معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند به ما کمک کند راه خود را پیدا کنیم

عکس جلد کتاب صوتی زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند به ما کمک کند راه خود را پیدا کنیم
قیمت:
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند به ما کمک کند راه خود را پیدا کنیم

غلبه بر ناامیدی‌های گاه‌و‌بی‌گاه و تنهایی‌هایی که به سراغمان می‌آیند، آرزوی همه‌ی ماست. خبر خوب اینکه کی رن ستیا با نگارش کتاب صوتی زندگی سخت است این آرزو را به واقعیت بدل کرده. نویسنده به کمک «فلسفه‌ی اخلاق» راهی را پیش رویتان قرار می‌دهد که شما را به آرامش و شادی بی‌انتها خواهد رساند. کتاب حاضر که در سال 2022 بهترین کتاب از دیدگاه نیویورکر معرفی شده، روش پیروزی بر تنهایی و ناامیدی را به شما نشان خواهد داد.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی سخت است

زندگی کردن کاری‌ست بسیار دشوار! همگی این نکته را می‌دانیم و آن را در لحظات سخت زندگی‌مان، با اعماق وجود درک کرده‌ایم. ادبیات و متون کهن ما پر است از اشعاری که به آمیزه‌ی رنج و شادی در زندگی اشاره دارند و حتم داریم هیچ کتاب روانشناختی مدرنی هم نمی‌تواند ادعا کند که زندگی خالی از تلخی‌های مکرر و اندوه‌‌های عمیق است. می‌بینید که پیشینیان ما هم درست به اندازه‌ی ما به این نکته واقف بوده‌اند و بعید است آیندگانمان نیز تجربیاتی کاملاً متفاوت از زندگی داشته باشند. بااین‌حال، چاره چیست؟ چطور از تلخی‌های زندگی عبور کنیم، بدون اینکه کاممان برای همیشه تلخ شود؟ کی رن ستیا (Kieran Setiya) گذر از راه فلسفه را به ما پیشنهاد می‌دهد. این نویسنده در کتاب صوتی زندگی سخت است (Life is Hard) ضمن معرفی فلسفه‌ی اخلاق، به شما آموزش می‌دهد که چطور با بهره‌گیری از آن، دیدگاهتان را نسبت به روابط و رخدادهای زندگی‌تان متحول کنید تا در نتیجه‌ی آن، زندگی نیز روی خوشش را به شما نشان دهد.

«تنهایی» و «فقدان» دو عاملی هستند که به‌تنهایی سرچشمه‌ی بسیاری از ناراحتی‌ها و رنج‌هایمان محسوب می‌شوند. نویسنده که خود چنین رنج‌هایی را پشت سر گذاشته، صادقانه تجربیاتش را با ما به اشتراک می‌گذارد. هجوم ناامیدی‌ها که ممکن است بارها زندگی شما را تاریک کرده باشند، بخشی از گذشته‌ی تیره‌و‌تار نویسنده نیز به شمار می‌آیند. واقعیت این است که بی‌عدالتی و بی‌انصافی از حقایق دنیای ما هستند اما شکست دادن آن‌ها بدون پذیرش اولیه‌شان میسر نخواهد شد. کی رن ستیا شما را به رویارویی با سایه‌های شوم زندگی دعوت می‌کند تا با پذیرش آن‌ها، نخستین گام را در جهت یافتن مسیر جدیدی در زندگی‌تان بردارید.

در اثر حاضر نه‌تنها حضور پررنگ و کارآمد فلسفه را می‌بینید، بلکه رگه‌هایی از داستان، علوم اجتماعی و طنز را نیز احساس خواهید کرد. اگر طوفان‌ها و دردهای حاصل از فقدان دیگری و تنهایی به سراغ شما هم آمده‌اند، کتاب صوتی زندگی سخت است می‌تواند راهنمای بی‌نظیری باشد برای اینکه عمق مشکلات خود را بیابید و آن‌ها را ریشه‌کن کنید. کی رن ستیا به شما نشان خواهد داد که درمان قطعی و همیشگی دردهایتان، جایی در درون وجودتان نهفته. تنها کافی‌ست به قدرت آن ایمان بیاورید.

