معرفی و دانلود کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

عکس جلد کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی
قیمت:
۳۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی نوشته‌ی اولیویا تلفورد، یکی از اصیل‌ترین فرهنگ‌های دانمارک را معرفی می‌کند و نقش و تأثیر این فرهنگ در شاد بودن مردم این کشور را توضیح می‌دهد. کتاب پیش‌رو سعی دارد از مفهومی عمیق صحبت کند که باعث شده دانمارکی‌ها همیشه یکی از آرام‌ترین و خوشحال‌ترین مردم دنیا باشند و فارغ از سطح اقتصادی و درآمد از زندگی لذت ببرند.

درباره‌ی کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

دانمارک سال‌هاست که یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا بوده و مردم آن بالاترین کیفیت زندگی را تجربه می‌کنند. یکی از نکات جالب‌توجه درمورد این سرزمین، داشتن مردمی آرام و شاد است. تحقیقات نشان داده که دانمارک از شادترین کشورهای دنیا و یکی از بهترین نقاط برای رشد و تربیت کودکان است. دانمارک از شکاف طبقاتی بسیار کمی برخوردار بوده (فقط 6 درصد مردم زیر خط فقر هستند)، حداقل دستمزد در این کشور بالاترین میزان در تمام جهان است و بیشتر شاخصه‌های اقتصادی آن در بالاترین سطح قرار دارد. از نظر زیست‌محیطی نیز دانمارک از پاک‌ترین مناطق محسوب می‌شود. اما بسیاری اعتقاد دارند دلیل شاد بودن مردم آن‌جا، به چیزی بیش از این عوامل بازمی‌گردد. به‌زعم آن‌ها، این مسأله مربوط به سبک زندگی دانمارکی‌هاست و ریشه‌هایی بسیار قدیمی دارد. آن‌ها از مفهومی به نام «هوگا» (Hygge) صحبت می‌کنند که باعث شده مردم دانمارک راحت باشند، زندگی را سخت نگیرند، از موقعیت‌های پیش‌پاافتاده لذت ببرند و شاد باشند. اولیویا تلفورد (Olivia Telford) ازجمله‌ی همین افراد است که به فرهنگ هوگا عمیقاً اعتقاد دارد. او در کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی (Hygge: Discovering The Danish Art Of Happiness) تلاش می‌کند این مفهوم بومی را تشریح کرده و مخاطبان را از این موضوع آگاه کند.

توضیح هوگا برای غیر دانمارکی‌ها کمی سخت است؛ هوگا یک اسم، صفت، طرز فکر یا نگرش مثبت به حساب می‌آید. دانمارکی‌ها به هر چیزی که به نظر راحت و بی‌دردسر بیاید، هوگا می‌گویند. آن چیز می‌تواند نور ملایم عصر، یا گرمای آتش، دورهمی خانوادگی یا حتی غذا خوردن باشد. بازهم همه‌ی این‌ها نمی‌توانند هوگا را کاملاً توصیف کنند. این مفهوم با هویت و زندگی مردم آمیخته‌ شده و بخشی از وجود آن‌ها را تشکیل می‌دهد. توصیف کردن آن همان‌قدر مشکل است که یک آمریکایی بخواهد فرهنگ دراماتیک را برای غیر آمریکایی‌ها شرح دهد. قاعدتاً برای کسی که در جامعه‌ای نمایشی رشد کرده و با درام خو گرفته، تعریف کردن آن و تفسیرش کمی دشوار خواهد بود.

در دنیای مدرن که مرزها کمرنگ‌تر شده و مردم سرتاسر دنیا با آداب‌ورسوم یکدیگر بیشتر آشنا می‌شوند، هوگا به تمام دنیا سرایت کرده و خیلی‌ها مشتاق یادگیری آن شده‌اند. این اشتیاق آن‌قدر شدید بود که در سال 2016 در آمریکا هم‌زمان شش کتاب درمورد این فرهنگ منتشر شد و دیکشنری آکسفورد واژه‌ی هوگا را جزو نامزدهای نهایی «کلمه‌ی سال» قرار داد. کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی ازجمله همین کتاب‌هاست که سعی می‌کند فلسفه‌ی این سبک زندگی را توضیح داده و بگوید که چرا در دنیای امروز بیش از هر زمانی به آن نیاز داریم. اولیویا تلفورد، که خود دانمارکی است، می‌گوید که چطور می‌توان از ساده‌ترین و مینیمال‌ترین پدیده‌ها لذت برد و شاد شد. ویژگی مهم هوگا این است که به پول و ثروت متکی نیست و با هر سطح زندگی و رفاهی می‌توان آن را به کار بست. بنابراین، ما در هر کشوری که زندگی کنیم یا هر میزان درآمدی که داشته باشیم، می‌توانیم از فرهنگ هوگا استفاده کنیم.

