معرفی و دانلود کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم: پیش طرح از چهره‌ها و پیکرها

عکس جلد کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم: پیش طرح از چهره‌ها و پیکرها
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم: پیش طرح از چهره‌ها و پیکرها

جیووانی سیواردی در کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم، لذت ترسیم اصولی پیکره‌ی انسان در حالت‌های مختلف را به مخاطبان خود و عاشقان دنیای نقاشی می‌آموزد. این کتاب یکی از کامل‌ترین آثار آموزش هنری برای یادگیری قواعد آناتومی انسان و به‌کارگیری تکنیک‌های مختلف برای ترسیم یک فیگور حرفه‌ای و بدون ایراد است. همچنین نویسنده‌ی این اثر موفق سعی داشته تا علاوه‌بر هنرمندان حرفه‌ای، به نوآموزان رشته‌ی طراحی نیز در یادگیری مبانی این هنر کمک برساند.

درباره‌‌ی کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم

شما می‌توانید آموختن مبانی طراحی سریع از بدن انسان را از همین امروز و در خانه شروع کنید. این موضوع را جیووانی سیواردی (Giovanni Civardi) استاد نقاشی پرسابقه‌ی ایتالیایی به خوانندگان خود ثابت می‌کند. او در کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم (Sketching People: Faces and Figures) یک کارگاه طراحی همراه را برای علاقه‌مندان به ترسیم فیگور راه انداخته است.

طراحی از بدن انسان همیشه از محبوب‌ترین سوژه‌ی هنرمندان تاریخ نقاشی بوده است. هر هنرجوی نقاشی یا هرفردی که اندک علاقه‌ای به دنیای ترسیم داشته باشد، حداقل یک‌بار در عمر خود تلاش کرده تا نمونه‌ی موفق و بدون نقصی از حالات بدن انسان را بر روی کاغذ بیاورد. اما دنیای طراحی در عین زیبایی و لذت فراوان همیشه پیچیدگی‌ها و چالش‌های مختلفی نیز سر راه هنرمند قرار می‌دهد. برای مثال در طراحی از انسان مهم است که پیش از هرچیز به اندازه‌ی کافی با آناتومی بدن و اجزای سازنده‌ی آن آشنا باشیم. همچنین برای طراحی از چهره لازم است تا نکات مختلفی را در باب حالات چهره و عضلاتی که بر آن تاثیر دارند بیاموزیم. نویسنده‌ی کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم سعی داشته تا با زبانی ساده و گویا، موانع راه طراحی حرفه‌ای را از سر راه بردارد و مجموعه‌ای از تجارب ارزشمند خود در دنیای تدریس را در اختیار شما قرار دهد. او همچنین برای راحتی کار هنرجویان خود، مباحث کتاب را در سه بخش اصلی یعنی طراحی چهره، طراحی پیکر و همچنین طراحی تندیس تعریف می‌کند. او قبل از شروع مباحث، ابزار‌ها و مواد لازم برای طراحی و همچنین الزامات و مقدمات آغاز کار را نیز برای مخاطبان شرح می‌دهد.

کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم، به شما کمک می‌کند تا طراحی روزانه را به عادت حرفه‌ای خود تبدیل کنید و به گروه‌های مردم و انسان‌های در رفت‌وآمد در محیط‌های شهری، به چشم سوژه‌های جذابی برای ترسیم بنگرید. برای رسیدن به این هدف، جیووانی سیواردی، به شما یاد می‌دهد تا چگونه در طراحی سریع از بدن یا به عبارتی کشیدن اسکیس از سوژه‌های زنده ماهر شوید و طرح موردنظر خود را در کم‌ترین زمان روی کاغذ بیاورید. همچنین نمونه‌های مختلف طراحی‌ها و تمرینات متنوعی در فصل‌های مختلف کتاب در اختیارتان قرار می‌گیرد تا بیشترین استفاده‌ی ممکن را از مباحث نظری کتاب ببرید. درنهایت کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم را می‌توان به یک معلم حرفه‌ای در دنیای نقاشی تشبیه کرد؛ معلمی که در خانه، کافه، کتاب‌خانه یا هر مکان دیگری همراه شماست تا اصول طراحی سریع را بهتر بیاموزید. این کتاب محصول سال 2011 است و با تلاش انتشارات برگ نگار و ترجمه‌ی سمانه سیدی به دست شما می‌رسد.

