معرفی و دانلود کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

عکس جلد کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

آندری ندلکو در کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم به شما می‌آموزد که چگونه با شناسایی نیازهای واقعی و تعیین حد و مرزها، روابطی سالم داشته باشید. او در این کتاب یک برنامه‌ی ده هفته‌ای در اختیار‌تان می‌گذارد که با استفاده از آن به صورت گام به گام حد و مرزهای ضروری و مخصوص زندگی خودتان را می‌شناسید، سپس این حد و مرزها را در زندگی‌تان اعمال می‌کنید و در نهایت نکات لازم برای محافظت از آن‌ها را یاد می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که نمی‌توانند جواب رد به دیگران بدهند، مسئولیت هر کاری را که سر راهشان قرار بگیرد، می‌پذیرند و به این ترتیب علی‌رغم تلاش‌های زیاد و خستگی مفرط، هیچ کاری را به نحو احسن به انجام نمی‌رسانند، کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم (Becoming a Master at Setting Boundaries) به تألیف آندری ندلکو (Andrei Nedelcu) برای شما نوشته شده است. این کتاب سوالاتی در اختیار شما می‌گذارد که به شناسایی نقاط بحرانی زندگی‌تان یاری می‌رساند و در ادامه اقدامات ساده و کاربردی برای عبور از این بحران‌ها را به شما توصیه می‌کند. با استفاده از مثال‌های کاربردی و راهکارهای ساده اما مؤثر کتاب می‌توانید حد و حدود لازم برای زندگی‌تان را بشناسید و به اجرا در آورید و با محافظت از آن‌ها زندگی‌تان را توسعه ببخشید.

احتمالاً زیاد شنیده‌اید که باید در روابطتان حد و مرز مشخص کنید. گفتنش آسان است، اما پیاده‌سازی‌اش دشوار به نظر می‌رسد. بر اساس چه معیارهایی باید حد و مرز تعیین کنید؟ در صورت مشخص شدن معیارها و حدود مناسب، چطور باید در زندگی به اجرا درآورید و از آن مهم‌تر، با چه روشی به دیگران اعلامشان کنید؟ هر رابطه‌ای نیازها و حدود متفاوتی را می‌طلبد. باید میان رابطه‌ی کاری با یک رابطه‌ی دوستانه تفاوتی وجود داشته باشد، در غیر این صورت تعادل زندگی‌تان به هم می‌خورد و نظم و تمرکزتان را از دست می‌دهید. با تعیین حد و مرز، زوائد زندگی‌تان را می‌زدائید و از خودتان، وقت و توانایی‌هایتان محافظت می‌کنید. به این ترتیب منظم‌تر می‌شوید، خودتان را عمیق‌تر می‌شناسید و روابط بهتری با دیگران برقرار می‌کنید.

معرفی و دانلود کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

گاهی پیش می‌آید که به خاطر تعیین نکردن حد و حدود رابطه، سوءتفاهماتی برای طرف مقابلتان ایجاد می‌شود و او رابطه را صمیمانه‌تر از چیزی که واقعاً هست، تصور می‌کند. درحالیکه دلیل این صمیمیت کاذب، فقط ناتوانی شما در نه گفتن است. کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم به شما یاد می‌دهد چطور بدون آسیب زدن به دیگران این حد و حدود را تعیین کنید. پیشنهادها و توصیه‌های نویسنده با داستان‌هایی همراه شده است که تفاوت‌های زندگی با و بدون مرزهای معین را برای شما ملموس می‌کند.

کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم در ده فصل یا به عبارتی ده هفته، نوشته شده است. مطالعه‌ی هر کدام از این هفته‌ها شما را یک قدم به تعیین مرزهای ضروری زندگی‌تان نزدیک‌تر می‌کند. با مطالعه‌ی هفته‌ی اول با معنای حد و مرز و نکات لازم برای تشخیص درستی و نادرستی این حدود آشنا می‌شوید. هفته‌ی دوم علائم زیر پا گذاشته شدن حد و مرزها را به شما ارائه می‌دهد. هفته‌ی سوم شما را با مزیت‌های تعیین مرزهای سالم آشنا می‌کند. هفته‌ی چهارم مقدمه‌ای بر مهارت‌های لازم برای تعیین حد و مرز را با شما در میان می‌گذارد. هفته‌ی پنجم در رابطه با تعیین حدود در روابط دوستانه است و هفته‌ی ششم از تعیین حدود در رابطه‌ی عاشفانه می‌گوید.

