معرفی و دانلود کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی

عکس جلد کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی

داستانی هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده درباره‌ی اتفاقی نادر و به‌نظر ناشدنی که منجر به کشف رازهای عمیق می‌شود. کریستوفر پل کورتیس در کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی ماجرای استیون، پسر‌بچه‌ای 9ساله را روایت می‌کند که برای حفظ هدیه‌ی شگفت‌انگیز آقای چیکی در هزارتوی ماجراهای خارق‌العاده‌ای پا می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی

اولین کتاب از مجموعه‌ی آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی (Mr. Chickee's Funny Money) در سال 2005 به چاپ رسیده است. کریستوفر پل کورتیس (Christopher Paul Curtis) در این کتاب، قهرمان خود را کودکی 9‌ساله و ماجراجو قرار داده است که با همسایه‌ی پیرشان دوست شده و به او که نابینا است، در خرید کردن کمک می‌کند. این دوستی سرآغاز ماجراهای تازه‌ای در زندگی استیون است که خواننده را با او و دوستانش همراه می‌کند تا در این کتاب گام‌به‌گام داستان اسکناس اسرارآمیز آقای چیکی را جستجو کند، اسکناسی که 15صفر بر روی آن نقش بسته است و به جای تصویر رئیس‌جمهورهای مرده، عکس یک خواننده بر آن چاپ شده است!

این هدیه‌ای است که آقای چیکی، استیون را که پسری باهوش و متفکر است و هر چیزی را به سادگی نمی‌پذیرد، شایسته‌ی آن دانسته است. با این هدیه یک ماجرای پررمزوراز آغاز می‌شود. استیون همیشه روحیه‌ی افسانه‌پردازیِ دوستانش درمورد آقای چکی را با حرف‌های کارآگاه‌گونه پاسخ می‌دهد و بیشتر تمایل دارد در میان واقعیات و شواهد دنبال کامل‌کردن منطق یک حادثه باشد، تا در میان شایعات و افسانه‌ها. در این ماجرا نیز استیون تمام توانایی‌های خود را به کار می‌گیرد تا راز پشت اسکناس را برملا کند.

سفر پُرماجرای استیون در کشف رازِ این اسکناس با مخاطرات متعددی روبه‌روست؛ از مشورت‌ها و تحقیق استیون نزد پدر و مادرش که گاهی واقعاً ذهن پویای فرزند خود را دست‌کم می‌گیرند، تا تشکیل باشگاه کارآگاهان فیلینت به همراه راسل دوست صمیمی استیون و زوپی سگ بزرگ دوست‌داشتنی‌اش، و حتی تعقیب و گریز‌هایی که با مأموران خزانه‌داری پیش می‌آید. استیون خودش را بنیانگذار گروه کارآگاهان فیلینت می‌داند و بالاخره این اوست که مالک اسکناس آقای چیکی شده و باید پیشگام کشف رمز آن باشد. در این میان عده‌ای از مأموران خزانه‌داری هم به دنبال این اسکناس فوق‌العاده مهم هستند. در این مسیر استیون نکات مهمی را از منظر یک کارآگاه درمورد زندگی، خانواده و دوستان کشف می‌کند که ارزشی بیش از میلیاردها پول دارد. درس بزرگ این داستان این است که زندگی سرشار از رازهایی است که عده‌ای از افراد را سرگرم رمز‌گشایی می‌کند و عده‌ای دیگر را که ناامید از کشف این رمزها شده‌اند در یک روزمرگی فرو می‌برد.

در این کتاب سرگرم‌کننده، نویسنده‌ی پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی با چیره‌دستی توانسته است مشکلات یک کودک را تشریح کند و تصویر ذهنی او را از خودش در مرکزِ این ماجراها برای خواننده روشن سازد. نثر روان و لحن معماگون این کتاب مخاطب را بی احساس خستگی ساعت‌ها با ماجراجویی و فهم معماها سرگرم می‌کند و در پایان طعم دلنشین از تجربه‌ی یک داستان خاطره‌انگیز را در ذهن باقی می‌گذارد.

