معرفی و دانلود کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی: فین‌ تک و استراتژی در قرن 21ام

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی: فین‌ تک و استراتژی در قرن 21ام

کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی، حاصل پژوهش و گردآوری گروهی از محققین حوزه‌ی فناوری مالی است. تئو لین، جان مونی، پیرانجلو روزاتی و مارک کامینز در این کتاب سعی دارند تاریخ ورود فناوری‌های جدید به عرصه‌ی تجارت و خدمات مالی را مرور کرده و با نگاهی دقیق‌تر به عصر جدید و به اوج رسیدن تکنولوژی، حضور و نقش آن را در فرایند‌های مالی بررسی نمایند.

درباره‌‌ی کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی

اگر شما هم از طرفداران حوزه‌ی استارت‌آپ و یا فناوری‌های مالی و تجاری باشید حتماً اصطلاح فین‌تک (Fintech) به گوشتان خورده است. این اصطلاح از ترکیب دو واژه‌ی financial و technology ساخته شده و در کاربرد ساده و عام، به معنی تکنولوژی و فناوری مالی‌ست. فناوری مالی همان موضوعی‌ست که تئو لین (Theo Lynn)، جان مونی (John G. Mooney)، پیرانجلو روزاتی (Pierangelo Rosati) و مارک کامینز (Mark Cummins) در کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی (Disrupting finance) به‌طور مفصل به آن خواهند پرداخت.

حتماً شما هم مدت‌هاست که برای خرید شارژ تلفن یا پرداخت قبوض آب ‌و برق از تلفن همراه استفاده می‌کنید. این موضوع چندان به چشم نخواهد آمد تا وقتی که به یاد بیاوریم در سالیان نه چندان دور، افراد برای انتقال پول به شهر‌های دیگر، یا برای انجام ساده‌ترین خدمات مالی، ساعت‌ها در صف بانک می‌ایستادند. فناوری و تکنولوژی به محض شکل‌گیری در قرن بیستم، راه خود را میان فعالیت‌های تجاری، دنیای اقتصاد و بازار مالی باز کرد. به بیان بهتر، آن‌چه که به‌عنوان نتیجه‌ی ورود تکنولوژی در امور مالی می‌بینیم، نسخه‌ی شکوفا‌شده‌ی خود در قرن جدید است و نکته‌ی مهم‌تر آن که ما انسان‌های قرن بیست‌ویکم همچنان در اولین مراحل این مسیر طولانی قرار داریم. نویسندگان کتاب، در فصل‌های ابتدایی به‌طور دقیق سابقه‌ی ورود اولین فناوری‌ها در عرصه‌ی خدمات وام‌دهی را بررسی می‌کنند. همچنین طی هشت فصل کتاب با موضوعات جذابی مثل فناوری بلاک‌چین آشنا خواهیم شد و مکانیزم‌های مالی مختلف مثل وام‌دهی، بیمه، معاملات سهام، پرداخت‌ها و پول در چهارمین عصر صنعتی را به بحث می‌نشینیم. مباحث کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی و مطالب ارزنده‌ی آن در نهایت، ما را با دیدگاه‌های تازه‌ای پیرامون تجارت، فناوری و صنعت آشنا خواهند کرد. با این کتاب جذاب همراه باشید.

این کتاب نخستین‌بار در سال 2019 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت انتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی و با ترجمه‌ی محمدرضا فقیری، مهدی فراهانی، امین فراهانی و غلامرضا خوش‌سیما در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب آموزنده به تمامی علاقمندان حوزه‌ی امور مالی، تجارت، استارت‌آپ و فناوری مالی (فین‌تک) پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی بیشتر آشنا شویم

تئو لین، استاد تجارت دیجیتال در دانشگاه شهر دوبلین ایرلند است که در یک مرکز فناوری محاسبات ابری سازمانی ایرلندی/ بین‌المللی فعالیت دارد.

جان مونی به‌عنوان دانشیار مدیریت سیستم‌های اطلاعات و فناوری و همچنین مدیر آکادمیک مدرسه‌ی بازرگانی در ایالات متحده مشغول به کار است.

