معرفی و دانلود کتاب صوتی زمستان در سوکچو

عکس جلد کتاب صوتی زمستان در سوکچو
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زمستان در سوکچو

کتاب صوتی زمستان در سوکچو اثری از الیزا سوآ دوسپن، بازیگر و نویسنده‌ی سوئیسی است. دوسپن در این کتابِ برنده‌ی جایزه‌ی روبرت والزر، راوی ماجراهای زندگی دختری کره‌ای-فرانسوی است که در شهر سوکچو در کره‌ی جنوبی و در مهمان‌خانه‌ای قدیمی کار می‌کند. ورود مرد مسافر عجیبی به این مهمان‌خانه، زندگی یک‌نواخت و آرام او را به تلاطم می‌اندازد.

درباره‌ی کتاب صوتی زمستان در سوکچو

الیزا سوآ دوسپن (Elisa Shua Dusapin) در کتاب صوتی زمستان در سوکچو (Winter in Sokcho) از زندگی دختری جوان در سوکچو، شهری توریستی در مرز میانِ کره‌ی شمالی و کره‌ی جنوبی سخن می‌گوید؛ شهری که تقریباً هیچ‌کسی نمی‌تواند ادعا کند که آن را به‌خوبی می‌شناسد، مگر آن‌که در آن شهر به دنیا آمده باشد، زمستان‌هایی طولانی را در آن به سر آورده باشد، عطر آن را در مشام خود احساس کرده باشد و طعم تنهایی آن را چشیده باشد.

در سوکچو زمستان است و سرما مطابق معمول، لذتی رخوتناک همراه برف به شهر هدیه داده است. در پیشخوان مهمان‌سرایی قدیمی، زنِ دورگه‌ی کره‌ای-فرانسوی کار می‌کند که ادبیات کره و فرانسه خوانده و مدتی‌ست در این مهمان‌خانه مشغول به کار شده است. همه‌چیز به‌خوبی و آرامی در جریان است تا این‌که یک روز مسافری مرموز پا به مهمان‌خانه می‌گذارد. مسافر، مرد فرانسویِ نه‌چندان جوانی است که چشمانی تیره دارد و موهایش را شانه کرده و فرق کجی باز کرده است. نامش کراند است و زاده‌ی سال 1968. می‌گوید کارتونیست است و به این نقطه‌ی دنیا آمده تا برای جدیدترین کتاب خود از انزوا و سکوت و سکونِ طبیعتِ این شهر الهام بگیرد. او با بی‌حوصلگی از زن درخواست می‌کند که تا وقتی بتواند جای دیگری پیدا کند، در این مهمان‌خانه بماند. مسافر در مهمان‌خانه پذیرفته می‌شود و اندک‌اندک رابطه‌ای عمیق میان زنِ مهمان‌دار و مردِ مهمان شکل می‌گیرد. کراند در جست‌وجوی چیزی است که آن را «کره‌ی اصیل» می‌نامد. او از زن دعوت می‌کند تا در این مسیر اکتشافی همراهش باشد. آن‌ دو کوهنوردی می‌کنند، از آبشارها بالا می‌روند، از غارها بازدید می‌کنند و...

معرفی و دانلود کتاب صوتی زمستان در سوکچو

الیزا سوآ دوسپن در کتاب صوتی زمستان در سوکچو تلاش کرده تا مخاطب خود را به درک عمیق‌تری از تفاوت‌ها و تشابهات فرهنگی ملل مختلف برساند. او که خود همانند قهرمانِ بی‌نامِ کتابش، زاده‌ی مادری کره‌ای و پدری فرانسوی است، بیش از هر فرد دیگری می‌داند چنین درکی تا چه اندازه در روابط میان فردی و تعاملات اجتماعی مؤثر خواهد بود. دوسپن در قصه‌های کودکان و کمیک‌استریپ‌هایش به این مفاهیم پرداخته است و اکنون نخستین رمانش یعنی زمستان در سوکچو را بستری مساعد دیده تا آداب و رسوم متنوع سرزمین مادری را با غنای ادبیات زادگاهِ پدرش درهم بیامیزد و از آن میان، زبانی واحد برای گفت‌وگو با مخاطب خود بیابد.

