معرفی و دانلود کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

عکس جلد کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش
قیمت:
۵۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

بیهان بوداک، نویسنده‌ی موفق ترکیه‌ای در کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش چند راهکار مهم و کاربردی برای طی کردن مسیر زندگی در اختیار خوانندگان خود قرار می‌دهد. به عقیده‌ی او گاهی فقط باید با جریان زندگی پیش رفت، گاهی لازم است به جای جنگیدن و پیروز شدن، شکست را پذیرفت؛ زیرا ظرفیت‌های جهان بیش از چیزی‌ست که ما می‌خواهیم انجام دهیم، بیش از آنچه می‌توانیم کنترل کنیم و البته بیش از توان مالی ما.

درباره‌ی کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

شکست و زمین خوردن شاید از آن دست تجربه‌هایی باشند که تا سال‌ها در ذهن می‌مانند و حتی اثرات مخربی بر افراد مختلف می‌گذارند که بسته به ظرفیت‌های وجودی‌شان متفاوت است. اینکه در مقاطعی دشوار از زندگی احساس کرده‌اید دیگر نمی‌توانید ادامه دهید و میلی به زنده ماندن ندارید، اینکه گاهی سیلی واقعیت آنقدر سنگین و مهلک بوده که تا مدت‌ها نتوانسته‌اید از جای خود برخیزید یا دردهایی که با تحملشان طاقتتان سر آمده و به‌دنبال مسکّن‌های آنی برای تسکین خود گشته‌اید، این‌ها همه اتفاقاتی هستند که امکان دارد برای هرکسی در زندگی رخ دهند و روبه‌رویی با آن‌ها، در عین اجتناب‌ناپذیر بودن، نیازمند به‌کارگیری راهکارهایی اساسی‌ است.

معرفی و دانلود کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

بیهان بوداک (Beyhan Budak) نویسنده‌ی ترک‌زبان در کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش (Mutluluğu Kaybettiğin Yerde Arama) در پی ارائه‌ی راهکارهایی برای پذیرش شکست در زندگی و آسان کردن ادامه‌ی راه است. در این کتاب او به شما یادآوری می‌کند که:

  • به هیچ وجه ضعیف نیستید، بلکه فقط انسان هستید.
  • شما نمی‌توانید با همه چیز مبارزه کنید.
  • شما نمی‌توانید در همه چیز بهترین باشید و هر چیزی که نقص دارد، دوست‌داشتنی‌تر است.
  • و البته همیشه نمی‌توان منطقی عمل کرد.

بوداک با ترسیم شکست‌های احتمالی و دردهای مختلف، می‌گوید گاهی لازم است با جریان زندگی پیش بروید و دست‌وپا نزنید. بله، گاهی لازم است به جای جنگیدن و پیروزی، شکست را بپذیرید و با آن کنار بیایید. جهان هستی بزرگ‌تر از آن چیزیست که شما می‌خواهید انجام دهید، گسترده‌تر از آنچه می‌توانید کنترل کنید و بیشتر از توان مالی‌تان است. بسیاری از افراد هستند که بی‌توجه به چنین حقایقی مدام راه‌های تکراری را امتحان می‌کنند و بی آنکه تغییری در نتیجه برایشان حاصل شود، البته عصبانیت و ناراحتی بیشتری را تجربه می‌کنند. اما آیا این شیوه صحیح است؟ یا بهتر است کمی آرام شوید، به آنچه رخ داده فکر کنید و بعد برای قدم‌های بعدی‌تان تصمیم درستی بگیرید.