پیرانجلو روزاتی، استادیار مدرسه‌ی کسب‌وکار ایرلند، در تجزیه و تحلیل کسب‌و‌کار است. او در گذشته به‌عنوان محقق فوق‌دکترا در مرکزی ایرلندی برای رایانش ابری و تجارت (IC4) فعالیت داشت.

مارک کامینز استاد امور مالی در دانشکده بازرگانی سی. دی. یو. در ایرلند و همچنین دکترای مالی کمّی با تخصص اف. اف. تی. برای ارزیابی مشتقات و مدیریت ریسک است.

در بخشی از کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی می‌خوانیم

پول در متون استاندارد اقتصادی معمولاً به عنوان یک واحد حساب، یک ذخیره ارزش و یک واسطه مبادله‌ای معرفی می‌شود (ازموندسون و اونر، 2012)، با این حال هنگامی که به عنوان یک پدیده اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد، سایر ویژگی‌های مهم جوامع ما آشکار می‌شوند، مهم‌تر از همه این است که چگونه اعتماد (اینگم، 2004) و ساختارهای قدرتی (بیکر، 1987) عملی می‌شوند. این دیدگاه که پول فوق اقتصادی است، در اساس اجتماعی (زلیزر، 2011) به عنوان موردی که نقش فزاینده‌ای دارد، باید مورد تأیید قرار گیرد: کارآیی و ارزش پول و اشکال مرتبط آن از نظر اجتماعی ساختاریافته و مشروط به مکان است. در واقع، متن کلاسیک سیمل در مورد فلسفه پول (سیمل، 1900)، که در آن مکانیسم‌های زیربنایی مبادله اقتصادی را مورد بررسی قرار می‌دهد، تراکنش‌های مالی را به عنوان شکلی از تعامل اجتماعی در نظر می‌گیرد و اضافه می‌کند که خارج از رابطه مبادله، پول معنای خود را از دست می‌دهد. داد دیدگاه مشابهی از توازن پول و روابط اجتماعی ارائه می‌کند: "[…] پول یک فرآیند است، نه یک چیز، که ارزش آن برگرفته از روابط اجتماعی پویا و همواره در حال تغییر است و اغلب با روابط اجتماعی که گردش آن را حفظ می‌کنند، رقابت دارد" (داد، 2014، مقدمه). این دیدگاه به ما این امکان را می‌دهد تا فراتر از انتزاع حرکت کنیم، یک جریان اجتماعی از ارزش که در ادبیات اقتصاد رایج می‌باشد (زلیزر، 2011).

