معرفی و دانلود کتاب مدیریت زمان

عکس جلد کتاب مدیریت زمان
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیریت زمان

کتاب مدیریت زمان از مجموعه کتابخانه موفقیت برایان تریسی، با ارائه‌ی روش‌هایی به شما کمک می‌کند که در هر روز کاری دو ساعت وقت بیشتر داشته باشید و خروجی و بهره‌وری خود را دو برابر کنید.

آنچه در این کتاب می‌آموزید 21 روش مهم برای مدیریت زمان مؤثر است که تقریباً همه‌ی افراد بسیار موفق آن‌ها را کشف کرده‌ و در زندگی خود به کار گرفته‌اند. دستیابی به موفقیت با تکنیک‌های کتاب مدیریت زمان (Time Management) برای هزاران مدیر اثبات شده است و تا زمانی که چهار عامل معروف بهره‌وری یعنی اشتیاق، قاطعیت، اراده و انضباط را با خود داشته باشید، برای شما نیز موفقیت‌آمیز خواهد بود.

برایان تریسی (Brian Tracy) در این کتاب به مطالب مفید و متنوعی پرداخته است از جمله: روش کنترل وقفه‌ها، ایمیل‌ها، جلسات و تماس‌های تلفنی، چهار عامل کلیدی بهره‌وری، اختصاص زمان برای کارهای با اولویت بالا، غلبه بر تعلل و به تعویق انداختن کارها، روش‌های واگذاری و حذف کارها و ده‌ها نکته کاربردی دیگر.

توانایی شما در مدیریت زمان به عنوان مدیر به اندازه هر کار دیگری، تعیین‌ کننده موفقیت یا شکست‌تان است. زمان منبعی ضروری و غیرقابل جایگزین برای موفقیت است. این ارزشمندترین دارایی شماست. نمی‌توان آن را پس‌انداز کرد یا زمان از دست رفته را بازیافت. هر کاری که باید انجام دهید نیازمند زمان است و هر چه از زمان خود بهتر استفاده کنید، موفق‌تر خواهید بود و پاداش‌های بزرگتری دریافت خواهید کرد. 

مدیریت زمان برای برخورداری از حداکثر سلامتی و بهره‌وری شخصی حیاتی است. میزان کنترلی که بر زمان و زندگی خود دارید، شاخصی مهم از میزان آرامش درونی، هماهنگی و سلامت ذهنی شما است. احساس عدم توانایی در کنترل زمان منبع اصلی استرس، نگرانی و افسردگی است. هر چه بهتر رویدادهای مهم زندگی خود را سازماندهی و کنترل کنید، هر لحظه احساس بهتری خواهید داشت، انرژی بیشتری دارید، بهتر می‌خوابید و کارهای بیشتری انجام می‌دهید. 

مزایای تبدیل شدن به یک مدیر زمان عالی بسیار زیاد است. آن همان کیفیت ظاهری قابل تشخیص افراد موفق در مقابل افراد ناموفق است. همه افراد موفق از زمان خود به خوبی استفاده می‌کنند. همه افراد ناموفق استفاده ضعیفی از زمان خود دارند. یکی از مهم‌ترین قوانین موفقیت «ایجاد عادات خوب و تبدیل کردن آن‌ها به ارباب شما است». در این کتاب می‌آموزید چگونه عادات خوبی ایجاد کنید و سپس اجازه دهید تا شما را شکل دهند. 

به یاد داشته باشید که مدیریت زمان در واقع همان مدیریت زندگی است. مدیریت زمان خوب و بهره‌وری شخصی با ارزش دادن به زندگی و به هر دقیقه آن آغاز می‌شود. باید به خودتان بگویید «زندگیم ارزشمند و مهم است و برای هر دقیقه و ساعت آن ارزش قائلم. می‌خواهم از این ساعت‌ها به خوبی استفاده کنم تا در زمانی که در اختیار دارم، بیشترین موفقیت را کسب کنم». خبر خوب اینکه مدیریت زمان یک مهارت مدیریتی است و مهارت‌های مدیریتی قابل یادگیری هستند. مدیریت زمان مثل راندن یک دوچرخه، تایپ با صفحه کلید یا ورزش کردن است و از مجموعه روش‌ها، استراتژی‌ها و تکنیک‌ها تشکیل شده است. مجموعه‌ای از مهارت‌ها است که می‌توانید بیاموزید، تمرین کنید و با اراده و تکرار در آن‌ها استاد شوید.

