال گرایی، قضاوت و مقایسه است.
ساغر کاشانی
۱۴۰۳/۵/۱۵
یکی از نقاط قوت این کتاب، استفاده از پژوهش‌ها و داستان‌های شخصی براون است که مفاهیم را قابل فهم و ملموس می‌کند. او با مهارت، تجربیات خود را با تحقیقات علمی ترکیب می‌کند تا نشان دهد که آسیب‌پذیری نه تنها نشانه ضعف نیست، بلکه منبعی از قدرت و ارتباط انسانی عمیق است.
براون در کتاب خود، مفاهیمی همچون شرم، ترس و محبت به خود را بررسی می‌کند و به خوانندگان کمک می‌کند تا با این احساسات به طور سازنده‌تری برخورد کنند. او به ما یادآوری می‌کند که کامل نبودن یک واقعیت انسانی است و با پذیرفتن آن، می‌توانیم زندگی پرمعناتری را تجربه کنیم.
ازیتا
۱۴۰۳/۴/۳۰
عالی بود یکی از بهترین کتابای دنیاست از خوندنش پشبمون نمیشید موضوعشم هم جالب بود و هم اموزنده نخونین عمرتون رفته ممنون از نویسنده گرامی و عزیز بابت کتاب زیبایش واقعا بینظیره و حرف نداره حتما بخونین وممنون از کتاب راه عزیز کتاب عالیه و اگر طرفتدار کتاب‌های زیبا هستید حتما این کتاب رو بخونین کتابش بینظیر بود حرف نداره ممنون از نویسنده‌ی گرامی و عزیز بابت این کتاب زیبا و ممنون از تمام کسانی که برای این کتاب زحماتی کشیدند واقعا کتابش بینظیر و فوق الاده بود و ممنون از کتاب راه عزیزو گرامی بابت این کتاب زیبا و عالی سپاس گزارم
Soheil Sadeghi
۱۴۰۳/۴/۱۸
این قبیل کتاب ها خوبن به آدم نشون میدن تا برخلاف اونچه تو رسانه ها تبلیغ میشه خودت رو همونجوری که هستی بپذیری و تلاش کنی در مسیر زندگی بهبود پیدا کنی نه اینکه تو الان چیزی نیستی و کلا اشتباهی حالا بیا من دوباره بسازم و از این قبیل چیزای روانشناسی زرد خیلی لذت بردم و نوع ترجمه هم عالی بود و آدم جذب میشد کتاب رو ادامه بده البته خوب گاهی بنظرم ایراداتی دیده می شد اما در کنار محاسنش دیده نمیشه اینجور کتاب ها باید تو جامعه بیشتر خونده بشن تا این تفکرات مسخره کم کم از جامعه رخت بکنه
هانیه دهقانی
۱۴۰۳/۴/۱۷
کتاب خیلی خوبی بود این کتاب میخواد به شما بگه زندگی رو از دیدگاه خودتون ببینید و به قضاوت های دیگران درباره خودتون اهمیتی ندین ببینید که قلبتون چی میگه و همون کاررو انجام بدین این کتاب میگه که با پیشرفت تکنولوژی و رسانه هایی که به راحتی همه چیز رو دراختیار ما قرار میده و مدام به ما القا میکنن کسانی که ثروت یا شهرت زیادی دارن موفقن و آدم های عادی ارزشی نداره درصورتی که اینطور نیست شما میتونید یه آدم عادی موفق باشید این به تغییر دیدگاه شما نسبت به تعریف موفقیت داره
Wolf
۱۴۰۳/۵/۱۷
این کتاب تلاش می کند تا مفهوم شجاعت را از زاویه های مختلف بررسی کند، از جمله شجاعت در برابر خطر، شجاعت اخلاقی، و شجاعت در تصمیم گیری. نویسنده با استفاده از مثال های عملی و نظری، به خوانندگان کمک می کند تا درک بهتری از این ویژگی انسانی پیدا کنند. با این حال، برخی از خوانندگان ممکن است با تفسیرهای فلسفی نویسنده مواجه شوند که می تواند باعث اختلاف نظر شود. این کتاب برای کسانی که به دنبال توسعه روحی و روانی خود هستند و می خواهند درک بهتری از شجاعت کسب کنند، بسیار جذاب خواهد بود
SA.Rasooli
۱۴۰۳/۴/۱۴
برنه براون به زیبایی هر چه تمام شرم را توصیف میکنه و اثرات اونو در زندگی به تصویر میکشه و علاوه بر اون راهکارهای تجربی خودش را برای رهایی از شرم در اختیار همه قرار میده. کافیه یه روز همه رفتارهای ناشی از شرم های غیرمنطقی خودمون رو یادداشت کنیم و اونوقت در پایان روز میبینیم که چقدر داریم خودمونو محدود میکنیم و در برابر اشتیاق به آزادی های منطقی مقاومت میکنیم، اونهم بخاطر عقاید تحمیلی جامعه و اطرافیانمون.
