معرفی و دانلود کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

عکس جلد کتاب صوتی الفبای آنارشیسم
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

کتاب صوتی الفبای آنارشیسم، اثری از الکساندر برکمن، از نظریه‌پردازان به‌نام و فعالانِ مشهور جنبش آنارشیستی است. برکمن در این کتاب از منظر آنارشیستی-کمونیستی، مقدمه‌ای بر ایده‌ی آنارشیسم و دلایل ظهور این جنبش ارائه کرده و مترصد است ابهامات و اتهاماتی را که حول محور این مفهوم شکل گرفته‌اند، روشن سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

واژه‌ی آنارشیسم به چه معناست؟ این واژه در سیاست، اقتصاد و جامعه‌شناسی چه مفاهیمی را القا می‌کند؟ چه زمانی افکار اکثریت جامعه به پذیرش نگرش‌ها و دیدگاه‌های رادیکالی مانند آنارشیسم متمایل می‌شود؟ آیا این تمایل متأثر از تحمل‌ناپذیرشدنِ شرایط جسمانی، مالی و معنوی برای طبقه‌ی کارگر است؟ رویکردهای آنارشیستی چه اثری بر نهادهای مختلف در جامعه می‌گذارد؟ قدرت‌گرفتن و ماندگاری ایده‌های آنارشیستی در جامعه به چه عواملی وابسته است؟ و... الکساندر برکمن (Alexander Berkman) در کتاب صوتی الفبای آنارشیسم (The ABC of Anarchism) تلاش کرده است تا به تمامی این پرسش‌های اساسی، پاسخ‌هایی روشنگرانه و به‌دور از ابهام بدهد و اهداف و مواضع این جنبش را به‌صراحت تشریح کند.

به باور الکساندر برکمن، جنگ جهانی و انقلاب روسیه، ریشه‌ی دگرگونی‌های رادیکال در بنیادی‌ترین مفاهیم جامعه و عامل ظهور ایده‌های آنارشیستی بوده است. برکمن در جوامع اوایل قرن بیستم به کنکاشی عمیق دست زده است تا علل پیدایش آنارشیسم را تبیین نماید. هنگامی که تردیدها درباره‌ی مفهوم عدالت در نظام سرمایه‌داری در زمان انقلاب روسیه به اوج خود رسید، جمعی از اندیشمندان و جامعه‌شناسان بر آن شدند تا در رویکردهای جامعه نسبت به فعالیت‌های انقلاب اجتماعی به کاوش بپردازند و همان هنگام بود که به کشف ایده‌ی آنارشیسم از میان جنگ و خونریزی نائل آمدند.

آنارشیسم نافی هر گونه اقتداری‌ست که مخالف آزادی انسان باشد؛ چیزی مشابه با آنچه اغلب از حاکمیتِ دولت‌ها تجربه می‌شود. آنارشیسم ایده‌ی انحصار قدرت را رد می‌کند و با قانون‌گذاری حکومت مخالف است. به عقیده‌ی باورمندان به آنارشیسم، اختیار فرد و هماهنگیِ جامعه توسط دولت است که ساقط می‌شود و در مقابل، دستیابی به نظامی بدون حکومت، ایده‌ای کاملاً قابل اجراست. آنارشیسم به اعتقاد الکساندر برکمن معادل هرج‌ومرج و بی‌نظمی نیست. او در کتاب الفبای آنارشیسم این نظریه که آنارشیسم را با قتل، جنگ، آشوب و بربریت هم‌تراز محسوب می‌کند، مردود می‌داند. بنابر رویکرد او، آنارشیسم در تضادی کامل با بردگی، بی‌عدالتی، انحصار، فقر، سلطه‌طلبی و اقتدارگرایی قرار دارد. ظلم و خشونت در آن جایگاهی ندارد و غایتش، دستیابی به صلح، برابری و شرافت است. تمامی این مفاهیم از نگاه الکساندر برکمن که خود از پیشگامان جنبش آنارشیسم بوده است، شدنی و قابل انجام هستند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

کتاب صوتی الفبای آنارشیسم در تلاش است تا با گذر از بلشویسم و سوسیالیسم مارکس و انگلس، معرف حقیقتی بدیع برای مخاطبان خود باشد. این کتاب هنوز و همچنان خطابه‌ای کلاسیک به شمار می‌آید که اهداف، آرمان‌ها و شیوه‌های مبارزاتی آنارشیست‌ها را تشریح می‌کند. الکساندر برکمن در این کتاب، امکان تحقق آنارشیسم را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و لازمه‌ی آن را رسیدنِ جامعه به بلوغ انسانی می‌داند.

