معرفی و دانلود کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی

عکس جلد کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی

کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی نوشته‌ی اورانوس رستمی، شیوه‌ی سنتی فشاردرمانی را توضیح می‌دهد، از تکنیک‌های رفلکسولوژی و آماده‌سازی آن می‌گوید و انواع سیستم‌های رفلکسی بدن انسان، از سیستم عصبی تا اسکلت‌بندی را تشریح می‌کند. این کتاب راهنما، تمام مریدین‌ها یا انرژی راه‌های بدن را نشان می‌دهد و به مخاطب می‌آموزد که با این متد چینی چگونه می‌توان دردهای حاد را کنترل کرد و آلام بیماران را تسکین بخشید.

درباره‌ی کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی

موجود زنده همیشه با درد و بیماری روبه‌رو بوده و از آن رنج برده است. حیوانات عموماً بر مبنای غریزه‌شان به دنبال تسکین می‌روند، انسان اما خیلی زود فهمید غریزه نمی‌تواند او را آرام کند و باید به دنبال چاره‌ی دیگری باشد. به‌مرور که دانش بشری بیشتر می‌شد، انسان هم راه‌های جدیدتری برای کاهش درد و آلامش می‌یافت. چین، که هزاران سال پیش در پزشکی سرآمد بود، از اولین تمدن‌هایی به‌شمار می‌رفت که سعی کرد درمانی برای دردها بیابد. طب سوزنی شاید معروف‌ترین شیوه‌ی آن دوران بود که هنوز هم کاربرد دارد و بسیاری به اثربخشی آن معتقدند. یکی دیگر از شیوه‌های آن زمان، طب فشاری یا رفلکسولوژی است. این متد معتقد است اگر نقاط خاصی از بدن را فشار دهیم، انرژی بدن متعادل‌تر خواهد شد. درواقع این نقاط به کانال‌های انرژی یا مریدین متصل‌اند. چینی‌ها اعتقاد داشتند درد و بیماری زمانی به وجود می‌آید که این راه‌ها مسدود شوند. پس وقتی به آن‌ها فشار وارد شود، کانال باز شده و انرژی دوباره به جریان می‌افتد و به تعادل می‌رسد. از ویژگی‌های این شیوه این است که دیگر نیازی به داروهای گیاهی و شیمیایی نیست و با همین فشار می‌توان درد را کم کرد. کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی نوشته‌ی اورانوس رستمی این روش درمانی سنتی چینی را معرفی می‌کند و از شیوه‌های آماده‌سازی آن می‌گوید. این راهنما تکنیک‌های فشاردرمانی را مرور می‌کند و تأثیر آن را بر بهبود سلامت نشان می‌دهد.

چینی‌ها اعتقاد داشتند سلامت ما محصول تعادل انرژی‌های خاصی در بدن است. جریان انرژی در بدن به دو قطب مثبت و منفی یا همان یین و یانگ تقسیم می‌شود. اگر نظم و توازن بین این دو به هم بخورد، ما دچار بیماری می‌شویم. درنتیجه، تمام طب‌های سنتی آن‌ها تلاش می‌کردند این دو قطب را دوباره به تعادل بازگردانند تا سلامتی به دست آید. برای رسیدن به این مهم، نقاطی را در بدن پیدا کردند که به کانال‌های انرژی یا مریدین‌ها مرتبط بودند. این نقاط که در سطح پوست و در دسترس قرار داشتند، با اعضا و ارگان‌های اصلی بدن هم در ارتباط بودند. به زعم آن‌ها، اگر این نقاط به هر نحوی تحت تأثیر قرار می‌گرفتند، راه‌های انرژی باز می‌شدند و به دنبال آن، ارگان‌های اصلی بدن هم دوباره فعالیت عادی‌شان را از سر می‌گرفتند. اورانوس رستمی در کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی، به همه‌ی این کانال‌ها اشاره می‌کند و آن‌ها را توضیح می‌دهد. همین‌طور انواع سیستم‌های رفلکسی، از سیستم عصب مرکزی تا گوارش، استخوان و عضله را مرور می‌کند و می‌گوید که چطور با فشار مریدین‌ها می‌توان کارکرد این سیستم‌ها را بهبود بخشید. درنهایت درباره‌ی درمان انواع دردها صحبت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از رفلکسولوژی برای تسکین خیلی از دردهای زنانه و مردانه استفاده کرد.

کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی را نشر تیمورزاده منتشر کرده است.

کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان به پزشکی مکمل و جایگزین پیشنهاد می‌شود. اگر به طب سنتی علاقه دارید، می‌توانید این راهنما را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی می‌خوانیم

همیشه بیماری‌هایی از قبیل کانسر غدد لنفاوی، کانسر سینه و غیره وجود دارند که کاربرد درمان‌های ملایمی مانند استفاده از رفلکسولوژی را غیرممکن می‌سازند. گرچه می‌توان برای کاهش و یا تسکین درد در محل اتصال غدد سرطانی از این روش درمانی استفاده کرد. این روش درمانی در دو هفته اول بارداری، در مادران با سابقه سقط، ممنوع است. در برخورد با بیماری‌هایی مانند: عفونت، تب و وضعیت‌هایی که نیاز به جراحی دارند، رفلکسولوژی را به‌کار نبرید. همچنین بر روی مناطق دارای خونمردگی، التهاب، تورم، خراشیدگی پوستی، عروق واریسی، شکستگی استخوانی، استفاده از رفلکسولوژی ممنوع است. اگر جراحت بر روی یک سمت از بدن قرار دارد می‌توانید درمان را بر روی طرف مقابل بدن انجام داد. یک رفلکسولوژیست ماهر و کارآزموده همیشه به بیمارانش توصیه می‌کند که اگر از دارویی استفاده می‌‌کند حتما با پزشک خود مشورت کند. از تمرکز بیش از حد بر روی یک نقطه جداً خودداری کنید. بهتر است که چندین بار در طول روز و با فاصله زمانی کوتاه ماساژ را انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مؤلف
رفلکسولوژی
نمودار پاها
تأثیر رفلکسولوژی
تکنیک‌ها
آماده‌سازی
سیستم‌های رفلکسی
نواحی و قسمت‌ها
برگردان مقدمات کار
سیستم عصبی مرکزی
سیستم قلبی-تنفسی
سیستم گوارشی
سیستم ادراری-تناسلی
سیستم لنفاوی
سیستم اسکلت‌بندی (استخوان و عضله)
مریدین‌ها (انرژی‌راه‌ها)
مناطق دیگر
انرژی راه‌ها و نقاط
آمادگی
روش‌ها
برنامه‌های درمانی
کنترااندیکاسیون‌ها
درمان اولیه
تسکین دادن درد
حالات
درون‌گرایی
حالات زنان:
- درد پستان و توده‌ها
- سندروم پیش از قاعدگی
- قاعدگی سنگین یا دردناک
- التهاب حتد مثانه یا برفک
- باروری و میل جنسی
- بارداری
- زایمان
- یائسگی
حالات مردان:
- باروری و میل جنسی
- محافظت از پروستات
- یائسگی مردانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-238-149-1
موضوع کتابکتاب‌های طب سنتی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی

Nasta milani
۱۴۰۲/۱۱/۴
اولا عکس نداره دوما مناطق پا را با کد مشخص کرده ولی اصلا کدها رو مشخص نکرده که کجا هستن نه عکسی گذاشته نه توضیحی داده فقط‌ یک کتاب طب سوزنی رو معرفی کرده و گفته این کدها رو از اونجا در بیاریم
من ارتباط نگرفتم باهاش
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی

برای دریافت کتاب طب فشاری و رفلکسولوژی به همراه اطلس رنگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.