معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان پیانو

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی داستان پیانو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی داستان پیانو

کتاب صوتی داستان پیانو، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی به ترجمه و گردآوری حسن اکبریان طبری است. طبری در گزینش داستان‌های این مجموعه، نویسندگانی از پنج قاره‌ی جهان با فرهنگ‌، ملیت و پیشینه‌ی تاریخی و ادبی گوناگون را در نظر داشته است. چگونگی عبور از تنگناهای زندگی، تلاش انسان در مواجهه با معضلات فراگیر بشری و رسیدن به تعالی، فصل مشترک تمامی این داستان‌های کوتاه است.

درباره‌ی کتاب صوتی داستان پیانو

یوکیو می‌شیما (Yukio Mishima)، گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez)، آنتون چخوف (Anton Chekhov)، ایمی تن (Amy Tan) و کریشنا بالدو وید (Krishna Baldev Vaid) نویسندگانی هستند که حسن اکبریان طبری در کتاب صوتی داستان پیانو، آثار کوتاهی از آنان را انتخاب و ترجمه کرده است. طبری در این کتاب پرتره‌ای رنگارنگ، غنی و متنوع از قاره‌ها، ملیت‌ها، فرهنگ و آداب و برهه‌های تاریخی متفاوت ترسیم کرده است. دشواری‌ها و چالش‌های حیات بشر، تکاپوی انسان‌ها برای مواجهه‌ای موفقیت‌آمیز با چالش‌های زندگی، تعصبات، پیش‌داوری‌ها، تبعیض و ناعدالتی مضامین مشترکی هستند که در تمامی این داستان‌های کوتاه می‌توان رگه‌هایی از آن‌ها را یافت که در ادامه، برای نمونه به چند داستان از این کتاب، اشاره‌های کوتاهی می‌کنیم.

ایمی تن، نویسنده‌ی آمریکایی چینی‌تبار در «داستان پیانو» راوی ماجرای دختر نوجوانی است که مادرش قصد دارد آرزوهای دست‌نیافته‌ی خود را در وجود او متجلی کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی داستان پیانو

«قنداق» اثری از یوکیو می‌شیما، نویسنده‌ی نام‌آشنای ژاپنی است. می‌شیما در این داستان از نوزادی معصوم روایت می‌کند که بی‌اختیار پا به این جهان گذاشته است و از همان ابتدا، بی‌رحمی دنیا را با تمام وجودش تجربه می‌کند.

«طنین زمین» اثری از گابریل گارسیا مارکز، از پرآوازه‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگانِ آمریکای جنوبی و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات است. مارکز در این داستان کوتاه از دهکده‌ای می‌گوید که ماه‌هاست در آن باران نباریده و خورشید زمین را سوزانده است. مردم و کشاورزان برای آب بی‌طاقت شده‌اند. درختان خشکیده‌اند، گل‌ها پژمرده شده و مزارع و محصولاتشان سوخته‌اند. یک‌باره باران می‌گیرد و مردم را خوشحال می‌کند. آن‌ها از دیدنِ قطره‌های باران در پوست خود نمی‌گنجند اما این باران تمامی ندارد و بی‌وقفه و به‌شدت می‌بارد چنان‌که سیل راه می‌افتد و خوشحالی مردم از باران به نفرت و خشم تبدیل می‌شود. سیل آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که مردم مرگ عزیزانشان را به چشم می‌بینند.

آنتون چخوف دوست‌داشتنی در داستان «عزیزم»، نقش عشق را در زندگی انسان ستایش می‌کند و این باور خود را به مخاطب القا می‌نماید که در غیاب عشق، اندیشه و احساس آدمی رو به زوال می‌گذارد، شعله‌ی شور و اشتیاق از وجود او و زندگی‌اش اندک‌اندک محو می‌شود و عاقبتی جز بیهودگی و تنهایی در انتظار او نخواهد بود.

کتاب صوتی داستان پیانو را به همت واوخوان در همکاری با انتشارات نقش و نگار و با ترجمه‌ی حسن اکبریان طبری و خوانش فیروزه لطفی، امین شکوهی، مهدیه کوهستانی، سمیرا طلوعی، شکرانه کریمی و سمانه فرجی می‌شنوید.

کتاب صوتی داستان پیانو برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی داستان پیانو را به تمامی علاقه‌مندانِ ادبیات داستانی جهان و طرفدارانِ داستان‌های کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی داستان پیانو می‌شنویم

مادرم عقیده داشت که در آمریکا آدم‌ها درست به همان‌جایی می‌رسند که دلشان می‌خواهد. می‌توان رستورانی باز کرد و پولدار شد. می‌شود برای دولت کار کرد و بعد به حقوق بازنشستگی خوبی رسید. بدون هیچ پیش‌پرداختی می‌توان خانه‌ای خرید. می‌توان ثروتمند شد و یک‌شبه به شهرت رسید. وقتی نه سالم بود روزی مادرم گفت: «البته که تو می‌تونی یک نابغه بشی. به عمه لیندا نگاه کن که چیزی سرش نمی‌شه ولی دخترش در حقه‌بازی لنگه نداره؟!» تمام آرزوهای مادرم در سرزمین آمریکا نهفته بود. او در سال 1949 در حالی از چین به آمریکا آمده بود که همه‌چیزش را در سرزمین مادری‌اش از دست داده بود. پدر و مادر، خانواده، همسر اول و دختران دوقلویش را. ولی هرگز حسرت گذشته را نمی‌خورد. به عقیده‌ی او برای بهبود اوضاع همیشه راه‌های دیگری هم وجود دارد. ما از اول الگوی درست و حسابی از نابغه انتخاب نکردیم. اول مادرم فکر می‌کرد من می‌توانم شرلی تمپل چینی شوم. ما به فیلم‌های قدیمی شرلی به‌عنوان فیلم‌های آموزشی نگاه می‌کردیم!

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
قنداق
18 دقیقه
راز
34 دقیقه
عزیزم
38 دقیقه
داستان پیانو
10 دقیقه
همسایگان
23 دقیقه
طنین زمین

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی داستان پیانو
نویسنده، ، ، ،
مترجمحسن اکبریان طبری
راویفیروزه لطفی، امین شکوهی، مهدیه کوهستانی، سمیرا طلوعی، شکرانه کریمی، سمانه فرجی
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی داستان پیانو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی داستان پیانو

برای دریافت کتاب صوتی داستان پیانو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.