عباس زیدی‌زاده این کتاب خواندنی را به فارسی برگردانده و مهران آروی نیز خوانش آن را به انجام رسانده. نسخه‌ی شنیدنی این کتاب گویا به کوشش مؤسسه انتشارات فلسفه به علاقه‌مندان کتب فلسفی و روانشناختی ارائه می‌شود.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زندگی سخت است

  • بهترین کتاب سال 2022 از سوی نیویورکر
  • بهترین کتاب سال 2022 از سوی ECONOMIST

نکوداشت‌های کتاب صوتی زندگی سخت است

  • کی رن ستیا در این اثر به ما یاری می‌رساند که تجربیات خود را با ژرفای بیشتری درک نماییم. (ژنوو گونتر)

  • کتابی که دیدگاه مرا درمورد شکست‌های موقت در زندگی، ناراحتی‌ها، رنج و فقدان متحول کرد. (جیم هولت، نویسنده)

  • اثر حاضر به‌زیبایی ثابت می‌کند که فلسفه توانایی انجام سودمندترین و انسانی‌ترین کارها را دارد. (LA Review of Books)

  • یک بازنمایی روشن، همراه با کمی طنزپردازی و همچنین برانگیزاننده که ظرفیت‌های فلسفه را برای گذر از بحران‌های زندگی انسان‌ها به کار می‌گیرد. (الیور برکمن، نویسنده)

  • ستیا در اثر خود این واقعیت را به ما گوشزد می‌کند که زندگی عادلانه نیست اما فلسفه روش‌هایی را در اختیارمان قرار می‌دهد که کنار آمدن با این مسئله را برایمان راحت‌تر خواهد کرد. (دیلی میل)

  • کتابی شگفت‌انگیز، ارزشمند و دلنشین که به‌طرز خردمندانه‌ای نگاشته شده و راهنمایی خواهد بود برای اینکه مخاطب در بازاندیشی در چند و چون زندگی خود هدایت شود. (دیوید ادموندز، نویسنده)

  • کتاب زندگی سخت است مانند آرام‌بخشی در لحظات دشوار زندگی به کمکتان خواهد آمد. مطالعه‌ی این کتاب به این می‌ماند که با یک دوست زیرک به گفت‌و‌گو بنشینید. دوستی که به شما نمی‌گوید باید شاد باشید، بلکه به شما کمک می‌کند تا دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر داده و احساس درونی بهتری داشته باشد. (نقد کتاب تایمز)

کتاب صوتی زندگی سخت است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید به کمک فلسفه یک آرامش ماندگار به خود و زندگی‌تان ببخشید و معنای نهفته در هستی را کشف کنید، کتاب صوتی زندگی سخت است، صبورانه راهنمای شما در این راه خواهد بود.

با کی رن ستیا بیشتر آشنا شویم

کی رن ستیا، نویسنده‌ی مشهور انگلیسی است که در شهر هال متولد شده. او بیست سال در حوزه‌ی فلسفه‌ی اخلاق به بحث و پژوهش پرداخته و چکیده‌ای از سال‌ها تجربه را هم‌اکنون در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست به دانشجویان فلسفه آموزش می‌دهد.

تولید پادکست «پنج سؤال» از ابتکارات اوست که طی آن پنج پرسش مهم از فیلسوفان معاصر درمورد خودشان پرسیده می‌شود. او همچنین از نویسندگانی‌ست که برای نشریاتی چون تایمز، لندن ریویو آو بوکز، نیویورک تایمز و... قلم می‌زند. کتاب «راهنمای فلسفی مواجهه با میان‌سالی» دیگر اثر اوست که با استقبال مخاطبان نیز مواجه شده.

جملات برگزیده‌ی کتاب صوتی زندگی سخت است

  • درد مزمن بدتر از صدمات متوالی است که هر کدام متمایز و مستقل هستند.

  • اینکه ما حیوانات اجتماعی هستیم، توضیح می‌دهد که چرا میل به مصاحبت مانند ترجیحات صرف بارتلبی نیست: ما دلیل خوبی برای گذراندن وقت با افراد دیگر داریم.

  • زندگی هیچ‌کس را نمی‌توان در یک رویداد، در یک مصاحبت یا در یک جاه‌طلبی خلاصه کرد. هر کدام به نوبه خود از حقایق و حقایق و حقایق ساخته شده‌اند.