ذکر این نکته ضروری است که اطرافیانتان به احتمال قوی در برابر حد و مرزهای شما از خودشان مقاومت نشان می‌دهند. در هفته‌ی هفتم و هشتم با احساسات احتمالی که این مقاومت‌ها در شما به وجود می‌آورد، آشنا می‌شوید و راه‌های مؤثر برای مواجه شدن و غلبه بر آن‌ها را می‌آموزید. در هفته‌ی نهم درمی‌یابید که چطور به همراه حدو مرزهای مشخصتان، با دیگران ارتباط سالمی برقرار کنید و در نهایت در هفته‌ی دهم هفت قانون طلایی برای مراقبت از خودتان را یاد می‌گیرید.

کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم توسط فاطمه لطفی ترجمه شده و به کوشش نشر یوشیتا به انتشار رسیده است.

کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به علاقه‌مندان کتاب‌های حوزه‌ی روانشناسی و خودیاری توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم می‌خوانیم

یکی از رایج‌ترین برداشت‌های غلطی که در‌مورد حدومرزها وجود دارد این است که حدومرزها، اطرافیان را از شما دور نگه می‌دارند یا حتی شما را در یک منطقۀ امن محبوس می‌کنند. این برداشت کاملاً اشتباه است. یک لحظه به من اجازه بدهید تا نشان دهم که این دیدگاه نه‌تنها اشتباه است، بلکه به آن وجهۀ بدی داده‌اند.

بیایید حدومرزهایی که در زندگی‌تان تعیین می‌کنید را با دیوارهای مرزی که برای محافظت از حیاط خود استفاده می‌کنید، مقایسه کنیم. قبل از اینکه این دیوار را بسازید، حیاط و خانه شما به‌طور‌کامل باز و در‌ معرض دید همه بود. هرکسی می‌توانست با اختیار خودش و بدون محدودیت وارد ملک شما شود. اگر کسی می‌خواست زباله‌هایش را روی چمن اطراف خانه‌تان بریزد، می‌توانست این کار را انجام دهد. اگر کسی گل‌های رز زیبایی را می‌دید که در حیاط خانه‌تان کاشتید، هیچ‌چیز مانع او نبود و به سمت بوته‌های رز می‌رفت و آنها را می‌چید. حتی اموال شما در خانه‌تان امن نبود، چون هرکسی می‌توانست به سمت پنجرۀ خانه‌تان برود، داخل شود و آنچه را که می‌خواست بردارد.

یک روز از این شرایط خسته می‌شوید و تصمیم می‌گیرید یک دیوار مرزی در اطراف حیاط خانه‌تان بسازید. این کار متجاوزان و دزدان را از اموال و گل‌های رز ارزشمندتان دور می‌کند. مطمئناً با ایجاد چنین فضایی، کسانی که طبق میلشان می‌خواهند به ملک شما رفت‌وآمد داشته باشند، نگران خواهند شد؛ اما برای شما و عزیزانتان، این دیوار مرزی یک نعمت است...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
مقدمه نویسنده
هفته اول: حدومرز به چه معناست؟
هفته دوم: وقتی حدومرزهایمان را زیر پا می‌گذارند، واقعاً چه اتفاقی می‌افتد؟
هفته سوم: واقعاً چه اتفاقی می‌افتد اگر اجازه دهید حدومرزهایتان از شما مراقبت کنند؟
هفته چهارم: در تعیین حدومرزهای شخصی‌تان مهارت پیدا کنید
هفته پنجم: حدومرزها و روابط دوستانه
هفته ششم: حدومرز در روابط عاشقانه
هفته هفتم: مقابله با خشم و ناامیدی
هفته هشتم: مقابله با احساسات آزادشده
هفته نهم: راه‌های مؤثر برای برقراری ارتباط با حدومرزهایتان
هفته دهم: هفت قانون طلایی برای خود مراقبتی بهتر
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم
نویسنده
مترجمفاطمه لطفی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-622-5911-74-1
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

