معرفی و دانلود کتاب گرسنه چه چیز هستید؟: راه حلی دائم برای کاهش وزن، سلامتی و سبکی و فروغانی روح

برای دانلود قانونی کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گرسنه چه چیز هستید؟: راه حلی دائم برای کاهش وزن، سلامتی و سبکی و فروغانی روح

اگر از مدام رژیم گرفتن و آن را زیر پا گذاشتن، یا تصیم برای کاهش وزن و ناموفق بودن، خسته شده‌اید، کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ نوشته‌ی پروفسور دیپاک چوپرا به شما کمک خواهد کرد. دیپاک چوپرا که یکی از متخصصین پیشرو پزشکی یکپارچه است به شما درباره‌ی دلایل مخفی‌ای که باعث پرخوری و اضافه وزنتان شده‌اند آگاهی می‌دهد و این آگاهی کلید رهایی از چاقی است.

درباره‌ی کتاب گرسنه چه چیز هستید؟

مشکل اضافه وزن مختص به قشر خاصی نیست. در همه‌ی جوامع، مردم، کمابیش، با مشکلات پرخوری و نخوردن غذای سالم دست و پنجه نرم می‌کنند. از طرفی، ما این روزها بیشتر از هر وقت دیگری، با اطلاعات زیادی درباره‌ی رژیم غذایی سالم، فواید گیاهخواری، مضرات خوردن خوراکی‌های حاوی شکر و مقدار زیاد نمک و... بمباران می‌شویم. حتی عادی‌ترین افراد جامعه اطلاعات خوبی درباره‌ی یک رژیم غذایی متعادل و سالم دارند. اما باز هم، هر روز، به تعداد افراد دارای اضافه وزن افزوده می‌شود. اما چرا عموماً تلاش برای کاهش وزن یا نگهداری وزن در حالت ثابت، به نتیجه نمی‌رسد یا بسیار دردناک است؟ دیپاک چوپرا (Deepak Chopra M.D.)، این سوال مهم را در ابتدای کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ (What Are You Hungry For?) پاسخ می‌دهد و سپس به ارائه‌ی راهکار منحصر به فرد خود برای همه‌ی افرادی که به دنبال سلامتی و تناسب اندام هستند می‌پردازد.

معرفی و دانلود کتاب گرسنه چه چیز هستید؟

چوپرا، که مجله‌ی تایمز او را به عنوان یکی از نمادهای قرن حاضر معرفی ‌کرده است، تا به حال کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی سلامتی نوشته که بسیاری از آن‌ها جزو کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز بوده‌‌اند و به بسیاری از آن‌ها به زبان‌های جهان ترجمه شده‌اند و همیشه هم با استقبال گرم مخاطبین مواجه گشته‌اند. او که یکی از پزشکان پیشرو در حوزه‌ی پزشکی یکپارچه است، بدن انسان را به عنوان یک دستگاه مجزا از ذهن نمی‌بیند و مشکلات جسمی را در کلی یکپارچه که جسم و روان و سبک زندگی آدمی‌ است بررسی می‌کند. او در کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ نیز از همین منظر وارد می‌شود و می‌گوید که تناسب اندام، نه یک رویای دست‌نیافتنی که یک وضعیت کاملاً طبیعی برای بدن است. اگر ما آن را از دست داده‌ایم و دوباره به آن رسیدن برایمان سخت است، برای این است که در کل یکپارچه‌ی زندگی‌مان، چیزهای دیگر به صورت طبیعی مدیریت نشده‌اند.

چوپرا در کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ می‌گوید دلایل متعددی برای چاقی وجود دارد ولی اگر دلایل را یک به یک بررسی کنیم می‌توانیم به آگاهی برسیم و اوضاع را به کنترل خود در بیاوریم. او اثبات می‌کند که اگر بدن ما نیاز به غذا داشته باشد و به خاطر این احساس گرسنگی کنیم و همان اندازه که سیر می‌شویم غذا بخوریم، به هیچ وجه چاق نمی‌شویم. ما پرخوری می‌کنیم اما دلیل این پرخوری چیست؟ ابتدا باید به بدن خود دقت کنیم و بررسی کنیم چه موقع احساس گرسنگی و پرخوری می‌کنیم. آیا وقتی بی‌کار می‌شویم به سراغ خوردن می‌رویم؟ وقتی افسرده‌ایم؟ وقتی مضطربیم؟ چوپرا به ما کمک می‌کند با پرسشنامه‌های متعددی که در کتاب آورده است و تکنیک‌هایی که آموزش می‌دهد، ریشه‌ی پرخوری عصبی خود را بشناسیم و بفهمیم که گرسنه‌ی چه چیز هستیم.

وقتی ریشه‌ها را بازشناسی کردیم، حالا نوبت می‌رسد به اجرای راه‌ حل مخصوص چوپرا که به ما کمک می‌کند بدون نیاز به رژیم‌های سخت و محرومیت‌های طولانی، به رضایتی برسیم که هدفمان از پرخوری است و آن وقت بدون تلاش مضاعف، به تناسب اندام دست یابیم. تناسب اندام، تنها هدف این کتاب نیست و همان‌طور که از نام کتاب برمی‌آید، ما با خواندن این کتاب، راه حلی دائمی برای کاهش وزن، سلامتی و سبکی و فروزندگی روح می‌یابیم.

کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ را دیپاک چوپرا، با خاطرات شخصی و مثال‌های متعدد خواندنی‌تر و با سوالات به‌جا، پرسشنامه‌ها و ارائه تکنیک‌های ویژه کاربردی‌تر کرده است. ترجمه‌ی کتاب را سمیرا ره‌شناس بر عهده داشته و نشر گویا آن را به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب گرسنه چه چیز هستید؟

  • یک رویکرد چندوجهی برای کاهش وزن به منظور غلبه بر عادت‌های بد و ایجاد تغییر از درون. این کتاب به آشپزخانه، ذهن و معده نگاه می‌کند تا به نفع ذهن و بدن در کوتاه‌مدت و بلندمدت باشد. (لغتنامه‌ی گت دگلاس)
  • اسطوره‌ی معنویت جدید. (گاردین)
  • یکی از مهم‌ترین شفادهندگان زمان ما. (ماریان ویلیامسون، نویسنده)
  • نویسنده‌ی خوبی مانند دیپاک چوپرا ارزش خواندن دارد، زیرا او که پزشک است سخت تلاش می‌کند عرفان شرقی را با عمل‌گرایی غربی پیوند دهد. (تایمز)

کتاب گرسنه چه چیز هستید برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب گرسنه چه چیز هستید برای همه‌ی کسانی که به دنبال راهی مطمئن، رضایت‌بخش و کاربردی برای کاهش وزن، سلامتی و شادابی روحی هستند، بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب گرسنه چه چیز هستید؟: راه حلی دائم برای کاهش وزن، سلامتی و سبکی و فروغانی روح می‌خوانیم

من مانند هر پزشک جوانی در دهه‌ی هفتاد، پس از پایان دوره‌ی پزشکی، دانشم درباره‌ی پیوند ذهن و بدن، صفر بود. تخصص من غدد بود. رشته‌ای که با هورمون‌ها سر و کار داشت. به‌عنوان یک پزشک جوان مبهوت بودم که چگونه کوچک‌ترین تراوش هورمونی می‌تواند شخص را در چند ثانیه ترسو، شجاع، عصبانی، دارای هیجان جنسی، و یا گرسنه نماید. رازِ دکتر جکیل به آقای هاید شدن در یک ملکول نهفته است! آن کشف به افکار من جرقه‌ای زد که باید بروم و در آزمایشگاه اثرات هورمون‌ها را آزمایش کنم، زیرا کنش و واکنش‌های آن‌ها به طرز شگفت‌آوری پیچیده بود.

اما وقتی که من در مطب خصوصی خود مشغول کار شدم، اثرات هورمون‌ها را در درجه‌ی اول ویرانگر دیدم. هورمون‌های استرس عامل اصلی ناهنجاری‌ای بود که زندگی مردم را خراب می‌کرد و اکثراً هم در راه‌های خشنِ اجتماعی. وقتی گفته می‌شود کسی تنبل و کسل است، بیشتر اوقات به کم‌کاری تیروئید بستگی دارد. سربازان عصبی هستند و ترسو به نظر می‌آیند، اما هورمون دیگر که آدرنالین است، به همان اندازه که وادار به جنگ می‌کند، سبب گریز می‌شود...

فهرست مطالب کتاب

نگاه اجمالی
آگاهی و کاهش وزن
پیوند میان ذهن و بدن
بخش اول: راه‌حل چوپرا
داستان خود را عوض کنید، بدن خود را تغییر دهید
پاکی، انرژی، تعادل
چه باید بخورم؟
شش مزه در هر وعده غذا
طعم‌های گسترده
بخش دوم: افزایش آگاهی
لذت آگاهی
خود‌- تنظیمی: بگذارید بدنتان از شما مراقبت کند
سلامت احساسی، یک انتخاب است
سبکی روح

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گرسنه چه چیز هستید؟: راه حلی دائم برای کاهش وزن، سلامتی و سبکی و فروغانی روح
نویسنده
مترجمسیما ره شناس
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات313
زبانفارسی
شابک978-622-7291-92-6
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام، کتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب گرسنه چه چیز هستید؟

اکرم السادات حسینی زری
۱۴۰۳/۱/۲۶
اینکه تمام رفتارهای ما نشات گرفته از هماهنگی بین ذهن (آگاهی) و بدن (بیوشیمی) هست کاملا ثابت شده و مورد تایید علم روز هم هست، و اینکه ما برای افزایش آگاهیمون نیاز به خوندن این گونه مطالب و کتابها و حتی تکرارشان هستیم، هم کاملا ثابت شده است. سپاس از نویسنده برای به اشتراک گذاری افکار روشنگرانه‌اش و سپاس از کتابراه برای کمک به این اشتراک گذاری. آگاهی دریچه ای است به جهان درست وپاک، به امید افزایشش در روح جمعی.
محمدتقی محقق
۱۴۰۳/۱/۲۷
بسیار مطالب ضعیف
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب گرسنه چه چیز هستید؟

برای دریافت کتاب گرسنه چه چیز هستید؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.