معرفی و دانلود کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی

برای دانلود قانونی کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی

کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی نوشته‌ی گروهی از نویسندگان است که در جهت یاری کردن معلمان و آموزگاران این مقطع سخت و حساس تدوین شده است. نویسندگان در این کتاب طرح درس دقیق و عملی ارائه کرده‌اند که شامل پیش‌نیازها، بودجه‌بندی هر مبحث و تمرینات لازم برای تثبیت مطلب در ذهن دانش‌آموزان است و معلمان را برای اداره‌ی هر چه بهتر کلاس، کمک می‌کند.

درباره‌ی کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی

سال تحصیلی چهارم ابتدایی به‌عنوان یکی از مقاطع سخت و حساس در دوران ابتدایی شناخته می‌شود که تدریس آن نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی است. از آن‌جایی که حجم دروس در این پایه زیاد بوده و هر درس پیش‌نیاز دروس آینده است، ضروری‌ست که معلمان این پایه طرح درسی منسجم و عملی داشته باشند تا بدون اتلاف وقت و انحراف از مسیر آموزشی، به هدف خود در تدریس دست یابند.

یک طرح درس خوب شامل مواردی نظیر اهداف آموزشی، ابراز آموزشی، بودجه‌بندی، پیش‌نیازها و تمارین لازم برای هر درس و تدوین آن کاری به شدت زمان‌بر و پیچیده است. یک معلم باید بداند که دانش‌آموز خود پیش از فراگرفتن مطلب در چه سطحی بوده و قرار است پس از یادگیری مطلب در چه سطحی باشد. او باید احاطه‌ای کامل بر مطالبی که دانش‌آموز پیش از این آموخته داشته باشد تا بتواند با استفاده کردن و استناد بر آن‌ها مطلب جدید را به او آموزش دهد.

کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی نوشته‌ی فریبا سرآهنگ، سید محسن میرمحمد میگونی، محمد طاووسی، مهدی جمعگی و محسن پازوکی برای مرتفع ساختن همین نیاز آموزشی تدوین و طراحی شده است. این کتاب طرح درسی دقیقی ارائه می‌دهد که معلمان به واسطه‌ی آن می‌توانند به یک برنامه‌ریزی مناسب و کاربردی برای کلاس درس خود، دست یابند. این کتاب که توسط نشر گل‌واژه به چاپ رسیده، قابل استفاده برای والدین نیز هست.

درباره‌ی مجموعه کتاب معلم یار

مجموعه‌ی معلم‌یار که از سوی انتشارات گل‌واژه به چاپ رسیده، یک طرح درسی دقیق و اصولی برای معلمان است. در این مجموعه کتاب اهداف آموزشی هر درس، بهترین شیوه برای تدریس هر مبحث و زمان پیشنهادی برای ارائه آن و تمریناتی در جهت به چالش کشیدن ذهن دانش‌آموزان ارائه و تلاش شده است که معلمان مقطع ابتدایی را در امر پیچیده و پرچالش تدریس یاری و همراهی کند.

کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی برای چه کسانی مناسب است؟

استفاده از این کتاب برای والدین و آموزگاران پایه‌ی چهارم ابتدایی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی می‌خوانیم

از دانش‌آموزان بخواهید در کلاس خود شیئی را پیدا کنند که ده سانتی‌متر باشد. آن را با خط‌کش اندازه بگیرند تا حدس خود را آزمایش کنند. حال از دانش‌آموزان بخواهید در کلاس خود زاویه راست پیدا کنند. سپس با گونیا یا هر وسیله دیگر زاویه‌های پیدا کرده را اندازه بگیرید تا درستی گفته خود را نشان دهند.

بین گروه‌های دانش‌آموزان طلق‌های شفاف را توزیع کنید. از آن‌ها بخواهید زاویه راست بکشند، بعد آن را به دو قسمت تقسیم کنند. حال اندازه زاویه‌ها را گرفته و یادداشت کنند. حال به آن‌ها در یک صفحه کاغذ، زاویه‌ای راست بدهید که اندازه یک زاویه نوشته شده باشد. از آن‌ها بخواهید زاویه دیگر را پیدا کرده و درمورد روش پیدا کردن در گروه صحبت کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات149
زبانفارسی
شابک978-600-337-202-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی

برای دریافت کتاب معلم یار چهارم ابتدایی: ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.