  • هر چه زندگی فرد در قالب یک داد و ستد منفرد که در آن فرد با تکیه بر شایستگی خود موفق می‌شود یا شکست می‌خورد بیشتر درک شود، قلمداد کردن او به عنوان یک بازنده یا برنده، یک شکست یا یک موفقیت وسوسه‌انگیزتر خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند به ما کمک کند راه خود را پیدا کنیم می‌شنویم

یکی از راه‌های تنهایی این است که از دوستانمان جدا شویم و به همین دلیل دلتنگ آن‌ها باشیم. جدا از این، ما نمی‌توانیم به آن‌ها اطمینان دهیم که اهمیت دارند و آن‌ها نمی‌توانند به ما این اطمینان را بدهند؛ بنابراین احساس توخالی بودن، جای خالی در خود که قبلاً پر می‌شد و اکنون پر نمی‌شود؛ اما شکل کامل‌تری از تنهایی وجود دارد که نداشتن دوست است. وقتی ما بی‌دوست هستیم، کسی قدر ما را نمی‌داند. در حالی که دیگران ممکن است از راه دور با ما با احترام رفتار کنند، اما به عنوان یک انسان از ارزش ما قدردانی و توجه نمی‌شود.

به همین دلیل است که واقعیت ما مخاطره‌آمیز است. بی‌دوست بودن یعنی احساس کوچکی نمودن، ناپدید شدن در دنیای انسانی. ما برای عشق ساخته شده‌ایم؛ و ما بدون آن زندگی را باخته‌ایم.

باز هم بحث افراط‌ها است. فایو موالیم آک که به دلیل جرائم مواد مخدر زندانی شده بود و بیشتر زمان آن بعداً لغو شد، بیش از دو هزار روز را در سلول انفرادی در ایالات متحده گذراند و اکنون مدافع علیه حبس دسته‌جمعی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
معرفی و پیشگفتار
31 دقیقه
مقدمه
71 دقیقه
فصل اول: ناتوانی
61 دقیقه
فصل دوم: تنهایی
68 دقیقه
فصل سوم: غم
80 دقیقه
فصل چهارم: شکست
81 دقیقه
فصل پنجم: بی‌عدالتی
59 دقیقه
فصل ششم: پوچی
35 دقیقه
فصل هفتم: امید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی سخت است: چگونه فلسفه می‌تواند به ما کمک کند راه خود را پیدا کنیم
نویسنده
مترجمعباس زیدی زاده
راویمهران آروی
ناشر صوتی موسسه انتشارات فلسفه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۵۰۰۰ ۲۲,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی سخت است

ترانه کمالی
۱۴۰۲/۴/۲۳
کتاب لذت بخشی بود چون متوجه شدم درکی که من از زندگی دارم هیچ عجیب و غیر معمول نیست: طبیعیه که به این نتیجه برسیم که زندگی هیچ معنایی نداره-طبیعیه که از انسان و آینده‌ی جهان ناامید بشیم-و طبیعیه که آدم بدا، آخر قصه به خونه شون برسن و تا همیشه با خوبی و خوشی زندگی کنن چون زندگی قول هیچ عدالتی رو به کسی بدهکار نیست. اینقدر دوسش داشتم، نسخه چاپی ش رو هم خریدم که بتونم هایلای ش کنم. راوی خیلی کند بود.
سعید فرجی
۱۴۰۲/۷/۲۶
کتاب خوبی بود مباحثی که مبتلا به نوع بشر است را مورد بحث قرار داده است جالب اینکه امید که معمولا" نیروی محرکه زندگی تلقی می‌شود را هم به عنوان یکی از سختی‌های زندگی بر می‌شمارد
کاوه یوسف زاده
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
گوینده کتاب بسیار عالی بود. خود کتاب پر از واژه‌های جدید بود که لازم بود و در هر کتابی نیست حتما گوش کنید
امیررضا امجدی
۱۴۰۲/۶/۱۷
واقعاً یه شاهکاره، کتاب به مصائب زندگی پرداخته و خب دیده تازه رو نصبت به این مسائل اراعه کرده
علی
۱۴۰۳/۲/۱۵
به آدمهای مثبت اندیش پیشنهاد نمیکنم. اصلا خوب نیست.
مجید حاتم پور
۱۴۰۲/۹/۷
واقعا زندگی سخت است
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی سخت است

برای دریافت کتاب صوتی زندگی سخت است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.