محمد برزگری
۱۴۰۳/۱/۱۳
کتاب بسیار زیبا به تقش حد و مرزها در زندگی اشاره می کنه و اساسا میگه که انسان یه سری چیزهایی براش مهم هست پس باید ازین ارزش هاش دفاع کنه و در نتیجه ناگزیر هست که حد و مرز تعیین کنه این حد و مرز ها برای دفاع از خویشتن هست در نتیجه ارتباط کاملن مستقیمی با عزت نفس داره در واقع کسی که حد و مرزی تعیین و نمی کنه اصلن انگار برای خودش ارزشی قائل نیست در نتیجه عملا هم داره بی احترامی ها رو می پذیره مثل ترسوها لب به اعتراض نمی گشاید! و در ادامه شروع می کنه به توضیح این مطلب که حالا که اینقدر وجود حد و مرز داخل زندگیمون لازمه چجور حد و مرز تعیین کنیم، چجوری اونو بیان کنیم و چگونه ازش دفاع کنیم و پاسخ مناسب بدیم به کسی که از حد و مرزهامون عبور می کنه و اساسا وجود حد و مرز یعنی هویت داشتن و نبودش یعنی بی هویتی و سردرگمی خلاصتا بشدت توصیه میشه این کتاب👌
زهرا
۱۴۰۳/۱/۱۹
هر انسانی نیاز به تعیین حد و مرز زندگیش رو داره این کتاب راهنمایی خوبی برای اینکه چرا نیاز به تعیین حدو مرز دارین رو در اختیارتون قرار میده و چند راهکار مختلف در اختیارتون میزاره البته شرایط در هر کشور با کشور دیگه متفاوته یکم باید راه‌های مناسب تری برای کشور خودمون پیدا کنیم که این مرز بندی جواب بده
ماریا متین
۱۴۰۳/۱/۱۳
سال‌ها خود سرزنشی کردیم و مواظب بودیم کسی از رفتار و گفتار ما ناراحت نشه اما آیا دیگران هم این رو در مورد ما رعایت کردن؟ اگر ما از اونها نخواستیم که حد و مرز رو نگه دارن و به خودمون اهمیت ندادیم همش تقصیر اونا نبوده، خودمون حد و مرز رو مشخص نکردیم، اگه بلد نیستیم حالا کتابش هست بخونیم یاد بگیریم
عسل
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خیلی کتابه خوبیه
بطور مفید و کامل حد و مرز رو توضیح داده و مثال اورده.
نویسنده کتاب وابستگی ممنوعه
اون کتابشم عالی بود
کلا نویسندش دکتر توانمندیه
رضا زمانی
۱۴۰۳/۱/۱۸
چون که تو فرهنگ ما خیلی تو کار هم دخالت میکنیم یادگیری این مهارت از ضروریات محسوب میشه
🌱Hany Joon🌱
۱۴۰۳/۱/۲
عالی و کاربردی این کتاب برای هر شخصی که در ارتباط با دیگری هست لازم و ضروریه
زینب ورمقانی
۱۴۰۳/۱/۶
ارزش خوندن داره که یک سری چارچوب‌ها رو یاد بگیریم
ریحانه
۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کتاب خیلی خوبیه
پیشنهاد میکنم
خوندنش برای همه ضروریه
مجتبی مجیدی
۱۴۰۳/۱/۱۳
بسیار موثر و تاثیر گذار
عاطفه
۱۴۰۳/۱/۲
بسیار توصیه میشه
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم

برای دریافت کتاب چطور حد و مرزهای روابط را تعیین کنیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.