معرفی و دانلود کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند

عکس جلد کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند

کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند نوشته‌ی ابراهیم حسن بیگی، ماجرا زندگی مردی مسیحی را تعریف می‌کند که در مسکو کشیش یک کلیساست اما برحسب اتفاق نسخه خطی قدیمی به دستش می‌رسد که باعث آشنایی او با امام علی (ع) می‌شود. این رمان یکی از پرفروش‌ترین آثار داستانی در دهه نود شمسی به شمار می‌رود.

درباره کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند:

داستان درباره کشیشی مسیحی است که در شهر مسکو روسیه زندگی می‌کند و هیچ وقت فکرش را هم نمی‌کند که به خاطر علاقه خاصش به نسخه‌های خطی قدیمی به دردسر بیفتد و مسیر زندگی‌اش تغییر کند. کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند، روایتی از دلدادگی و محبت مردی مسیحی به حضرت علی (ع) است که به مرور با آثار و عقاید ایشان آشنا می‌شود و از آن پس جور دیگری زندگی‌اش را ادامه می‌دهد.

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که میخائیل ایوانف با مرد مسلمان تاجیکی به نام رستم رحمانف ملاقات می‌کند و در پی این دیدار، کشیش یک کتاب خطی تاریخی را از او می‌گیرد تا بتواند آن را به خوبی بررسی کند. اما پس از مطالعه آن متوجه می‌شود که این کتاب نهج البلاغه امیرالمومنین است و بسیار کنجکاو می‌شود که آن را تا انتها بخواند اما کشته شدن مرد تاجیکی، سرنوشت دیگری را برایش رقم می‌زند و او برای حفظ جانش مجبور می‌شود که به لبنان فرار کرده و مدتی آنجا بماند.

ابراهیم حسن بیگی در رمان ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند توانسته از نگاه یک مرد مسیحی ابعاد مختلف شخصیتی و معرفتی امام اول شیعیان را به خوبی نشان دهد و در کنار آن با هنر داستان‌نویسی خود، تعلیق و هیجان خاصی را به اثر بخشیده است.

ابراهیم حسن بیگی را بیشتر بشناسیم:

یکی از نویسندگان پرکار و پرافتخار ایرانی ابراهیم حسن بیگی است که در سال‌های اول انقلاب داستان‌نویسی را آغاز کرد و تاکنون توانسته بیش از 140 رمان، داستان کودک و نوجوان و داستان کوتاه بنویسد و بعضی از آثارش به زبان‌های انگلیسی، ترکمنی، اسپانیایی، ترکی استانبولی و ازبکی ترجمه شده است.

اکثر آثار حسن بیگی به موضوعاتی دینی، انقلابی و دفاع مقدس اختصاص دارد و یکی از علت‌های آن سفرش به کردستان در زمان جنگ ایران و عراق است که باعث می‌شود بسیاری از نوشته‌های حال و هوای آن دوران را به خود بگیرد.

این نویسنده ایرانی در جشنواره‌های ادبی داخلی و خارجی توانسته جوایز و افتخاراتی مختلفی را به دست بیاورد. برای مثال کتاب غنچه بر قالی موفق شد کتاب برگزیده سال 2000 میلادی از طرف کتابخانه ملی مونیخ آلمان شود و کتاب ریشه در اعماق نیز در چند دوره متوالی یعنی در سال‌های 1375، 1377، 1379 و 1381 به عنوان کتاب برگزیده 20 سال داستان‌نویسی انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شد. به غیر از این موفقیت‌ها، او در جشنواره‌هایی همچون کتاب سال، کتاب فصل، کتاب دفاع مقدس، جشنواره شهید غنی پور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتاب جهانی سال جمهوری اسلامی، جایزه هنری غدیر و… افتخاراتی را کسب نموده است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1387 گواهینامه درجه دو هنر را به این نویسنده اهدا کرد.

به غیر از فعالیت در حوزه داستان‌نویسی، ابراهیم حسن بیگی به تازگی دبیر جایزه جلال آل احمد شده و پیش از این نیز عضو هیئت مؤسس انجمن قلم ایران و عضو هیئت امنا و هیئت مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان بوده است.

