معرفی و دانلود کتاب تغذیه

عکس جلد کتاب تغذیه
قیمت:
۱۸,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه

به کمک راهنمایی‌های کارول آن رینزلر در کتاب تغذیه با روش‌های مناسب تغذیه، ارزش مواد غذایی سالم و چگونگی اجرای یک رژیم غذایی کارآمد آشنا خواهید شد. با مطالعه‌ی این کتاب پرفروش بین‌المللی به نیازهای طبیعی بدنتان به مواد غذایی ضروری پی برده و راهبردهایی را برای کشف یک برنامه‌ی غذایی ایده‌آل می‌آموزید. کتابی که پیش رو دارید، در زیرمجموعه‌ی کتاب‌های فور دامیز قرار می‌گیرد.

درباره‌ی کتاب تغذیه

ابتلا به انواع بیماری‌ها، همچنین افزایش یا کاهش کارآیی بدنتان در فعالیت‌های فیزیکی و فکری، حتی روحیه و حال‌و‌هوایی که به‌طور روزانه تجربه می‌کنید، همگی تحت تأثیر برنامه‌ی غذایی روزمره‌ی شما قرار دارند. اگر احساس می‌کنید آن‌طور که لازم است در برابر بیماری‌ها مقاوم نیستید یا انرژی لازم را برای پرداختن به کارهای جسمانی معمول خود ندارید، به نظر می‌رسد باید یک تجدیدنظر اساسی در رژیم غذایی خود داشته باشید؛ البته آگاهانه و با پیروی از روش‌های بی‌خطر و منطقی. کتاب تغذیه (Nutrition For Dummies)، نوشته‌ی کارول آن رینزلر (Carol Ann Rinzler) همان راهنمایی است که برای بهبود اوضاع تغذیه‌ی خود بدان نیاز دارید؛ هم کاربردی، هم ساده و هم جامع.

نویسنده طی فصول متنوع کتاب، ابتدا شما را با مفهوم تغذیه و نقش آن از سطحی‌ترین تا عمیق‌ترین لایه‌های زندگی‌تان آشنا خواهد کرد. با توجه به نکات این بخش از کتاب است که درک و دریافت مطالب مرتبط با حوزه‌ی تغذیه‌ برایتان آسان‌تر خواهد شد. در ادامه مواد غذایی ضروری برای بدن و طیف گوناگون آن‌ها به شما معرفی می‌شود. اگر شما هم مانند بسیاری از مخاطبان باور دارید که باید از مصرف هرگونه قند یا چربی بپرهیزید، لازم است بگوییم که سخت در اشتباه‌اید. پس از مطالعه‌ی این اثر، درمی‌یابید که قند و چربی نیز، از مواد غذایی لازم برای بدن هستند که بدون افراط یا تفریط باید آن‌ها را در برنامه‌ی غذایی خود بگنجانید.

کارول آن رینزلر در فصول بعدی کتاب تغذیه، پروتئین‌های مفید برای بدن را به شما معرفی کرده و حقایق جالبی را در مورد چربی و کلسترول به شما خواهد آموخت. سپس وارد مبحث کربوهیدرات‌ها شده و نکات ارزشمندی را در زمینه‌ی مصرف این گروه مواد غذایی به شما یاد می‌دهد. بدن و آب مورد نیاز برای آن، ویژگی‌های یک رژیم غذایی سالم و دارا بودن روشی متعادل در مصرف مواد غذایی از دیگر موضوعات اصلی این کتاب هستند که بینشی واقع‌گرایانه را نسبت به مبحث تغذیه به شما خواهند بخشید.

