معرفی و دانلود کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده

عکس جلد کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده

جان آر. اریکسون در کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (هنک، سگ گاوچران) داستان آلفرد کوچولو را پی می‌گیرد که به جنگل تاریک و ترسناک گریخته است. آیا هنک، سگ مزرعه، می‌تواند قبل از آن که خیلی دیر شود آلفرد، پسر صاحبش را نجات دهد؟ جان آر. اریکسون به شما پاسخ می‌گوید. گفتنی‌ست این کتاب یازدهمین مجلد از مجموعه کتابی پرفروش با نام هنک، سگ گاوچران است.

درباره‌ی کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (هنک، سگ گاوچران)

آلفرد، فرزند صاحب مزرعه، به تازگی صاحب یک خواهر کوچولو شده است؛ اما راستش را بخواهید، چندان از این موضوع دل خوشی ندارد. آلفرد خوشش نمی‌‌آید که جز خودش، کسی محبوب دل پدر و مادرش باشد. هنک، سگ مسئولیت‌پذیر مزرعه، همه‌ی تلاشش را می‌کند، مگر آلفرد از مرکب شیطان پایین بیاید، اما توصیه‌ها و نصیحت‌های او کارگر نمی‌افتد! درنهایت، آلفرد به نشانه‌ی قهر به جنگل تاریک می‌گریزد...

ماجرای اصلی کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (Lost in the dark unchanted forest)، نوشته‌ی جان آر. اریکسون (John R. Ericks) از آنجا آغاز می‌گردد که هنک تصمیم می‌گیرد آلفرد را پیدا کند. به‌عبارتی، حالا نوبت هنک گاوچران است که خودی نشان دهد و آلفرد را از شر کایوت‌ها، بابکت‌ها و دیگر هیولاهایی که در جنگل تاریک و طلسم‌شده کمین کرده‌اند، نجات دهد.

گفتنی‌ است کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (هنک، سگ گاوچران) نخستین بار در سال 1988 منتشر شد. این اثر را فرزاد فربد به زبان فارسی ترجمه کرده و انتشارات چرخ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

آغاز انتشار این مجموعه‌ی به‌هم‌پیوسته به سال 1983 باز می‌گردد. زمانی که جان آر. اریکسون، نویسنده‌ی آمریکایی، نخستین جلدِ این داستان جذاب را به چاپ رساند، احتمالاً هرگز نمی‌توانست چنین موفقیتی را برای خود پیش‌بینی کند. با این حال چندان طول نکشید که کاراکتر هنک راه خود را به دل بسیاری از مخاطبین کودک و نوجوان در سراسر جهان باز کرد. به همین خاطر اریکسون نیز شخصیت‌هایی به مجموعه‌اش اضافه کرد و نوشتن درباره‌ی ماجراهای هنک، سگ گاوچران را تا سال 2000 ادامه داد. گفتنی است که این مجموعه از 74 کتاب مجزا تشکیل شده است.

بد نیست بدانید جان آر. اریکسون در میان معلمان مدرسه و دانش‌آموزان شهرت فراوانی دارد؛ در همین باره کتابخانه تگزاس اعلام کرده که مجموعه هنک، سگ گاوچران (Hank the Cowdog) محبوب‌ترین اثر در بخش کودک کتابخانه‌های سراسر ایالات متحده است.

تاکنون بیش از هشت میلیون نسخه از مجموعه داستان‌های هنک، سگ گاوچران در سراسر جهان به فروش رفته؛ این اثر همچنین به چندین زبان از جمله اسپانیایی، فارسی، دانمارکی و چینی ترجمه شده است.

این کتاب‌ها جوایز و افتخارات فراوانی را نیز نصیب نویسنده‌ی خود کرده‌اند؛ برای مثال نشریه‌ی Publishers Weekly شخصیت هنک را پدیده‌‌ای برای تمامی مردم دانسته و هفته‌نامه‌ی USA Today نیز آن را بهترین سرگرمی برای تمامی خانواده‌ها در نظر گرفته است. همچنین در سال 1993 این مجموعه برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک شد.

آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای این مجموعه است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند: «ماجراهای دست اول»، «نفرین بلال عجیب و قیمتی»،«پرونده‌ی میمون حقه‌باز»، «قتل در چراگاه»، «پرونده‌ی گربه‌ی گم‌شده»، «نوبت سگی» و «عشق رنگ و رو رفته».

اقتباس‌های فرهنگی از مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • شبکه‌ی بی‌سی‌اس در سال 1985 یک انیمیشن کوتاه با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران ساخت. مدت زمان این انیمیشن سی دقیقه می‌باشد و بر اساس مجلد اول این مجموعه ساخته شده است. این انیمیشن به‌عنوان بخشی از سریال CBS Storybreak در این شبکه منتشر شد.

  • مجموعه انیمیشنی در سیزده قسمت توسط HTC Productions و Huhu Studios با اقتباس از مجموعه‌ی هنک، سگ گاوچران در سال 2015 تولید شد.

  • یک پادکست پنج قسمتی با نویسندگی و کارگردانی جف نیکولز و تهیه‌کنندگی QCode، با اقتباس از مجموعه‌ی نامبرده در سال 2020 تولید و منتشر شد. از صداپیشگان این پادکست می‌توان به متیو مک‌کانهی، هنرپیشه و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی اشاره کرد.

  • جوایز و افتخارات مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • فروش بیش از هشت میلیون نسخه
  • پرطرفدارترین مجموعه در کتابخانه‌ها، طبق آمار کتابخانه‌ی تگزاس
  • ترجمه به چندین زبان، از جمله اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین سری کتاب و کتاب صوتی کودک در سال 1993
  • کسب عنوان کتاب برتر باشگاه کتاب ماه برای کتاب عشق رنگ‌ورو رفته (مجلد پنجم)
  • از پرفروش‌ترین و طولانی‌ترین مجموعه‌ کتاب‌های کودک (انتشار از سال 1983 تا کنون)

نکوداشت‌های مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران

  • مجموعه کتاب‌ هنک، سگ گاوچران پدیده‌‌ای برای همه‌ی مردم است. (نشریه‌ی پابلیشرز ویکلی)

  • بهترین مجموعه کتابی که در چند سال اخیر به‌عنوان سرگرمی برای خانواده‌ها منتشر شده است. (نشریه‌ی یواس‌ای تودی)

  • مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران نوشته‌ی جان آر. اریکسون به داستان سگی می‌پردازند که خود را مسئول امنیت مزرعه می‌داند! داستان‌ها و کلمه‌هایی که اریکسون در هر اثر انتخاب کرده، برای خواننده‌های جوان خنده‌دار و جالب است. مجلدهای مجموعه کتاب‌های هنک، سگ گاوچران برای بلند خواندن مناسبند. (Carrie Kingsley, Common Sense Media)

کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (هنک، سگ گاوچران) مناسب چه کسانی است؟

کتاب گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده (هنک، سگ گاوچران) نوشته‌ی جان آر. اریکسون مناسب کودکان 8 تا 11 سال است؛ بااین‌وجود، می‌تواند برای خواننده‌ی بزرگسال نیز سرگرم‌کننده و جالب توجه واقع شود.

با جان آر. اریکسون بیشتر آشنا شویم

جان آر. اریکسون نویسنده، گاوچران سابق و مدیر مزرعه است. او بیش از همه با مجموعه کتاب هنک، سگ گاوچران شناخته می‌شود؛ مجموعه‌ای که بیش از هفتاد مجلد را در بر می‌گیرد و داستان آن حول محور یک سگ به نام هنک است.

جان آر. اریکسون در زمره‌ی نویسندگان پرفروش قرار می‌گیرد. آثار او به بسیاری از زبان‌ها ترجمه شده‌اند و جوایز و افتخاراتی را از آن نویسنده‌ی خود کرده‌اند. بسیاری از این کتاب‌ها به زبان فارسی نیز موجودند که از میان آن‌ها می‌توان به عناوین روبه‌رو اشاره کرد: «پرونده‌ی اسب قاتل یک چشم»، «پرونده‌ی لاشخور مصدوم در شب کریسمس»، «با دم سگ بازی نکن»، «دیدار با جغد جادوگر» و «پرونده‌ی روباه ویلن‌زن».

