معرفی و دانلود کتاب مهندسی بارداری: با رویکرد طب ایرانی اسلامی و نوین به همراه 250 پرسش و پاسخ پر تکرار

عکس جلد کتاب مهندسی بارداری: با رویکرد طب ایرانی اسلامی و نوین به همراه 250 پرسش و پاسخ پر تکرار
قیمت:
۹۶,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهندسی بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهندسی بارداری: با رویکرد طب ایرانی اسلامی و نوین به همراه 250 پرسش و پاسخ پر تکرار

راهنمایی تمام و کمال برای سپری کردن روزهای دشوار بارداری! فاطمه عبادی در کتاب مهندسی بارداری، هر آنچه را که مادران کم‌تجربه و اطرافیان ایشان باید درمورد بارداری و پیامدهای آن بدانند، به صورت ساده و البته مستند، ارائه کرده است. مبنای آموزه‌ها و نکات اثر حاضر طب سنتی ایرانی-اسلامی بوده و پرسش‌های پرتکرار مخاطبان نیز همراه با پاسخ‌هایی جامع به خوانندگان عرضه شده.

درباره‌ی کتاب مهندسی بارداری

شاید بسیاری از افراد در جامعه این باور را داشته باشند که نمی‌توان هیچ کنترل و مدیریتی بر دوران بارداری و گذر از چالش‌های آن داشت. در‌حالی‌که این تصور اشتباه است و دروه‌ی بارداری و پس از آن زایمان، کاملاً قابلیت مهندسی شدن را دارد. کتاب مهندسی بارداری، نوشته‌ی فاطمه عبادی پیرامون چگونگی مدیریت این مسئله تدوین شده. بدون شک صاحب فرزند شدن یکی از شیرین‌ترین تجربه‌های زندگی هر فردی خواهد بود. در‌عین‌حال، با نگرانی‌ها و پرسش‌های بسیاری همراه است. کتاب حاضر که در 9 فصل به نگارش درآمده، شامل توصیه‌هایی عملی برای تبدیل دوران بارداری به تجربه‌ای دلنشین و همراه با آگاهی و آرامش خاطر برای مادران است.

نویسنده قوانین سلامتی بارداری و مراقبت‌های لازم در این دوره را از زاویه‌ی طب سنتی، طب اسلامی و همچنین طب نوین بررسی کرده. در فصول مختلف کتاب، فرایند بارداری به صورت مراحل مجزا و تفکیک‌شده و با زبانی گویا تحلیل شده‌اند. همچنین خواننده به کمک این کتاب، با مفاهیم طبع و مزاج و اهمیت آن‌ها در ایام بارداری آشنا خواهد شد. در این اثر، تدابیر و راهکارهایی نیز برای تعیین جنسیت آموزش داده می‌شود که همگی مبتنی بر اصول سنتی طب هستند. همین‌طور تغذیه‌ی مناسب دوران بارداری به صورت ماه‌به‌ماه مورد تحلیل قرار گرفته است. الگوهایی که مؤلف برای اصلاح تغذیه در دوران بارداری در اختیار مخاطبان قرار داده، هم سلامت مادر و هم رشد مناسب جنین را تضمین خواهند کرد.

بخشی از کتاب مهندسی بارداری به توصیه‌های دینی و مذهبی اختصاص دارد. در فصل پنجم به سراغ روایات معتبر از معصومین و بزرگان دینی می‌روید تا از توصیه‌های ایشان در زمینه‌ی تولد و رشد کودک بهره ببرید. در بخش پایانی کتاب، فاطمه عبادی دستورالعمل‌هایی برای شیردهی و بهترین تغذیه برای زمان زایمان عرضه کرده که می‌توانند پیامدهای کوتاه‌مدت یا طولانی‌مدت زایمان را مدیریت کنند. گفتنی‌ست 250 پرسش متداولِ مادران جوان نیز ضمیمه‌ی کتاب شده و همراه با پاسخ‌هایی سودمند در اختیارتان قرار می‌گیرند.

اگر در جست‌و‌جوی منبعی کاربردی پیرامون گذراندنِ اصولی دوره‌ی بارداری و انجام زایمان هستید که علم و دین به یک اندازه در آن مورد توجه قرار گرفته باشند، کتاب مهندسی بارداری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اثری مصور که از سوی نشر مانیان به چاپ رسیده و پا به دنیای کتاب نهاده است.

کتاب مهندسی بارداری برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی پدران و مادرانی که تصمیم به فرزندآوری گرفته‌اند، با مطالعه‌ی کتاب مهندسی بارداری نکاتی مفید و کارآمد را خواهند آموخت. البته خانواده و اطرافیان مادران جوان و کم‌تجربه نیز، با خواندن اثر حاضر می‌توانند در دوران دشوار بارداری یاری‌رسان ایشان باشند.

با فاطمه عبادی بیشتر آشنا شویم

فاطمه عبادی نویسنده‌ی موفق ایرانی‌ست که مدرک کارشناس ارشد خود را در رشته‌ی برنامه‌ریزی شهری دریافت کرده. او با علاقه‌ای که به حوزه‌های طب و تغذیه داشت گام در این رشته گذاشته و با پزشکان بسیاری آشنا شده. این نویسنده سابقه‌ی حضور در بیمارستان‌ها را نیز در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد. این بانوی پژوهشگر را می‌توان نخستین کُوچ سلامت در ایران دانست که به مشاوره در زمینه‌ی تغذیه و اصلاح مزاج اشتغال دارد.