برخی از مهم‌ترین آثار ابراهیم حسن بیگی عبارتند از:

- معمای مسیح (1369)
- تشنه‌تر از من (1371)
- ریشه در اعماق (1377)
- غنچه برقالی (1378)
- سال‌های بنفش (1380)
- اشکانه (1384)
- محمد (1385)
- به ماه نگاه کن (1385)
- صوفی و چراغ جادو (1390)
- امیرحسین و چراغ جادو (1391)
- قدیس (1391)
- مجموعه ده جلدی نهضت‌های شیعی (1392)
- مجموعه پنج جلدی ماجراهای ماهی طلایی (1394)
- پدر پسر روح‌الله (1395)
- شب ناسور (1395)

کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان و رمان‌های مذهبی و دینی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید با بخشی از زندگی حضرت علی (ع) آشنا شوید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند می‌شنویم:

کشیش ماشینش را جلوی کلیسا همان جای همیشگی در فرورفتگی حاشیه خیابان پارک کرد. ساعت یازده صبح بود؛ هوا ابری بود و سوز شدید هوا خبر از بارش زودهنگام برف می‌داد. کشیش با قدم‌های آهسته به طرف در ورودی کلیسا حرکت کرد. هنوز گرمای ماشین زیر پوستش بود و اجازه نمی‌داد که او در مسیر کوتاه ماشین تا کلیسا سرما را حس کند و مجبور شود شال گردن سبزی را که ایرینا روی شانه‌اش انداخته بود، تا بالای گردن و بناگوش بالا بکشد.

مقابل در کلیسا دو زن میانسال ایستاده بودند و با پالتوهای مشکی و روسری‌های بافته شده از کاموای کلفت. هر دو با هم سلام کردند. کشیش کلید را به دست گرفته بود و پیش از آنکه در را باز کند، به زن‌ها نگاه کرد و گفت: برای دعا که نیومدید این وقت صبح؟ یکی از زن‌ها که نوک بینی‌اش از سرما سرخ شده بود، گفت: ما برای اعتراف اومدیم پدر.

کشیش در را باز کرد. کلید را در جیبش گذاشت و درحالی که دستگیره را به طرف پایین فشار می‌داد گفت: خدا رحم کند دخترانم؛ این چه گناهی است که نتوانستید تا غروب صبر کنید؟ بعد لبخند زد و در را باز کرد و گفت: بیاید داخل دخترها.

کشیش درحالی که به سمت محراب می‌رفت، دکمه‌های پالتویش را باز کرد؛ اما وقتی چشمش به محراب افتاد، ایستاد. خیره به محراب نگاه کرد؛ همه چیز بهم ریخته بود. تریبون سخنرانی واژگون شده و چهار شمعدانی پایه‌دار برنجی روی زمین افتاده بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
19 دقیقه
بخش اول
10 دقیقه
بخش دوم
11 دقیقه
بخش سوم
6 دقیقه
بخش چهارم
11 دقیقه
بخش پنجم
7 دقیقه
بخش ششم
4 دقیقه
بخش هفتم
4 دقیقه
بخش هشتم
12 دقیقه
بخش نهم
1 دقیقه
بخش دهم
7 دقیقه
بخش یازدهم
1 دقیقه
بخش دوازدهم
4 دقیقه
بخش سیزدهم
9 دقیقه
بخش چهاردهم
2 دقیقه
بخش پانزدهم
10 دقیقه
بخش شانزدهم
3 دقیقه
بخش هفدهم
26 دقیقه
بخش هجدهم
16 دقیقه
بخش نوزدهم
21 دقیقه
بخش بیستم
3 دقیقه
بخش بیست و یکم
13 دقیقه
بخش بیست و دوم
10 دقیقه
بخش بیست و سوم
4 دقیقه
بخش بیست و چهارم
2 دقیقه
بخش بیست و پنجم
8 دقیقه
بخش بیست و ششم
4 دقیقه
بخش بیست و هفتم
5 دقیقه
بخش بیست و هشتم
3 دقیقه
بخش بیست و نهم
21 دقیقه
بخش سی‌ام
7 دقیقه
بخش سی و یکم
7 دقیقه
بخش سی و دوم
11 دقیقه
بخش سی و سوم
6 دقیقه
بخش سی و چهارم
5 دقیقه
بخش سی و پنجم
3 دقیقه
بخش سی و ششم
5 دقیقه
بخش سی و هفتم
5 دقیقه
بخش سی و هشتم
4 دقیقه
بخش سی و نهم
4 دقیقه
بخش چهلم
9 دقیقه
بخش چهل و یکم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند
نویسنده
راویمهیار ستاری
ناشر چاپیانتشارات عهد مانا
ناشر صوتی قناری
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند

