معرفی و دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن

عکس جلد کتاب هنر عشق ورزیدن
قیمت:
۵۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن، به تشریح قدیمی‌ترین احساس بشری، یعنی عشق می‌پردازد، انواع آن را برای خوانندگان مشخص می‌کند و توضیح می‌دهد که هرکدام چطور موجب پرورش بخشی از وجود انسان می‌شوند. او که عقیده دارد عشق‌ ورزیدن یک هنر است، در این اثر به مخاطبان می‌آموزد که چطور می‌توان با دوست داشتن خود، به تعالی شخصیت رسید و روابط میان‌فردی خود را بهبود داد.

درباره‌ی کتاب هنر عشق ورزیدن

عشق یکی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین احساسات بشری‌ست که مضمون بیشتر آثار ماندگان جهان را به خود اختصاص داده است. با نگاهی کوتاه به ادبیات در می‌یابیم که بیشتر اشعار سروده‌شده در مدح و رثای عشق هستند و غالب کتاب‌های پرفروش و پرمخاطب تاریخ درباره‌ی عشق به تحریر درآمده‌اند، بیشتر موسیقی‌های معروف جهان با الهام از عشق ساخته شده و حتی نقاشی‌های مشهور دنیا نیز رنگ و بویی از عشق دارند. انسان پا به جهان هستی می‌گذارد، از عشق خانواده و دوستان خود سیراب می‌شود، از آن‌ها تحلیل و داد و ستد این احساس را می‌آموزد، بلوغ می‌یابد و در نهایت، خودش نیز آماده می‌شود تا به دیگران عشق بورزد. عشق تکمیل‌کننده‌ی نیازهای انسان است و روح تشنه‌ی او را سیراب می‌کند؛ اما آیا تا به حال به این مسئله اندیشیده‌اید که عشق ورزیدن امری غریزی‌ست و یا باید آن را فراگرفت؟ آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟ اصلاً لازمه‌ی عشق ورزیدن چیست؟ همین که یک نفر را عمیقاً دوست بداریم کافی‌ست و یا نیاز به تلاش و کوششی مضاعف دارد؟

معرفی و دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن

اغلب مردم گمان می‌کنند که عشق تنها احساسی ساده است که نیاز به یادگیری نکته‌ی خاصی ندارد و تنها مشکل پیش‌رو در این مسیر، رسیدن به معشوق است اما اغلب مردم اشتباه فکر می‌کنند! عشق یک هنر است و مثل هر هنر دیگری، نیاز به آموزشی عمیق و تدریجی دارد اما چطور می‌توان آن را آموخت؟ چطور می‌توان عشقی را تجربه کرد که سبب تعالی انسان می‌شود، نه عشقی که درد و رنج را برای قلب او به ارمغان می‌آورد؟

اریک فروم (Erich Fromm) در کتاب هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving) به تمامی سؤالات بالا پاسخ می‌دهد و ابعادی جدید از عشق را برای مخاطبان آشکار می‌کند. اشتباه نکنید! این کتاب قرار نیست مثل کتاب‌های زرد روانشناسی به شما راهکارهایی برای جذب محبت و توجه دیگران ارائه کند، بلکه به شما می‌آموزد که عشق ورزیدن چیست، دوست داشتن یک فرد چه ابعادی دارد و چطور می‌توان با تغذیه‌ی منبع عشق درون وجود خود، شخصیت خود را تعالی بخشید و بر از آلامی که روح را می‌آزارند، رهایی یافت. او که معتقد است آخرین مرحله‌ی یادگیری هر هنری تسلط بر آن و وقف کردن خود برایش است، عقیده دارد که یادگیری عشق ورزیدن نیز به جز با وقف خود در این مسیر ممکن نیست و فردی که در مسیر یادگیری هنر عشق ورزیدن است، نباید هیچ‌چیز را مهم‌تر از این هنر بداند.

کتاب هنر عشق ورزیدن از سیزده فصل و چهار بخش کلی تشکیل شده است. در بخش اول اریک فروم به بررسی این مسئله می‌پردازد که آیا عشق ورزیدن یک هنر است، نظریه‌ی عشق چیست و چطور می‌توان آن را فراگرفت. بخش بعدی متعلق به تعریف انواع عشق پرداخته است. از عناوین فصول این بخش می‌توان به «عشق برادرانه»، «عشق مادرانه»، «عشق به خود»، «عشق جنسی» و «عشق به خدا» اشاره کرد. بخش سوم نیز درباره‌ی مسئله‌ی انحطاط عشق در جامعه‌ی غربی صحبت به میان آورده و در نهایت آخرین بخش کتاب تمریناتی در زمینه‌ی عشق و عشق ورزیدن ارائه کرده است.

