معرفی و دانلود کتاب الکس و من

عکس جلد کتاب الکس و من
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الکس و من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الکس و من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الکس و من

کتاب الکس و من، روایت رابطه‌ی صمیمی و عاشقانه‌ی آیرین ماکسین پپربرگ با طوطی خاکستری دست‌آموزش الکس است که پس از مرگ زودهنگام الکس و با قلم آیرین ماکسین، یادآوری می‌شود. این کتاب، که یک دستاورد بزرگ و در شمار کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز است، داستان زندگی یک طوطی عصبی شگفت‌انگیز و دوست صمیمی‌اش را بازگو می‌کند که در گذر سال‌ها و در تلخی‌ها و شیرینی‌های زندگی همراه هم بوده‌اند.

درباره‌ی کتاب الکس و من

آیرین پپربرگ (Irene Pepperberg)، نویسنده‌ی کتاب الکس و من (Alex & me)، روانشناس موفق آمریکایی و استاد دانشگاه هاروارد است که به خاطر پژوهش‌هایش در زمینه‌ی آگاهی حیوانات، و به خصوص طوطی‌ها شناخته می‌شود. از جمله تلاش‌های علمی این دانشمند می‌توان به پروژه‌های او در زمینه‌ی زبان‌شناسی و ابزارهای برقراری ارتباط و نقش آن‌ها در امکان انتقال معنا به حیوانات اشاره کرد. او از اولین دانشمندانی است که به پدیده‌ی زبان‌آموزی در حیوانات به جای انسان‌ها کار کرده. دکتر پپربرگ، همچنین در زمینه‌ی حقوق حیوانات هم فعالیت می‌کند.

الکس، نام طوطی دست‌آموز آیرین پپربرگ دانشمند آمریکایی بود که با هوش و استعداد فراوانش، مخاطبان بسیاری را شگفت‌زده کرد. الکس، با وجود اینکه مغزش از اندازه‌ی یک گردو بزرگ‌تر نبود اما از قدرت تحلیل و درکی در حد یک کودک هفت ساله بهره‌مند بود. او توانایی حرف زدن، جمع و تفریق ساده، و قدرت درک مفاهیمی مانند بزرگ‌تر، کوچک‌تر و هیچ را داشت. او در طول دوره‌ی زندگی‌اش با نمایش قدرت هوشش این باور قدیمی را که قدرت آگاهی حیوانات محدودتر از انسان‌هاست رد کرد. الکس سال‌ها، در عین اینکه در تحقیقات روانکاوی دکتر پپربرگ به او یاری می‌کرد، الهام‌بخش و موضوع پژوهش‌های علمی بسیاری بود. این طوطی زرنگ باعث می‌شود به بسیاری از باورهای قدیمی بشر درباره‌ی قدرت و بهره‌ی هوشی حیوانات شک کنیم و حتی درباره‌ی حقیقت برخی افسانه‌ها و آرزوی دیرینه‌ی انسان برای برقراری با حیوانات از نو بیندیشیم.

معرفی و دانلود کتاب الکس و من

آیرین پپربرگ، در کتاب الکس و من در واقع زندگینامه‌ی الکس را برگرفته از وقایع زندگی او و آیرین، در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. او در این کتاب، به روایت مهم‌ترین لحظه‌های زندگی الکس، مانند روزی که اولین کلمه‌اش را ادا کرد، یا رابطه‌ی الکس با دیگران و مواجهه‌ی او با پدیده‌های نو مانند تکنولوژی می‌پردازد. در این کتاب، در خلال آشنایی با الکس، رابطه‌ی او با سرپرستش، دکتر پپربرگ را دنبال می‌کنیم و تاثیری که این دو، در طی سی و یک سال زندگی الکس بر یکدیگر گذاشته‌اند را درک می‌کنیم. دکتر پپربرگ در نگارش این کتاب تلاش کرد در عین حفظ و گرامی‌داشت خاطره‌ی دوست قدیمی‌اش الکس، خواننده را به دیدن حیوانات از زاویه دید جدید و درهم شکستن باورهای دیرین اشتباه درباره‌ی رابطه‌ی انسان و طبیعت تشویق کند.

