معرفی و دانلود کتاب مامان جدید من

عکس جلد کتاب مامان جدید من
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مامان جدید من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مامان جدید من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مامان جدید من

نیلوفر نیک بنیاد کتاب مامان جدید من را برای کودکانی نوشته است که در آستانه‌ی تحولی بزرگ هستند؛ در آستانه‌ی پذیرش یک والد جدید به‌جای والد بیولوژیکی‌شان. عضو جدید خانواده پیش از ورود می‌پذیرد که پدر یا مادر کودک باشد اما آیا کودک آماده است تا این تغییر را بپذیرد؟ این کتاب با تصاویر مهناز سلیمان نژاد راهی است برای شروع گفتگو با کودکان در باب مهم‌ترین تغییر زندگی‌شان.

درباره‌ی کتاب مامان جدید من

این روزها زندگی آدم‌بزرگ‌ها آنقدر پیچیده هست که بچه‌ها هم درگیر پیچیدگی دنیای والدینشان بشوند. بچه‌ها شاید همه‌چیز را در هاله‌ای از تخیل درک کنند و برای فهم مسائل نه‌چندان ساده دست به خلق موجوداتی ماورایی بزنند تا از ترس‌هایشان بکاهند، اما این درک متفاوت اصلاً به معنای نفهمیدن نیست. بچه‌ها احساساتی مانند فقدان، غم و اضطراب را به‌خوبی و با شدتی ده‌ها برابر والدینشان درک می‌کنند. یک رعشه‌ی کوچک که یک بزرگسال را لحظه‌ای تکان می‌دهد، برای کودک چیزی نیست جز زلزله‌ای مهیب. یک سوگ یا جدایی ممکن است در دنیای والدین غمی گذرا به‌همراه داشته باشد اما دنیای کودک ممکن است تحت تأثیر این تغییر ویران شود. کتاب مامان جدید من نوشته‌ی نیلوفر نیک بنیاد و با تصویرگری مهناز سلیمان نژاد درباره‌ی آماده شدن کودک برای پذیرش تغییر است به نحوی که مامان جدید برای او نه یک تغییر تحمیلی بیرونی که یک خواست قلبی درونی باشد.

معرفی و دانلود کتاب مامان جدید من

مهناز سلیمان نژاد به‌درستی توانسته‌ است رابطه‌ی درون و بیرون کودک و درهم کشیده شدن این دو دنیا را به تصویر بکشد و خط روایتی که نیلوفر نیک بنیاد برای انعکاس درونمایه انتخاب کرده آنقدر هوشمندانه هست که بدون تحمیل هیچ تفکری مخاطب کودک را برای رسیدن به نتیجه‌گیری مطلوب یاری می‌کند. گره خوردن روایت گربه‌ها و کودک بسیار آگاهانه است و به کودک کمک می‌کند تا همه چیز را به‌صورت ملموس و محسوس درک کند. والدین می‌توانند پس از خواندن کتاب با طرح پرسش‌هایی از کودک و ایجاد فضایی امن، به او اجازه دهند تا احساسش را به‌طور کامل بروز دهد.

نیلوفر نیک‌بنیاد نویسنده‌ی جوان اما باسابقه‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان است. «سوفار زرین»، «راز آدم فضایی» و «من شیر سیرک نیستم» از جمله آثار او در این حوزه هستند. کتاب‌های او معمولاً موضوعاتی را به زبان ساده برای مخاطب کودک و نوجوان مطرح می‌کنند که کمتر درباره‌ی آن‌ها بحث شده است. به طور مثال، در کتاب «گورناز» او موضوع تربیت جنسی نوجوانان را هدف قرار داده است. به‌گفته‌ی منتقدان، این کتاب تالیفی ارزشمند برای نوجوانان و والدین آن‌ها محسوب می‌شود.

کتاب مامان جدید من در چهل‌وچهار صفحه به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی داستان‌های بچه‌های آبی

کتاب‌های مجموعه‌ی داستان‌های بچه‌های آبی، به همت بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی-فرهنگی، با نام پرنده‌ی آبی به چاپ می‌رسند. کتاب‌های داستان کودک از جمله «بچه جانورهایی که نوکر نبودند»، «بچه غازی که اسب آبی بود» و «حلزون غمگینی که لاک نداشت» از دیگر کتاب‌های این مجموعه هستند.

کتاب مامان جدید من برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب مامان جدید من اثر نیلوفر نیک بنیاد، برای کودکان 5 تا 9 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب مامان جدید من می‌خوانیم

اما من با اینکه پیشی کوچولوی بابا هستم، توی خانه‌ی خودمان زندگی می‌کنم.

خیلی وقت‌ها من هم یک پیشی واقعی می‌شوم، مثل روزهایی که بابا مجبور می‌شود من را با خودش به اداره ببرد. چون بیشتر وقت‌ها هر جایی خوابم می‌برد، مثل صندلی ماشین...
سالن غذاخوری اداره...
یا حتی توی اتاق رییس...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مامان جدید من
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-436-706-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مامان جدید من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مامان جدید من

برای دریافت کتاب مامان جدید من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.