دانمارک کشوری سردسیر با هوای سرد و برفی است. طبق سنت این کشور، زمستان موعد هوگاست. گرمای آتش، نور شمع، جوراب پشمی، لباس بافتنی، صدای سوختن کنده‌های چوب و بوی دود و... تداعی‌گر جایی گرم و راحت، آرامش خیال و آسایش هستند. البته هوگا صرفاً به این چیزها وابسته نیست. در فصل‌های دیگر هم می‌توان آن را یافت. هر چیزی که حال فرد را خوب کند و به او آرامش بدهد، همان هوگاست. وقتی یک دانمارکی حال بدی داشته باشد، دکترها یک توصیه‌ی همیشگی برای او دارند: «چای و هوگا». اولیویا تلفورد این فرهنگ را از مرزهای دانمارک خارج کرده و از ما می‌خواهد در کشور خود از آن استفاده کنیم. به نظر او هرکسی در هرجایی می‌تواند با کمک هوگا زندگی شادتر و راحت‌تری پیدا کند.

او در کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی، شرح می‌دهد که چطور می‌توان هوگا را وارد تمام شئون و ابعاد زندگی کرد. همین‌طور تلاش می‌کند آن را با فرهنگ غربی تطبیق دهد و نشانه‌های مشترک آن‌ها را بیابد. در نهایت او تأثیر هوگا بر زندگی فردی، جامعه و جهان را بررسی می‌کند.

کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی با استقبال بسیار از سوی مردم مواجه شد و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا پیدا کرد. این کتاب را فرناز ولی‌زاده به فارسی برگردانده و انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسانده است.

کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فرهنگ اروپای شمالی علاقه دارید و می‌خواهید با سبک زندگی آرامش‌بخش آن‌ها آشنا شوید، مطالعه‌ی کتاب حاضر به شما توصیه می‌شود.

با اولیویا تلفورد بیشتر آشنا شویم

اولیویا تلفورد روانشناس و نویسنده‌ی دانمارکی است. «هنر زندگی مینیمالیستی»، «درمان شناختی رفتاری به زبان ساده» و «ذهن‌آگاهی به زبان ساده» از جمله آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی می‌خوانیم

هوگا در دانمارک و اسکاندیناوی بیشتر توصیف‌کننده‌ یک احساس است تا یک مفهوم. در اصل این کلمه به معنای «راحتی» است، اما معنای گسترده‌تر آن، نوعی سبک زندگی است. هوگا دربردارنده‌ طرز فکر مثبت‌اندیشی و لذت بردن در خلال تجربه‌های روزمره است. این معنی در هسته‌ مرکزی این مفهوم قرار دارد و رویکرد کلی در رابطه با زندگی و نحوه زندگی‌کردن در منطقه‌ اسکاندیناوی را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.

هوگا تنها یک اسم ساده نیست، بلکه یک فعل و یک صفت هم است. هوگا اصطلاحی چندکاره است که برای توصیف یک سناریو، احساس و روش زندگی‌ به‌کار می‌رود و حول طرز فکر «راحت‌بودن» می‌چرخد. با اینکه هوگا معنای گسترده‌ای دارد، می‌توان مفهوم آن را با توجه به نیازهای منحصر‌به‌فرد خود در نظر گرفت.

اگر ظاهر امر را در نظر بگیریم، هر چیزی را که به نظر فرد راحت و بی‌دردسر بیاید، می‌توان هوگا در نظر گرفت. این می‌تواند هر چیزی باشد مثل نور ملایم، گرمای آتش، برهنه پرسه‌زدن در خانه، در آغوش‌گرفتن دیگری یا حتی حرکت تکرارشونده‌ تیغ هنگام اصلاح صورت؛ هر چیزی که راحت باشد، هوگا به حساب می‌آید. با این حال، یک صفت هم است، این‌طور نیست؟ هر چیزی را که بتوان به صورت راحت توصیف کرد، هوگاست. کلمه‌ «هوگا» یک اسم هم است و برگرفته از تعبیری استعاری است که بر اشیای غیرزنده یا انسان‌ها اعمال می‌شود. برای مثال، اگر کسی وارد یک عتیقه‌فروشی شود و احساسی آرامش‌بخش وجود وی را در برگیرد و احساس شادی و آرامش کند، آن وقت می‌توان گفت آن عتیقه‌فروشی هوگای اوست. آن مغازه تجسم فیزیکی یک احساسی درونی است که وقتی پا به داخل آن مغازه می‌گذارد، آن را احساس می‌کند. به این شکل است که «هوگا» یک اسم هم می‌تواند باشد.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
مقدمه
فصل اول: کلمه‌ هوگا از کجا آمده است؟
فصل دوم: مبانی زیربنایی هوگا
فصل سوم: مزایای زندگی به سبک هوگا
فصل چهارم: نحوه به‌کار بردن هوگا در زندگی
فصل پنجم: چگونه هوگا در هر فصل‌ تغییر می‌کند؟
فصل ششم: بودجه‌ مالی محدود برای هوگا
فصل هفتم: چشم‌انداز هوگا
فصل هشتم: چگونه هوگا را وارد همه ابعاد زندگی‌مان کنیم؟
فصل نهم: نشانه‌های هوگا در فرهنگ غرب
فصل دهم: تأثیر هوگا بر زندگی فردی
فصل یازدهم: تأثیر هوگا بر جامعه
فصل دوازدهم: تأثیر هوگا بر جهان
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی
نویسنده
مترجمفرناز ولی زاده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-92760-9-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

