معرفی و دانلود کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

عکس جلد کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی اثری به ویراستاری نوح برلاتسکی است. برلاتسکی در این کتاب پیشینه‌ی پاکسازی‌های سیاسیِ استالین، دیکتاتور مخوف و مرموز روسیه‌ی شوروی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده و بحث‌های پیرامون آن دوران را از زبان آگاهان و متفکران با گرایش‌های فکری متفاوت ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

تصفیه‌های گسترده استالینی (Stalin’s Great Purge) عنوان کتابی از مجموعه‌ی چشم‌اندازهایی از جهان معاصر است که با ویراستاری نوح برلاتسکی (Noah Berlatsky) و به هدف آشناسازی علاقه‌مندان و عموم مردم با یکی از سرنوشت‌سازترین و مهم‌ترین رویدادهای تاریخ جهان و پیامدهای آن گردآوری شده و به انتشار رسیده است. بررسی نقاط عطف تاریخ از زوایای متفاوت و بر اساسِ روایات افراد گوناگون، چه آنان که نظاره‌گر مستقیم آن رخدادها بوده‌اند و چه آن‌هایی که با فواصل زمانی و مکانی بسیار، آن حوادث و نتایج آن را موشکافی کرده‌اند، می‌تواند درک بهتر و عمیق‌تری از تاریخ به انسان معاصر ارائه نماید و او را در رشد مهارت تفکر انتقادی، ارتقای آگاهی از رویدادهای جاری جهان، سیاست، روابط بین‌المللی، جاشنامعه‌سی و در نهایت پیش‌گرفتن نگرش و واکنشی مناسب‌تر و متعادل‌تر به دنیای امروز ترغیب نماید.

نوح برلاتسکی در کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی به کندوکاو در شخصیت استالین از نگاه افراد مختلف و دوران حکومت او به‌ویژه رفتارش در خصوص مخالفان و منتقدانش پرداخته است. پیروزی انقلاب اکتبر در روسیه، به قدرت رسیدن بلشویک‌ها و سپس مرگ لنین بود که شرایط را برای ژوزف استالین هموار کرد تا بتواند رؤیای خود در رسیدن به رأس حکومت کشور پهناور روسیه را تحقق بخشد. از دوران حکومت «مرد آهنین» به‌عنوان یکی از هولناک‌ترین و دشوارترین دوره‌های تاریخ روسیه یاد می‌شود. با این وجود هستند افرادی که رویکردی کاملاً متفاوت به استالین و شیوه‌ی حکمرانی وی دارند و او را نه دیکتاتوری سفاک که به دلیل یکپارچه‌سازی روسیه و پیروزی‌هایش در جنگ جهانی دوم، رهبری قدرتمند و اثرگذار برای این کشور به شمار می‌آورند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

نوح برلاتسکی مقالات و گزارش‌های خود در کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی را در سه بخش جداگانه ارائه نموده است: زمینه‌های تاریخی تصفیه‌های استالینی، مباحث پیرامونی تصفیه‌های گسترده استالینی و روایات شخصی. برلاتسکی در بخش اول، مقالاتی حاوی دیدگاه‌های بسیار متفاوتی را گنجانده است که در آن‌ها به موضوعات متفاوتی از زمینه‌های به قدرت رسیدن استالین گرفته تا پارانویای او، برآورد تعداد قربانیانِ تصفیه‌های او به عدد تکان‌دهنده‌ی حدود بیست‌ میلیون انسان، محکومیت اقدامات استالین و جانشینانش و... پرداخته شده است. بخش دوم به کنکاش عمیق‌تری در دوران تصفیه‌ها و پیامدهای این دوران دست زده است و از جمله از فساد فزاینده‌ی حکومت و تحکیم قدرت استالین، مقایسه‌ی استالین با هیتلر و گمانه‌زنی‌ها و استدلال‌ها درباره‌ی محبوبیت یا عدم محبوبیت وی در روسیه سخن می‌گوید. سومین و واپسین بخش هم به گزارش دست‌اول افرادی تعلق دارد که از نزدیک شاهد آن دوران و رخدادهای ناگوارش بوده‌اند. از جمله جالب‌توجه‌ترین روایات می‌توان اشاره کرد به تجربه‌های شخصی خروشچف، جانشین استالین و نیز تجربیات الکساندر سولژنیتسین، نویسنده‌ی شهیر روسیه در گولاک که از زبان اوئن متیوز، نوه‌ی او بیان شده است؛ تجربیاتی که سولژنیتسین بر پایه‌ی آن سه جلدیِ تکان‌دهنده‌ی «مجمع‌الجزایر گولاگ» را نگاشته است.

کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی را به کوشش آوانامه و در همکاری با انتشارات ققنوس، با ترجمه‌ی شهربانو صارمی و خوانش آرمان خدادادی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان

«چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان» (Perspectives on Modern World History Series) عنوان مجموعه‌ کتاب‌هایی است که توسط نشر ققنوس منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان تاریخ و سیاست معاصر قرار می‌گیرد. در هر یک از کتاب‌های این مجموعه به یکی مهم‌ترین و اثرگذارترین رویدادها یا شخصیت‌های متمایز قرن بیستم پرداخته شده است. ویراستارانِ کتاب‌های این مجموعه، مقالاتی را از افراد و منابع مختلف گردآوری و تدوین نموده‌اند. شنیدنِ آثار این مجموعه و دریافت اطلاعاتی همه‌جانبه از آن رویدادها و اشخاص برجسته باعث می‌شود تا آگاهی عمیق‌تر و رویکردی متفاوت به آن رخدادهای تاریخی پیدا کنید، معادلات و روابط سیاسی و بین‌المللی را بهتر درک نمایید و مهارت اندیشیدن نقادانه را در خود ارتقا دهید.

اغلب کتاب‌های مجموعه‌ی چشم‌اندازهایی از تاریخ معاصر جهان در بخش‌های زیر تدوین شده‌اند: بخش اول به ارائه‌ی اطلاعاتی مقدماتی درباره موضوع کتاب و رویدادهای مورد بحث درباره‌ی آن اختصاص دارد. در بخش دوم، تمرکز بر مباحث پیرامون آن رویداد است و بخش پایانی شامل روایت اشخاصی است که مستقیم یا غیرمستقیم با آن واقعه و دوران ارتباط داشته و از آن تأثیر پذیرفته‌اند. «چرنوبیل»، «انقلاب کوبا»، «دوره‌ی مکارتی»، «جنبش دانشجویی 1960»، «جنگ خلیج فارس»، «فوکوشیما» و «انقلاب بلشویکی» از جمله عناوین کتاب‌هایی هستند که توسط انتشارات ققنوس ذیل این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدن کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی را به تمام علاقه‌مندان، علم‌آموزان و پژوهشگران تاریخ و سیاست پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی می‌شنویم

جورج برنارد شاو، نمایشنامه‌نویس بریتانیایی، از دادگاه نمایشیِ رهبرانِ سالخورده انقلاب به دستور استالین دفاع می‌کرد و می‌گفت بعضی‌وقت‌ها چنین افرادی را «باید با طنابی دور گردنشان از نردبان هل داد». پابلو نرودا شاعر بزرگ شیلیایی نیز از جمله کسانی بود که استالین را تحسین می‌کرد، و همچنین ژان پل سارتر فیلسوف فرانسوی. والتر دورانتی، گزارشگر نیویورک تایمز، استالین را «بزرگ‌ترین سیاستمندار در قید حیات» می‌نامید.

دورانتی گزارش‌های مربوط به قحطی وحشتناک اوکراین را، که میلیون‌ها نفر بر اثر سیاست‌های استالین از گرسنگی تلف شدند، انکار می‌کرد. دورانتی اصرار داشت که وقتی به آن منطقه سفر کرده مردم را «سالم‌تر و شادتر» از چیزی دیده که انتظارش را داشته. بسیاری دیگر – از جمله کمونیست‌هایی که در دهه‌ی 1930 با رژیم فاشیستی اسپانیا می‌جنگیدند تا کمونیست‌ها و گروه‌های چپ‌گرای بریتانیا، فرانسه و ایالات متحده – استالین را قهرمان می‌دانستند و اتحاد شوروی را آرمان‌شهری بالقوه.