اگر شما هم به اصطلاح «عقل سالم در بدن سالم» باور دارید و خواهان تغییر عادت‌های نادرست خود در مصرف مواد غذایی هستید، حتماً توصیه‌های کارول آن رینزلر را در کتاب تغذیه جدی بگیرید و آن‌ها را در زندگی خود به کار ببندید. مهرک ایروانلو برگردان این کتاب را به انجام رسانده و نشر آوند دانش نیز آن را به مخاطبان فارسی‌زبان ارائه کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های فور دامیز

سری کتاب‌های «فور دامیز» (For Dummies) از آثار مرجع آموزشی هستند که غالباً برای آموزش به مبتدیان تدوین شده‌اند. کتاب‌های این مجموعه طیف متنوعی از موضوعات، از آشپزی تا زبان انگلیسی، مهارت‌های شخصی، سلامتی و بهداشت تا نکته‌های علمی، مسائل تاریخی و... را به مخاطبان خود می‌آموزند. سادگی و کاربردی بودن دو مشخصه‌ی بارز کتاب‌های فور دامیز محسوب می‌شوند.

تاکنون نسخه‌های متعددی از این مجموعه به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده و در اختیار علاقه‌مندان در سراسر جهان قرار گرفته است. چاپ نخستین کتاب این مجموعه به سال 1991 بازمی‌گردد. سری کتاب‌های فور دامیز توانسته‌اند به یکی از محبوب‌ترین آثار آموزشی برای تازه‌کارهای حوزه‌های گوناگون علمی، هنری، ادبی، روان‌شناختی و... بدل شوند. از کتاب‌های مجموعه‌ی فور دامیز که می‌توانید نسخه‌ی صوتی یا متنی آن‌ها را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید، باید عناوین زیر را برشمرد:

«مدیریت خشم»، «زبان بدن»، «بهبود روابط زناشویی به زبان آدمیزاد»، «داستان‌نویسی»، «ارتباط مؤثر به زبان آدمیزاد»، «فلسفه‌ی سیاسی»، «پرورش مغز»، «ابر غذاها»، «زندگی کم‌خرج»، «راهنمای بارداری برای پدران»، «تغذیه برای مبتلایان به سرطان»، و «الفبای موفقیت».

جوایز و افتخارات کتاب تغذیه

  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • ترجمه‌شده به چهارده زبان دنیا

نکوداشت‌های کتاب تغذیه

  • کتابی که با نثری شفاف و واضح نوشته شده. هر کسی که به سلامت و تغذیه‌ی خود اهمیت می‌دهد، باید آن را مطالعه کند. (کارولین بی. مالونی، نماینده‌ی کنگره)

  • پیش از آن‌که به سراغ وعده‌ی غذایی بعدی خود بروید، حتماً این کتاب را بخوانید. (دکتر مانفرد کروگر، استاد علوم غذایی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا)

  • جذاب، خواندنی و معتبر که با حقایق علمی و توصیه‌هایی کاربردی و مفید همراه شده. با وجود این‌که تاکنون کتاب‌های غیرعلمی بسیاری در زمینه‌ی تغذیه نوشته شده، کتابی که در مقابل خود دارید به دلیل تجربه و دانش نویسنده‌اش، قابل اعتماد خواهد بود. (دکتر آلیس رابرتز، آناتومیست و نویسنده)

کتاب تغذیه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر سلامت جسمانی، اتخاذ بهترین برنامه‌ی غذایی و بهبود کیفیت غذاهای مصرفی‌، دغدغه‌ی شما نیز هست، کتاب تغذیه را حتماً در اسرع وقت مطالعه نمایید.

با کارول آن رینزلر بیشتر آشنا شویم

کارول آن رینزلر، نویسنده و از متخصصان حوزه‌ی سلامت و پزشکی است که تاکنون بیش از سی جلد کتاب را در این زمینه به چاپ رسانده. او چندی نیز با نشریه‌ی نیویورک دیلی نیوز، به‌عنوان ستون‌نویس همکاری داشته. کارول آن رینزلر از نخستین افرادی به شمار می‌رود که وجود ارتباط میان هورمون‌درمانی و امکان خطر ابتلا به تومورهای سینه را کشف کرد.

