معرفی و دانلود کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

عکس جلد کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم
قیمت:
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

سفر به خانه‌ای روح‌زده! کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم، به قلم مری داونینگ هان، ماجرای هیجان‌‌‌انگیز خانواده‌‌ای است که پس از نقل مکان به یک خانه‌ی قدیمی و متروکه، متوجه می‌شوند که پیش از آن‌ها، روح دخترکی در طبقه‌ی سوم این خانه زندانی شده است. جولز که فرزند این خانواده است، تصمیم می‌گیرد که با روح غمگین و سرگردان دخترک ارتباط برقرار کرده و به سرگذشت او پی ‌ببرد.

درباره‌ی کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم (The Girl in the Locked Room: A Ghost Story) نوشته‌ی مری داونینگ هان (Mary Downing Hahn) و ترجمه‌ی مروا باقریان، داستانی است از دنیای پر از رمز و راز ارواح! قهرمان این رمان نوجوان شجاعی است که پا به دنیای ارواح می‌گذارد.

پدر جولز متخصص مرمت خانه‌های تاریخی و مادرش نیز نویسنده‌ی داستان‌های معمایی است. جولز و مادرش به خاطر شغل پدر، مدام در حال مسافرت هستند. این بار هم وارد اوک‌هیل می‌شوند تا خانه‌ی قدیمی سه‌طبقه‌ای را بازسازی کنند؛ غافل از اینکه اتاق طبقه‌ی سوم این خانه، مخفیگاه دخترکی است که سال‌ها پیش در آن زندانی شده است. دختری که حساب ماه‌ها و سال‌ها را فراموش کرده و نمی‌داند چه مدت زندانی این اتاق دربسته بوده است. روح این دختر غمگین و تنها که همواره نگران اتفاق وحشتناکی است، نشان‌دهنده‌ی گذشته‌ی هولناک اوست. گذشته‌ای که ریشه در تاریخ دارد و برای درک آن لازم است که به سال‌های دور سفر کنیم.

جولز که توانایی بالایی در ارتباط برقرار کردن با ارواح دارد، به زودی متوجه حضور دخترک در طبقه‌ی سوم خانه می‌شود. اگرچه پدر و مادرش حرف‌های او را درمورد ارواح باور نمی‌کنند، او با دیدن روح دخترک از پنجره‌ی اتاق طبقه‌ی سوم کنجکاو می‌شود که به کمک دوستش، به اسرار این خانه و دختر زندانی پی ‌ببرد. جولز که دختر شجاعی است تصمیم می‌گیرد به دخترک نزدیک شده و پرده از سرگذشت هولناک او بردارد. از طرفی، روح سرگردان دخترک نیز مشتاق رویارویی با جولز است و امیدوار است که جولز راهی برای نجات او از اتاق طبقه‌ی سوم پیدا کند.

مری داونینگ هان در کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم، داستان رویارویی و تقابل دو کودک را به تصویر می‌کشد که یکی متعلق به گذشته است و دیگری در زمان کنونی زندگی می‌کند. داستان زندگی دخترک به دهه‌ی 1880 برمی‌گردد. به زمانی که در اتاق در‌بسته‌ای در طبقه‌ی سوم خانه‌اش زندانی می‌شود؛ بدون اینکه کسی از وجود او باخبر باشد. برای اینکه سرگذشت دخترک زندانی مشخص شود لازم است سال‌ها بگذرد تا جولز به همراه خانواده‌اش پا به این خانه بگذارد. اینجاست که زمان گذشته با زمان حال گره می‌خورد و دو کودک از دو نسل متفاوت، در رویارویی با هم قرار می‌گیرند.