لطیف حنضلی
۱۴۰۳/۴/۷
درود بر شما، کتاب خوبیه، علی الخصوص اینکه وقتی می باشد و میتونیم عدم تکامل خود را پی برده و شروع میکنیم به زندگی و حرکت و استمرار، راستش اگر این مطلب را بپذیریم و همواره در مسیر ارتقای خود، قدم به قدم حرکت کنیم، با وجود ضعف در خود حرکت کنیم و با خودمان در صلح باشیم، میتونیم مسیر رشد و پیشرفت را طی نموده، بهترین حالت این است که در هر شرایطی و موقعیتی به تلاش ادامه دهیم
بیژن
۱۴۰۳/۵/۳۱
قطعا بهترین نتیجه گیری نویسنده محترم جهت حس آرامش و جلوگیری از ستیز با خود و دنیای اطراف جمله سپاسگذارانه آورده شده در پایان فصل یازده بود.
«پروردگارا! به من آرامشی عطا فرما تا بپذیرم آنچه را که نمی‌توانم تغییر دهم و شهامتی تا تغییر دهم آنچه را می‌توانم و بینشی تا تفاوت این دو را بدانم.»
البته هیچ اشاره‌ای به نام نویسنده آن «مرحوم آقای دکتر علی شریعتی» نشد!!
رضا عابدین پور
۱۴۰۳/۴/۲۴
این کتاب به کسایی که در زندگی از کمال‌گرایی رنج می‌برند کمک کننده هست. نویسنده از تجربه‌های متفاوت خودش میگه... هرچند شاید به دلیل تفاوت‌های فرهنگی که وجود داره، یا تفاوت‌های فردی که در آدمای مختلف وجود داره، زیاد قابلیت اینو نداشته باشه که تعمیم بدیم به زندگی خودمون
ولی به طور کلی شاید به افراد کمالگرا کمی کمک کنه که پذیرش ضعف‌ها و نقص‌های خودشون کمی راحت تر بشه.
رقیه حضرتی
۱۴۰۳/۴/۲۵
با سلام، در ابتدای این کتاب نویسنده مانند مادربزرگ‌ها شروع به تعریف خاطراتی از زندگی روزمره خود نموده است که چیز تازه‌ای برای یاد گرفتن نداشت و هیچ شباهتی به نتیجه یک پژوهش کامل نبود اما در میانه کتاب یک کمی بهتر شد ودر پایان طبق روال نویسندگان خارجی از موضوع رقص و آواز صحبت شد که با فرهنگ ما فعلا آشنا نیست.
N
۱۴۰۳/۴/۱۲
در عصر حاضر و با وجود تنوع در آموزش ها، مفاهیم، جلوه ها و تصاویر، رویدادها و... دیده ایم که خودمان را کم و بیش با دیگران مقایسه می کنیم، و چیزی که عایدمان می شود ناکامل بودن در تصویر ذهنی مان است. پذیرش این موضوع و گذشتن از آن و حل مسائل از اتفاقات جالبی است که با خواندن این کتاب بدان دست می یابیم.
Raana Mansouri
۱۴۰۳/۶/۱
با مطالعه این کتاب از برمه براون متوجه شدم که هر کس بنا به درک از توانمندی‌های خود بهتر میتواند در این جهان زندگی کنم ما نمی‌توانیم تمام مشکلاتمان را به تنهایی حل کنیم باید شجاعت این را کسب کنیم که نواقصی داریم ولی در پی زندگی بهتر با پذیرش کامل نبودن باشیم، و شجاعانه یک قدم بیشتر از دیروز برداریم
وحید زرکوب
۱۴۰۳/۵/۹
کتاب خوبی بود البته این جملات تکراری را در کتاب های دیگری در همین ژانر مطالعه کرده بودم فکر میکنم چیز غریبی نباشه که نویسندگان از جمله های همدیگه در کتاب هاشون استفاده کنند با کمی ویرایش البته برنه براون بیش از دیگر نویسندگان این کار را انجام می داده در مورد گوینده و تسلط ایشان شکی نیست #وحیدزرکوب
ملودى
۱۴۰۳/۶/۷
بنظره من؛ درباره ی کمالگرایی نبود. بیشتر برای مقابله با ترس بود ولی خوب یکی از مسایل کمالگرایی که خودم درگیرشم؛ ترس از اقدام و ترس از قضاوت و ترس از شکست هست. یعنی میشه گفت بیس مقابله با کمالگرایی هست ولی چیزی که من فکر میکردم بعد از کتاب بدست بیارم نبود.