در بخشی از کتاب تغذیه می‌خوانیم

حفظ مواد مغذی در غذا

علاوه بر شناسایی و تشخیص مواد مغذی، اطمینان از دریافت آن‌ها توسط بدن نیز، اهمیت دارد. هدف اصلی حفظ و نگهدارى ترکیبات غذایی است تا مواد مغذى آن باقی بماند. بعضی‌ها، به غلط، نسبت به اصطلاح فراوری مواد غذایی بدبین‌اند. درحالیکه بدون وجود تکنولوژی فراوری مواد غذایی و افزودنی‌های نگهدارنده، هنوز هم مجبور بودیم در سحرگاه به‌دنبال جمع‌آوری محصول یا شکار غذای روزانه‌مان برویم و آن‌ها را خیلی زود، قبل از فسادشان، مصرف کنیم.

برای درک اهمیت فوقالعاده‌ی حفظ و نگهداری مواد غذایی، کافی است به ارزش کار آشپز گم‌نامی فکر کنید که نخستین بار متوجه تأثیر نمک سودکردن گوشت یا ترشی انداختن مواد غذایی در افزایش طول عمر مصرف آن‌ها شد یا حتی مخترعان یخچال و دیگر روش‌های فریزکردن که سبب کندشدن روند گرایش طبیعی مواد غذایی به تجزیه شدند. و بالاخره لویی پاستور که ثابت کرد حرارت دادن و جوشاندن مواد غذایی، سبب کشته شدن میکروب‌هایی می‌شود که می‌توانند عامل مسمومیت غذایی در فرد باشند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درباره‌ی این کتاب
قواعد رعایت‌شده در این کتاب
آنچه لازم نیست بخوانید
تصورات خنده‌دار
نمادهای به کار رفته در این کتاب
مقصد بعدی
فصل 1: منظور از تغذیه چیست؟
تغذیه یعنی زندگی
وضعیت تغذیه‌ای شما
کشف حقایق تغذیه‌ای
فصل 2: مواد غذایی مورد نیاز بدن چقدر است؟
مواد غذایی ضروری
توصیه‌هایی در مورد کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، فیبرهای غذایی و الکل
افراد مختلف، نیازهای متفاوت
فصل 3: پروتئین قدرتمند
نگاهی به درون و بیرون بدن: پروتئین به کجا می‌رود
به‌کارگیری پروتئین: بدن چطور از پروتئین استفاده‌ می‌کند
دسته‌بندی پروتئین: برای پروتئینی که می‌خورید چه اتفاقی ‌می‌افتد
بررسی انواع پروتئین‌: تمام پروتئین‌ها یکسان نیستند
پروتئین‌های باکیفیت و بی‌کیفیت
پروتئین‌های کامل و ناکامل
چقدر پروتئین نیاز دارید
فصل 4: حقایقی درباره‌ی چربی و کلسترول
دانستنی‌هایی درباره‌ی چربی‌ها
اسیدهای چرب ضروری
رابطه‌ی کلسترول با شما
فصل 5: کربوهیدرات‌ها: داستانی پیچیده
ارزیابی کربوهیدرات‌ها
فیبرهای غذایی: مواد غیر مغذی در غذاهای حاوی کربوهیدرات
فصل 6: آب و بدن
بررسی‌ راه‌های استفاده‌ی بدن از آب
حفظ میزان مناسب آب در بدن
تأمین‌آب مورد نیاز
دریافت آب و الکترولیت بیشتر در صورت لزوم
فصل 7: رژیم غذایی سالم چیست؟
رهنمودهای تغذیه برای آمریکایی‌ها چه چیزهایی است؟
کنترل وزن بدن
انتخاب هوشمندانه‌ی غذا
زندگی را آسان بگیرید
فصل 8: انتخاب عاقلانه‌ی مواد غذایی
هرم‌های تغذیه: مبانی هرم‌های غذایی
درک برچسب‌های حقایق تغذیه‌ای
فقط حقایق
انتخاب غذا با کمک هرم غذایی من و برچسب‌های حقایق تغذیه
کلام آخر درباره‌ی آمار و نمودارها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه
نویسنده
مترجممهرک ایروانلو
ناشر چاپیانتشارات آوند دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-702-255-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه

برای دریافت کتاب تغذیه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.