در بخشی از کتاب مدیریت زمان می‌خوانیم:

بعضی از بهره‌ورترین افرادی که می‌شناسم، پاسخ خودکاری برای ایمیل‌هایشان تنظیم کرده‌اند. متن آن چیزی شبیه این است «من به خاطر مشغله زیاد فقط روزی دو بار به ایمیل‌هایم پاسخ می‌دهم. اگر ایمیلی برای من فرستاده‌اید، سعی می‌کنم هر چه زودتر به شما پاسخ دهم. اگر کارتان فوری است، با فلان شماره تماس بگیرید و با فلان شخص صحبت کنید».

روزنامه‌نگار پرمشغله‌ای داستانی از سفر دو هفته‌ای خود به اروپا تعریف کرد. در همه آن مدت به ایمیلش دسترسی نداشت. وقتی به کشورش بازگشت، بیش از 700 ایمیل در انتظارش بود. می‌دانست که پاسخگویی به آن‌ها ساعات متمادی و چندین روز طول خواهد کشید. پس نفس عمیقی کشید و دکمه «پاک کردن همه» را فشار داد.

نگرشش ساده بود. او گفت «من از اینکه برده کسانی باشم که برایم ایمیل می‌فرستند و انتظار پاسخ فوری دارند، اجتناب می‌کنم. در عوض، اگر یکی از این ایمیل‌ها مهم باشد، هر کسی آن را فرستاده، دوباره خواهد فرستاد».

او حق داشت. 90 درصد ایمیل‌هایی که پاک کرده بود، هرگز دوباره ارسال نشدند و ایمیل‌های مهمی که پاک کرده بود، ظرف چند روز دوباره ارسال شدند.

تصمیم بگیرید که اجازه ندهید تا ایمیل کنترل زندگی‌تان را در دست بگیرد. در عوض خود را موظف کنید تا از ایمیل به عنوان ابزار کسب‌وکار استفاده کنید. پاسخ‌های سریع و مستقیم بدهید. ایمیل‌ها را روزی 2 بار یا کمتر چک کنید. حتی بهتر است در تعطیلات آخر هفته ایمیل را خاموش کرده و زمان بیشتری را با خانواده و دوستان بگذرانید یا به کارهای شخصی بپردازید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: روانشناسی مدیریت زمان
فصل 2: ارزش‌هایتان را مشخص کنید
فصل 3: به چشم‌انداز و ماموریت‌تان فکر کنید
فصل 4: به آینده بروید و به عقب نگاه کنید
فصل 5: برنامه‌های مکتوب تهیه کنید
فصل 6: پروژه‌ها را روی نمودار ببرید
فصل 7: فهرستی از کارهای روزانه تهیه کنید
فصل 8: اولویت‌های شفافی تعیین کنید
فصل 9: در مسیر بمانید
فصل 10: نتایج کلیدی خود را مشخص کنید
فصل 11: کار را به دیگران واگذار کنید
فصل 12: قاطعانه تمرکز کنید
فصل 13: بر تعلل غلبه کنید
فصل 14: قطعات بزرگ زمان ایجاد کنید
فصل 15: وقفه‌ها را کنترل کنید
فصل 16: کارهایتان را دسته‌بندی کنید
فصل 17: تلفن را مدیریت کنید
فصل 18: جلسات مؤثری برگزار کنید
فصل 19: تندتر بخوانید، بیشتر به یادآورید
فصل 20: بر بهبود فردی سرمایه‌گذاری کنید
فصل 21: محیط کار خود را منظم کنید
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیریت زمان
نویسنده
مترجمژان بقوسیان، بنفشه عطرسائی
ناشر چاپیانتشارات زرین کلک آفتاب
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات112
زبانفارسی
شابک978-600-8164-18-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیریت زمان