Karin
۱۴۰۳/۶/۴
عرض ادب و درود. جوهره این کتاب فوق العاده به شرم، شادی، باورها و آسیب پذیری اشاره می کنه؛ به طور مثال وقتی شما میپذیری که کامل نیستی، همزمان میپذیری که در برابر اشتباه کردن و سهل انگاری هم آسیب پذیر هستی. ممنون از کتابراه برای تهیه ی این کتاب.
Meysam
۱۴۰۳/۵/۳
کتاب مفیدی بود از این بابت که به شخص کمک میکنه با خودش، علایقش، خصوصیتاش کنار بیاد و خودش رو قبول کنه. این کتاب برای کسانی که با خودشون کلنجار میرن و احساس بدی نسبت به خودشون دارن میتونه مفید باشه. بهشون کمک میکنه تا خودشونو بشناسن.
حمیرا محمدی
۱۴۰۳/۵/۱
موسیقی بکگراند و مکث ازاردهنده بود که از کیفیت و درک بهتر مطالب کتاب کاسته. همانطور که در توضیحات ذکر شده، این کتاب برای افراد کمال گرا کمک کننده است. در این زمینه اکر کتاب‌های قوی تر و باقدرت نفوذ بالاتری رو میشناسید لطفا به بنده معرفی کنید
seyyed hasan mousavi
۱۴۰۳/۴/۱۱
سلام و تشکرازعزیزان کتابراه بابت کتابهای رایگانی که دراختیار مامیگذارند تابهونه ای بابت هزینه کتاب نداشته باشیم وتشکربعدی این هست که موضوع کتابها برای کمک به فکر و ذهن ما درر زندگی که پیشروداریم بتونیم موفق پیش ببریم، یاحق
فاطمه رضایی
۱۴۰۳/۵/۸
درود بر شما
نیاز به تمرکز و توجه مدام جهت تاثیرپذیری کامل، خسته کننده می‌نمود. شایدم از متن و محتوا باشد اما آهنگ بین هر بخش اصلا همخوانی خوبی با محتوا و یا جهت سرحال نمودن (fresh) خوب نبود.
باتشکر
زنده باشید و تندرست
فرشته عزتی
۱۴۰۳/۴/۱۳
سلام دوستان مهمترین چیزی که از این کتاب یاد گرفتم این بود که همین طوری هستم خودم رو بپذیرم و خودم رو دوست داشته باشم و بدونم که که نقص هم جزئی از وجود من هست ونیازی نیست که حتما کامل و بدون هیچ نقصی باشم
نیر مطهری
۱۴۰۳/۷/۴
کتاب خوبی است، برای اشخاصی که با کتاب های دکتر وین دایر و یا آکهارت تله آشنا نشدند ممکن است جذاب باشد پیشنهاد میدهم بعد از شنیدن این کتاب کتاب های این دو شخص را هم مطالعه کنید تا در مسیر آگاهی قرار گیرد.
S.R
۱۴۰۳/۶/۱۹
ممنون از کتابراه بابت این کتاب البته هنوز کامل گوش ندادم اما به نظرم کتاب خوبیه و عنوان کتاب به نظرم عالیه چون از نظر من کامل نبودن و همچنین خجالتی نبودن واقعا شجاعت می خواداین کتاب رو به شما توصیه میکنم
الهام بهرامان
۱۴۰۳/۵/۳۱
کتابی است که فقط در مورد کمال گرایی نیست، بلکه معانی دقیقتری از احساسات و تفاوت آن ها می گوید مثلا تفاوت شادی و خوشحالی یا معنای دقیق امید نکات آموزنده زیاد دارد ممنون از کتابراه و گوینده ی توانا آقای بابک مینایی
رسول خلیق دوست
۱۴۰۳/۵/۷
مطالب کتاب خوب بود ولی اگه گوینده خانم می‌بود احساس میکردم که از زبان نویسنده دارم کتابش رو می‌شنوم و اینطوری شاید جذاب تر میشد. با این حال صدای گوینده عالی و تاثیر گذار بود. ممنون از تیم گوینده و کتابراه.
