معرفی و دانلود کتاب مهارت‌های زایمان: آموزش شیوه‌های مدیریت درد در زایمان

عکس جلد کتاب مهارت‌های زایمان: آموزش شیوه‌های مدیریت درد در زایمان
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مهارت‌های زایمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مهارت‌های زایمان: آموزش شیوه‌های مدیریت درد در زایمان

بزرگترین چالشی که مادران باردار با آن سر و کار دارند، کنترل دردهای زایمان و نگرانی بابت فرایند زایمان است. کتاب مهارت‌های زایمان از جوجو ساندین، روش‌ها و تمرین‌های مختلف و اثبات‌شده‌ای را برای مدیریت درد زایمان ارائه می‌کند و بهترین و کاربردی‌ترین نکات در این زمینه را در اختیار مادران باردار قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب مهارت‌های زایمان

شاید یکی از بزرگترین نگرانی‌های خانم‌های باردار، اتفاقاتی باشد که در طول فرایند زایمان رخ می‌دهند. به‌خصوص اگر مادری در حال گذراندن اولین تجربه‌ی بارداری خود باشد، با احساس نگرانی عمیق‌تری دست‌وپنجه نرم کند. این احساس نگرانی که وجود آن کاملاً هم طبیعی‌ست، نقطه‌ی مشترکی میان اکثر مادران باردار است و از همین رو، تلاش متخصصین بر این بوده تا روش‌هایی را برای بهبود فرایند زایمان ارائه دهند. جوجو ساندین (Juju Sundin) که از متخصصان فیزیوتراپی است، در کتاب مهارت‌های زایمان (Birth Skills)، به صورت مفصل به ارائه‌ی راهکارهایی کاربردی در قالب هفت مهارت پرداخته، که در صورتی که با تمرین و تکرار بر آن‌ها مسلط شوید، می‌توانید دردهایی که ممکن است متحمل شوید را قابل‌کنترل‌تر کنید.

با وجود این‌که فرایند زایمان دغدغه‌ی اصلی بسیاری از مادران باردار به شمار می‌رود، منابع زیادی بر کنترل دردهای این فرایند متمرکز نشده‌اند و بسیاری از کتاب‌های مرتبط با دوران بارداری، تنها یک یا دو فصل را به این اتفاق و ناراحتی‌های جسمانی همراه با آن اختصاص می‌دهند. نکته‌ای که کتاب مهارت‌های زایمان را از دیگر راهنماها متمایز می‌کند، تمرکز آن بر مدیریت درد است؛ از اولین احساس درد و انقباض، تا دردهای طی زایمان. این راهنمای جامع، به صورت دقیقی آناتومی بدن مادران باردار را بررسی می‌کند و توضیح می‌دهد که حین زایمان، دقیقاً چه اتفاقاتی برای بدن رخ می‌دهند. نویسنده به صورت مرحله به مرحله، به مخاطب می‌گوید که باید چه کارهایی را انجام دهد و حتی برای همراهان مادران باردار نیز توصیه‌های خوبی ارائه داده تا بتوانند هنگام زایمان به بهترین و موثرترین شکل کنار مادر باشند.

کتاب مهارت‌های زایمان به صورت کلی به آموزش هفت مهارت برای تجربه‌ی بهتر زایمان می‌پردازد. جوجو ساندین، نویسنده‌ی کتاب، به وضوح توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانید از حرکت، تنفس، صدا، تجسم و بسیاری روش‌های دیگر که به راحتی به کار گرفته می‌شوند، استفاده کنید. راهکارهایی که در این راهنما ارائه شده، کاملاً اثبات‌شده هستند و تنوع آن‌ها باعث می‌شود بتوانید بهترین و مناسب‌ترین روش را در لحظه انتخاب کنید. در واقع تکنیک اصلی این است که بتوانید توجه خود را هنگام درد به سمت جزئیاتی ببرید که اطرافتان وجود دارند و به همین روش می‌توانید با استفاده از محرک‌های موجود، بدن خود را فریب دهید تا درد را نادیده بگیرد و بر محرک‌ها تمرکز کند. استفاده از راهکارهای کتاب مهارت‌های زایمان بسیار آسان هستند و می‌توانید ذهن و بدن خود را بین تکنیک‌هایی که آموخته‌اید، جابه‌جا کنید تا راحت‌تر بتوانید دردها را تحمل کنید.

این اثر به دنبال ارائه‌ی یک برنامه‌ی ثابت برای استفاده هنگام زایمان نیست و احتمال وقوع اتفاقات غیرقابل‌پیش‌بینی را هم مد نظر قرار داده است و تکنیک‌هایی را ارائه می‌کند که می‌توانید حداقل یکی از آن‌ها را در شرایطی که تجربه می‌کنید، به کار بگیرید. راهکارهای کتاب مهارت‌های زایمان، با تکیه بر تمرکز ذهن و بدن بر عملکرد حواسی مانند بویایی، بینایی، لامسه و شنوایی، راهنما و همراه خوبی برای مادران باردار خواهد بود تا بتوانند تجربه‌ی خوشایندتری از لحظه‌ی تولد فرزندشان داشته باشند. این اثر نه تنها روش‌های کاربردی مدیریت درد را به شما آموزش می‌دهد، بلکه نحوه‌ی استفاده‌ی موثر از آن‌ها در طول زایمان را نیز یادآور می‌شوند و به همراه شما نیز کمک می‌کنند تا بتواند نقش موثرتری را ایفا کند.