کتاب مهندسی بارداری حاصل سال‌ها تجربه و تحصیلات فاطمه عبادی در زمینه‌ی طب سنتی است.

در بخشی از کتاب مهندسی بارداری: با رویکرد طب ایرانی اسلامی و نوین به همراه 250 پرسش و پاسخ پر تکرار می‌خوانیم

مصرف «نخود» کاهش‌دهنده‌ی قند خون و مانع کم‌خونی است.

«نخود» حاوی فیبر است لذا باعث دفع برخی از ترکیبات و مواد سمی از بدن شده و به‌این‌ترتیب قند و اسیدهای چرب موجود در خون را کاهش می‌دهد. نخود به دلیل دارا بودن ویتامین B9 به ساخت گلبول‌های قرمز و سفید کمک می‌کند و در جلوگیری از کم‌خونی نقش دارد.

«نخودچی» که از فرآوری نخود تازه به دست می‌آید از دیدگاه طب ایرانی، گرم و خشک است؛ برای تهیه نخودچی، پس از آب‌پز کردن نخودهای تازه و ریز، آن‌ها را آبکش کرده و پوست ورآمده آن را به‌راحتی جدا می‌کنند تا آخرین مرحله پخت را پشت سر بگذارد و سپس با نمک یا شکر آن را تفت‌داده و ترد می‌کنند.

نخود از فیبرها، ویتامین B9، هیدرات‌کربن، آهن، فسفر، منیزیم، ویتامین B، پتاسیم، زینک (روی)، پروتئین، ویتامین B6، کلسیم و اسیدهای چرب اشباع‌نشده‌ پُلی تشکیل‌شده است البته باید بدانید که نخود از وجود ترکیبات مغذی دیگری مانند ویتامین E، آب، ویتامین B3، سدیم، ویتامین B2، سلنیوم و ویتامین A نیز بی‌بهره نیست.

ازآنجایی‌که این ماده‌ی‌ غذایی حاوی فیبر است باعث دفع برخی از ترکیبات و مواد سمی از بدن شده و به‌این‌ترتیب قند و اسیدهای چرب موجود در خون را کاهش می‌دهد. نخود به دلیل دارا بودن ویتامین B9 به ساخت گلبول‌های قرمز و سفید کمک می‌کند و در جلوگیری از کم‌خونی و حفظ سلامت پوست نقش دارد.

ویتامین B9 علاوه بر اینکه در تقسیم سلولی و رشد خوب جنین نقش دارد بلکه باعث کاهش خطر ناهنجاری‌های سیستم عصبی مرکزی جنین می‌شود. نخود با این ترکیب مفیدی که دارد امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و با تحریک اسیدهای گوارشی باعث بهبود اشتها می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه اول: (مقدمه خودمانی نویسنده)
مقدمه دوم
فصل اول: تعریف طبع و مزاج
تعریف طبع
تعریف مزاج
فصل دوم: قوانین سلامتی بارداری
قوانین سلامتی بارداری (حفظ‌الصحه)
1. اصلاح الگوی تغذیه
2. اصلاح الگوی گفتاری
3. اصلاح الگوی رفتاری
۴. مراقبت‌های محیطی و پوششی
فصل سوم: مراقبتهای قبل و بعد از بارداری از دید طب سنتی و اسلامی
ریشه بیماری‌ها در بزرگسالی
غذاهای قبل از بارداری
طیبات دوره بارداری
مشاوره قبل از بارداری
عوامل طبیعی و تأثیر آن‌ها بر روی بدن
فصل چهارم: تعیین جنسیت از دیدگاه طب سنتی، اسلامی و نوین
دختر یا پسر بودن نوزاد
تدابیر پسر شدن در طب سنتی
تدابیر پسر شدن در طب اسلامی
تدابیر پسر شدن در طب نوین
تدابیر دختر شدن در طب سنتی
تدابیر دختر شدن در طب اسلامی
تدابیر دختر شدن در طب نوین
تدابیر دو قلو شدن با کمک تغذیه
فصل پنجم: موارد مهم در انعقاد نطفه
الف: امور نهی شده طبق روایات عبارت‌اند از
امور توصیه‌شده طبق روایات (روزها و ساعات خاص هم‌بستری)
فصل ششم: تغذیه‌ی ماه به ماه بارداری
برنامه پیشنهادی در ماه اول
برنامه پیشنهادی در ماه دوم
غذاهای ضد تهوع بارداری در طب سنتی
روش‌های غیرخوراکی ضد تهوع و استفراغ
برنامه پیشنهادی در ماه سوم
برنامه پیشنهادی در ماه چهارم
برنامه پیشنهادی در ماه پنجم
برنامه پیشنهادی در ماه ششم
برنامه پیشنهادی در ماه هفتم
برنامه پیشنهادی در ماه هشتم
فصل هفتم: نگاهی مختصر به سهماهههای بارداری
سه‌ماهه‌ی اول
سه‌ماهه‌ی دوم
سه‌ماهه‌ی سوم
فصل هشتم: زایمان و شیردهی
غذاهای زمان زایمان
شیردهی
فصل نهم: سؤالات پر تکرار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهندسی بارداری: با رویکرد طب ایرانی اسلامی و نوین به همراه 250 پرسش و پاسخ پر تکرار
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات310
زبانفارسی
شابک978-622-7926-21-7
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهندسی بارداری

شیرین نجاحی
۱۴۰۲/۷/۱۰
خیلی کتاب خوبیه در حال خواندنش هستم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب مهندسی بارداری

برای دریافت کتاب مهندسی بارداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.