معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین علوم هفتم

عکس جلد کتاب کار و تمرین علوم هفتم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین علوم هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین علوم هفتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین علوم هفتم

کتاب کار و تمرین علوم هفتم تألیف زهرا جوادیان صراف، معصومه خلیلی و نسیبه دولتی، می‌کوشد مفاهیم و مطالب اصلی درس علوم را در قالب درس‌نامه‌هایی کوتاه آموزش دهد و نکات آموزشی و امتحانی آن را مرور کند. این راهنما متشکل از تمرین‌ها و مسأله‌های متعدد و متنوعی است و آزمون‌هایی طبقه‌بندی‌شده و تشریحی دارد که در پایان هر فصل آمده تا به فهم بیشتر مباحث کمک کند.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین علوم هفتم

یکی از درس‌های کاربردی و مهم در مقطع متوسطه‌ی اول، علوم است. دانش‌آموزان در این درس با مفاهیم بنیادین علم آشنا می‌شوند و عناصر سازنده‌ی دنیا را می‌شناسند. اما دلیل دیگری که باعث اهمیت این درس می‌شود، نقش آن در آینده‌ی تحصیلی دانش‌آموز است. علوم در مقطع دبیرستان به چندین درس متفاوت و تخصصی، مثل فیزیک، شیمی و زیست‌شناسی تبدیل می‌شود. بنابراین اگر محصل نتواند به‌خوبی این درس را یاد بگیرد، احتمالاً در سال‌های آتی نیز دچار مشکل خواهد شد. کتاب کار و تمرین علوم هفتم تألیف زهرا جوادیان صراف، معصومه خلیلی و نسیبه دولتی، بر روی کتاب سال هفتم متمرکز شده و کوشیده آن را آموزش دهد. این راهنما درس‌نامه‌هایی کوتاه دارد که در آن‌ها مفاهیم و مطالب اصلی درس علوم مرور و نکات آموزشی و امتحانی یادآوری شده است. بنابراین دانش‌آموز می‌تواند خیلی سریع این مباحث را دوره کند و خود را برای امتحان آماده سازد.

کارشناسان برای ضعف تحصیلی دانش‌آموزان چندین دلیل ذکر کرده‌اند. اولین مورد کم بودن ساعت درسی است، به‌طوری‌که معلم به‌اندازه‌ی کافی فرصت ندارد تا مطالب را انتقال دهد. دلیل دوم فشردگی برنامه‌ی سال تحصیلی است که اجازه نمی‌دهد دانش‌آموز روی هر درس متمرکز باشد و به‌خوبی آن‌ها را مرور کند. و سومین دلیل ضعف علمی و پایه‌ای خود دانش‌آموز است. برای حل این مسأله هم معمولاً استفاده از منابع کمک‌آموزشی پیشنهاد می‌شود، چون به‌خوبی می‌توانند کاستی‌های مدرسه و کلاس را جبران کنند. برای تقویت درس علوم سال اول متوسطه، چندین منبع وجود دارد ولی کتاب کار و تمرین علوم هفتم از کاربردی‌ترین و مفیدترین آن‌ها محسوب می‌شود. زهرا جوادیان صراف، معصومه خلیلی و نسیبه دولتی در این کتاب برای هر مطلب مثال‌های متعددی آورده‌اند. همین‌طور تمرین‌های متنوعی هم طراحی کرده‌اند که عموماً جذاب و سرگرم‌کننده هستند و به دانش‌آموز این امکان را می‌دهند تا خود را بسنجد. ویژگی دیگر این کتاب آزمون‌های طبقه‌بندی‌شده‌ی آن است که در پایان هر فصل آمده است. این آزمون‌های جامع که پاسخ‌نامه‌هایی تشریحی دارند به پیشرفت محصل کمک زیادی خواهد کرد.

کتاب کار و تمرین علوم هفتم را انتشارات گل واژه به چاپ رسانده است.

دربار‌ه‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

کار و تمرین، مجموعه کتاب‌هایی کمک‌آموزشی از انتشارات گل واژه هستند که به دروس مهم مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. این کتاب‌ها متشکل از درس‌نامه‌هایی هستند که نکات اصلی آن درس را به شکلی مختصر و مفید توضیح می‌دهند. همین‌طور آزمون‌ها، پرسش‌ها و تمرین‌های متنوع و زیادی دارند که به درک و تعمیق مطالب کمک می‌کنند. دو آزمون جامع نیز برای پایان‌ترم اول و دوم طراحی شده است.

کتاب کار و تمرین علوم هفتم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب کمک‌آموزشی به دانش‌آموزان کلاس هفتم پیشنهاد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: علوم و ابزارهای آن
فصل اول: تجربه و تفکر
فصل دوم: اندازه‌گیری در علوم و ابزاهای آن
بخش دوم: مواد الفبایی زندگی
فصل سوم: اتم‌ها الفبای مواد
فصل چهارم: مواد پیرامون ما
آزمون بخش دوم
بخش سوم: منابع خدادادی در خدمت ما
فصل پنجم: از معدن تا خانه
فصل ششم: سفر آب روی زمین
فصل هفتم: سفر آب درون زمین
آزمون بخش سوم
بخش چهارم: انرژی نیاز همیشه
فصل هشتم: انرژی و تبدیل‌های آن
فصل نهم: منابع انرژی
فصل دهم: گرماو بهینه‌سازی مصرف انرژی
آزمون بخش چهارم
بخش پنجم: دنیای درون ما
فصل یازدهم: سلول و سازمان‌بندی آن
فصل دوازدهم: سفره سلامت
فصل سیزدهم: سفر غذا
فصل چهاردهم: گردش مواد
فصل پانزدهم: تبادل مواد با محیط
آزمون بخش پنجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین علوم هفتم
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-337-059-3
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین علوم هفتم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین علوم هفتم

برای دریافت کتاب کار و تمرین علوم هفتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.