کریستوفر پل کورتیس در کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی طنزی شیرین و دوست‌داشتنی را به کار می‌برد که ماجرای استیون را به ماجرای همه‌ی ما تبدیل می‌کند. گویی همه‌مان تجربه کرده‌ایم که وقتی به دنبال فهم یک موضوع یا کشف یک راز هستیم باید اول کسی یا کسانی را پیدا کنیم که به آن‌ها اعتماد داشته باشیم و بتوانیم روی آن‌ها حساب کنیم. این نکته‌ای است که داستان را برای یک کودک تبدیل به سفری می‌کند که می‌تواند در آن خوش بگذراند و تجربه کسب کند.

این کتاب توسط مهرنوش بهمئی ترجمه و در انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است و مانند بسیاری از داستان‌های تأثیرگذار پرتقال مورد توجه خوانندگان و مخاطبان زیادی قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کتاب‌های آقای چیکی

مجموعه‌ی کتاب‌ «آقای چیکی» نوشته‌ی کریستوفر پل کورتیس، مجموعه‌ای داستانی است که تا کنون دو کتاب پول چرب و چیلی آقای چیکی و مأموریت شلوغ و پلوغ آقای چیکی (Mr. Chickee's Messy Mission) به چاپ رسیده است. در این مجموعه داستان‌های ماجراجویی استیون و دوستانش روایت می‌شود.

در نکوداشت کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی

  • شیوه‌ی نوشتن کورتیس، سریع و پر از ماجراهای نامحتمل، ممکن است برای برخی از خوانندگان بسیار مطابق سبک باشد، اما بسیاری از بچه‌ها از ترکیب چالش‌برانگیز توطئه‌ها و اتفاقات روزمره لذت خواهند برد. (Booklist)

کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطب اصلی کتاب کودکان 8 تا 12 سال هستند و کتاب در دسته‌ی کتاب‌های داستانی و ماجراجویی قرار می‌گیرد.

با کریستوفر پل کورتیس بیشتر آشنا شویم

کریستوفر پل کورتیس نویسنده‌ی آمریکایی در می 1953 متولد شد. او با چاپ نخستین اثر خود با عنوان «واتسون‌ها به بیرمنگام می‌روند» جایزه‌ی کتاب آنر کورتا اسکات کینگ و جایزه‌ی افتخاری نیوبری را از آن خود کرد. او اولین کسی بود که در سال 2000 هم مدال نیوبری و هم جایزه‌‌ی کورتا اسکات کینگ را برای رمان دوم خود با عنوان «باد، نه رفیق» دریافت کرد. کرتیس اولین نویسنده‌ی آفریقایی - آمریکایی بود که برنده‌ی مدال نیوبری شد.

کورتیس بخشِ کودکان در کتابخانه‌ی عمومی ویندزور را برای نوشتن انتخاب کرده است و می‌گوید این مکان باعث می‌شود از انرژی بچه‌ها بهره‌مند شود. کورتیس تمام داستان‌هایش را به صورت بلند می‌نویسد و نوشته‌هایی بدون‌ساختار را ترجیح می‌دهد؛ به همین دلیل در روایت داستان از صدای شخصیت‌هایش پیروی می‌کند و نه یک طرح کلی از پیش تعیین‌شده. کریستوفر پل کورتیس نویسنده‌ای است که طنز را در همه‌‌ی کتاب‌های خود گنجانده است، به‌ویژه به عنوان راهی برای ایجاد تعادل در موضوعات جدی‌ و دشواری که اغلب درباره‌اش می‌نویسد. از دیگر آثار او می‌توان اشاره داشت به: «خنثی‌کردنِ سرژ»، «ایلیا از باکستون»، «مأموریت بهم‌‌خورده‌ی آقای چیکی». کریستوفر پل کورتیس پس از موفقیت دو رمان اول خود، بنیادِ هیچ‌کس جز کورتیس (Nobody but Curtis) را در تلاش برای بهبود سطح سواد در میان کودکان و جوانان در آمریکای شمالی و آفریقا تأسیس کرد.

