معرفی و دانلود کتاب نقطه

عکس جلد کتاب نقطه
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نقطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نقطه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نقطه

کتاب نقطه، اثر پیتر اچ. رینولدز، داستان کودکی به نام واشتی را روایت می‌کند که نمی‌تواند نقاشی بکشد. کلاس نقاشی تمام شده، همه رفته‌اند، اما واشتی نشسته و به کاغذ سفیدش خیره شده است. معلمش به سراغ او می‌آید و جمله‌ای بهش می‌گوید که زندگی‌اش را زیر و رو می‌کند: خب، فقط یک خط، علامت یا یک چیزی بکش و ببین تو را به کجاها می‌برد... گفتنی است که این اثر در سال 2003 برنده‌ی جایزه‌ی Borders Original Voices شده است.

درباره‌ی کتاب نقطه

پیتر اچ رینولدز (Peter H. Reynolds) نویسنده‌ای در حوزه‌ی ادبیات کودک است که ممکن است او را به خاطر داستان‌های جذابش بشناسید که همه حول محور یک دغدغه می‌چرخد: خلاقیت کودکان. کتاب نقطه (The Dot) هم از این قاعده مستثنی نیست. دغدغه‌ی اصلی کتاب پرداختن به مساله‌ی خلاقیت هنری و چگونگی پرورش استعداد در کودکان و آموزش استقلال و اعتماد به نفس به هنرمندهای کوچکتان در خلق آثار هنری‌شان است.

داستان کتاب نقطه، کودکی به نام واشتی را دنبال می‌کند که به دنبال ناامیدی کامل از نقاشی کشیدن و خلق اثری هنری، به تشویق معلم مهربانش متوجه استعداد هنری خود می‌شود و در این مسیر اعتماد به نفس خود را به عنوان یک هنرمند پیدا می‌کند. بعد از اینکه واشتی از نقاشی کشیدن ناامید شده معلمش او را تشویق به کشیدن یک نقطه یا علامت ساده می‌کند و واشتی با توجه به این نکته متوجه می‌شود که ساده‌ترین علامت یا نقطه هم می‌تواند الهام بخش یک هنرمند باشد.

پیتر رینولدز، نقطه را اولین کتاب از سه‌گانه‌ی خلاقیت خود می‌داند. او هدف کار خود را آموزش و تربیت والدین و معلم‌هایی می‌داند که از پرورش استعدادهای هنری در کودکان ناامید شده‌اند. رینولدز معتقد است پیام این کتاب از نقاشی هم فراتر می‌رود، او امیدوار است در کنار پرورش استعدادهای هنری کودکان، به آن‌ها جرأت بیان احساسات و اعتماد به نفس ابراز عقایدشان را نیز بدهد.

معرفی و دانلود کتاب نقطه

پیتر رینولدز متولد سال 1961 و اهل تورنتو کاناداست. او علاوه بر نویسندگی در زمینه‌ی تصویرگری نیز فعالیت می‌کند. اغلب کتاب‌هایی که از این نویسنده و کارتونیست برجسته به انتشار رسیده‌اند، داستان‌هایی ساده و سرراست با پیامی نیرومند و تأثیرگذارند. رینولدز به‌خوبی از ذهنیت کودکانه آگاه است و روحیه و خلق‌وخوی مخاطبین خردسال خود را می‌شناسد. همین امر به او کمک می‌کند تا آثاری هرچه باورپذیرتر و جذاب‌تر برای کودکان و نوجوانان خلق کند. آثاری نظیر کتاب نقطه که توأمان سرگرم‌کننده و آموزنده‌اند و مطالعه‌ی آن‌ها لحظاتی به‌یادماندنی را برای اغلب مخاطبین خردسال رقم می‌زند.

کتاب نقطه، همراه با سه‌گانه‌ی خلاقیت، از طرف نشر علمی فرهنگی به شما تقدیم می‌شود و امیدواریم شما را قدمی به اهداف پیتر رینولدز و کودکان بااستعدادتان نزدیک‌تر کند.

جوایز و افتخارات کتاب نقطه

  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی Borders Original Voices در سال 2003
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ایرما بلک در سال 2004

نکوداشت‌های کتاب نقطه

  • این کتاب زیبا به کودکانی که نمی‌توانند علایق خود را دنبال کنند انگیزه و الهام می‌بخشد. (گاردین)
  • داستانی عجیب‌وغریب و جذاب که به کودکان یاد می‌دهد که به انجام هرکاری توانا هستند. (نشریه‌ی آبزرور)

کتاب نقطه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب نقطه برای کودکان سنین چهار تا هشت سال مناسب است و خواندنش به والدین و معلم‌هایی که با کودکان این رده‌ی سنی کار می‌‌کنند نیز توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب نقطه می‌خوانیم

معلم لبخندی زد: «خب، فقط یک خط، علامت یا یک چیزی بکش و ببین تو را به کجاها می‌برد.»
واشتی چنگ زد و ماژیکی برداشت و ضربه‌ی محکمی روی کاغذ زد: «بفرمایید.»
معلم کاغذ را از روی میز برداشت و با دقت نگاهش کرد: «اوممممم.»
بعد کاغذ را به طرف واشتی گرفت و با مهربانی گفت: «حالا امضاش کن.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نقطه
نویسنده
مترجماکرم حسن
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-964-445-819-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نقطه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نقطه

برای دریافت کتاب نقطه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.