معرفی و دانلود کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

عکس جلد کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد، یک رمان خواندنی در سبک ادبیات فانتزی به قلم نویسنده‌ی پرفروش ژاپنی سوسوکه ناتسوکاوا است. ماجرای این داستان بلند در یک مغازه‌ی کهنه و متروک کتاب‌فروشی می‌گذرد. ناتوسکی تنها وارث این فروشگاه رنگ‌ورو رفته حالا تصمیم گرفته تا آخرین دارایی خود را برای فروش بگذارد. اما حضور یک مهمان ناخوانده، روند ماجرای زندگی این نوجوان را به سمت‌وسوی دیگری خواهد برد.

درباره‌‌ی کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

ناتسوکی تنهاترین دانش‌آموز مدرسه است. او شب و روز را میان تنها هم‌نشینان خود یعنی کتاب‌ها سر می‌کند و جز ورق زدن داستان‌های تازه، تفریحی ندارد. این آغاز ماجرای خواندنی کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد (The cat who saved books) است. سوسوکه ناتسوکاوا (Sosuke Natsukawa) نویسنده‌ی موفق آثار داستانی در رمان تازه‌ی خود ما را به دنیای ساکت و بی‌سرصدای یک نوجوان دبیرستانی خواهد برد؛ دنیایی که قرار است یک شبه از این‌رو به آن‌رو شود!

قهرمان داستان کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد، از کل دارایی‌های دنیا یک مغازه‌ی قدیمی و خاک‌گرفته دارد که درحقیقت روزی برای پدربزرگ مرحوم او بوده. این مغازه زمانی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌فروشی شهر بود. هر روز آدم‌های زیادی بین قفسه‌های این فروشگاه می‌گشتند و هرشب، داستان‌های تازه‌ای پشت ویترین زیبای آن جای می‌گرفت. اما امروز، کم‌تر‌کسی پا به این مغازه‌ی درب‌وداغان می‌گذارد و چیزی نمانده تا عمر آن به کلی به پایان برسد. ناتسوکی دیگر چاره‌ای ندارد جز آن که میراث پدربزرگ و تنها داشته‌ی باارزش خود را به حراج بگذارد. شرایط برای خداحافظی با دوستان چندین ساله، یعنی کتاب‌های رنگارنگ کتاب‌فروشی آماده است؛ اما یک اتفاق عجیب‌وغیرقابل‌باور همه‌چیز را به‌یک‌باره متوقف می‌کند. با ورود یک گربه‌ی سخن‌گو به مغازه‌ی ناتسوکی روند اتفاقات به کلی دگرگون می‌شود. این گربه‌ی عجیب‌وغریب از ناتسوکی می‌خواهد تا به همراه او راهی یک مأموریت بزرگ و مهم گردد. گربه‌ی سخن‌گو به همراه قهرمان جوان داستان ما قرار است در این ماجراجویی تازه، جان کتاب‌های زیادی را نجات دهند. اما ناتسوکی هرگز تصورش را هم نخواهد کرد که در این سفر پرفرازونشیب با چه موجودات، جهان‌ها و شخصیت‌های شگفت‌انگیزی آشنا خواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

رمان گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد، یک داستان دلنشین و خواندنی با مایه‌های فراواقعی و فانتزی‌‌ست. شخصیت اصلی این داستان یعنی ناتسوکی مانند بسیاری از هم‌سن‌وسالانش، دوراهی بزرگی را بر سر راه زندگی خود می‌بیند. ناتسوکی احساس سرگردانی می‌کند و نمی‌داند درنهایت کدام مسیر را به عنوان هدف اصلی زندگی خود انتخاب کند. بااین‌حال، روند داستان این شانس را به او می‌دهد تا تجربه‌های شگفت‌انگیزی را پشت سر بگذارد و در ورای این اتفاقات خیالی، به درک و شناخت بهتری نسبت به خود و دنیای اطرافش برسد. درنهایت کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد را می‌توان یکی از پدیده‌های تازه‌ی ادبیات داستانی ژاپن در این سال‌ها دانست؛ رمانی که مفاهیم بزرگی همچون شجاعت، کمک به یک‌دیگر، مراقبت از ارزش‌ها و معجزه‌ی کتاب را با خوانندگان خود مرور می‌کند. این رمان با انتشار در سال 2019 توانست استقبال خوبی از طرف جامعه‌ی ادبی دریافت کند. همچنین نسخه‌ی فارسی آن با تلاش‌های انتشارات دانش آفرین و ترجمه‌ای از الهام صیفی کار در دسترس شماست.

