معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین فارسی هفتم

عکس جلد کتاب کار و تمرین فارسی هفتم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین فارسی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین فارسی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین فارسی هفتم

کتاب کار و تمرین فارسی هفتم تألیف زهرا سلطانی مطلق و مهرانگیز سلمانی، درس فارسی را به‌صورت خلاصه مرور می‌کند و نکته‌های آموزشی، زبانی و ادبی آن را با کمک داستان‌ها، حکایت‌ها و اشعار توضیح می‌دهد. این کتاب کمک‌آموزشی دربردارنده‌ی آزمون‌هایی طبقه‌بندی‌شده است که در پایان هر فصل آمده و دو آزمون جامع دارد که هدفشان آماده کردن دانش‌آموزان برای امتحانات پایانی نوبت اول و دوم است.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین فارسی هفتم

یکی از قدیمی‌ترین درس‌هایی که در برنامه‌ی تحصیلی دانش‌آموزان قرار دارد، زبان و ادبیات فارسی است. حتی در دوره‌های گذشته هم که کودکان در مکتب درس می‌خوانند، باید حتماً فارسی را یاد می‌گرفتند و با اصول و قواعد آن آشنا می‌شدند. با پیدایش مدارس مدرن، این درس ساختار هدفمندتری پیدا کرد و تلاش شد در چارچوب خاصی تدریس شود. کتاب کار و تمرین فارسی هفتم تألیف زهرا سلطانی مطلق و مهرانگیز سلمانی به همین درس می‌پردازد و می‌کوشد به دانش‌آموزان کلاس هفتم کمک کند در آن بهتر شوند.

این کتاب کمک‌آموزشی تمام سرفصل‌های این درس مهم را در برمی‌گیرد و در قالب درس‌نامه‌هایی کوتاه و مختصر و مفید آن‌ها را دوره می‌کند. نویسندگان برای فهم بهتر مطالب از داستان‌ها و حکایات و شعرهای متعددی کمک گرفته‌اند. به این شکل دانش‌آموز می‌تواند آنچه آموخته را تمرین کند.

مرحله‌ی اول سوادآموزی آشنایی با الفبای زبان مادری است. به همین خاطر فارسی از همان کلاس اول ابتدایی در برنامه‌ی درسی گنجانده شده. در سال‌های بعدی، دانش‌آموز با مفاهیم پیچیده‌تر ادبیات فارسی آشنا می‌شود و کارکردهای زبانی را می‌آموزد؛ برای مثال قالب شعرها را یاد می‌گیرد یا متون سخت تاریخ ادبیات را می‌خواند. ضعف در فارسی نه‌فقط به تحصیل لطمه می‌زند، بلکه می‌تواند زندگی شخصی و آینده‌ی دانش‌آموز را هم تحت تأثیر قرار دهد. در همین راستا، زهرا سلطانی مطلق و مهرانگیز سلمانی در کتاب کار و تمرین فارسی هفتم تلاش کرده‌اند این درس را به‌خوبی توضیح دهند تا مخاطبشان بتواند سطح ادبی خود را ارتقا دهد. کتاب علاوه بر درس‌نامه، آزمون‌هایی طبقه‌بندی‌شده هم دارد که در پایان هر فصل آمده تا خواننده بتواند خود را بسنجد. در این کتاب دو آزمون جامع هم طراحی‌شده که هدفشان آماده کردن دانش‌آموز برای امتحانات پایان‌ترم اول و دوم است. یکی از این آزمون‌ها در میانه‌ی کتاب و دیگری در پایان آن قرار گرفته است.

کتاب کار و تمرین فارسی هفتم را انتشارات گل‌واژه در قالب مجموعه‌ی آموزشی کار و تمرین چاپ کرده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

کار و تمرین، مجموعه کتاب‌هایی کمک‌آموزشی از انتشارات گل‌واژه هستند که به دروس مهم مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. این کتاب‌ها متشکل از درس‌نامه‌هایی هستند که نکات اصلی آن درس را به شکلی مختصر و مفید توضیح می‌دهند. همین‌طور آزمون‌ها، پرسش‌ها و تمرین‌های متنوع و زیادی دارند که به درک و تعمیق مطالب کمک می‌کنند. دو آزمون جامع نیز برای پایان‌ترم اول و دوم طراحی شده است.

کتاب کار و تمرین فارسی هفتم برای چه کسانی مناسب است؟

دانش‌آموزان کلاس هفتم، مخصوصاً آن‌هایی که می‌خواهند درس فارسی خود را تقویت کنند، مخاطب اصلی این کتاب هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: زیبایی‌های آفرینش
درس اول: زنگ آفرینش
درس دوم: چشمه معرفت
فصل دوم: شکفتن
درس سوم: نسل آینده‌ساز
درس چهارم: با بهاری که می‌رسد از راه
فصل سوم: اخلاق و زندگی
درس پنجم: قلب کوچکم را به چه کسی هدیه بدهم؟
درس ششم: علم زندگانی
درس هفتم: زندگی همین لحظه‌هاست
فصل چهارم: نام‌ها و یادها
درس هشتم: نصیحت امام (ره)
درس نهم: کلاس ادبیات
درس دهم: عهد و پیمان
نمونه سوالات امتحانی نوبت اول
فصل پنجم: اسلام و انقلاب اسلامی
درس یازدهم: خدمات متقابل اسلام و ایران
درس دوازدهم: اسوۀ نیکو
درس سیزدهم: امام خمینی (ه)
فصل ششم: ادبیات بومی
درس چهاردهم و پانزدهم: آزد
فصل هفتم: ادبیات جهانی
درس شانزدهم: آدم آهنی و شاپرک
درس هفدهم: ما می‌توانیم
نمونه سوالات امتحانی نوبت دوم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین فارسی هفتم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات117
زبانفارسی
شابک978-964-482-959-8
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین فارسی هفتم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین فارسی هفتم

برای دریافت کتاب کار و تمرین فارسی هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.