سجاد قاسمی
۱۳۹۷/۹/۲۳
بدون تعصب خاصی، یک کتاب "فوق العاده" از برایان تریسی_ژان بقولسیان با متن بسیار روان، خوانا و دلچسب.
فقط خوندن این کتب شمارو به موفقیت نخواهد رساند، بلکه عمل کردن به آن مهم است.
بنده از همین الآن، عمل کردن به این نکات را شروع میکنم و به خودم ایمان دارم که روزی به اهداف والای خودم خواهم رسید.
Niloofar.z.m
۱۴۰۲/۲/۲۴
متن و توصیه و بیان قوی در توصیف زمان دقیقا همون چیزی بود که نیاز داشتم
آدم ارزش یه چیز رو متوجه بشه می‌تونه قدماشو محکم برداره و از فرصتاش استفاده کنه
سعی میکردم آخر شبا یا اغلب شروع صبحم چند صفحه از کتاب رو مطالعه کنم تا هم بهره‌وری مناسب رو از کتاب داشته باشم هم روزم رو از دست ندم
پیشنهادی به دوستان در راستای خوندن این کتاب و پیشروی و تغییر هم همین هست
hamed shahi
۱۳۹۹/۱/۴
به نظرم این کتاب رو باید جدا از کتابهای برایان تریسی دونست این کتاب واقعا شاید گفت بهترین کتاب برایان تریسی هست و خیلی کمک کننده و بیدار کننده برای استفاده صحیح از زمان باقی مانده هست پیشنهاد میکنم ک مطالعه کنید ک بسیار مفید هست در بحث مدیریت زمان و برنامه ریزی
عطا واعظی
۱۳۹۸/۱/۲
کتاب مفیدی بود مانند دگر آثار تریسی برخی مسائل را در کتاب مکرر تکرارمیکند برای تاکید بیشتر، به صورت جامع در مورد مدیریت زمان صحبت کرده اما از نظر من کامل نبود میتوانست مانند دگر آثارش توضیحات تفضیلی تری بدهد اما خیلی خوب بود ارزش مطالعه و امعان نظر را دارد.
null null
۱۳۹۷/۱۰/۲۳
کتاب بسیار فوق العاده ایست... راهکارهای بسیار مفیدی دارد.. و باعث میشود که شما سوار بر زمان شوید... البته به شرطی که برای دکور آن را نخرید.... واقعا برای من که کارهای زیادی در طول شبانه روز دارم بسیار مفید بود و باعث شد با عمل کردن به آن ‌.. حتی وقت هم اضافه بیاورم
علی صالحی
۱۴۰۲/۸/۳
راهکار‌های کتاب میتونه بسیار موثر باشه اما نکته اینه که کمتر افرادی سراغ اجرای این نکات میرن. یادگرفتن اصول مدیریت زمان اولین کار برای رسیدن به هر هدفیه چون بدون مدیریت زمان هیچکاری به نتیجه مطلوب نمیرسه. با تشکر از کتابراه
سعید حسین قلی زاده
۱۳۹۹/۲/۸
سلام کتاب خوبی بود و اینکه این کتاب با کتاب قورباغه ات رو قورت بده هم پوشانی داره و من هر دوشو خوندم این رو بخونید و عمل کنید خوبه
رسول سعیدی
۱۳۹۷/۱۰/۱۰
متاسفانه یک کتاب با اسمهای مختلف ترجمه شدند کسی که سالهای قبل مطالعه کرده احتمال داره اشتباها خرید کنه کتابو, و بنظرم خوب نیست
آتنا محمدپور
۱۴۰۱/۱۲/۶
در صورت بکار بستن اصول و قواعد و پایداری در این کار تحولی عظیم در انتظار شماست. برنامه ریزی دقیق راهی است برای جلوگیری از افسردگی.
ابوالفضل بابایی
۱۳۹۹/۳/۹
بسیار عالی، همه‌ی کتاب‌های برایان تریسی فوق العاده است. اگر وقت کتاب خواندن دارید، پیشنهاد میکنم این را بخوانید.
محمد امین زارع
۱۳۹۸/۵/۱۶
خوب نیست، فوق العاده ست از اون دسته از کتاب هاست ک اگه ده بارم بخونیش بازم کنه
بیتا ایرانی
۱۴۰۲/۶/۴
مفید و ساده و روان... برای نظم دادن به زندگی حتما باید زمان رو مدیریت کرد. توصیه میکنم حتما بخونید و یادداشت بردارید.
farhad motallebi
۱۴۰۱/۱/۱۵
کتاب خوبیه مخصوصا اگر در اداره کار میکنید و میخواید پیشرفت کنید و تایم بشتری در روز داشته باشید حتما بخونیدش
mina darnood
۱۴۰۰/۹/۱۲
دیگه کمتر کسی هست ارزش مدیریت زمان رو مخصوصا تو عصر حاضر که همه چیز رو دور تنده و واقعا ادم وقت کم‌ میاره ندونه
صادق علی مدد
۱۴۰۰/۴/۱۰
انصافا توصیه‌های کاربردی ارائه نمود و هر کس که خواهان موفقیته، با عمل به این توصیه‌ها موفقیت اون تضمین شده است.
مشاهده همه نظرات 39

راهنمای مطالعه کتاب مدیریت زمان

برای دریافت کتاب مدیریت زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.