امروزه ادبیات قابل‌توجهی درباره‌ی مفهوم آنارشیسم، علل پیدایش، ریشه‌ها و تجربیاتِ آن در جوامع مختلف وجود دارد. اگر چه که در مفاهیم بنیادین و گزاره‌های اصلی این مفهوم، تغییری ایجاد نشده است اما اغلب این مطالب پیش از جنگ جهانی به نگارش درآمده‌اند و اشاره‌ای به تجربیات اخیر ندارند و به همین سبب، بازاندیشی در این مفهوم را به ضرورتی غیرقابل انکار تبدیل کرده‌اند. از سویی دیگر، مطالب موجود در این زمینه با پیش‌فرض آشناییِ مخاطب با مقدمات و اصول اولیه و آن‌چنان سخت‌فهم و ثقیل نوشته‌شده‌اند -نقطه‌ضعفی که در خصوص اغلب حوزه‌های نظری مانند فلسفه، جامعه‌شناسی و... نیز صدق می‌کند- که درک و برقراری ارتباط با مطالب آن را برای مخاطب عادی دشوار می‌سازند. الکساندر برکمن از این رو در کتاب صوتی الفبای آنارشیسم تلاش کرده است تا با ساده‌ترین واژگان و روشن‌ترین عبارات، مقدمه‌ای همه‌فهم و جامع برای این مفهوم ارائه کند.

کتاب صوتی الفبای آنارشیسم را به کوشش واوخوان، در همکاری با نشر شوند، با ترجمه‌ی هومن کاسبی و خوانش آرمین همتی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب الفبای آنارشیسم

  • الفبای آنارشیسم از زمره‌ی بهترین مقدمه‌هایی است که درباره‌ی ایده‌ی آنارشیسم به زبان انگلیسی به نگارش درآمده است. (استوارت کریستی، فعال آنارشیست و نویسنده)
  • کتاب الفبای آنارشیسم اثری کلاسیک و از روشن‌ترین تفاسیری است که از آنارشیسم به زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری می‌توان یافت. (پل آوریش، مورخ و نویسنده)
  • این نیاز در مخاطبان وجود دارد که مقدمه‌ای از اصول اولیه‌ی آنارشیسم و مطالبی عمیق‌تر و در عین حال، روان‌تر در این حوزه برای آنان ارائه گردد. کتاب الفبای آنارشیسم با رسیدن به چنین هدفی نوشته شده است. (اما گولدمن، فعال سیاسی آنارشیست و نویسنده‌ی کتاب آن گونه که من زیستم)

کتاب صوتی الفبای آنارشیسم برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی الفبای آنارشیسم را به علاقه‌مندان علوم سیاسی، تاریخ و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی الفبای آنارشیسم می‌شنویم

شنیده‌اید که آنارشیست‌ها بمب می‌اندازند، به خشونت اعتقاد دارند و آنارشی به‌معنای بی‌نظمی و هرج‌ومرج است. تعجب‌آور نیست که چنین فکر می‌کنید. مطبوعات، منبرها و تمام مقامات دائماً این حرف‌ها را در گوش‌تان فرو می‌کنند اما اکثر آن‌ها خودشان بهتر می‌دانند، حتی اگر به‌دلایلی نخواهند حقیقت را به شما بگویند. اکنون زمانش رسیده که حقیقت امر را بشنوید. می‌خواهم صادقانه و بی‌پرده با شما سخن بگویم و می‌توانید روی حرف من حساب کنید. چو تصادفاً یکی از آن آنارشیست‌هایی هستم که اهل خشونت و تخریب معرفی می‌شوند. من باید بهتر از هر کس دیگری از حقیقت ماجرا باخبر باشم و چیزی برای پنهان کردن ندارم.

می‌پرسید: «اما آیا واقعاً آنارشیسم به‌معنای بی‌نظمی و خشونت است؟»

نه، دوست من، سرمایه‌داری و حکومت هستند که از بی‌نظمی و خشونت حکایت می‌کنند. آنارشیسم درست خلاف این است: به‌معنی نظم بدون حکومت و صلح بدون خشونت. می‌پرسید: «اما ممکن است؟»

این مسئله درست همان چیزی است که اکنون قصد داریم درباره‌اش بحث کنیم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
پیشگفتار
6 دقیقه
یک: مقدمه
23 دقیقه
دو: آیا آنارشیسم به معنای خشونت است؟
10 دقیقه
سه: آنارشیسم چیست؟
25 دقیقه
چهار: آیا آنارشی ممکن است؟
47 دقیقه
پنج: آیا آنارشیسم کمونیستی عملی خواهد بود؟
7 دقیقه
شش: آنارشیسم غیرکمونیستی
16 دقیقه
هفت: چرا انقلاب؟
20 دقیقه
هشت: حرف، حرف ایده است
21 دقیقه
نه: آمادگی - قسمت اول
20 دقیقه
نه: آمادگی - قسمت دوم
21 دقیقه
ده: تشکل کارگران برای انقلاب اجتماعی - قسمت اول
35 دقیقه
ده: تشکل کارگران برای انقلاب اجتماعی - قسمت دوم
13 دقیقه
یازده: اصول و عمل
27 دقیقه
دوازده: مصرف و مبادله
28 دقیقه
سیزده: تولید
20 دقیقه
چهارده: دفاع از انقلاب

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی الفبای آنارشیسم
نویسنده
مترجمهومن کاسبی
راویآرمین همتی
ناشر چاپینشر شوند
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی الفبای آنارشیسم

برای دریافت کتاب صوتی الفبای آنارشیسم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.