جوایز و افتخارات کتاب کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

  • پرفروش‌ترین داستان بریتانیا به انتخاب تایمز
  • کتاب مورد‌علاقه‌ی کتاب‌فروشی‌های مستقل در ایالات متحده

نکوداشت‌های کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

  • ترکیبی از گربه‌ها، کتاب‌ها، شور جوانی و ماجراجویی که برای همه‌ی خوانندگان مناسب است. (Kirkus)
  • عجیب و دل‌انگیز، ما را دعوت می‌کند تا لذت یکی شدن با کتاب مورد‌علاقه‌ی خود را به خاطر بیاوریم. (ژاپن تایمز)
  • داستانی جذاب و دل‌انگیز درباره‌ی نیرو و قدرت کتاب. (منکس ایندیپندت)

کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی و عاشقان دنیای کتاب ‌از خواندن این ماجرای شیرین لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد می‌خوانیم

پدربزرگ رینتارو همیشه یک مرد مرموز بود.

گویی در دنیایی ورای چیزی که رینتارو می‌شناخت، زندگی می‌کرد. مردی کم‌حرف و زیرک که به هیچ‌وجه گوشه‌گیر و سرد نبود. می‌توان او را پیرمردی آرام و باهوش درنظر گرفت.

ساعت شش صبح از خواب بیدار می‌شد و تا نیم ساعت بعد صبحانه‌اش را تمام می‌کرد. ساعت هفت، ظرف ناهار خودش و رینتارو را آماده می‌کرد. سپس درها و پنجره‌ها را باز می‌کرد تا هوای داخل مغازه عوض شود و گیاهان بیرون مغازه را آب می‌داد. از صبح که به تماشای حاضر شدن نوه‌اش می‌نشست تا عصر که رینتارو از مدرسه برمی‌گشت، از اقیانوس کتاب‌های دست ‌دومش بیرون نمی‌آمد. روتین زندگی او ثابت، بدون تغییر و مانند رودخانه‌ای بود که پیوسته به دریا می‌ریخت.

هرکس که این پیرمرد را می‌دید، فکر می‌کرد او تمام عمرش را در این کتابفروشی گذرانده است اما حقیقت کاملا متضاد این تصور بود.

پدربزرگ رینتارو در مورد این موضوع زیاد صحبت نمی‌کرد اما او زمانی جایگاه مهمی در یکی از دانشگاه‌های کشور داشت. رینتارو از یکی از مشتریان مسن مغازه شنیده بود که پدربزرگش مشکل مهمی را از سر گذرانده است. شخصی که این موضوع را برای رینتارو تعریف کرده بود، جنتلمن مسنی با ریش خاکستری بود که همیشه کت‌وشلوار می‌پوشید و کروات می‌زد. گهگاهی به مغازه سر می‌زد و کتابی قطور، معمولا هم زبان اصلی،‌ می‌خرید. یکبار برای رینتارو تعریف کرده بود که در دانشگاه همکار پدربزرگش بوده است.

دستی به سر رینتارو کشیده و گفته بود: «پدربزرگت انسان خارق‌العاده‌ایه.»

این خاطره احتمالا مربوط به زمانی بود که رینتارو دانش‌آموز دوره‌ی راهنمایی بود. پدربزرگش رفته بود جایی و مغازه را به رینتارو سپرده بود.

«همیشه بدترین اتفاقات براش می‌افتاد اما پدربزرگت سعی می‌کرد راه حل خوبی براشون پیدا کنه. نهایت تلاشش رو می‌کرد و ذهنش رو به اون مشکل معطوف می‌کرد. واقعا هم کارش عالی بود.»

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز: چگونگی شروع ماجرا
فصل اول: هزارتوی اول - زندانبان کتاب‌ها
فصل دوم: هزارتوی دوم - عقیم‌کننده‌ی کتاب‌ها
فصل سوم: هزارتوی سوم - فروشنده‌ی کتاب‌ها
فصل چهارم: آخرین هزارتو
فصل آخر: چگونگی پایان ماجرا
یادداشت مترجم انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-5667-03-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد

برای دریافت کتاب گربه‌ای که کتاب‌ها را نجات داد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.