کتاب الکس و من، با ترجمه‌ی فائزه ادیبان و چاپ نشر دانش‌آفرین، مطمئناً شما را با روایت واقعیت عشق صمیمی و دوست‌داشتنی بین یک دانشمند بلندپرواز و طوطی باهوشش متاثر و شگفت‌زده خواهد کرد و شاید حتی باعث شود طبیعت و حیوانات را از نو ببینید.

نکوداشت‌های کتاب الکس و من

  • کتاب پپربرگ به شکل شگفت‌آوری دقت علمی یک دانشمند را با کنجکاوی و درک همدلی غریزی کودکانه ادغام می‌کند. (میچیکو کاکوتانی، نیویورک تایمز)
  • یک یادبود تکان‌دهنده که به زیبایی تلاش‌های سخت، موفقیت‌ها، موانع و دستاوردهای غیرمنتظره را در طی یک پژوهش قدرتمند علمی به تصویر می‌کشد. (پابلیشرز ویکلی)
  • کتاب الکس و من علاوه بر نگاهی بی‌نظیر به هوش حیوانی، یک داستان عاشقانه بین دو موجود است که اگرچه گاهی مانند زوج‌های پیر با هم جر و بحث می‌کردند، اما رابطه‌شان تنها با مرگ الکس در سی و یک سالگی از هم گسست. یک داستان مقاومت‌ناپذیر. (People)

کتاب الکس و من برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب الکس و من به تمام دوست‌داران حیوانات پیشنهاد می‌شود و مطالعه‌ی آن برای پژوهشگران حوزه‌ی زبان‌شناسی و روانکاوی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب الکس و من می‌خوانیم

اگر الکس نمی خواست تسلیم شود، پس من هم تسلیم نمی شدم. بازنگری ای که انجام دادم برای مجله نیچر، همتای انگلیسی ساینس بود. این دو مجله واقعاً با هم رقابت دارند و معمولاً سر مسائل و سیاست ها با هم موافق نیستند. اما در مورد من، گویا آن ها تابع نظر یکدیگر بودند: مقاله ام با سرعت هر چه تمام پس فرستاده شد، بدون اینکه داوری شده باشد، فقط دوباره رد شده بود. من خرد شده بودم و احساس خیلی بدی داشتم. به نظر می آمد که الکس هم همین حس را داشته باشد، گرچه با دلایل متفاوت. در دفترچه ام نوشتم: «الکس حسابی کولی بازی درمیاره. هیچ تمایزی بین رنگ ها قائل نیست - همه چیز رُزه؛ سبز و آبی وجود ندارن. حتی نمی تونیم چیزهایی که می دونه رو بسنجیم! وای!» آن روز صرفاً یکی از آن روزهای بد بود؛ او خیلی سریع به روال قبلی بازگشت.

الکس الان دیگر می توانست عناوین اشیائی که به او آموزش داده بودیم، مانند کاغذ، چوب، پوست (پوست خام حیوانات) و کلید را تشخیص دهد و می توانست مجموعه رنگی محدودی را نیز نام ببرد. در مقایسه با اشیاء، او علاقه کمتری به رنگ ها داشت، احتمالاً به این خاطر که همه رنگ ها، مزه یکسانی داشتند، درحالی که اشیای مختلف، مزه و بافت متفاوتی از هم داشتند. حالا، آیا می توانست ترکیب جدیدی از یک شیء و رنگ را تشخیص دهد و بگوید - مثلاً، کلید آبی، با این وجود که تنها کلید رنگی ای که قبلاً دیده، سبز بوده و اشیای آبی هر چیزی به جز کلید بوده اند؟ در زبان شناسی، این توانایی را قطعه بندی می گویند که به معنای توانایی تفکیک بخش های دو عبارت و ترکیب صحیح دوباره آن هاست.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: لحظه شگفت انگیز زندگی من
فصل 2: آغازها
فصل 3: اولین عناوین الکس
فصل 4: الکس و من، خانه به دوش ها
فصل 5: بَنِری چیست؟
فصل 6: الکس و دوستان
فصل 7: الکس غرق در فناوری نوین می شود
فصل 8: افق بعدی
فصل 9: آنچه الکس به من آموخت
تشکر و قدردانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الکس و من
نویسنده
مترجمفائزه ادیبان
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-6999-04-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الکس و من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الکس و من

برای دریافت کتاب الکس و من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.