seyedeh effat alavi
۱۴۰۲/۴/۱
هوگا دانمارک، ایکیگای در ژاپن یا سایر اصطلاحات همه به حال خوب از چیزای کوچیک زندگی اشاره دارن. اپرا وینفری تو کتابش میگفت از نظر من اینکه میتونم بیدار شم پاهام و بزارم رو زمین احساس کنم، 5 ستاره، خوردن چای عصر 5 ستاره، و یه عالمه مثال مشابه همه دارن یک چیز و عنوان میکنن، موارد ساده، ارزون، در دسترس تو زندگی هست که خیلی بهت آرامش میده و بهت خوش میگذره، برای هر کسی هم متفاوت هست یک ماکارانی دستپخت مامان ممکنه واسه یکی اندازه هزار تا استیک و سوشی و.... باارزش و خوشمزه باشه، کلیپ آدمایی که غذا میخورن و می‌رقصند و همه دیدیم احتمالا. اون نشاط و اون حس خوب میشه هوگا اون فرد... تموم دغدغه هاش، استرس‌هاش و برده و اون لحظه واقعا داره لذت میبره یکی با کتاب خوندنش، یکی با چای عصرونه، یکی با سفر رفتن، یکی با تنهایی تو دفتر خاطرات چیزی نوشتن، یکی با کارای هیجان انگیز پرش و سرعت، یکی با آشپزی، یکی با نقاشی، یکی با شنا.... یک نسخه ثابت نداره هر کس هوگا خودش و داره...
خ۲ خ۲۰
۱۴۰۲/۱/۱۰
هوگا کتابیه که سبک زندگی مردم کشور دانمارک و مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌ده.. نویسنده دلایل زیادی رو بیان میکنه از اینکه چرا مردم کشور دانمارک یکی از شادترین مردمان جهان هستند.. جمله‌های کتاب بسیار آرامش بخش هستند و اینکه من خودم در حین مطالعه آرامش عمیقی رو احساس میکردم.. ممنون از سایت خوب کتابراه.. که کتابهای باارزشی رو در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
فرشاد چقازردی
۱۴۰۲/۱۰/۱۸
سلام این کتاب از کارها و عادت‌های کوچک و بزرگی میگه که باعث میشه بیشتر به آن‌ها توجه کنیم و در نهایت باعث بهتر شدن حالمان شود، مثل مواظبت از گل مورد علاقه، یا انجام دادن ورزش یا تفریح مورد علاقه، صحبت با یک دوست، خوردن غذای مورد علاقه، یا هر کار معمول یا غیر معمول که برای هر فردی متفاوت هست.
منیره شرافتی
۱۴۰۲/۳/۳
کتاب خوبیه اما چیزی که برای من خسته کننده بود تکرار مطالب بود درواقع هوگا یعنی برای خودت وقت گذاشتن و اهمیت دادن به خواسته‌های درونیت ودر لحظه زندگی کردن و لذت بردن از چیزهایی که به سادگی میتونی در دسترس داشته باشی مثه نوشیدن چای در یک روز سرد زمستان کنار شومینه و......
مری ع
۱۴۰۲/۵/۸
کتاب در مورد علایق هر انسان صحبت میکنه و اینکه بایستی از داشته‌های کوچکمان لذت ببریم ولی دیگه توضیحات بیش از حد در مورد این مطلب کمی کسل کننده میشه. هر کسی هوگایی داره
نجما
۱۴۰۲/۸/۲۷
این کتاب خیلی جالبه اینکه شما در هرجا و در هر مکان که باشید میتونید خوش باشید و لذت ببرید حتی با چیزای کوچک مثل قهوه صبحگاهی یا قدم زدن در خیابان
محمد خوش شانس
۱۴۰۲/۲/۱۵
دانمارک کشور مورد علاقه منه و با خوندن این کتاب واقعا ارامش خاصی میگیرم و از لحظه‌های زندگی لذت میبرم
محمد سامانی
۱۴۰۳/۱/۱۳
این کتاب کمک می‌کنه که با کمک عادت‌های کوچیک بتونیم حالمونو خوب کنیم
احسان حسینی
۱۴۰۲/۴/۱۹
این کتاب انگیزشی واقعاً برای لحظات سخت عبور از پیچ مشکلات کاملاً کارگر هست
فراز
۱۴۰۲/۲/۱۷
کتاب بسیار خوبی هست که خوندش حس خوبی میده
بنفشه قاسمی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
خیلی تکراری و کسل کننده بود، فصل اول برای کل کتاب کافی بود
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی

برای دریافت کتاب هوگا: هنر شادکامی دانمارکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.