نکوداشت‌های کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

  • داستانی جذاب درمورد ارواح! (مجله‌ی اسکول لایبرری)
  • این معمای ماوراءالطبیعه برای خوانندگان جوان عالی است. (مجله‌ی بوک‌لیست)
  • رمزوراز مری داونینگ هان، روح یک کودک و شرایط وهم‌انگیزی را ارائه می‌دهد. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم مناسب نوجوانانی است که به داستان‌های ترسناک علاقه‌مند هستند. اگر به دنیای اسرارآمیز ارواح همراه با کمی چاشنی هیجان علاقه دارید، این کتاب بهترین انتخاب شما خواهد بود.

با مری داونینگ هان بیشتر آشنا شویم

مری داونینگ هان، زاده‌ی 1937، نویسنده‌ی آمریکایی و خالق رمان‌های فانتزی و تخیلی برای نوجوانان و بزرگسالان است. این نویسنده پیش از آغاز به نویسندگی، کتابدار مدرسه بوده است. زندگی پرماجرای داونینگ هان در آثار او منعکس شده است. از بدرفتاری‌های مادربزرگش در کودکی تا تجربه‌ی جنگ جهانی دوم و کشته شدن عمویش در جنگ، همگی بر کتاب‌های او تأثیرگذار بوده است.

مری داونینگ هان علاوه بر نویسندگی به نقاشی نیز علاقه‌مند بوده و به حرفه‌ی تصویرسازی کتاب‌ها، اشتغال داشته است. از این نویسنده، آثار دیگری نیز از جمله کتاب‌های «مهمان»، «داستان یک روح»، «عمیق و تاریک و خطرناک» و... به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است.

در بخشی از کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم می‌خوانیم

دختر محبوس در اتاق پشت پنجره ایستاده است. حالا دیگر بیشتر روزهایش را اینجا سپری می‌کند، کشیک دختر مومشکی را می‌کشد که از وقتی باران گرفته بیرون نیامده است. چیزهایی که دختر مومشکی از زیر خاک درآورده بود توی سوراخی پر از آب گل‌آلود افتاده‌اند. می‌تواند کله‌ی کچل عروسک را تشخیص دهد. یکی از دست‌های عروسک از آب بیرون آمده، انگار دارد غرق می‌شود.

پایین پنجره‌ی اتاقش، دختر مومشکی و مادرش زیر باران دوان‌دوان می‌روند سمت ماشینِ حلبی‌شان. رخت و لباسشان از همیشه عجیب‌وغریب‌تر است. دختر مومشکی کتی پوشیده که رنگ زردش چشم را می‌زند. دخترک را یاد ناخداهایی می‌اندازد که کشتی‌شان را وسط آب‌وهوای توفانی هدایت می‌کنند. حتی کلاهی که سرش گذاشته هم به درد همین کار می‌خورد. شمعی، به آن‌ها می‌گویند لباس‌های شمعی.

آخر دختر این لباس‌ها را از کجا می‌خرد؟ مسلماً از براونز امپریوم نمی‌خرد.

مادر پالتوی مشکی براق کمربندداری پوشیده که کم‌تر عجیب است، ولی او هم مثل دختر شلوار بلند آبی پایش کرده. چرا هر دو مثل پسرها لباس می‌پوشند؟

مادر می‌گوید: «جولز، حواست به اون چاله‌هه باشه. خیلی عمیقه.»

دختر مومشکی را نگاه می‌کند که چست و چابک از روی چاله می‌پرد. جولز یعنی اسمش این است؟ برای دخترها اسم عجیبی است، بیشتر شبیه اسم پسرانه‌ی فرانسوی است. حتماً از آخرین باری که دخترک دنیا را دیده، همه‌چیز خیلی تغییر کرده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم
نویسنده
مترجممروا باقریان
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات166
زبانفارسی
شابک978-600-462-719-1
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۲۰۰۰ ۲۶,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