زمستان در سوکچو بیانی پویا و روان دارد و موشکافانه به ظرایف تفاوت‌های فرهنگ شرق و غرب پرداخته است. دخترک مهمان‌دار شخصیتی شبیه به نویسنده دارد. کراندِ مسافر رفته‌رفته به نویسنده-پدر-مرشدی برای دختر تبدیل می‌شود، هرچند که دختر در اغلب موارد، انگیزه‌های او از کارهایش را درک نمی‌کند. کراند آرام و صبور است و بخشی از این آرامش را وام‌دار پیشه‌ی هنری‌ و شخصیت رمانتیکش است و بخشی دیگر را مدیونِ سن و سالش. دخترک اما همانند سوکچو که در آن همه‌چیز شتابی بیش‌ازاندازه دارد، تند و تیز است و حتی بارش بی‌وقفه‌ی باران نیز از سرعت کارهای او نمی‌کاهد.

کتاب صوتی زمستان در سوکچو هایکوی بلند و دلنشینی‌ست؛ اثری‌ است مملو از اشارات متعدد به موسیقی، ادبیات و نقاشی و سرشار از جمله‌های کوتاه و توالی آهنگینِ کلمات که زبان اثر را به اُپرا نزدیک کرده است. از سویی دیگر سرعت و صراحت و ایجاز کلامِ این کتاب، یادآور کمیک‌استریپ‌های دوسپن است. زمستان در سوکچو نخستین‌بار در سال 2016 انتشار یافت و بلافاصله با استقبال منتقدان و مخاطبان مواجه شد و توانست در اندک زمانی، جوایز زیادی را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان بیاورد.

کتاب صوتی زمستان در سوکچو را به همت رادیو گوشه و در همکاری با نشر چشمه، با ترجمه‌ی مریم شریف و خوانش سهیلا گلستانی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی برج بابل

برج بابل عنوان مجموعه‌ای از داستان‌های بلند یا رمانک‌ها یا نوولاهایی‌ست که توسط نشر چشمه و در تلاش برای گرامی‌داشت ادبیات ملل گردآوری و منتشر شده‌اند؛ شاهکارهایی کوتاه و غنی که از منظر ادبی هر کدام از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. کتاب‌های این مجموعه به اقلیم‌ها و مناطق جغرافیایی گوناگونی تعلق دارند. شخصیت‌های داستانی به‌یادماندنی از آن نواحی به معیاری برای طبقه‌بندی آثار این مجموعه تبدیل شده است؛ به عنوان مثال «شوایک» برای ادبیات اروپای شرقی، «رمدیوس» برای ادبیات آمریکای لاتین و «هزاردستان» برای آثاری‌ست که به زبان فارسی به انتشار رسیده‌اند.

کوتاه بودن این کتاب‌ها و گزینش آن‌ها در میان آثار ترجمه‌شده از ملل گوناگون از مشخصه‌های بارز این مجموعه به شمار می‌رود. با مطالعه‌ی کتاب‌های این مجموعه می‌توان با زبان و فرهنگ سرزمین‌های دیگر بیشتر آشنا شد. «گربه ‌بازی»، «سور و سات در سوراخ موش»، «نازنین»، «مائو» و «زمستان در سوکچو» از جمله کتاب‌هایی هستند که در قالب این مجموعه تاکنون به انتشار رسیده‌اند.

