معرفی و دانلود کتاب قانون اجرای احکام مدنی

عکس جلد کتاب قانون اجرای احکام مدنی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قانون اجرای احکام مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قانون اجرای احکام مدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قانون اجرای احکام مدنی

کتاب قانون اجرای احکام مدنی با گردآوری و تدوین محسن یادگاری متن اصلی این قانون را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. این کتاب حقوقی مجموعه‌ی کامل قواعد، مواد و تبصره‌های مرتبط با اجرای احکام مدنی مصوب سال 1356 و همینطور آخرین اصلاحیه‌های آن را ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب قانون اجرای احکام مدنی

از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های فرآیند دادرسی، قسمت اجرای حکم است که در آن حکم نهایی و قطعی دادگاه در مورد محکوم اجرا می‌شود. در واقع این مرحله، پشتوانه‌ی اجرایی دادگاه است و اگر نباشد، حکم بی‌اثر و دادرسی بی‌فایده بوده است. برای اینکه حکم قاضی کاملاً درست و عادلانه پیاده شود و طرفین به حقوق‌شان برسد و حقی پایمال نشود، قانونی تحت‌عنوان قانون اجرای احکام بوجود آمده تا معیار و حاکم این مرحله از دادرسی باشد.

قانون مربوط به اجرای احکام مدنی و غیرکیفری کشور، در سال 1356 در مجلس شورای ملی تصویب شده است. این قانون متشکل از 180 ماده و 8 تبصره است و شیوه، شرایط و تشریفات اجرای حکم‌های حقوقی مدنی را تشریح می‌کند.

کتاب قانون اجرای احکام مدنی تمام مباحث و قواعد این قانون را گردآوری کرده. این کتاب آخرین اصلاحات این قانون را هم دربردارد که به سال 1394 باز می‌گردد. قانون به هشت فصل تقسیم شده و در هر فصل به یکی از موضوعات اجرایی می‌پردازد:

در فصل اول قواعد عمومی قانون تشریح می‌شود که در سه مبحث مقدمات اجرا، مامورین اجرا و ترتیبات اجرا ارائه شده است. در فصول بعدی به ترتیب در مورد توقیف اموال منقول و غیرمنقول محکوم‌علیه و شرایط و نحوه‌ی اجرای آن و شیوه‌ی فروش این اموال توقیف شده می‌پردازد. اگر شخص ثالثی به توقیف اعتراض داشته باشد، فصل چهارم قانون به این وضعیت پرداخته است. فصل پنجم کتاب قانون اجرای احکام مدنی اولویت پرونده‌ها را به دادورزان متذکر می‌شود. مورد بعدی شیوه‌ی تأدیه‌ی طلب‌هاست که فصل ششم آن را توضیح می‌دهد. در فصل هفتم تعریف هزینه‌های اجرایی اجرای حکم و شیوه‌ی اخذ و مراحل قانونی آن است. و در نهایت در بخش آخر شرایطی که شرایط اجرای احکام کشورهای خارجی تفسیر می‌شود.

کتاب قانون اجرای احکام مدنی را محسن یادگاری گردآوردی و نشر وکیل‌یار منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌قوانین وکیل یار

مجموعه‌ قوانین حقوقی انتشارات وکیل‌یار سعی دارد قوانین مختلف کشور را گردآوری و منتشر کند. این مجموعه که از قانون اساسی و مجازات اسلامی تا آیین دادرسی تا قانون تجارت را در بر می‌گیرد، تلاش می‌کند شرایطی فراهم آورد که مخاطبانش به‌راحتی به همه‌ی قوانین دسترسی داشته باشند.

کتاب قانون اجرای احکام مدنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به وکلا و قضات، کارآموزان وکالت و قضاوت، مشاوران و کارشناسان حقوقی و دانشجویان رشته‌ی حقوق توصیه می‌شود. کسانی هم که با دستگاه قضایی سروکار دارند، می‌توانند این کتاب را مطالعه کنند.

فهرست مطالب کتاب

قانون اجرای احکام مدنی مصوب 1356/08/01
فصل اول – قواعد عمومی
فصل دوم – توقیف اموال ‌
فصل سوم – فروش اموال توقیف شده
فصل چهارم – اعتراض شخص ثالث
فصل پنجم – حق تقدم
فصل ششم – تأدیه طلب
فصل هفتم – هزینه‌های اجرایی
فصل هشتم – احکام و اسناد لازم‌الاجراء کشورهای خارجی ‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قانون اجرای احکام مدنی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات وکیل یار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات67
زبانفارسی
شابک978-622-97359-7-8
موضوع کتابکتاب‌های حقوق عمومی و خصوصی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قانون اجرای احکام مدنی

جاوید صلاحی
۱۴۰۲/۳/۸
کتاب کاملی هست، دیگر نیاز نیست کتابی دیگر بخوانید
احمد مصطفایی
۱۴۰۲/۲/۱۵
مناسب برای کارشناسی حقوق
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب قانون اجرای احکام مدنی

برای دریافت کتاب قانون اجرای احکام مدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.