نازسمن جعفرپور
۱۴۰۲/۵/۱۳
این کتاب داستان لی لی رو روایت می‌کنه دختر کوچولویی که از دوران خودش جا مونده و به دست فراموشی سپرده شده اون به صورت یه روح در یه اتاق حبس شده و منتظر پدرو مادرش هست که بیان و اون رو نجات بدن ولی اون‌ها هیچ وقت نمیان....
به نظر من کتاب خیلی جالبی هست حتما بخونید و لذت ببرید
مینو ناظمی
۱۴۰۲/۱/۶
کتاب بسیار جالبی بود،
پیچیدگی زیبایی داشت و درد‌های لی لی نشان از بچگی و سادگی وی می‌داد.
پیشنهاد می‌کنم این کتاب زیبا را مطالعه کنید.
زندگی جولز و زندگی لی لی تفاوت زیادی داشت و نحوه تفکر لی لی درباره جولز خیلی جالب بود.
متشکرم
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۶/۱۵
این کتاب داستان روح یک دختر کوچیکه که پس از سالها تنهایی با کمک دو دختر می‌تونه نجات پیدا کنه و در دنیایی موازی به زندگیش ادامه بده، البته این داستان برای رده سنی نوجوانان مناسبه و به نظر من یک داستان قوی و پرمغز نیست
Galactici Angel
۱۴۰۲/۱۰/۵
من حس کردم بعد اینکه لی لی رفت، مادر جولز از نوادگان لی لی بود واسه همینه گفت اون عروسک و عروسک‌های کوچولو ماله منم بودند از مادربزرگم هدیه گرفتم.. حس میکنم کل داستان بعد رفتن لی لی تغییر کرد.. ولی واقعا خوشم اومد
Negar-lili
۱۴۰۱/۱۱/۶
عالی بود
واقعا خوشم اومد و اینکه توی تقریبا سه چهار ساعت خوندمش و تموم شد اصلا دلم نمیخواست پاشم 😂
محبوبه سادات معنوی
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب جالبی بود برای نواجوان‌ها مناسب و درباره ارواح و جهان موازی و پایانی خوش داشت
رزا عباسی
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب جالبیه ولی اون طور که میگفتن یا میخواستم رابطه بین این دو تا دختر که هردوشون از دو زمان متفاوت بودن و رابطه شون رو نشون نداد داستان سادهای بود ترسناک هم نبود ولی بازم جالب بود
نرگس صیادی
۱۴۰۲/۷/۲
زیادی سطحی و مناسب بچه‌ها بود اصلا هیچ گونه پردازشی در داستان صورت نگرفته بود جذابیت و عمقی نداشت فکر نکنم نوجوون‌ها رو هم جذب خودش کنه
خاطره خورشیدی
۱۴۰۲/۶/۱۳
کتاب بسیار خوبی بود... داستان از اول تا اخرش به زیبایی نوشته شده بود و هر لحظه به هیجان داستان اضافه میشد
سحر فدایی
۱۴۰۱/۱۲/۱۷
اگر عمیق نگاهش کنی (اگه با ترس هات رو به رو بشی از بین میرن) خوب بود
در کل این کتاب کودک و نوجوانه دیگه در اون حد خوبه
sahar Pirali
۱۴۰۱/۸/۱۶
بسیا داستان جذابی و دلنشینی بود سوژه عالی و توصیف لحظات بی نظیر بود
زهرا علی آقایی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
من بیشتر به کتاب‌های ترسناک علاقه مند هستم و این کتاب را بین کتاب‌های دیگر پسندیدم
شهین جعفری
۱۴۰۲/۱/۱۱
با عرض سلام بسیار عالی بود داستان بسیار جالب و پیچیدگی‌های جذابی داشت پیشنهاد میکنم مطالعه کنید.
عارفه شیرازی
۱۴۰۳/۱/۱۶
در کل بدنیست، کتابی نبود که آدم بخواد تصور کنه توی ذهنش، به دل آدم نمی‌شینه
ف. م. م
۱۴۰۲/۶/۱۳
قصه خوبی بود خیلی قشنگ بود خوشم اومد ولی دیگه خیلی غیر منطقی بود
مشاهده همه نظرات 31

راهنمای مطالعه کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم

برای دریافت کتاب دختری در اتاق طبقه‌ی سوم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.