درباره‌ی مجموعه‌ی هنر طراحی

هنر طراحی نام یک مجموعه کتاب خودآموز هنری‌ست که به قلم نویسندگان مختلف و با همت انتشارات برگ نگار منتشر می‌شود. هر جلد از مجموعه‌ی هنر طراحی، به آموزش طراحی در یک موضوع اختصاص دارد و از حیث تنوع می‌توان این مجموعه را یکی از کامل‌ترین آثار به تألیف‌درآمده در دنیای آموزش هنری دانست. همچنین موضوعات این مجموعه به‌گونه‌ای طبقه‌بندی و طراحی شده تا هم به افرادی که تازه کار طراحی را شروع کرده‌اند، در آغاز مسیر کمک برساند، و هم به یاری افراد حرفه‌ای‌‌تر بیاید تا بتوانند کیفیت طراحی خود را ارتقا دهند و نقاط ضعف کار خود را برطرف کنند. «طراحی از منظره»، «طراحی چهره»، «طراحی پیکره» و همچنین «تکنیک‌های طراحی» نام برخی از جلد‌های این مجموعه‌ی کارآمد و پرطرفدار است.

کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به آموزش هنر نقاشی و به‌ویژه طراحی از چهره و بدن انسان علاقه دارید، حتماً از مطالب این کتاب لذت خواهید برد.

در بخشی از کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم: پیش طرح از چهره‌ها و پیکرها می‌خوانیم

اسکیس چیست؟ تفاسیر، اهداف و منظورهای متفاوتی برای اسکیس وجود دارد، اما این اصطلاح عموماً به یک طراحی نسبتاً سریع و خودانگیز از موضوعی در زندگی واقعی اشاره می‌کند که به سرعت و با چند ضربه قلم اصلی نمایش داده می‌شوند. به علاوه، اسکیس می‌تواند یادداشتی از نوع گرافیکی باشد که یک تجربه حسی را بازگو می‌کند؛ اسکیس می‌تواند نقطۀ شروع یک پروژه باشد؛ می‌تواند ابزاری برای جمع‌آوری اطلاعات بصری پیش از یک کار عظیم باشد؛ می‌تواند مطالعه‌ای اولیه برای یک کار پیچیده و ترکیبی باشد؛ و سرانجام می‌تواند برای بررسی موضوعی انجام شود که یا به صورت یک کل دیده می‌شود یا دارای جزئیات ویژه‌ای است. برای همۀ این اهداف، دفتر طراحی ابزاری ارزشمند و غنی‌ترین منبع اطلاعات و یادآوری گذشته برای هنرمندان محسوب می‌شود. اساساً اسکیس قطعه‌ای از «یادداشت‌برداری بصری» است و می‌توان آن را روی هر تکه کاغذ یا سطح نرمی انجام داد، به‌‌ویژه هنگامی که می‌خواهیم طرحی سریع و فی‌البداهه از یک وضعیت محیطی یا انسانی جالب رسم کنیم. بسیاری از هنرمندان روی دستمال‌های کاغذی، رسیدها، روی صفحات روزنامه‌ها یا صفحات کتاب با تکه‌های کاغذ بسته‌بندی - یا حتی روی دیوار استودیوها یا پشت بوم‌های نقاشی شده - نیز اسکیس زده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ابزار و مواد
شروع کار
مجموعه‌ای از چهره‌ها
مجموعه‌ای از پیکرها
طراحی تندیس‌ها: مجسمه‌های موزۀ رودن، پاریس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر طراحی اسکیس از مردم: پیش طرح از چهره‌ها و پیکرها
نویسنده
مترجمسمانه سیدی
ناشر چاپیانتشارات برگ نگار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات65
زبانفارسی
شابک978-964-7352-36-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم

برای دریافت کتاب هنر طراحی اسکیس از مردم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.