یدالله مافی
۱۴۰۳/۴/۲۱
کتابه خوبیه ولی بعضی از نکاتش یعنی چندتا نکته داشت که اشتباه هستش و خواننده رو گمراه میکنه. من کتابهای انگیزشی زیاد خوندم و چندتا از نکته هاشو اشتباه گفته یا جوری توضیح داده که اشتباه بوده و بخاطر همین یک ستاره کم کردم
محمد مجتبی علی دادیان
۱۴۰۳/۴/۱۹
با سلام خدمت زحمت کشان برنامه کتابراه
این کتاب خیلی به آدم کمک می‌کنه ودقیقا روی نقطه ضعف‌ها کار می‌کنه و راه رو نشون میده که چجوری می‌توان با آن ضعف‌ها مبارزه کرد در کل کتاب خوبه خیلی می‌تونه بهتون کمک کنه
مریم نوری
۱۴۰۳/۴/۱۶
کتاب خوبی بود شجاعت در همون اندازه که هستیم واقعا معجزه گر هست و مسیر زندگی مون رو تغییر میده ممنون از کتابراهی های عزیز بابت کتابهای ارزشمندی که ارائه میکنن و مسیر زندگی ما رو روشن کردن.
الینا سید پیران
۱۴۰۳/۴/۸
کتاب خوبی هست شباهت زیادی به کتاب خودت را به فنا نده دارد. برای کسایی که از خودشون راضی نیستن و همش خودشون رو سرزنش میکنن توصیه میکنم. ترجمه و دوبله کتاب خیلی روان و خوب بود. ممنون
فاطمه بهروزی
۱۴۰۳/۵/۲
کامل نبودن چیزیه که امروزه کمتر کسی در جهان پررقابت و پرشتاب بهش فک میکنه اما برنه براون در این کتاب به ما میگه گاهی شجاعت پذیرش نقص هاست نه تلاش هراسان و آزار دهنده برای کامل و بی نقص بودن
زری بانو
۱۴۰۳/۴/۹
کتاب صوتی که انگیزه و راهکار داره برای آشتی کردن با خود واقعیمون دارای ترجمه‌ی روان و قابل فهم با صدای زیبا و مقبول سپاسگزارم از همه دست اندرکاران کتابراه عزیزم.
مهدیار انصاری
۱۴۰۳/۴/۶
مرسی از کتابراه بخاطر هدیه های زیبایش خیلی دوستش دارم کتابراه رو
Maryam
۱۴۰۳/۷/۶
کتاب خوبی دیگر از برنه براون. که درمورد پذیرش خود با تمام نواقصمان به عنوان انسان است. درمورد شرم میگوید واینکه برای زندگی صمیمانه داشتن چه فاکتورهایی باید داشته باشیم
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۳/۶/۱۶
کتاب چیز جدیدی برای گفتن نداشت. کمی با انتظاراتی که داشتم متفاوت بود. اما در ارتباط با معنای شجاعت و این دیدگاه که امیدواری یک حس نیست بلکه یک مهارته کمی برام جالب بود.
Nahid Hosseyni
۱۴۰۳/۵/۳۰
کتاب خوبی بود در مورد نقص‌های طبیعی و ترس‌ها‌ی ما هست و اینکه از آن‌ها شرم نکنیم و احساس کافی بودن و رضایت و اینکه ارزش ما به دستاوردهای مان نیست و برای رضایت دیگران زندگی نکنیم
شهرام فتحی
۱۴۰۳/۵/۱۴
باسلام خسته نباشید‌ای کاش این کتاب رو سالها پیش میخوندم چون کامل بودن خیلی به من وزندگیم وخانواده‌ام ضربه زده بود وباعث شده که توزندگی هیجانات نداشته باشم باتشکر
Shima
۱۴۰۳/۵/۴
کتاب بسیار جالبی بود خیلی لذت بردم فقط ای کاش صدای گوینده هم زن بود این طوری به نظرم با خود نویسنده میشد بهتر ارتباط گرفت و معنی کتابشو درک کرد ممنون از کتابراه
غلامرضا ثمری
۱۴۰۳/۴/۲۱
در حد متوسطی می‌توانم نمره دهی کنم. بهتر و عمیق تر از این رو قبلا مطالعه کردم. برای خیلی‌ها ممکن است نسبتا کامل باشد, برای من اینطوری نبود و کمی بازاری می‌نمود.
Ali.S
۱۴۰۳/۴/۶
کتاب خوبی در زمینه کمال گرایی هستش که می‌تونه به ما کمک کنه از صدای گوینده راضی بودم
فریده داودی
۱۴۰۳/۵/۱۵
کتاب راهکارهای عالی جهت پذیرش خود واقعی به انسان می‌دهد و ایده آل‌ها در واقع سنجش فرد با خ‌د فرد است نه با فرد دیگر و این از بار اضطراب انسان کم می‌کند
روح اله رونقی
۱۴۰۳/۵/۱۲
واقعا عالی بود اگه تو مدارس هم چنین معلم‌هایی و یا درمانگر‌هایی با شادی و بازی آموزش بدن چقدر جامه با سطح آرامش بالا و پیشرفته خواهیم داشت. سپاس
1 2 3 4 >>