معرفی و دانلود کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

عکس جلد کتاب صوتی و نیچه گریه کرد
قیمت:
۱۳۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی و نیچه گریه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی و نیچه گریه کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

اروین یالوم در کتاب صوتی و نیچه گریه کرد، تخیل، واقعیت، فلسفه و روانشناسی را به هم آمیخته تا شاهکاری بی‌نظیر با درون‌مایه‌ی دوستی و صمیمیت بیافریند. ماجراهای داستان در ونیز قرن نوزدهم می‌گذرند و تقابل اراده و سرنوشت را به تصویر می‌کشند. گفتنی‌ست اثر حاضر در سال 1992 موفق به دریافت جایزه‌ی کتاب کالیفرنیا شده است.

درباره‌ی کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

«نیچه» گرفتار افسردگی شده، تا جایی که اگر به کمکش نیایند، ممکن است به زندگی‌اش پایان بدهد. «لو سالومه» که او را از نوابغ و سرمایه‌های دنیای فلسفه می‌داند، حاضر است هرطور که شده از خودکشی او جلوگیری کند. به همین خاطر با ارسال نامه‌ای از «دکتر برویر» درخواست ملاقات حضوری می‌کند تا از او بخواهد که جان نیچه را نجات دهد. دکتر برویر که داتاً شخصیت ماجراجویی دارد، مدتی است تصمیم گرفته از «موضوعات مهم» کناره بگیرد اما حس کنجکاوی او را به ملاقات با سالومه می‌کشاند. این‌گونه است که داستان بی‌نظیر اروین یالوم (Irvin David Yalom) آغاز می‌شود. نویسنده در کتاب صوتی و نیچه گریه کرد (When Nietzsche Wept) می‌کوشد تا اندیشه‌های عمیق فلسفی و آراء پیچیده‌ی روانشناختی را در قالب گفت‌و‌گوهای پرکشش ارائه کند.

اگرچه جغرافیای رخدادها به‌روشنی بیان می‌شود اما گویا دوربین نویسنده بیش از آنکه رو به ونیز و زیبایی‌های ایتالیا باشد، متوجه دنیای درونی نیچه و دکتر برویر است. داستانی درون‌گرا که می‌خواهد مخاطبانش شاهد تحولات درونی افراد باشند، چراکه هر آنچه بیرون از ماست، انعکاس چیزی است که در درونمان وجود دارد.

مخاطب کتاب صوتی و نیچه گریه کرد ممکن است در ابتدا تصور کند که قرار است دکتر برویر نجات‌دهنده‌ی نیچه باشد. سالومه و خود دکتر هم در آغاز داستان این‌گونه فکر می‌کنند اما درحقیقت قرار است نیچه و دکتر در کنار هم به بلوغ فلسفی و روانشناختی برسند. بنابراین از ابتدا تا انتهای داستان به‌روشنی شاهد دگرگونی آن‌ها خواهید بود و می‌بینید ک شخصیت‌ها چگونه به‌تدریج به سوی آرامش و سکون پیش می‌روند. «درمان با گفت‌و‌گو» روشی است که دکتر برویر برای معالجه‌ی نیچه پیش می‌گیرد؛ غافل از اینکه خود نیز در خلال این مکالمات متحول می‌شود. البته بعید نیست با شنیدن اندیشه‌های عمیق اروین یالوم شما هم چنین تحولاتی را در درون خود تجربه کنید.

رمان حاضر با برگردان مهشید میرمعزی از سوی نشر نی به چاپ رسیده است. کتاب صوتی و نیچه گریه کرد را با صدای پیمان قریب‌پناه می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

  • رمانی هوشمندانه، براساس تحقیقات دقیق و با تصاویر غنی و پربار. (بوستون گلوب)
  • قوی و معتبر! عنصر غافلگیری در این کتاب تکان‌دهنده است. (دنیای کتاب واشنگتن پست
  • «وقتی نیچه گریست» بهترین نمایشنامه‌سازی اندیشه یک متفکر بزرگ پس از «سناریوی فروید» hev سارتر است. (شیکاگو تریبون)

اقتباس فرهنگی و سینمایی از کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

  • در سال 2007، فیلمی با اقتباس از این رمان به کارگردان پینچاس پری و بازی آرماند آسانته، بن کراس و کاترین وینیک تولید شد.
  • یک تئاتر نیز بر اساس این رمان وجود دارد که توسط لوسیانو کازو به نمایش درآمد. لوسیانو سواردی و کلودیو داپاسانو در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.

کتاب صوتی و نیچه گریه کرد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ژانر زندگینامه‌ی داستانی و همین‌طور داستان‌های روانشناسی، مجذوب کتاب صوتی و نیچه گریه کرد، خواهند شد.

