معرفی و دانلود کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی

برای دانلود قانونی کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی

در کشور ما کاشت و تولید گیاهان دارویی از رونق زیادی برخوردار است و توجه به خواص درمانی این گیاهان می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر باشد. در کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی با طیف وسیعی از این‌گونه گیاهان و خواص درمانی آن‌ها آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی

در سال‌های اخیر تأثیر گیاهان دارویی بر بهبود کیفیت زندگی بشر در مرکز توجه قرار گرفته و روزبه‌روز شاهد استفاده‌ی بیشتر از این گیاهان در رژیم‌های غذایی و دارویی افراد هستیم. البته اثرگذاری گیاهان دارویی بر درمان و پیشگیری از بیماری‌ها قدمتی طولانی دارد و امروزه نیز دانشمندان علوم زیستی با بهره‌گیری از روش‌های مدرن بارها میزان تأثیر این گیاهان را مورد پژوهش قرار داده‌اند.

کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی با همکاری رضا حاجی آقایی، محمدجواد رسایی، محمدعلی آذربایجانی، رضا غفارزادگان، مهدیه نظری، سیروان آتشک و صالح رحمتی احمدآباد نوشته شده و شما را با فرایند تولید داروهای جدید بر پایه‌ی ترکیبات گیاهی آشنا می‌کند. در این اثر با فواید معجزه‌آسای این‌گونه داروها و علت روی آوردن مردم به شیوه‌های درمانی غیر شیمیایی آشنا می‌شوید. به‌طور کلی بی‌خطر بودن این‌گونه داروها، هزینه‌ی پایین و دسترسی آسان از عمده دلایل روی آوردن به اینگونه گیاهان به‌شمار می‌رود که گاهی به‌عنوان آخرین راه حل درمانی، مورد استفاده‌ی بیماران قرار می‌گیرد.

همان‌طور که گفته شد، استفاده از گیاهان دارویی برای بهبود عملکرد بدن سابقه‌ای بسیار طولانی دارد و در متون باستانی نیز به اثرگذاری آن‌ها در افزایش قدرت جسمانی اشاره شده است۔ سالانه پژوهشگران بسیاری در حوزه‌ی فیزیولوژی ورزشی فعالیت می‌کنند و در مقالات متعدد خود در مجلات تخصصی علوم ورزشی داخل و خارج از کشور بر تأثیر درمان گیاهی بر سلامتی افراد تأکید می‌ورزند.

البته همچنان نیاز به مطالعه‌ی بیشتر در این زمینه احساس می‌شود و به‌همین‌سبب کتاب حاضر با هدف آگاهی‌بخشی بیشتر در این زمینه به نگارش درآمده است. با توجه به این که در سال گذشته درس گیاهان دارویی و عملکرد ورزشی به دروس رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی اضافه شده، این کتاب می‌تواند منبع مناسبی برای دانشجویان این رشته باشد. بنابراین مولفان این اثر سعی داشته‌اند نهایت دقت را در نگارش مطالب کتاب به عمل بیاورند.

در فصل‌های مختلف کتاب حاضر پیرامون مباحثی چون نحوه‌ی اثرگذاری گیاهان در روند درمان، استانداردسازی و ارزیابی کیفیت طبی گیاهان، فواید سلامتی‌افزای ترکیبات گیاهی، اثرات کافئین بر بدن و بسیاری موضوعات دیگر اطلاعات تخصصی دریافت خواهید کرد. کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی را انتشارات حتمی که در زمینه‌ی نشر کتاب‌های مرتبط با ورزش و سلامت جسمانی فعالیت گسترده‌ای دارد، منتشر کرده است.

کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان رشته‌ی فیزیولوژی ورزشی با تأثیر درمان به‌وسیله‌ی داروهای گیاهی بر بیماری‌های گوناگون نوشته شده است. همچنین همه‌ی افرادی که به سلامت جسمانی خود اهمیت می‌دهند می‌توانند این کتاب را بخوانند.