جوایز و افتخارات کتاب زمستان در سوکچو

  • حضور در فهرست ده کتاب برتر ترجمه‌شده‌ به انتخاب نشریه‌ی گاردین
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبرت والزر در سال 2016
  • برنده‌ی جایزه‌ی رژین دوفورژ در سال 2017
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب ملی در سال 2021 برای ترجمه‌ی انگلیسی

نکوداشت‌های کتاب زمستان در سوکچو

  • زمستان در سوکچو اثری برنده و تند و تیز است. (The Guardian)
  • کتاب زمستان در سوکچو پرتره‌ای جذاب از زندگی در کره‌ی مدرن است. (S Magazine)
  • از زمان کتاب‌های مارگریت دوراس تا به امروز با چنین اثری مواجه نشده بودم! (Elle)
  • نخستین رمان الیزا سوآ دوسپن شاعرانه و لطیف است. (Le Monde)
  • زمستان در سوکچو یک رمان زنده و زیباست؛ یک لذت محض از ابتدا تا انتها... (لارا ویلیامز، نویسنده‌ی کتاب سوپر کلوپ)
  • استراحت‌گاه ساحلیِ شلوغ سوکچو در کره‌ی جنوبی، پس‌زمینه‌ای عالی برای نخستین رمان الیزا سوآ دوسپن است. (Daily Mail)
  • زمستان در سوکچو اثری معمایی و فریبنده است و نگاهی ظریف به موضوعاتی مانند هویت و وراثت دارد. (Irish Times)
  • روایت الیزا سوآ دوسپن از جملاتی تشکیل شده است که در شفاف‌ترین حالت به مضامینی از قبیل تنهایی، تعهدات خانوادگی، فشارهای اجتماعی، هویت و تمایلات جنسی اشاراتی دارد. (Art Review Asia)

کتاب صوتی زمستان در سوکچو برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی زمستان در سوکچو را به تمامی علاقه‌مندان رمان‌های معاصر، طرفداران ادبیات فرانسه و دوست‌داران فرهنگ کره جنوبی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی زمستان در سوکچو می‌شنویم

کمی بعد، توی تخت، صدای قلم را شنیدم. گوشم را به پاراوان چسباندم. صدای مقطع ساییده شدن، خراشیدن. آزارم می‌داد. انگشتان کراند را تصور می‌کردم که مثل پاهای عنکبوت دودو می‌زدند و پیش می‌رفتند، چشم‌هایش را از کاغذ دور می‌کرد، زیروبم مدل را برانداز می‌کرد، دوباره کاغذ را از نزدیک نگاه می‌کرد، یک‌بار دیگر از دور، تا جایی که مطمئن می‌شد جوهر حقیقت مکاشفه‌اش را منتقل کرده باشد، مواظب بود در فاصله‌ی کشیدن دو خط زن غیبش نزند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
30 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
31 دقیقه
قسمت سوم
28 دقیقه
قسمت چهارم
26 دقیقه
قسمت پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زمستان در سوکچو
نویسنده
مترجممریم شریف
راویسهیلا گلستانی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زمستان در سوکچو

Samira Noorishirazi
۱۴۰۳/۱/۱۲
احساسی که کتاب به من منتقل کرد خیلی سرد و افسرده کننده بود، واقعیت زندگی انسان اینگونه نیست، به نظر من داستان خیلی دور از ذهن است، شخصیت اصلی داستان چرا رابطه قبلی‌اش را بهم زد؟ نمی‌فهمم این کتاب رابه زور تا انتها گوش دادم و در انتها متوجه شدم فقط زمان را صرف بیهوده کرده ام
Mahdikhajeh
۱۴۰۳/۱/۱۱
این داستان زیبا با صدای دلنشین خانم گلستانی بسیار شنیدنی تر شده.
یکی از ویژگی‌های این کتاب بیان ساده روزمرگی‌ها و احساسات انسانی بود.
امیدوارم از گوش دادن به این کتاب لذت ببرید
خیریه چعبی
۱۴۰۳/۱/۱۹
خیلی شاعرانه و خود انسان بود لختی احساسات آدم بدون هیچ ادعایی رو‌ نشون میداد
ترانه طالبی
۱۴۰۳/۱/۱۰
بسیار کتاب رو دوست داشتم یکی از شاعرانه‌ترین کتابهایی بود که خوندم
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زمستان در سوکچو

برای دریافت کتاب صوتی زمستان در سوکچو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.