با اروین یالوم بیشتر آشنا شویم

اروین یالوم روان‌پزشک، روان‌درمانگر اگزیستانسیال (وجودی) و استاد بازنشسته‌ی روان‌پزشکی از دانشگاه استنفورد است. تا به امروز از این نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های داستانی و غیرداستانی بسیاری با رویکرد روان‌درمانی منتشر شده است. از میان شناخته‌شده‌ترین آثار اروین یالوم در ایران می‌توان به «و نیچه گریه کرد» و «خیره به خورشید» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی و نیچه گریه کرد می‌شنویم

چه گستاخ! سال‌ها بود که با چنین جسارتی روبه‌رو نشده بود. او هیچ لو سالومه‌ای نمی‌شناخت. آدرس روی پاکت برایش آشنا نبود. این امکان وجود نداشت که به این شخص اطلاع دهد که ساعت نه برایش مناسب نیست، خانم برویر اصلاً و ابداً از اینکه مجبور شود تنها صبحانه بخورد خوشش نمی‌آید، دکتر برویر در حال گذراندن تعطیلات است و علاقه‌ای به «موضوع‌های مهم» ندارد و او اصلا به این دلیل به ونیز آمده که از موضوع‌های مهم فرار کند.

و با وجود این، رأس ساعت نه در کافه سورنتو نشسته بود و چهره‌ی مشتریان دیگر را بررسی می‌کرد و از خود می‌پرسید که کدام‌یک از خانم‌ها می‌تواند لو سالومه باشد.

«سینیور، قهوه میل دارید؟»

برویر در جواب پیش‌خدمت سرش را به علامت تأیید تکان داد. او پسر نوجوانی بود سیزده چهارده ساله با موهایی خیس که به عقب شانه کرده بود. راستی، چه مدتی فرورفته در خود، آنجا نشسته بود به خیالبافی؟ برای چندمین‌بار به ساعت جبیبی‌اش نگاه کرد. بازهم ده دقیقه از زندگی هدر رفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
38 دقیقه
فصل اول
48 دقیقه
فصل دوم
56 دقیقه
فصل سوم
21 دقیقه
فصل چهارم
36 دقیقه
فصل پنجم
24 دقیقه
فصل ششم
49 دقیقه
فصل هفتم
48 دقیقه
فصل هشتم
24 دقیقه
فصل نهم
27 دقیقه
فصل دهم
50 دقیقه
فصل یازدهم
25 دقیقه
فصل دوازدهم
29 دقیقه
فصل سیزدهم
49 دقیقه
فصل چهاردهم
45 دقیقه
فصل پانزدهم
34 دقیقه
فصل شانزدهم
33 دقیقه
فصل هفدهم
40 دقیقه
فصل هجدهم
53 دقیقه
فصل نوزدهم
64 دقیقه
فصل بیستم
76 دقیقه
فصل بیست و یکم
80 دقیقه
فصل بیست و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی و نیچه گریه کرد
نویسنده
مترجممهشید میر معزی
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۵ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