کتاب هر عشق ورزیدن به همت پوری سلطانی به فارسی ترجمه و از انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب هنر عشق ورزیدن

  • خط به خط کتاب هنر عشق ورزیدن سرشار از بینش، همدلی و واقع‌بینی است. (Fortune)
  • اریک فروم هم روان‌شناس خبره و مسلطی‌ست، هم در زمینه‌ی نگارش کاملاً توانمند است. کتاب او بسیار موشکافانه، صریح و کاملاً راهبردی است. (Chicago Tribune)

کتاب هنر عشق ورزیدن مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند در عشق به شناختی کامل برسند و با درک آن، شخصیت خود را تعالی ببخشند و روابطی بی‌نظیر و دلنشین با دیگران تجربه کنند، مناسب و جذاب خواهد بود.

در بخشی از کتاب هنر عشق ورزیدن می‌خوانیم

دلسوزی و توجه ضمناً جنبۀ دیگری از عشق را دربردارند و آن احساس مسئولیت است. امروز احساس مسئولیت با اجرای وظیفه، یعنی چیزی که از خارج به ما تحمیل شده است، اشتباه می‌شود؛ درحالی‌که احساس مسئولیت، به معنای واقعی آن، امری کاملاً ارادی است، پاسخ آدمی است به احتیاجات انسانی دیگر، خواه این احتیاجات بیان شده باشند یا بیان نشده باشند. «احساس مسئولیت کردن» یعنی توانایی و آمادگی برای «پاسخ‌دادن». یونس درمقابل مردم نینوا حساس مسئولیت نکرد. او مانند قابیل گفت: «آیا من محافظ برادرم هستم؟» آدم عاشق جواب می‌دهد زندگی برادرش تنها مربوط‌به برادرش نیست؛ بلکه از آن او هم است. او برای همنوعان خود احساس مسئولیت می‌کند؛ همان‌طورکه برای خود احساس مسئولیت می‌کند. این احساس مسئولیت، درمورد مادر و کودکش، بیشتر به معنی دلسوزی برای احتیاجات بدنی کودک است.

درمورد عشق بزرگ‌سالان، عشق بیشتر متوجه احتیاجات روانی است. اگر جزء سوم عشق، یعنی احترام، وجود نداشته باشد، احساس مسئولیت به آسانی به سلطه‌جویی و میل به تملک دیگری سقوط می‌کند. منظور از احترام ترس و وحشت نیست؛ بلکه توانایی درک طرف، آن‌چنان‌که وی هست، و آگاهی از فردیت بی‌همتای اوست. احترام یعنی علاقه به این مطلب که دیگری، آن طور که هست، باید رشد کند و شکوفا شود. بدین‌ترتیب، در آن جا که احترام هست، استثمار وجود ندارد. من می‌خواهم معشوقم برای خودش و در راه خودش پرورش بیابد و شکوفا شود، نه برای پاسداری من. اگر من شخص دیگری را دوست دارم، با او آن‌چنان‌که هست، نه مانند چیزی برای استفادۀ خودم یا آنچه احتیاجات من طلب می‌کند، احساس وحدت می‌کنم. واضح است که احترام آنگاه میسر است که من به استقلال رسیده باشم؛ یعنی آنگاه که بتوانم روی پای خود بایستم و بی‌مدد عصا راه بروم؛ آنگاه که مجبور نباشم دیگران را تحت تسلط خود دربیاورم یا استثمارشان کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
آیا عشق‌ورزیدن هنر است؟
مراحل لازم برای فراگرفتن هر هنر چیست؟
نظریۀ عشق
عشق؛ پاسخی به مسئلۀ وجود انسان
عشق پدر و مادر و فرزند
معشو‌ق‌ها
عشق برادرانه
عشق مادرانه
عشق جنسی
عشق به خود
عشق به خدا
عشق و انحطاط آن در جامعۀ معاصر غرب
تمرین عشق
سخنی دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر عشق ورزیدن
نویسنده
مترجمپوری سلطانی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات146
زبانفارسی
شابک978-600-121-596-4
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر عشق ورزیدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر عشق ورزیدن

برای دریافت کتاب هنر عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.