در حالی که شاهد تجدید حیاتی در نحوه درک کارکرد پول هستیم، این مسئله در سطح عملیاتی با دیجیتالی شدن پول به چالش کشیده می‌شود. برای توسعه‌دهندگان فناوری و صنعت بانکداری، پول به سادگی به عنوان یک منبع آنلاین در نظر گرفته می‌شود که در آن پرداخت به عنوان شکلی کارآمد تراکنش ارزش توکن در سراسر شبکه‌های دیجیتالی قرار دارد و به واسطه یک دفتر بانکی از راه دور حسابرسی می‌شود (واندهوفر، 2017). ما استدلال می‌کنیم که این دیدگاه اشتباه نیست، بلکه دیدگاهی جزئی است. با این وجود، ارزش خلاصه کردن دلایل این جهت‌گیری نسبت به پول به عنوان داده را دارد، به طوری که ما می‌توانیم محرک‌های آن را بررسی کنیم و سپس شرح دهیم که چگونه این موضوع می‌تواند گفتمان مربوط به طراحی و کاربرد آن را محدود کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
معرفی
کلمات کلیدی
فصل اول: رمزگشایی از تأمین مالی جمعی
چکیده
1-1- مروری بر پدیده تأمین مالی جمعی
1-2- پیشرفت‌ نوین تأمین مالی جمعی
1-3- روندهای تحقیقاتی جدید: زبان تأمین مالی جمعی
مراجع
فصل دوم: پرداختن به عدم تقارن اطلاعاتی در وام‌دهی فرد به فرد آنلاین
چکیده
2-1- مقدمه
2-2- پلتفرم‌های وام‌دهی فرد به فرد آنلاین
2-3- عدم تقارن اطلاعاتی و پلتفرم‌های وام‌دهی فرد به فرد
2-4- نتیجه‌گیری و مسیر پژوهش‌های آینده
مراجع
فصل سوم: یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای مدیریت ریسک
چکیده
3-1- مقدمه
3-2- یادگیری ماشینی و تکنیک‌های هوش مصنوعی برای مدیریت ریسک
3-3- یادگیری ماشینی و کاربرد‌های هوش مصنوعی برای مدیریت ریسک
3-4- چالش‌ها و آینده یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی برای مدیریت ریسک
مراجع
فصل چهارم: درس‌هایی که فین‌تک می‌تواند از معاملات سرعت بالا بگیرد: پیامدهای اقتصادی، موضوعات باز و آینده افشای اطلاعات شرکت‌ها
چکیده
4-1- مقدمه
4-2- معاملات سرعت بالا: تعریف و داده
4-3- نتایج
4-4- نتیجه‌گیری و مسیر مطالعات آینده
مراجع
فصل پنجم: فناوری بیمه‌ای
چکیده
5-1- مقدمه
5-2- بیمه چگونه کار می‌کند؟
5-3- پارادایم کلان داده
5-4- هوش مصنوعی
5-5- فناوری‌های‌ دفتر کل توزیع شده
5-6- نتیجه‌گیری
مراجع
فصل ششم: درک فناوری قانون‌گذاری برای تطابق با مقررات دیجیتال
چکیده
6-1- مقدمه
6-2- محرک‌های کسب‌وکار رگ‌تگ
6-3- تمرکز بر فناوری قانونی: گزارش‌دهی قانون‌گذاری‌ دیجیتال
6-4- بحث و پیامدها
6-5- نتیجه‌گیری
مراجع
فصل هفتم: دستورالعمل‌ خدمات پرداخت 2 و پیامد‌های آن
چکیده
7-1- مقدمه
7-2- پیشینه
7-3- مرور تأثیرات دستورالعمل خدمات پرداخت ‌I در اروپا
7-4- دستورالعمل خدمات پرداخت 2
7-5- اقدام سازمان بانکداری اروپا در جهت دستورالعمل پرداخت 2
7-6- تأیید هویت امن مشتری
7-7- تفسیر
مراجع
فصل هشتم: از تراکنش‌ها تا تعاملات: ملاحظات اجتماعی برای پول دیجیتالی
چکیده
8-1- مقدمه
8-2- توانمندی‌های پول دیجیتالی
8-3- فرصت‌های تعامل
8-4- تأثیرات اجتماعی تراکنش‌های دیجیتال
8-5- نتیجه‌گیری
مراجع
فصل نهم: مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر توکن
چکیده
9-1- مقدمه
9-2- دارایی‌های دیجیتال بومی
9-3- توکن‌های رمزی
9-4- مدل‌های کسب‌وکار مبتنی بر توکن
9-5- محرک‌های مدل‌های کسب‌و‌کار مبتنی بر توکن
9-6- توکن‌های رمزی برای تقویت اقتصاد اشتراکی
مراجع
فصل دهم: بلاک‌چین فراتر از رمزارزها
چکیده
10-1- مقدمه
10-2- بلاک‌چین چیست؟
10-3- پرداخت‌ها و وجوه ارسالی
10-4- اعتبار و وام‌دهی
10-5- معامله و تسویه حساب
10-6- تطبیق
10-7- نتیجه‌گیری و مسیر تحقیقات آینده
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی: فین‌ تک و استراتژی در قرن 21ام
نویسنده، ، ،
مترجممحمدرضا فقیری، مهدی فراهانی، امین فراهانی، غلامرضا خوش سیما
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-964-468-872-0
موضوع کتابکتاب‌های تجارت الکترونیک، کتاب‌های مالی و بیمه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی

برای دریافت کتاب نوآوری‌های تخریبی در صنعت خدمات مالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.