معرفی و دانلود کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر: راهنمایی برای مدیریت مهارت‌های روانشناسی ورزشی

عکس جلد کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر: راهنمایی برای مدیریت مهارت‌های روانشناسی ورزشی
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر: راهنمایی برای مدیریت مهارت‌های روانشناسی ورزشی

کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر هفت عادت مهم ورزشکاران نمونه را بر می‌شمرد و مجموعه‌ای از توصیه‌ها و تمرین‌های کاربردی را برای تقویت مهارت‌های ذهنی و روانشناختی ورزشکاران در اختیار شما قرار می‌دهد. این کتاب توسط رافی والد، متخصص اعصاب و روان که در زمینه‌ی رواشناسی ورزشی فعالیت دارد، به نگارش درآمده و حاصل تجربیات و مطالعات او در این حوزه است.

درباره‌ی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر

سلامت روانی و جنبه‌ی ذهنی سهم بسیار مهمی در عملکرد ورزشکاران ورزش حرفه‌ای ایفا می‌کنند، به ویژه زمانی که ورزشکاران در سطوح بالای رقابت به فعالیت مشغول هستند. اگر فشار روانی آنقدر بر دوش ورزشکاران سنگینی کند که به افسردگی دچار شوند یا به مصرف قرص‌ها و مواد مخدر روی بیاورند چه؟ چطور می‌شود با احساسات ورزشی در زمین کنار آمد؟ چطور باید در برابر تشویق‌ها و یا توهین‌های پر سروصدای تماشاگران حاضر در زمین مقاوم ماند و بر بازی تمرکز کرد؟ چه بر سر روحیه‌ی ورزشکاری که می‌بازد می‌آید؟ کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر (The Seven Practices of Mentally Superior Athletes: Harnessing Skills from Sport Psychology) به قلم رافی والد (Raphael Wald ) نوشته شده است و به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد. این کتاب به صورت خلاصه و مفید از اهمیت جنبه‌ی ذهنی و روانی در ورزش می‌گوید و برای بهبود عملکرد روانشناختی ورزشکاران حرفه‌ای پیشنهاداتی کاربردی ارائه می‌دهد.

رافی والد، نویسنده‌ی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر، خود متخصص اعصاب و روان است و به عنوان روانشناس در دانشگاه فلوریدا آتلانتیک فعالیت دارد. او حاصل سال‌ها تجربه‌ی کاری در حوزه‌ی روانشناسی ورزشی و مطالعات تخصصی را در این کتاب جمع‌آوری کرده است و بر پایه‌ی اصول روانشناختی، حائز اهمیت‌ترین مهارت‌های ورزشی را در اختیار ورزشکاران می‌گذارد. این اصول فارغ از رشته‌ی ورزشی و برای تمامی ورزشکاران کاربرد دارند. او همچنین داستان‌هایی واقعی از ورزش جهان و از زندگی ورزشکارانی همچون جیمز برادوک، فلوید می ودر و کرت شیلینگ آورده است که چگونگی پیاده‌سازی این مهارت‌ها و تمرین‌ها را مشخص می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر

ساختار کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر در هفت بخش شکل گرفته است. این کتاب از مقابله با مشکلات روانی زمینه‌ای در ورزشکاران آغاز می‌کند و به مسائلی همچون مدیریت انرژی، اعتماد به نفس، تمرکز، استقامت ذهنی، انعطا‌ف‌پذیری و... می‌پردازد. گفتنی است که این کتاب برای ورزشکارانی که برنامه‌های فشرده و روزهای شلوغی دارند بسیار کاربردی است و به مربیان نیز کمک می‌کند در نحوه‌ی پیاده‌سازی عادات و مهارت‌های ذهنی مورد نظر به ورزشکاران کمک کنند.

ترجمه‌ی فارسی کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر حاصل همکاری مشترک میرحمید صالحیان و رویا حسین زاده پیغان است و به کوشش انتشارات ویراست در دسترس ورزشکاران ایرانی قرار گرفته است.

کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به ورزشکاران حرفه‌ای و مربیانی که قصد دارند سطح دانش روانشناسی ورزشی را در خود بالا ببرند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر: راهنمایی برای مدیریت مهارت‌های روانشناسی ورزشی می‌خوانیم

یکی دیگر از عوامل مهم سقوط این تیم تخلیه روحی و جسمی است. تصور کنید مقدار خاصی انرژی دارید که دقیقاً مثل یک بانک، می‌توانید از آن برداشت کنید یا در آن پس انداز کنید. به عنوان یک ورزشکار، می‌دانید که مقدار زیادی از این انرژی را صرف انجام ورزش خواهید کرد. بازیکنان فوتبال در طول یک بازی چندین مایل می‌دوند. بدن بازیکنان فوتبال دچارآسیب‌های جسمی می‌شود که این “حساب بانکی” را به شدت تخلیه می‌کند، زیرا بدن برای بهبودی و واریز مجدد به حساب به زمان نیاز دارد. گلف‌بازان در طول بازی نیز چند مایل پیاده روی می‌کنند. در کنار این باید به تخلیه ذهنی اشاره کرد، آن هم وقتی که می‌دانید حتی کوچکترین ایراد در چرخش می‌تواند توپ را در فاصله 50 یارد خارج از محدوده بفرستد. بااین‌حال، برخی افراد با انجام کارهای بیشتر انرژی می‌گیرند. باید خودتان را بشناسید و بفهمید بدنتان در موقعیت‌های مختلف چگونه واکنش نشان می‌دهد. آیا ضربات اضافی به عملکرد شما کمک می‌کند یا مانع نمایش عملکرد مناسب می‌شود؟ برخی پرتاب‌کننده‌ها پس از طی یک جلسه طولانی مدت قبل از بازی عملکرد بهتری دارند، در حالی که این زمان طولانی برای برخی دیگر منجر به نتایج ضعیف‌تر می‌شود زیرا دست‌های آن‌ها را خسته می‌کند. روتین‌های قبل از بازی را در یک دفتر یادداشت کنید و به این فکر کنید که چگونه می‌توانید انرژی ذهنی و جسمی خود را به حداکثر برسانید. روتین قبل از بازی در فصل 4 معرفی شده‌اند.

اتفاقات دیگری هم هستند که انرژی ما را از بین می‌برد. هر نوع استرس در خانه می‌تواند باعث خستگی در زمین شود. خانه باید مکانی آرامش بخش باشد، جایی که فرد بتواند در ذخایر انرژی خود سپرده‌گذاری می‌کنند. اگر خانه مکان امنی نباشد، نه تنها سطوح انرژی بلکه عملکرد کلی فرد نیز آسیب می‌بیند. بنابراین وقتی کودکان در خانه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، به مشکلات روانی مبتلا می‌شوند. اگر خانه ناامن باشد، انگار کل دنیا ناامن است. مشکلات خانه احتمالاً بر برتری در ورزش تأثیر می‌گذارد. به این مسائل بپردازید. زمانی که شرایط اقتضا می‌کند، به دنبال کمک باشید.

فهرست مطالب کتاب

هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر
تقدیر و تشکر
مقدمه
بخش اول: مقابله با مشکلات روانی زمینه‌ای
سلامت روان
زک گرینک
بخش دوم: مدیریت انرژی
حفظ انرژی ذهنی
نگاهی عمیق‌تر به حفظ انرژی
فلوید می‌ودر
بخش سوم: مالکیت افکار
تمرکز
تصویرسازی ذهنی
مالکیت افکار و خواب
عملکرد اجرایی
ایوان لونگوریا
بخش چهارم: مهار اشتیاق
روتین‌های قبل از عملکرد و تمرکز
سبک‌های متضاد
روتین قبل از بازی
روتین‌های قبل از ضربه در مقابل روتینهای قبل از بازی
روتین قبل از ضربه
خرافات در مقابل روتین
درک جتر
بخش پنجم: سرپا بودن
اعتمادبه‌نفس
اعتمادبه‌نفس
آمادهسازی
مربیگری
خودشیفتگی
مرد سیندرلایی، جیمز برادوک
بخش ششم: فراسوی سرسختی ذهنی
استقامت ذهنی
تنش
سرسختی ذهنی از طریق آرامش
ماریو لمیو
بخش هفتم: انعطاف‌پذیر باشید
استقبال از تغییر
منیت
کرت شیلینگ
نتیجه‌گیری
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر: راهنمایی برای مدیریت مهارت‌های روانشناسی ورزشی
نویسنده
مترجممیرحمید صالحیان، رویا حسین زاده پیغان
ناشر چاپینشر ویراست
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-349-002-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر

برای دریافت کتاب هفت ویژگی ذهنی ورزشکاران برتر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.