با نویسندگان کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی آشنا شویم

رضا حاجی آقایی دانشیار مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در جهاد دانشگاهی است. او همچنین از اعضای هیأت تحریریه‌ی فصلنامه‌ی «تحقیقات در علوم ورزشی و گیاهان دارویی» محسوب می‌شود.

محمدجواد رسایی متولد 1339 در تهران است و سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خود را در هندوستان گذرانده. وی از سال 1369پس از اخذ مدرک تحصیلی دکتری به ایران بازگشته و در دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم پزشکی گروه بیوشیمی پزشکی به فعالیت مشغول است.

محمدعلی آذربایجانی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز است و سردبیری فصلنامه‌ی «پژوهش‌های کاربردی در علوم ورزشی و سلامت» را برعهده دارد. او همچنین از اعضای هیأت تحریریه‌ی فصلنامه‌ی «تحقیقات در علوم ورزشی و گیاهان دارویی» محسوب می‌شود.

رضا غفارزادگان، متولد 1363، رئیس پژوهشکده‌ی گیاهان دارویی و استادیار دانشگاه است. او مدرک دکترای خود را در رشته‌ی فناوری نانو، گرایش دارورسانی از دانشگاه تهران دریافت کرده و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی داروسازی از همین دانشگاه است. از جمله افتخارات علمی او باید به ثبت چندین اختراع، انتشار مقالات متعدد، عضویت در بنیاد ملی نخبگان و انجمن مخترعان کشور و... اشاره کرد. «دایره‌المعارف گیاهان دارویی»، «مواد موثره دارویی: توسعه، ساخت و قوانین مرتبط» و «مبانی مصور بیوتکنولوژی» از دیگر تألیفات او به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی می‌خوانیم

زنجبیل: یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی می‌باشد که خواص و فواید زیادی را دارا می‌باشد. این گیاه دارای گروه‌های شیمیایی سرشار از خواص آنتی‌بیوتیکی، آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، ضدسرطان، ضدقارچی، ضدویروسی و ضدباکتریایی بوده و به‌واسطه‌ی این خواص سبب کاهش رادیکال‌های آزاد که منجر به سرطان می‌شود شده و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. همچنین سبب بهبود گردش خون، درمان سرماخوردگی و گلودرد، تنظیم اشتها، تنظیم قند خون و... می‌شود.

زنجبیل گیاهی است که از قدیم (بیش از 1500 سال پیش) برای درمان مشکلات گوارشی، دردها و برخی بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این گیاهِ دارویی یک آنتی‌اکسیدان و آنتی‌بیوتیک قوی و ضدالتهاب و ضداسپاسم است. زنجبیل خواص ضدویروسی و ضدقارچی دارد، بنابراین در درمان گلودرد، سردرد و تب و دردهای ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار مؤثر است و دردهای قاعدگی را هم کاهش می‌دهد. ریشه زنجبیل ضد تهوع است و کسانی که دچار دریازدگی می‌شوند بهتر است در سفرهای دریایی مقداری از آن همراه خود داشته باشند.

زنجبیل تقویت‌کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است و رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهد. این گیاه از تجمع سموم در بدن جلوگیری می‌کند و بهبوددهنده‌ی سیستم گوارش و گردش خون است. این گیاه دارویی سطح قند خون را متعادل کرده و اشتها را تنظیم می‌کند. سوزش سر دل و نفخ را تسکین داده و ضدسرفه و ضدسرطان است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر گیاهان دارویی
فصل دوم: ترکیبات شیمیایی موجود در گیاهان دارویی اجزای (فیتوشیمیایی)
فصل سوم: گیاهان دارویی و عملکرد ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی
نویسنده، ، ، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات111
زبانفارسی
شابک978-600-355-626-3
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی

برای دریافت کتاب گیاهان دارویی و فعالیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.