کتاب مهارت‌های زایمان توسط جوجو ساندین و با استفاده از تجربیات سارا مورداک (Sarah Murdoch) نوشته شده و سهیلا موسایی آن را ترجمه کرده است. این اثر به کوشش انتشارات شاپرک سرخ به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب مهارت‌های زایمان

شبکه‌ی بین‌المللی آگاهی‌بخشی درباره‌ی سزارین (ICAN)، در رابطه با این اثر نوشته است: «این کتاب به تمام زنان باردار توصیه می‌شود؛ تکنیک‌های دقیق و مفیدی که در این راهنما برای کنترل درد در تمامی مراحل زایمان ارائه شده‌اند، می‌توانند از زایمان سزارین غیرضروری جلوگیری کنند.»

کتاب مهارت‌های زایمان برای چه کسانی مناسب است؟

اثری که پیش رو داریم می‌تواند برای تمام مادران باردار، به‌ویژه افرادی که در حال گذراندن اولین تجربه‌ی خود هستند، راهنمای بسیار خوبی باشد.

در بخشی از کتاب مهارت‌های زایمان: آموزش شیوه‌های مدیریت درد در زایمان می‌خوانیم

در موقعیت‌های استرس‌زا هورمون آدرنالین در بدن ترشح و سبب می‌شود که بدن با موقعیت‌های استرس‌زای پیش‌آمده تطابق یابد. آدرنالین هورمون حرکت است و به ماهیچه‌ها آمادگی حرکت سریع، مثلاً فرار از موقعیت خطرآفرین را می‌دهد. درد زایمان خطرآفرین نیست ولی انقباضات رحم و درد ناشی از آن، سبب ترشح آدرنالین در بدن می‌شود و لذا در طی درد زایمان، بدن آمادگی حرکت و استفاده از آدرنالین را دارد. رحم در طی زایمان، ماهیچه‌ای در حال کار است. انقباض دردناک ماهیچه رحم شبیه انقباض سایر عضلات، مثلاً انقباض دردناک عضله ساق پا پس از ورزش شدید است. انقباضی ناشی از کار عضلانی شدیدکه سبب درد در عضله می‌شود. درد زایمان نیز درد ناشی از کار عضلانی وکاملاً طبیعی و سالم است. وقتی عضله‌ای در اثر کار زیاد خسته می‌شود، سیستم عصبی پیام درد را از آن عضله مخابره می‌کند. اگر به‌تنهایی ورزش کنید با احساس درد و ناراحتی در عضلات، ورزش را متوقف می‌کنید. ولی اگر با مربی ورزش کنید مربی شما را تشویق می‌کند که ادامه دهید و درد را تحمل کنید. مربی اغلب این‌کار را فقط با همراهی و بیان کلماتی ساده مانند فقط یک حرکت دیگر، تو می‌توانی این‌کار را انجام دهی، فقط یکی بیشتر و... انجام می‌دهد. این روشی است که همراه شما در زمان زایمان می‌تواند انجام دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
گفتار اول: اهمیت آموزش در دوران بارداری
مراحل زایمان
گفتار دوم: مهارت‌های مرحله اول زایمان
مهارت اول: حرکت
تمرین‌های حرکتی
مهارت دوم: تنفس و تولید صدا
مهارت سوم: تجسم و تصویرسازی ذهنی
مهارت چهارم: کار با توپ‌های استرس
مهارت پنجم: کلمات کلیدی
گفتار سوم: مهارت‌های مرحله دوم زایمان
مهارت ششم: زور زدن
وضعیت بدن در مرحله دوم زایمان
مهارت هفتم: مرحله رویت سر جنین بر روی پرینه
گفتار چهارم: تمرین و آمادگی
تکرار و ادغام مهارت‌ها
زایمان خلفی
در هنگام شروع زایمان در خانه، چه باید کرد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مهارت‌های زایمان: آموزش شیوه‌های مدیریت درد در زایمان
نویسنده
مترجمسهیلا موسایی
ناشر چاپیانتشارات شاپرک سرخ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-463-635-3
موضوع کتابکتاب‌های مادر و بارداری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مهارت‌های زایمان

غزل
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
باسلام و عرض ادب کتاب خوب و بسیار کاربردی است. مراحل و علائم زایمان و همچنین درد زایمان را به زبانی ساده توضیح می‌دهد و با دادن آگاهی و آموزش روش‌های کاربردی سعی دارد به مادران باردار کمک کند تا درد زایمان را مدیریت کنند و درک و احساس درد را کاهش دهند و تجربه‌ خوبی از زایمان شان داشته باشند.
رویا
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
کتاب بسیار خوبی است و به مادران باردار بسیار کمک میکند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب مهارت‌های زایمان

برای دریافت کتاب مهارت‌های زایمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.