فرزانه ابراهیم زاده
۱۴۰۲/۸/۹
خیلی خیلی خیلی عالی بود بیشتر از عالی واقعا لذت بردم از شنیدن کتاب انگار داشتم در کتاب زندگی میکردم گوینده واقعا بی نظیر بود اینکه صداهای هر کاراکتر را اجرا میکردن واقعا عالی بود.. جملاتی که نیچه در حین گفتگو و درمان با دکتر بروگر میگن قابل تامل هستن.. مثل این جملات.. همانی شو که هستی... به موقع ات بمیر.. آیا زندگی را زندگی کرده ای؟؟.. آنچه مرا نکشد قوی ترم می‌کند.. ایمن زیستن خطرناک است چون ممکن است خود واقعی‌ام را از دست بدهم و همانی نشوم که هستم.. اما من واقعا که هستم؟؟.. توجه به معنا بجای توجه به منشا.. سرنوشتت را انتخاب کن و دوست داشته باش.. بدون یاد گرفتن پرواز نمیشه پرید باید اول راه رفتن را یاد بگیریم اولین قدم اینه که باید بپذیریم کسی که نتونه از خودش اطاعت کنه باید از دیگران دستور بگیره مطیع دیگران بودن خیلی خیلی ساده تر از فرمان دادن به خود است.. و بقیه رو اگه خودتون گوش بدین در خلال گفتگوهای نیچه و دکتر بوروگر متوجه می‌شوید و در خلال این گفتگوها از کتاب انسانی زیادی انسانی یا انسانی بسی انسانی خیلی گفته شده لطفا از کتابراه عزیز خواهشمندم این کتاب نیچه رو هم به کتابخانه اضافه کنند.. البته یه کتاب نیچه که اسمش هست این است انسان در کتابراه موجود هست سوالم اینه که این همون کتابه انسانی زیادی انسانی هست یا فرق دارد؟؟ با سپاس فراوان از کتابراه عزیز و گوینده گرامی جناب آقای پیمان قریب پناه که بهشون خدا قوت میگم و ازشون بخاطر اجرای بینظیرشون سپاسگزارم.. و خیلی ممنون از نویسنده این کتاب اروین یالوم و مترجم گرامی این اثر خانم مهشید میرمعزی
میترا
۱۴۰۲/۹/۱۱
کتاب بینظیر و عمیق
خوندن این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم
شاید اسم کتاب خیلی هارو بترسونه و فکر کنند که ممکنه خیلی سنگین باشه ولی قلم روان دکتر یالوم انقدر جذاب و لذت بخشه که احتیاج به تعریف نداره.
همچنین گوینده‌ی عالی و حرفه‌ای این اثر، آقای قریب پناه زیبایی این اثر رو دوبرابر کردن.
این کتاب
به ریشه یابی مشکلات روحی و اضطراب درونی ما میپردازه. باورنکردنیه که چطور با کشف این مشکلات و علت اونا، به آرامش میرسیم.
این کتاب یه جور تمرین ذهنی برای ما میتونه باشه برای فکر کردن عمیق به خودمون.
زینب قابل
۱۴۰۲/۴/۳۱
این کتاب رو سال‌ها پیش شروع به خواندن کردم ولی متاسفانه اون رو ادامه ندادم به نظرم اوایل کتاب کمی کسل کننده بود. تا این ک دوباره شروع به خوندنش کردم بی نظیره بی نظیر. کلی تاسف خوردم ک چرا زودتر این کتاب رو نخوندم. با گوش دادن به بند بند این کتاب فهمیدم چقدرررر از خودم دور شدم و این سوال چالشیش که و آیا واقعا زندگی کردی؟ من رو عمیقا درگیر خودش کرد. پیشنهاد میکنم اگر برای زندگی خودتون ارزش قائل هستید و به روان درمانی علاقه دارید اون رو حتما مطالعه کنید.
شراره بیک زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۴
مرده‌ها این امتیاز رو دارند که دیگه مجبور نیستند بمیرند
جملات جالبی در قالب حرفهای دو مرد و تجربه‌های مختلف. کتاب رو دوست داشتم و خوب این نویسنده رو از روی پادکستهایی که گوش داده بودم می‌شناختم که حالا که کتابها رو می‌خونم یا گوش می‌دم بیشتر به مفهوم کاره پی می‌برم. پبشنهاد من برای تمام آدمهایی
که فکر می‌کنند زندگی پوچه. یا از مرگ می‌ترسند یا در لحظه زندگی نمی‌کنند اینه که شاید بتونه کمکشون کنه.
ممنون از صدای عالی البته
سارا رضازاده
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب خوبیه. در قالب مکالمه بین نیچه و دکترش هست. من این کتاب رو در ۴ روز خوندم. حال و احوال افراد در این کتاب با اوضاع الان من مطابقت زیادی داشت و چیز‌های زیادی از این کتاب یاد گرفتم. در این کتاب سوال‌هایی پیش میومد که جوابشون گاهی من رو آشفته تر و گاهی آروم میکرد.
معصومه مولایی
۱۴۰۲/۵/۲۰
کتاب خوبیه در کنار یک داستان ساده عقایدی را بیان میکنه راوی بسیار خوب آنرا روایت میکنه پیشنهاد میکنم با عجله تمامش نکنید نیاز به فکر کردن داره سر هر فصل کمی استراحت کنید و نتیجه گیری کنید
با تشکر از مجموعه کتابراه
Negin Nouri
۱۴۰۲/۸/۲۸
صداپیشگی بسیار خوب بود، با تمامی محتوای کتاب موافق نبودم اما در کل نکات کلیدی و بسیار جالب توجه و عالی داشت، لذت بردم از گوش دادنش ممنون از شما برای ارائه کتابهای با کیفیت
ali ebrahimi
۱۴۰۲/۱۲/۲۵
خوب من تا فصل پنجم رفتم گذشته ازجملات فلسفی و غیره به قولی بلند فکرکردن کاراکترها از سراحت کلام خوشم اومد ولی نمیدونم چرا به نوعی انتزاعی اومدن کاراکترها انگار واقعی نیستن
فرشاد تقی زاده
۱۴۰۲/۴/۱۲
این کتاب یه اثر هنری هست و بیشتر توجه به درون ادمهاست. نظریه‌های جالب و درستی گفته میشه که ساعت‌ها مبتونین دربارش حرف بزنین.
فاطمه بهمنی
۱۴۰۲/۷/۲۷
عالی بود من نمیدونم چی بگم لذت بردم از خوندنش بایدچندین بار خونده بشه تا به عمق کتاب پی برد
Ali .Hoseini.z
۱۴۰۲/۹/۲۵
فوق العاده بود، یکی از بهترین کتابها است. تشکر میکنم از راوی و کتابراه.
امینه ک
۱۴۰۲/۳/۱۲
بسیار عالی و بی نظیر
و چقدر راوی عالیست
Banakarsara@gmail.com
۱۴۰۲/۲/۱۱
اثری تمام و کمال! بی‌نظیر و به یاد ماندنی!
الهام عباسی
۱۴۰۲/۱/۲۷
زبان از توصیف زیبایی این اثر قاصره
افسانه وکیل
۱۴۰۳/۲/۱۹
اگر علاقه دارید به فلسفه بخونید
مشاهده همه نظرات 19

راهنمای مطالعه کتاب صوتی و نیچه گریه کرد

برای دریافت کتاب صوتی و نیچه گریه کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.