جان آر. اریکسون در حال حاضر به همراه همسرش، سه فرزندش و البته سگ‌شان، سوفی در پری‌تاون تگزاس زندگی می‌کند.

جوایز و افتخارات جان آر. اریکسون

  • برنده‌ی جایزه‌ی Audie
  • برنده‌ی جایزه‌ی Wrangler
  • برنده‌ی جایزه‌ی Oppenheimer
  • برنده‌ی جایزه‌ی Lamplighter در سال 2003
  • نامزد نهایی جایزه‌ی Lamplighter در سال 2004
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های اسپانیایی، دانمارکی، فارسی و چینی

در بخشی از کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده می‌خوانیم

سالی‌می بچه‌اش را به درون خانه برد و لوپر با چند چمدان و ساک پشت‌سر او رفت. آلفرد‌کوچولو را که چهارساله بود در حیاط گذاشتند. او یک لباس یکسره‌ی راه‌راه پوشیده و دست‌هایش را توی جیبش کرده بود.

در ضمن متوجه شدم لب پایینش بیرون زده است. زیاد خوشحال به ‌نظر نمی‌آمد، پس رفتم تا خوشحالش کنم. به سنگی لگد زد و مرا نگاه کرد.

«از اون بچه خوشم نمی‌آد. می‌خوام بلگلده به بیمالستان.»

خُب، کمی با آن پسرک صحبت کردم و سعی کردم همه‌چیز را برای او تشریح کنم. آخر می‌دانید، من و آلفرد دوستان خوبی هستیم. من در بزرگ کردن آن بچه کمک کرده‌ام و همیشه راجع‌به مسائل مختلف با هم صحبت می‌کنیم.

گفتم: «پسرم، می‌دونم که در‌حال‌حاضر خواهرت خیلی قشنگ نیست و خیلی سروصدا می‌کنه، اما بهتر می‌شه و یکی از همین روزها از داشتن اون احساس غرور می‌کنی.»

«نه نمی‌کنم. تو به من اهمیت نمی‌دی، تو دیگه دوست من نیستی، تو لَم دوست ندالم. الآن هم می‌خوام بزنمت.» دُم جنباندم و سعی کردم...

باورتان می‌شود؟ آن عَن‌دماغوی فسقلی محکم زد به دماغم! اگر کس دیگری آن کار را کرده بود، دوستان، یک دست و نصف پاش را از جا کنده بودم. اما حتماً یادتان هست که سال‌ها قبل سوگند خورده بودم هرگز بچه‌ای را گاز نگیرم - حتی آن‌ها که لیاقتش را داشتند.

بنابراین گازش نگرفتم. و او دوباره مرا زد. بعد دمم را گرفت و شروع کرد به کشیدن من در حیاط. چند‌بار دیده بودم این کار را با پیت گربه‌ی انباری بکند و خُب لذت برده بودم.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
فصل 1: گربه‌ای غول‌پیکر و زرزرو مرا خردوخمیر می‌کند
فصل 2: مارمولک گنده و کچل
فصل 3: درس شنا برای پیت
فصل 4: پیروزی دیگری در برابر گربه
فصل 5: فرار از خانه
فصل 6: جادوگری در جنگل
فصل 7: سردرگمی
فصل 8: جادو کردن پوره و فین‌فین
فصل 9: تمساح‌ها ما را زنده‌زنده می‌خورند
فصل 10: پوره و فین‌فین از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کنند
فصل 11: یک پیروزی دیگر برای هنک
فصل 12: باز هم یک قهرمان، دیگر چه بگویم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده
نویسنده
مترجمفرزاد فربد
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-7776-66-9
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده

برای دریافت کتاب هنک، سگ گاوچران 11: گمشده در جنگل تاریک و طلسم شده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.