معرفی و دانلود کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی

عکس جلد کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی

کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی نوشته‌ی مریم فلاح و حسن ملکی شامل یک طرح درس دقیق و کامل و توضیحات ارزشمند در باب روش تدریس است. نویسندگان در این کتاب شرح می‌دهند که برای تدریس هر مبحث چه مقدار زمان نیاز است، چه تمریناتی می‌تواند به جا افتادن بهتر مطالب در ذهن دانش‌آموزان کمک کند و هدف آموزشی از ارائه‌ی هر مبحث چیست.

درباره‌ی کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی

برای هر معلم و آموزگاری نیاز است که پیش از تدریس، برنامه‌ای دقیق و عملی برای آموزش داشته باشد. یک طرح درس خوب شامل مواردی همچون هدف آموزشی، زمان موردنیاز برای ارائه‌ی هر مطلب و شیوه‌ی مناسب ارائه هر مطلب است. یک معلم کارکشته باید بداند که دانش‌آموزان پس از فراگرفتن مبحث جدید باید به چه سطح دانش و تبحری در آن درس برسند و چه تمریناتی می‌تواند تسلط آن‌ها را در مطلب تدریس شده بالا ببرد. معلمان با سابقه معمولا برحسب سال‌ها کسب تجربه در این زمینه بر این امر واقف هستند و به خوبی می‌توانند کلاس خود را اداره کنند؛ اما این مورد برای معمان کم‌تجربه کمی دشوارتر است و نیاز به زمان و برنامه‌ریزی بیشتری دارد. همینطور با جدیدتر شدن شیوه‌های تدریس و یادگیری نیاز معلمان به کتب کمک‌تدریسی افزایش یافته است.

کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی برای کمک به حل همین مشکل تدوین شده است. نویسندگان این کتاب مریم فلاح، حسن ملکی و فرناز فهیمی امید طرح درسی جامع و کاربردی را برای معلمان مقطع سوم ابتدایی ارائه کرده و بهترین روش برای تدریس هر فصل از کتاب را شرح داده‌اند.

هر فصل از این کتاب شامل پنج بخش است. نویسندگان در ابتدا یک دید کلی از درس پیش رو در اختیار معلم قرار می‌دهند و اهداف آموزشی درس را برمی‌شمارند؛ سپس روشی مناسب برای تدریس محتوا را ارائه داده و در وهله‌ی بعد یک مدت زمان حدودی برای آموزش هر بخش پیشنهاد می‌دهند. بخش‌های بعدی کتاب به سراغ پرسش‌های چالش‌برانگیز رفته و در نهایت تمریناتی ارائه داده که به جا افتادن بهتر مطالب در ذهن دانش‌آموزان کمک می‌کند.

این کتاب که از سوی نشر گل‌واژه به چاپ رسیده می‌تواند برای استفاده‌ی والدین و آموزش به فرزندانشان نیز مفید و کاربردی باشد.

درباره‌ی مجموعه کتاب معلم یار

مجموعه‌ی معلم‌یار که به‌همت انتشارات گل‌واژه به چاپ رسیده، طرح درسی دقیق و اصولی برای معلمان است. در این مجموعه کتاب اهداف آموزشی هر درس، بهترین شیوه برای تدریس هر مبحث، زمان پیشنهادی برای ارائه آن و تمریناتی در جهت به چالش کشیدن ذهن دانش‌آموزان ارائه و تلاش شده است که معلمان مقطع ابتدایی را در امر پیچیده و پرچالش تدریس یاری و همراهی کند.

کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی برای چه کسانی مفید است؟

این کتاب برای معلمان و والدین دانش‌آموزان پایه‌ی سوم ابتدایی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی می‌خوانیم

برای ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان، شما می‌توانید با نصب تصاویری از محله روی تابلو و دیوار کلاس، توجه دانش‌آموزان را به بخش‌های محلّه جلب کنید. این درس را می‌توانید به‌صورت گردش علمی در محلّه نیز آموزش دهید. شما می‌توانید با هماهنگی قبلی، دانش‌آموزان را به پارک محلّه برده و ضمن آشنایی دانش‌آموزان با فضای پارک به‌عنوان یکی از اجزای محلّه، تدریس خود را در مورد حفظ پاکیزگی پارک، ریختن زباله در سطل‌های مخصوص، دست نزدن به گل‌ها، راه نرفتن روی چمن و... انجام دهید.

برای آموزش واژه‌آموزی پیشنهاد می‌شود دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنید. سپس حوزه‌های مختلف واژگان مثل (زمستان) را برای گروه تعیین کنید و از دانش‌آموزان بخواهید، همه کلماتی را که با شنیدن کلمه زمستان به یاد می‌آورند، روی کارت‌هایی بنویسند و آن‌ها را دسته‌بندی نمایند. سپس نمایندگان گروه‌ها، کارت‌های دسته‌بندی خود را روی تابلو به بقیه گروه‌ها نشان دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات185
زبانفارسی
شابک978-600-337-235-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های کمک آموزشی دبستان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی

برای دریافت کتاب معلم یار سوم ابتدایی: فارسی، ریاضی و علوم تجربی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.