چطور امکان داشت این همه آدم حامی فرمان‌روایی چنین هولناک باشند؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
نمونه‌ی سه
14 دقیقه
معرفی کتاب و مقدمه
30 دقیقه
بخش اول: زمینه‌ی تاریخی تصفیه‌های استالینی - دیدگاه اول: نگاه اجمالی به تصفیه‌ی بزرگ
10 دقیقه
بخش اول - دیدگاه دوم: مصایبی که برنامه‌ی پنج ساله‌ی استالین آفرید
13 دقیقه
بخش اول - دیدگاه سوم: بازجویی‌های همراه با شکنجه در تصفیه
15 دقیقه
بخش اول - دیدگاه چهارم: محاکمه‌ی پزشکان متهم به توطئه
14 دقیقه
بخش اول - دیدگاه پنجم: جانشین استالین او و تصفیه‌هایش را محکوم می‌کند
26 دقیقه
بخش دوم: مباحث پیرامونی تصفیه‌های گسترده‌ی استالینی - دیدگاه اول: تصفیه، واکنشی منطقی به فساد حزب کمونیست بود
18 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه دوم: تصفیه ابزاری بود در دست استالین برای تثبیت بی‌رحمانه‌ی قدرت
24 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه سوم: تصفیه نتیجه‌ی نابخردانه‌ی پارانویای استالین بود
11 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه چهارم: میزان کشته‌های دوران حکومت استالین کم برآورد شده است
18 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه پنجم: مبالغه در تعداد کشته‌های دوران استالین
28 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه ششم: جنایات استالین کمتر از هیتلر نبود
24 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هفتم: استالین به بدی هیتلر نبود
8 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه هشتم: استالین هنوز در روسیه محبوب است
18 دقیقه
بخش دوم - دیدگاه نهم: استالین در روسیه‌ی امروزی محبوبیتی ندارد
17 دقیقه
بخش سوم: روایت‌های شخصی - دیدگاه اول: به یاد روسیه‌ی شوروی دوران استالین
30 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه دوم: روایت دختری روس از دوران کودکی‌اش در دوران وحشت استالین
10 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه سوم: نیکیتا خروشچف به تقبیح استالین و تصفیه‌های او می‌پردازد
13 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه چهارم: دادگاه اسلانسکی
26 دقیقه
بخش سوم - دیدگاه پنجم: خاطره‌ی زن جوان روس از گولاگ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی
نویسنده
مترجمشهربانو صارمی
راویآرمان خدادادی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۳/۳/۱۱
استالین مشهورتر است از آنکه نیاز به معرفی داشته باشد بیش از سدها کتاب در باره او نوشته شده، وی بعد از مرگ لنین با عقل و هوش و شانس و دسیسه جانشین بلامنازه او شد او رییس حکومت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تازه تاسیس از اضمحلال تزارهای روسیه بود تمام یاران همرزم از خود بالاتر مثل تروتسکی و پایین تر را به مرور نابود کرد، او یک ستمگر دهشتناک بود که جهان به خود ندیده بود و نخواهد هم دید، من ۱۱هزار صفحه از این مرد خوانده‌ام او فارغ اتحصیل حوزه علمیه مسیحیت بود و حافظه یگانه‌ای داشت، استریل او بینظیر بود، بسیار باسواد و با استعداد و می‌شود گفت نابغه دهشت انگیزی بود قریب بیست سال حکومت کرد، مقداری از جنایات و کشتار دوست و دشمن از آرشیوها سر در آورده اند، او یک آدم بی نظیر بود کتاب استالین جوان و جلد دو آن استالین تزار سرخ از مانتی نمی‌دونم چی چی با ترجمه بیژن اشتری نشر ثالث را بخوانید کافیست، اما این کتاب برای استارت شناخت استالین مطلوب است…
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی

برای دریافت کتاب صوتی تصفیه‌های گسترده استالینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.