بیهان بوداک در کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش، سعی کرده توضیح دهد شادی شما جایی نیست که پیش از این، آن را از دست داده‌اید. اگر فکر می‌کنید به اندازه‌ی کافی تلاش کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، وقت آن است که به پذیرش برسید. و پذیرش سفری‌ست که اسباب لازمش را در کتاب پیش رو خواهید یافت. حقیقت این است که هر چه بیشتر نقاط ضعف مردم، دنیا و احساسات خود را بپذیرید، قوی‌تر خواهید شد، سبک‌تر خواهید شد و با این سبکی‌ست که به دستاوردهای بیشتری خواهید رسید. مسائل و سرفصل‌هایی که بوداک در کتاب پیش رو به آن‌ها پرداخته، شاید در ابتدا کمی ساده و تکراری به نظر برسند و حتی بعضی‌شان بارها به گوشتان خورده باشند، اما چقدر توانسته‌اید این قبیل ایده‌ها را اجرا کنید و به کار ببندید؟ آنچه کتاب راهنمای بیهان بوداک را از دیگر منابع موجود در این زمینه متمایز می‌کند، زبان ساده و صمیمی او و تسهیل راهکارهایی‌ست که شاید انجامشان از زاویه‌ی دید بیرونی غیرممکن به نظر برسد.

پس از خواندن نوشته‌های آرام‌بخش بوداک قطعاً حس بهتری خواهید داشت، با خود درونتان، هرچند خطاکار و ناقص، به صلح خواهید رسید و یاد می‌گیرید که دوست داشتن خودتان و دیگران آنقدرها هم سخت نیست. تنها کافی‌ست برای پذیرش نقص‌ها، کمبودها و شکست‌ها آماده شوید و به این باور قلبی برسید که همه‌ی انسان‌های دنیا در این مسیر شرایط یکسانی دارند.

فائزه پورعلی و کیارش ملکی قرابقلو به‌طور مشترک کتاب پیش رو را به فارسی برگردانده‌اند، انتشارات نسل نواندیش نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

  • کتابی عالی برای تأمل در خودتان. این کتابی است که برای عموم خوانندگان جذاب خواهد بود. بارها حس کردم که در فصل‌ها گیر کرده‌ام. ایده‌های ارزشمند برای تأمل، نکات و راه‌حل‌های بوداک عالی هستند. (ایرم اوز، نظرات وبسایت آمازون)
  • بیهان بوداک مثل همیشه کتابی متفاوت و عمیق نوشته است که خواندنش را پیشنهاد می‌دهم. (علی باسار، نظرات وبسایت آمازون)

کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر آماده‌ی سفری هستید که راز پذیرش را به شما بیاموزد و از طریق آن یاد بگیرید چطور قوی باشید، پس کتاب پیش رو برای شماست!

در بخشی از کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش می‌خوانیم

چیزی که باید برای شناخت خود نگاهی به آن بیندازی، تفاوت خودِ ضروری و خودِ اجتماعی در نظریه‌ی مارتا بک، نویسنده‌ی آمریکایی، است. خودِ ضروری یا اساسی، تمثیلی از خودِ اصیل تو است که باعث به‌وجود آمدن احساس خوب در تو می‌شود، می‌داند چه‌چیزی برایت خوب است و می‌توانیم بگوییم جنبه‌ای از تو است که در لحظه زندگی می‌کند. خودِ اساسی تو، برطرف کردن نیازهای تو را در مرکز توجه قرار می‌دهد. می‌توانی آن را طوری تصور کنی که دست به سینه است و هرکاری را بخواهی، انجام بدهد، اما خود اجتماعی‌ات به انجام دادن اموری که در خانه، جامعه، سازمانی که در آن مشغول به فعالیت هستی، توجه دارد؛ به این معنی که در تلاش است که مانع درگیری شود، همه را موافق خود نگاه دارد، آبی در آسیاب نیفتد که آرامش موجود برهم بخورد. اگر این دو خود، دو فرد مجزا از هم بودند، هرکدام استدلال‌های زیادی برای دفاع از احتیاجات خود داشتند. اگر خودِ اساسی کنترل کل امور انسانی را بر عهده می‌گرفت، به‌طور یقین این فرد یا در زندان به سر می‌برد یا به‌صورت مخفیانه زندگی می‌کرد؛ چون اگر کنترل به دست خود اساسی می‌بود، انسان می‌خواست هرکاری را که دلش بخواهد، انجام بدهد و کسی که بخواهد به هر خواسته‌ی خود عمل کند، قطعاً آسیبی به دیگر انسان‌ها وارد کرده و نهایتاً مجرم شناخته می‌شد.

