معرفی و دانلود کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم

کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم نکات این درس را دوره می‌کند و در قالب درس‌نامه‌های مختصر و مفید و با استفاده از مثال‌های فراوان مطالب آن را توضیح می‌دهد. این کتاب کمک‌آموزشی از ده‌ها تمرین تشکیل ‌شده که پس از پایان هر فصل آمده‌اند، سؤالات تستی طبقه‌بندی‌شده و پاسخ‌نامه‌های تشریحی را در برمی‌گیرد و درنهایت دو آزمون جامع در آن گنجانده شده که به دانش‌آموز کمک می‌کنند برای امتحانات نهایی‌اش آماده شود.

درباره‌ی کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم

خیلی از دانش‌آموزان در دوران تحصیلشان با درس ریاضی مشکل دارند. مباحث این شاخه عموماً انتزاعی و ذهنی است و همین باعث می‌شود درک این مفاهیم برای بسیاری از نوجوانان دشوار باشد. هر چه مقطع تحصیلی هم بالاتر می‌رود، پیچیدگی‌های آن بیشتر شده و آموختنش سخت‌تر می‌شود. یکی از راه‌حل‌های این مسأله، استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی است. کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم نوشته‌ی حمداله محمدی، عبدالرضا دراج، محمدجواد حیدری و محمدرضا سلطانی لزرجانی یکی از منابع کاربردی و مفید برای درس ریاضی کلاس هشتم است. این راهنما به تمام مطالب این درس می‌پردازد و می‌کوشد آن‌ها را در قالب درس‌نامه‌هایی کوتاه و فشرده توضیح دهد. کتاب پیش رو نکات اصلی و مهم ریاضی را هم استخراج کرده و آن‌ها را مرور می‌کند. ویژگی دیگر این منبع، استفاده از مثال‌ها و تمرین‌های متنوع است. این شیوه به دانش‌آموز کمک می‌کند ایده‌ی اصلی هر درس را درک کند و بهتر بیاموزد.

ریاضی با تمام سختی‌هایی که دارد، یکی از ارکان مهم این دنیاست. تقریباً جایی در این عالم نیست که نشانی از ریاضی و شاخه‌هایش در آن نباشد. ما در هر رشته‌ای که ادامه‌ی تحصیل بدهیم یا در هر حوزه‌ای کار کنیم، همیشه به اصول ریاضی احتیاج داریم؛ مثلاً باید با علم آمار آشنا باشیم، بردارها را بشناسیم یا درکی حداقلی از هندسه و مثلثات داشته باشیم. کتاب‌های مدرسه کمک زیادی به ما می‌کنند تا با این علم آشنا شویم ولی کمبود ساعت درسی و فشردگی برنامه معمولاً باعث می‌شود خیلی از دانش‌آموزان در این به چالش روبه‌رو شوند. کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم، به‌عنوان یک راهنما کمک می‌کند که این کمبود تا حد زیادی برطرف شود. حمداله محمدی، عبدالرضا دراج، محمدجواد حیدری و محمدرضا سلطانی لزرجانی در کنار درس‌نامه، سؤالاتی تستی و طبقه‌بندی‌شده هم ارائه می‌دهند که پاسخ‌نامه‌های تشریحی دارند و به درک بیشتر مطالب کمک خواهند کرد. درنهایت دو آزمون جامع هم در نظر گرفته‌شده که کمک می‌کنند دانش‌آموز برای امتحانات پایانی نوبت اول و دوم آماده شود.

کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم را انتشارات گل واژه منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی کار و تمرین

کار و تمرین، مجموعه کتاب‌هایی کمک‌آموزشی انتشارات گل واژه هستند که به دروس مهم مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند و آن‌ها را مرور می‌کنند. این کتاب‌ها متشکل از درس‌نامه‌هایی هستند که نکات اصلی آن درس را به شکلی مختصر و مفید توضیح می‌دهند. همین‌طور آزمون‌ها، پرسش‌ها و تمرین‌های متنوع و زیادی دارند که به درک و تعمیق مطالب کمک می‌کنند. دو آزمون جامع نیز برای پایان‌ترم اول و دوم طراحی شده است.

کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دانش‌آموزان کلاس هشتم پیشنهاد می‌شود. اگر می‌خواهید ریاضی‌تان را تقویت کنید، این کتاب راهنما را از دست ندهید.

فهرست مطالب کتاب

آزمون ورودی
فصل 1: عددهای صحیح و گویا
یادآوری عددهای صحیح
معرفی عددهای گویا
جمع و تفریق عددهای گویا
ضرب و تقسیم عددهای گویا
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 2: عددهای اول
یادآوری عددهای اول
تعیین عددهای اول
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 3: چندضلعی‌ها
دسته‌بندی چندضلعی‌ها - توازن و تعامد
دسته‌بندی چندضلعی‌ها - زاویه داخلی
زاویه خارجی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزنون میان‌نوبت اول
فصل 4: جبر و معدله
ساده کردن عبارت‌های جبری
پیاده کردن مقدار عددی یک عبارت جبری
تجزیه عبارت‌های جبری و معادله
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 5: بردار و مختصات
جمع بردارها
ضرب عدد در برابر - بردارهای واحد مختصات
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون نوبت اول
فصل 6: مثلث
رابطه فیثاغورس - شکل‌های هم‌نهشت
مثلث‌های هم‌نهشت
هم‌نهشتی مثلث‌های قائم‌الزاویه
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 7: توان و جذر
یادآوری توان - تقسیم عددهای توان‌دار
جذر تقریبی
نمایش عددهای رادیکای روی محور
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون میان نوبت دوم
فصل 8: آمار و احتمال
دسته‌بندی داده‌ها - میانگین داده‌ها
احتمال یا اندازه‌گیری شانس
بررسی حالت‌های ممکن
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
فصل 9: دایره
خط و دایره
زاویه مرکزی - زاویه محاطی
آزمون پایانی
آزمون غنی‌سازی
آزمون نوبت دوم
پاسخنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کار و تمرین ریاضی هشتم
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات گل واژه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-600-337-334-1
موضوع کتابکتاب‌های کمک آموزشی متوسطه اول
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم

F Mm
۱۴۰۳/۲/۱۶
کتاب را پسندیدم تمرینات و نمونه سوالات خوبی داره در سطح متوسط
چرا کد تخفیف را نمی‌توان استفاده کرد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم

برای دریافت کتاب کار و تمرین ریاضی هشتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.