معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن: 50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر

عکس جلد کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن: 50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن: 50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر

کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن اثری از آنتونی وستون، معلم، فیلسوف و نویسنده‌ی آمریکاییِ کتاب‌های حوزه‌ی خلاقیت و تفکر انتقادی است. وستون در این کتاب با ارائه‌ی فهرستی از پنجاه قاعده‌ی مفید و مختصر و به زبانی ساده و روان، برخی از کاربردی‌ترین و اساسی‌ترین اصول استدلال را شرح داده است؛ کتابی که به‌صورت شیوه‌نامه‌ای دقیق تنظیم و ارائه شده و هم‌اکنون از آن برای تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها استفاده می‌شود.

درباره‌ی کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن

آنتونی وستون (Anthony Weston) در کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن (A Rulebook for Arguments) به عمق معنای مفهوم استدلال پرداخته و با ارائه‌ی راهکارهایی ملموس و کاربردی، تلاش کرده است مخاطب خود را با شیوه‌های مختلف سخن گفتن مستدل و با اصول و قاعده آشنا سازد. اما ماهیت واقعی استدلال چیست و چه‌طور می‌توان دیگران را با خود هم‌عقیده کرد؟ چه تفاوت‌هایی میان قبولاندن عقیده و ابراز آن وجود دارد و چرا گاهی‌اوقات با وجود تلاشی که به خرج می‌دهیم موفق نمی‌شویم دیگران را با خودمان همراه کنیم؟

واژه‌ی استدلال به‌معنای کاوش برای یافتنِ دلیل است و استدلال در واقع یعنی پس از ارائه‌ی ترتیبی معقول و منظم از مفاهیم به یک نتیجه‌ی منطقی و قابل دفاع از باور و عقیده‌ی خویش برسیم. استدلال‌کردن بیان عقایدمان به‌صورتی شفاف و قابل فهم همراه با مجموعه‌ای از دلایل و شواهد در پشتیبانی از آن است به‌نحوی که بتواند مخاطب را کاملاً تحت تأثیر قرار داده و او را ترغیب کند نظر و ایده‌ی ما را بپذیرد؛ مهارتی که یادگرفتنِ آن به افرادی که در حوزه‌های فروش و کسب‌وکارهای مشابه در حال فعالیت هستند محدود و منحصر نیست بلکه نوعی توانایی ضروری و کاربردی است که می‌تواند در شرایط دشوار به یاری افراد بیاید. اگر با این مهارت چنان که باید و شاید آشنا نیستید و قصد دارید این توانایی را در خود ارتقا دهید با آنتونی وستون و کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن همراه شوید تا به چم و خم استدلال‌پردازی آشنا شوید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن

آنتونی وستن در کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن، گزیده‌ای از پنجاه قاعده‌ی مهم و اساسی برای استدلال و مباحثه‌ی منطقی را گردآوری و ارائه کرده است. او با پرهیز از توضیحات اضافه و کلیشه‌های رایج تلاش کرده است در نهایت اختصار، کاربردی‌ترین، به‌روزترین و حیاتی‌ترین قوانین این مهارت را معرفی نموده و به مخاطبان خود کمک کند استدلال‌پردازی و هنر قانع‌کردن دیگران را هر چه بهتر و اصولی‌تر بیاموزند.

کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن با بحث درباره‌ی ماهیت استدلال و انواع مختلف آن از جمله ساده و بسط‌یافته آغاز می‌شود. آنتونی وستون در ابتدا به این نکته اشاره می‌کند که استدلال‌های ساده برای شرایط عادی و استدلال‌هایی که اندکی پیچیده‌تر و بسط‌یافته‌تر هستند، در مقالات و مباحث مهم‌تر به کار برده می‌شوند. فصل‌های یک تا شش به معرفی شیوه‌های ساخت و ارزیابی استدلال‌های کوتاه و خلاصه اختصاص دارد که از پرکاربردترین انواع استدلال‌پردازی به شمار می‌روند و پایه و مبنایی برای درک استدلال‌های طولانی‌تر و پیچیده‌ترند. فصل هفت از طرح استدلال بسط‌یافته سخن می‌گوید و به مخاطب می‌آموزد چه‌طور باید این طرح را پرورش داد و ارزیابی کرد. فصل هشت نکاتی مهم و راهنمایی‌هایی کاربردی برای نوشتن مقاله‌های استدلالی را در بر دارد. فصل نهم و دهم نیز به ترتیب به اصول لازم برای طرح استدلالی شفاهی و قواعد مباحثه‌های عمومی می‌پردازند.

کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن را به کوشش موج کتاب و در همکاری با انتشارات اریش، با ترجمه‌ی امیرحسین بهرام نژاد و خوانش محمد نظری می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب هنر حرف حساب زدن

  • کتاب هنر حرف حساب زدن راهنمایی کاربردی و کامل برای تمامی افرادی است که قصد دارند بیاموزند چگونه با به کارگیری دلایل و مستندات، عقایدشان را به شکلی شفاف و صریح بیان کنند، چه‌طور اثرگذار باشند و چگونه کیفیتِ مهارتِ استدلال‌پردازی را در دیگران ارزیابی نمایند. (دبرا نیلز، استاد دانشگاه میشیگان)
  • هنر حرف حساب زدن یکی از بهترین کتاب‌هایی است که تا به امروز درباره‌ی تفکر انتقادی مطالعه کرده‌ام. این کتاب برخلاف آثار دیگری که به چنین موضوع پرداخته‌اند، به طول کامل به مخاطب آموزش می‌دهد چطور از مهارت استدلال‌پردازی خود در نوشتنِ مقالات بهره ببرد. (کریس جکسون، استاد فلسفه)

کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید مهارت سخن‌وری و استدلال‌پردازی را در خود تقویت کنید، پیشنهاد ما به شما شنیدن کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن است.

در بخشی از کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن: 50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر می‌شنویم

بیشتر ما آدم‌ها یاد گرفته‌ایم که از طریق طرح ادعا استدلال کنیم؛ یعنی معمولاً با نتیجه‌گیری‌های خودمان –امیال و نظراتمان– شروع می‌کنیم، بدون آنکه چیز زیادی در دفاع از نتیجه‌گیری‌هایمان بگوییم. این روش بعضی‌ وقت‌ها (حداقل زمانی که بسیار جوان هستیم) سودمند است. چه چیزی از این بهتر؟

اما استدلال واقعی دقیقاً عکس این است: به زمان و تمرین نیاز دارد. مستلزم مهارت‌هایی است از جمله کنار هم قرار دادن دلیل‌هایمان، متناسب‌ساختن نتیجه‌گیری‌مان با شواهد واقعی، در نظر گرفتن اشکال‌هایی که ممکن است به استدلالمان وارد شوند و غیره. این‌ها مهارت‌هایی اکتسابی‌اند. باید کمی رشد کنیم. باید برای مدتی، امیال و نظرات خود را کنار بگذاری و به صورت جدی و واقعی فکر کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
9 دقیقه
پیشگفتار
9 دقیقه
درآمد: چرا استدلال؛ مقصود استدلال چیست؟
13 دقیقه
فصل اول: استدلال‌های کوتاه، چند قاعده‌ی کلی - قسمت اول
14 دقیقه
فصل اول: استدلال‌های کوتاه، چند قاعده‌ی کلی - قسمت دوم
15 دقیقه
فصل دوم: استدلال با مثال - قسمت اول
19 دقیقه
فصل دوم: استدلال با مثال - قسمت دوم
10 دقیقه
فصل سوم: استدلال‌های تمثیلی
13 دقیقه
فصل چهارم: استدلال‌های مبتنی بر خبرگی - قسمت اول
17 دقیقه
فصل چهارم: استدلال‌های مبتنی بر خبرگی - قسمت دوم
22 دقیقه
فصل پنجم: استدلال درباره‌ی علت
15 دقیقه
فصل ششم: استدلال‌های قیاسی - قسمت اول
17 دقیقه
فصل ششم: استدلال‌های قیاسی - قسمت دوم
13 دقیقه
فصل هفتم: استدلال‌های بسط‌یافته - قسمت اول
18 دقیقه
فصل هفتم: استدلال‌های بسط‌یافته - قسمت اول
22 دقیقه
فصل هشتم: مقاله‌های استدلالی
19 دقیقه
فصل نهم: استدلال‌های شفاهی
16 دقیقه
فصل دهم: مباحثه‌های عمومی - قسمت اول
21 دقیقه
فصل دهم: مباحثه‌های عمومی - قسمت دوم
22 دقیقه
پیوست یک: برخی از مغالطه‌های رایج
21 دقیقه
پیوست دو: تعریف

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هنر حرف حساب زدن: 50 قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر
نویسنده
مترجمامیرحسین بهرام نژاد
راویمحمد نظری
ناشر چاپیانتشارات اریش
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن

برای دریافت کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.