معرفی و دانلود کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

عکس جلد کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا، مجموعه‌ای از داستان‌ها و افسانه‌های کهن ایرانی است که به همت محمدرضا شمس گردآوری و تألیف شده‌اند. در این کتاب‌، داستان‌هایی قدیمی و پند آموز را از نقاط گوناگون کشور ایران می‌شنویم.

درباره‌ی کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

مردمان ایران‌زمین از دیرباز، به هنرمندی و داستان‌سرایی شهرت داشتند. قصه‌ها، مثل‌ها، حکایت‌ها و افسانه‌هایی که سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل در میان ایرانیان نقل گشته و منتقل شده،‌ هر کدام به نحوی سرشار از نکات پندآموز و مفید بوده است. ایرانی‌ها از قالب قصه و افسانه، برای بیان تجربه‌های زیسته و نازیسته‌شان استفاده می‌کردند و با ترکیب قدرت خیال و تصور، عناصری بی‌بدیل در قصه‌هایشان خلق می‌کردند.

حفظ و انتقال این داستان‌ها و قصه‌های کهن به فرزندانمان و نسل جدید نه تنها از این روی اهمیت دارد که باعث رشد فردی و پرورش اخلاق نیکو در آن‌ها می‌شود، بلکه از جهت نکوداشت و زنده نگه داشتن این میراث ارزشمند نیز حائز اهمیت است. محمدرضا شمس در جهت پیشبرد همین هدف ارزشمند، مجموعه‌ای از داستان‌های محلی ایرانی را گردآوری و تألیف کرده که نتیجه‌‌ی آن، تبدیل به کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا شده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

در این کتاب، یازده قصه و افسانه‌ی محلی داریم که در ابتدای هریک، ریشه و خاستگاه آن‌ها نیز معرفی می‌شود. برای مثال اولین داستان این مجموعه، یعنی «قصه‌ی بخت» افسانه‌ای از ترکمن صحراست. در این بخش، داستان مرد نگون‌بخت و بداقبالی به نام «نجف‌قلی» را می‌شنویم که از بخت تیره و تارش به ستوه می‌آید و پا به سفری می‌گذارد تا بلکه بختش را پیدا کند. او در مسیر این سفر، به کسانی برخورد می‌کند که خودشان نیز مانند او در زندگی مشکلات فراوان دارند. حال باید دید که آیا نجف‌قلی، صاحب چنان دل بزرگی هست که به غیر از خودش به دیگران نیز کمکی بکند یا نه.

در بخش دوم کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا، داستان «پهلوان‌پنبه» را می‌شنوید که متعلق به منطقه‌ی همدان است. شخصیت اصلی این داستان، پسرکی تنبل و بی‌عار به نام «حسنی» است که هیچ شغلی ندارد و در خانه هم دست به سیاه و سفید نمی‌زند. او که تنها کارش در زندگی خوردن و خوابیدن است، هیکلی فربه و چاق پیدا کرده. یک روز که مادر حسنی از این بیکاری او به تنگ می‌آید، او را از خانه بیرون می‌کند تا مجبور شود برای خودش کار و پیشه‌ای پیدا کند. دست سرنوشت اما پای حسنی را به قصر حاکم باز می‌کند و او را به منصبی حکومتی می‌رساند...

کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا توسط نشر صوتی سماوا و انتشارات افق منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا

افسانه‌ها همواره جذابیتی مسحورکننده، مخصوصاً برای خوانندگان نوجوان دارند؛ گویی مخاطبان با خواندنشان در زمان سفر می‌کنند و با آدم‌ها، سرزمین‌ها و ماجراهای گوناگونی آشنا می‌شوند که آن‌ها را با میراث گذشته پیوند می‌دهد. افسانه‌های مردم دنیا عنوان یک مجموعه‌ی دوازده جلدی و آموزنده است که نشر افق با هدف آشنا کردن کودکان و نوجوانان با داستان‌ها و افسانه‌های کهن به چاپ رسانده است. این کتاب‌های سرگرم‌کننده، شامل داستان‌هایی از اسکار وایلد، هانس کریستین اندرسن و بسیاری دیگر از نویسندگان و مشاهیر سرتاسر دنیا هستند. «208 حکایت از ازوپ»، «پسر جنگل»، «قوی سفید» و «گرگ و هفت بزغاله» برخی از کتاب‌های این مجموعه را تشکیل می‌دهند. این مجموعه‌ی محبوب تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده و نسخه‌ی الکترونیک و صوتی آن از طریق کتابراه در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 6 تا 12 ساله مخاطب اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا می‌شنویم

نیمه‌های شب، پیرزن صدایی شنید. از خواب پرید. صدای فِرفِر و صدای خرخر می‌آمد. پیرزن با خودش گفت: «این صدای چیه؟ این صدای کیه؟ نکند خدای نکرده، دیوی، دزدی، غریبه‌ای یا جانور درنده‌ای آمده باشد خانه‌ی ما؟!»

بعد از جایش بلند شد. درها را یکی‌یکی نگاه کرد. به در آخری که رسید، رنگ از رویش پرید. ترسید و مثل برگ بید، لرزید. یک دیو پشت در بود. دیو خیلی سیاهی بود. خیلی‌خیلی هم بزرگ بود. دست و پاهاش بلند بود. گردنش هم کوتاه بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
13 دقیقه
یک: قصه‌ی بخت
12 دقیقه
دو: پهلوان‌پنبه
19 دقیقه
سه: حسن‌کچل
12 دقیقه
چهار: روباه و کلاغ
12 دقیقه
پنج: نمکو
12 دقیقه
شش: کوزه‌ی شکمو
12 دقیقه
هفت: گوردِلَه
11 دقیقه
هشت: آغالتو
12 دقیقه
نه: اشی‌مشی
12 دقیقه
ده: پیرزن و گوساله
12 دقیقه
یازده: مورچه و کک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا
نویسنده
راویلادن سلطان پناه
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا

برای دریافت کتاب صوتی پهلوان پنبه - 11 افسانه ایرانی: افسانه‌های مردم دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.