در بخشی از کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی می‌خوانیم

اسماج ماندِی گفته‌ بود مادرش گفته آقای چیکی در جنگ داخلی، خلبان جت جنگی بوده و وقتی داشته بشقاب‌پرنده‌ای را تعقیب می‌کرده و زیادی به خورشید نزدیک شده، عینک آفتابی‌اش را برداشته تا بهتر ببیند و به‌خاطر همین نابینا شده. استیون دهان اسماج را هم بسته بود و بهش گفته بود: «اگه این حقیقت داره، چطوری موقع فرود اومدن هواپیماش رو منفجر نکرده و خودش رو به کشتن نداده؟ و اگه اونجا کور شده، چرا آدم‌فضایی‌های توی بشقاب‌پرنده خودشون رو توی هواپیماش ظاهر نکردن و اطلاعات فوقِ ‌سرّی‌ش رو ندزدیدن؟»

اسماج اول با سردرگمی به استیون نگاه کرده و بعد به او چشم‌غره رفته بود. دَنیِل لاو گفته بود که داخل عصای سفید آقای چیکی چیزمیزهای علمیِ فوقِ مخفی هست که هروقت ماشینی به‌سمتش می‌آید به او هشدار می‌دهد و می‌گوید کی دارد بهش نزدیک می‌شود یا تیر چراغ‌برق کجاست.

استیون گفته بود: «اگه حرفت درسته، پس باتری یا سیمِ اون چیزمیزهای علمی کجاست؟ اصلاً زنگ هشداردهنده‌ش کجاست؟»

این حرفِ استیون دنیل لاو را به شک انداخته بود. استیوی‌بوی کالینز گفته ‌بود که خواب دیده است آقای چیکی در واقع از دنیای دیگری به نام سمت‌ما به زمین آمده و چندتا آزمایش طراحی کرده تا نابغه‌ی گم‌شده‌ای را پیدا کند که تنها امید مردم سرزمینش است و می‌خواهد به کمک او، پیام اسرارآمیزی را رمزگشایی کند که تنها راه نجاتشان از نابودی و مرگ قطعی است.

اما این حرف آن‌قدر عجیب و مسخره بود که نیازی نبود استیون چیزی بگوید؛ همه حرف‌های استیوی‌بوی را نشنیده گرفته بودند.

فهرست مطالب کتاب

یک: پایانی بد برای تابستانی خوب
دو: هدیه‌ی آقای چیکی
سه: نزدیک‌تر شدن به حقیقت
چهار: راسل و زوپی
پنج: پدرخوانده‌ی چی؟
شش: به‌سوی سیاه‌چال
هفت: ملاقات با مأمور فاندو (اگر این اسم واقعی‌اش باشد!)
هشت: واژه‌نامه‌ی پدر پدر بابابزرگ کارتر بالاخرهبه یک دردی می‌خورَد!
نُه: وطن‌پرستان دُم‌اسبی
ده: مُچ‌گیری!
یازده: تا وقتی نرسی پایین درد ندارد
دوازده: معروف شدن فایده‌ای ندارد وقتی یکی از بهترین دوست‌هایت مُر... (ببخشید!) رفته باشد!
سیزده: بخور، سگ بزرگ، بخور!
چهارده: خیلی خوشالم می‌بینمتون چون همه‌چی عالیه!
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی
نویسنده
مترجممهرنوش بهمئی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات148
زبانفارسی
شابک978-622-274-018-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی

برای دریافت کتاب آقای چیکی 1: پول چرب‌ و چیلی آقای چیکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.