Samin S
۱۴۰۰/۵/۱۷
بسیار زیبا و جذاب. صدای گوینده هم عالی بود.
چند نکته‌ی زیبا که از آن آموختم.
از دین به عنوان حصاری برای زندگی و اندیشه هایمان نسازیم.
همه‌ی ادیان الهی درون مایه‌ی مشترکی دارند و خدای همه‌ی ما یکی است.
باید حصار‌ها را بشکنیم و به انسانیت بندگان خدا بیش از آبشخور دینشان بها دهیم.
علی علیه و
السلام چون گلی خوش بو در میان تمام گل هاست پیروی از راه او پوشیدن کسوتی است که رستگاران بر تن دارند.
وحید کریمی‌زاده
۱۴۰۲/۵/۲۱
سلام. اول باید بگم که گویندگی کتاب واقعا بی‌نظیر بود خیلی استادانه و با احساس روایت شده که نشون میده آقای مهیار ستاری کارشو خیلی حرفه‌ای بلده. اما یه ایرادی که هست اینه که تو قسمت معرفی کتاب نوشته نسخه خطی‌ای که به دست کشیش میرسه نهج‌ابلاغه هست اما تو کتاب میگه که دست نوشته‌های عمر عاص هست، چی شد الان دقیقا کدومش بوده؟
مریم نجفی
۱۴۰۲/۱۱/۷
گویندگی متن انصافا عالی بود اما متن کتاب غنی نبود و مطلب تازه‌ای ارائه نداد مطالبی که در مورد حضرت علی و وقایع اون زمان گفت خیلی پیش پا افتاده و ابتدایی بود دوست داشتم دریچه‌ی تازه‌ای به رویم باز بشه
Karin
۱۳۹۹/۱۲/۷
به نام خدا.
متن و جلوه‌ها با جزئیات و خوب چیده شده بودند.
اغراقی ندیدم و جذاب و روان بود.
داستان روایتی منظم اما با الگوی خاص خودشه.
قطعا پیشنهادش میکنم.
Fatemeh SHarif
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
کتاب بسیار عالی بود. از اینکه در مورد امام علی از زوایای مختلف گفته شده و با داستانی عالی بیان میشه باعث میشه بیشتر بیشتر از شخصیت امام علی بدونیم. برای همع توصیه میکنم حتما گوش بدهید یا بخونید.
زهرا بابایی
۱۳۹۹/۱۱/۴
داستان درمورد کشیشی بود یه کتاب قدیمی دستش میرسه درمورد امام علی و عاشق امام علی میشه. نمی‌دونم واقعی هست یا نه. ولی داستان پردازی قشنگی داشت.
Hamed
۱۳۹۹/۱۱/۱
بسیار عالى بود. اینکه از جوانب مختلفى زندگى امام رو بررسى کرده بود. نوع قلم نویسنده و صداى گوینده هم لذت این کتاب رو دو چندان کرده بود
ژوان z
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
به نظرم یکی از بهترین‌ها کتاب‌ها در طول عمرم بوده واقعا جذابه و آدم رو به دنبال خودش می‌کشاند و نکات جالب تاریخی و ارزشی هم در لابلای جذابیت رمان وجود داره
سیامک حاجوی
۱۴۰۲/۸/۲۵
ابتدا باید از صدای گرم و دلچسب گوینده تقدیر کنم و داستان کتاب و محتوای آن را برای خوانندگانی که دنبال رمان تاریخی مختصر هستند پیشنهاد میکنم
Khalil Hashemi
۱۴۰۲/۷/۲۶
با عرض سلام خدمت دوستان روحانی مسیحی که با نهج البلاغه امیرالمونین آشنا میشه و کم کم شیفته امام علی میشه کتابی خیلی خوب من که عاشق‌اش شدم ممنون از کتابراه
باران
۱۴۰۱/۸/۲
کتاب جالبی بود، آدم ترغیب میشه به خوندن نهج البلاغه، ولی به نظر من میتونست بیشتر در مورد نهج البلاغه توضیح بده، گاهی هم احساس می‌کردم بخش‌هایی از کتاب حذف شده
هاله صبوری
۱۴۰۰/۱۲/۲
من خیلی خوشم اومد، با شخصیت پنهان امام علی آشنا شدم و تازه فهمیدم که چقدر این انسان و روح متعالی، در بین شیعیان خودش هم ناشناخته و غریب هستند.
علی مطلبی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
خیلی خوب بود. البته نمی‌دانم براساس واقعیت بود یا تخیلی بود اما گوشه‌های از زندگی حضرت علی علیه السلام و سخنان ایشان را به طور شیرینی بیان می‌کند.
صادق ستوده نیا
۱۳۹۹/۱۰/۲۸
بسیار زیبا و عالی، امیدوارم روز به روز کتابهای مانند این کتاب بیشتر بشه، مذهبی تاریخی داستان گونه، خداقوت به نویسنده و گوینده و اپ کتابراه
ترلان *
۱۳۹۹/۱۰/۲۵
داستان پردازی نویسنده خوبه متن هم روانه ولی یکم تخیل بیش از حد توش دیده میشه...
برای یه داستان مذهبی این مقدار تخیل مناسب نیست بنظرم...
مشاهده همه نظرات 53

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند

برای دریافت کتاب صوتی ناقوس‌ها به صدا در می‌آیند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.