ازطرفی‌دیگر، اگر خودِ اجتماعی کنترل امور را بر عهده می‌گرفت، فرد نیازهای خود را به‌کلی نادیده گرفته و برده‌ی اطرافیان و سازمانی که در آن در حال فعالیت بود، می‌شد. در زندگی این انسان‌ها همیشه افرادی وجود خواهند داشت که او برای جلب رضایتشان تلاش کند. این افراد مقابل خود اساسی شخص قرار می‌گیرند و مانع دیده شدن آن می‌شوند. در افرادی که خودِ اساسی‌شان را به‌کلی نادیده گرفته‌اند، افسردگی، اختلال اضطراب، احساس خلأ و گاهی مشکلات فیزیکی به‌وجود می‌آید. لازم است اشاره کنم کسانی که کتاب‌های خودیاری این‌چنینی می‌خوانند، افرادی هستند که خود اجتماعی‌شان را در اولویت قرار داده و در حق خود اساسی‌شان اهمال‌کاری کرده‌اند. دلیل خواندن چنین کتاب‌هایی هم این است که دیگر نمی‌توانند از کنار فریادهای خود اساسی‌شان به‌سادگی عبور کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
شادی را آنجا که شکست خورده‌ای، جست‌وجو نکن
تو درواقع چه کسی هستی؟
انگیزه‌ی زندگی‌ات چیست؟
حاضری تاوانش را بپردازی؟
در کدام ایستگاه گیر افتاده و مانده‌ای؟
هم‌زمان در چند جبهه در حال جنگیدن هستی؟
به سنسورهای طبیعی‌ات اعتماد کن
منتظر هرچیزی که باشی، همان می‌شود
فردا رنج کمتری خواهی داشت
همیشه فرصت هست
شفقت و مهربانی بیش‌ازحد ظلمی است هم به خودت و هم به فردی که مخاطب این مهربانی است
وقتی در تلاش هستی که شنا کنی، غرق می‌شوی
هر آنچه که نقص دارد، دوست‌داشتنی‌تر است
چیزهایی که برای شاد بودن احتیاجی به آن‌ها نداری
توصیه‌هایی تضمین‌شده برای اینکه زندگی‌ات را نابود کنی
اشتباهاتت متعلق به همان‌جایی است که مرتکب شده‌ای
چیزهایی که بابتشان به هیچ‌کس عذرخواهی بدهکار نیستی
انسان با سکوت دچار نابودی می‌شود
مومِنتو موری: فواید روانی یادآوری مرگ
بدترین چیزهایی را که تجربه می‌کنی، ممکن است آبستن بهترین اتفاقات برای تو باشند
هراتفاق و هرکسی در زندگی‌ات آموزگار توست
ویژگی‌های انسان‌هایی که از نظر روانی قدرتمند هستند
مواردی که وقتی احساس می‌کنی دوست‌داشتنی نیستی، باید به خاطر بیاوری
چیزهایی که انسان‌ها به تو بدهکار نیستند
بدی‌هایی که در حق خودت روامی‌داری
نجواهای درونت دروغ می‌گویند
ناراحت شدن تو به این معنا نیست که تصمیم اشتباهی گرفته‌ای
بارزترین ویژگی انسان‌های قدرتمند: توانایی کنار گذاشتن است
با هر نوع انسانی برخورد خواهی کرد
پدیده‌ی چراغ‌گاز: بدترین ظلمی که می‌توانی به خودت بکنی
روش‌های مبارزه با قاتلان رؤیا‌ها
قول‌هایی که باید به خودت بدهی
خسته بودن از عشق
رفتارهای با حسن‌نیت که شما را خواروخفیف نشان می‌دهند
داستان مردی که نمی‌خواست بمیرد
افرادی که در لبه‌ی صندلی می‌نشینند
چیزهایی که می‌توانی کنترلشان کنی و چیزهایی که نمی‌توانی
امید در مقصد نیست، بلکه خود مسیر است
کلام آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش
نویسنده
مترجمفائزه پورعلی، کیارش ملکی قرابقلو
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-220-916-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش

برای دریافت کتاب جایی که شکست خورده‌ای، به دنبال شادی نباش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.